Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

RalphH

In de startpost vind je veel info om aan de slag te kunnen gaan. En een umic is idd wel practisch zoals morca aangeeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Bart_M



Dutchmuscle

Ik heb vandaag een nieuwe adsy meting gedaan en gespeeld met de sub afstand in de marant van 14 feet orgineel naar 19 feet en terug uit tot 9 feet .
Hier het ogineel en de 2 beste van de metingen....

Dutchmuscle

Ik ben van plan om een minidsp te kopen.
voor de sub de 2x4 en voor de mainspeakers die ik biampt heb de 2x4Hd is dat de juiste keuze?


Dutchmuscle

jazeker heb zojuist een 2x4 besteld voor de sub....kerst valt vroeg dit jaar :xmas:


Dutchmuscle

Morgen heb ik de minidsp binnen, moet ik er nog meer kabels bij kopen?
1 voor de receiver sub uitgang naar dsp is het niet?
Welke kwaliteit moet die zijn?

DofN

Gewoon de kabels gebruiken die je al hebt?

Ik heb vandaag besloten de RP functie van Lyngdorf een tijdje uit te zetten en miniDSP 2x4HD tot 80Hz in te zetten voor alleen de subwoofers. Dit betekent dat de fronts niet gedsp-d worden. Dit is het eerste resultaat. Met slechts vier filters, waarvan 2 "heftige" (bij 20- en 47Hz) en 2 (bij 70- en 90Hz)  om de puntjes op de i te zetten is het resultaat keurig. Al zeg ik het zelf. Vanaf 90 Hz is het gedaan met de strakke curve. Dan gaat mijn kamer aan de haal met de luidsprekers, die in een anechoic room wel keurig meten.

Ik zie nu wel dat ik een decibel of 2-3 teveel afgesnoept heb van 20 tot 40Hz. Daar staat tegenover dat ik tot tot 80 Hz de subwoofers bijna 6dB harder laat meespelen dan voorheen. Ik mag dan wel vier subwoofers hebben, maar heb een hekel aan teveel laag. Liever iets te weinig, zelfs. Morgen de kabeltjes maar weer eens aansluiten en tot die tijd de Lyngdorf voicing-1 gebruiken. Die maakt dat weer wat goed.

Met 1/12 smoothing (dit is wat je oren horen) zijn de afwijkingen rond de 1 à 2/3 dB tot rond de 150Hz. Plaatje is zonder smoothing.





De rest van de avond muziek luisteren :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dutchmuscle

Ik heb mijn minidsp binnen ben er nu mee aan het vechten.
De rew curve die je maakt om in de dsp te doen zet je die bij parametric eq neer en bij parametric eq output1 ?

Dutchmuscle

Alles ingesteld geen geluid uit sub heb al me andere speakers los gekopeld maar hoor niks uit sub zou wel moeten als ik muziek speel om de in en output gain bij te stellen maar hoor niks iemand?

palmspar

Iemand ervaring met de audyssey multeq editor app?
Je kan behoorlijk veel instellen en tweaken schijnt.
Ook enkel het sublaag aanpakken en daarboven niet corrigeren is misschien wel een mooie instelling.

minidsp.nl

Citaat van: Dutchmuscle op december 23, 2018, 12:54:43
Alles ingesteld geen geluid uit sub heb al m'n andere speakers los gekoppeld maar ik hoor niks uit sub, dat zou wel moeten als ik muziek speel om de in en output gain bij te stellen maar hoor niks iemand?
doet de sub 't wel als de minidsp er niet tussen zit?
zie je wel de "VU" meters in de plugin weergeven als je input naar de DSP hebt?
check om te beginnen: staat er ergens een mute in? zit de sub op de juiste uitgang?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jossie

Citaat van: Dutchmuscle op december 23, 2018, 12:54:43
Alles ingesteld geen geluid uit sub heb al me andere speakers los gekopeld maar hoor niks uit sub zou wel moeten als ik muziek speel om de in en output gain bij te stellen maar hoor niks iemand?

Routing ingesteld? Anders gaat er niks uit...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

RalphH

Citaat van: palmspar op december 23, 2018, 14:53:37
Iemand ervaring met de audyssey multeq editor app?
Je kan behoorlijk veel instellen en tweaken schijnt.
Ook enkel het sublaag aanpakken en daarboven niet corrigeren is misschien wel een mooie instelling.

Yep, tevreden mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dutchmuscle

Citaat van: minidsp.nl op december 23, 2018, 15:59:17
doet de sub 't wel als de minidsp er niet tussen zit?
zie je wel de "VU" meters in de plugin weergeven als je input naar de DSP hebt?
check om te beginnen: staat er ergens een mute in? zit de sub op de juiste uitgang?

De sub doet het wel zonder de minidsp ertussen.
zal mijn instellingen neerzetten......

inputs......................: ch1 0db ch2 mute.
parametric eq...........: bypass.
routing....................:  out1 in1 on  de rest off .
crossover.................: low pass 80hz 48bw  highpass  bypass.
parametric eq output: rew file input.
delay/gain/rms outp :ch1 -30db ch2 mute ch3 mute ch mute.

wat doe ik verkeerd?

minidsp.nl

welke plugin gebruik je?  doe ajb eens een screenshot.

ff voor de zekerzekerheid, de absolute basics heb je wel goed:
zit de interlink naar de sub wel op #1 , niet op #4? 
zit er 5V op de minidsp?
staat audio in de plugin op ON?
(ja, heb ik zelf allemaal ook wel eens vergeten)


de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jossie

Outputgain channel 1,  -30 dB is zo goed als uit...
Zet dat 's op 0 dB.
Omni !

Dutchmuscle

Citaat van: minidsp.nl op december 23, 2018, 19:58:15
welke plugin gebruik je?  doe ajb eens een screenshot.

ff voor de zekerzekerheid, de absolute basics heb je wel goed:
zit de interlink naar de sub wel op #1 , niet op #4? 
zit er 5V op de minidsp?
staat audio in de plugin op ON?
(ja, heb ik zelf allemaal ook wel eens vergeten)

Hier wat screen shots......

Dutchmuscle


minidsp.nl

en als je muziek op de DSP zet  zie je dan die RMS meters op de input tab wat weergeven?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Citaat van: minidsp.nl op december 23, 2018, 21:35:26
en als je muziek op de DSP zet  zie je dan die RMS meters op de input tab wat weergeven?

nee beweegt niet verspringt een beetje 1 db of wat

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl