Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Wellicht is er wat te doen met een mooi geprint doekje er voor?

Ik weet alleen niet waar zoiets te koop is en of het ook mogelijk is om eigen afbeeldingen/foto's te laten printen op geschikt doek.

martien

Er zijn best mooie art-panels te koop waar je ook eigen foto's op kunt laten drukken of een print kiezen uit grote collecties.


martien

Zijn wel niet goedkoop inderdaad maar akoestische panel kopen kost zowieso geld.
Ik zou denken dat je ook alleen het geprinte doek kan kopen en de panelen zelf maken om wat geld te besparen.

morca

Dat is idd een goed idee.
Maar de prijs was nog dusdanig dat ik er maar even vanaf heb gezien.
Als ik wat meer verdiende hingen ze er wel.
Erg mooi en je kan zelf een mooie print kiezen.

Ejorne

Waar kan dit gedaan worden?
En waaraan moet zo'n doek voldoen? Dun/dik/materiaal?
En de inkt van de print? Lijkt me dat het doek niet dicht mag lopen van de inkt, of maakt dat niet veel uit qua reflectie in plaats van absorptie?

Dirk

ik heb hier 2 grote (1m20x2m) foto-absorbers hangen en daarvoor kan je later ook weer andere doeken bestellen, mocht je bvb na verloop van tijd uitgekeken zijn op je gekozen foto.
kostprijs (bij de leverancier waar ik mijn frames kocht) van zo'n "los" bedrukt akoestisch doorlatend doek is 60€/m2
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

flakkees

panelen maken ga ik denk ik pas doen als ik weet wat het resultaat is en weet hoe groot ze moeten worden
en waar ze toepasbaar zijn .
ik overweeg momenteel 16 stuks van deze  https://www.thomann.de/nl/the_takustik_wds7_diffusor_8erset.htm?ref=prod_rel_248698_3

ik kan er 8 kwijt achter mij op de witte muur 
dat is een lapje van 240 x 120
ik denk 4 achter de luidsprekers 2x 60 x 120 geen idee of dat iets doet
en de laatste 4 onder de salon en eetkamer tafel want die zijn beide flink aan de maat

met wat lijm ben je op deze manier maar € 200 kwijt en blijft het verplaatsbaar
ook ga ik wat proberen in het plafond , klein gaatje prikken en een paperklip buigen en hij hangt

als het resultaat uiteindelijk naar mijn zin is kan ik later het gebruikte materiaal verwerken in diy panelen
na het witten en sauzen wat voor komend jaar op het program staat  , kan ik nu nog lekker 6 maanden plakken en boren waar ik maar wil

het hoeft voor mijn niet zo dood als een pier te klinken hier maar de handje klap test zegt dat het flink beter kan
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

martien

Goedkoop kan duurkoop zijn, je kunt beter advies vragen over wat je het beste zou kunnen doen dan lukraak de goedkoopste panelen die je kunt vinden ophangen waar je ze kwijt kan.
Panelen onder tafels heeft geen zin bv.
Als je dicht op de achterwand zit wil je daar volgens mij absorberen en niet diffusen.
De verkeerde panelen kunnen bv teveel hoog absorberen en weinig mid, dat wil je ook niet.

flakkees

Citaat van: martien op september 24, 2016, 06:48:24
Goedkoop kan duurkoop zijn, je kunt beter advies vragen over wat je het beste zou kunnen doen dan lukraak de goedkoopste panelen die je kunt vinden ophangen waar je ze kwijt kan.
Panelen onder tafels heeft geen zin bv.
Als je dicht op de achterwand zit wil je daar volgens mij absorberen en niet diffusen.
De verkeerde panelen kunnen bv teveel hoog absorberen en weinig mid, dat wil je ook niet.
waarom heeft het onder de tafel geen zin ? dat is bij elkaar een flink oppervlak
ik denk dat het diffusen van de gekozen panelen wel mee zal vallen gezien ze niet zo dik zijn
maar wel tegelijk gemaakt zijn van absorberend materiaal en de vorm vergroot het oppervlak aanzienlijk 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Dirk

de door jou gekozen diffusers zie je wel onder meer namen terugkomen, heb ze hier zelf ook gehad maar dan van een ander "merk" toen ik m'n eerste stappen zette qua akoestische aanpassingen.
dit zijn echt plain piepschuim exemplaren, dus qua absorptie moet je er weinig tot niets van verwachten, dit is rechttoe rechtaan diffusie van de meest basic soort.

eigenlijk kan ik (op basis vd eigen ervaring) enkel maar adviseren dat je beter eerst denkt aan absorberen dan diffuseren, want in de meeste ruimtes is een te hoge (na)galm toch echt het overheersend probleem...en daar gaan wat paneeltjes als deze weinig tot niets aan veranderen.

als je die absorptie breedbandig genoeg maakt/koopt (dus niet van die goedkope foam exemplaren gebruiken, maar eerder denken aan mineraalwol-achtige panelen oid), is het risico op teveel demping op één bepaalde frequentie(range) ook nagenoeg onbestaande, ook al lees je dat regelmatig als "waarschuwing" van de zogenaamde kenners  ;D
als je echt niet zelf aan de slag kan/wil zijn akoestische fotopanelen imo de meest betaalbare en interieur-vriendelijke oplossing, maar als met enkele tientjes een mooie en goed werkende akoestiek denkt te bereiken, dan moet ik je toch uit je droom helpen.  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Citaat van: flakkees op september 24, 2016, 08:01:26
waarom heeft het onder de tafel geen zin ? dat is bij elkaar een flink oppervlak

Hoeveel geluid er op die panelen valt en onder welke hoek zijn allemaal parameters die bijdragen aan een efficientie van de werking.
Wat ben je met 2m² onder een tafel als er pas een (erg zwakke) 5e reflectie op komt te vallen onder een erg schuine hoek bijvoorbeeld.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

flakkees

Citaat van: Dynky op september 24, 2016, 08:20:27
de door jou gekozen diffusers zie je wel onder meer namen terugkomen, heb ze hier zelf ook gehad maar dan van een ander "merk" toen ik m'n eerste stappen zette qua akoestische aanpassingen.
dit zijn echt plain piepschuim exemplaren, dus qua absorptie moet je er weinig tot niets van verwachten, dit is rechttoe rechtaan diffusie van de meest basic soort.

eigenlijk kan ik (op basis vd eigen ervaring) enkel maar adviseren dat je beter eerst denkt aan absorberen dan diffuseren, want in de meeste ruimtes is een te hoge (na)galm toch echt het overheersend probleem...en daar gaan wat paneeltjes als deze weinig tot niets aan veranderen.

als je die absorptie breedbandig genoeg maakt/koopt (dus niet van die goedkope foam exemplaren gebruiken, maar eerder denken aan mineraalwol-achtige panelen oid), is het risico op teveel demping op één bepaalde frequentie(range) ook nagenoeg onbestaande, ook al lees je dat regelmatig als "waarschuwing" van de zogenaamde kenners  ;D
als je echt niet zelf aan de slag kan/wil zijn akoestische fotopanelen imo de meest betaalbare en interieur-vriendelijke oplossing, maar als met enkele tientjes een mooie en goed werkende akoestiek denkt te bereiken, dan moet ik je toch uit je droom helpen.  ;)
mmm. ik zie nu ook dat ze van piepschuim zijn en niet van foam
misschien een domme maar wanneer pas je deffusors toe en wat is dan de exacte werking daarvan ?
is het een idee om absorberen en diffusere te combineren ?
Citaat van: jvanhambelgium op september 24, 2016, 08:37:13
Hoeveel geluid er op die panelen valt en onder welke hoek zijn allemaal parameters die bijdragen aan een efficientie van de werking.
Wat ben je met 2m² onder een tafel als er pas een (erg zwakke) 5e reflectie op komt te vallen onder een erg schuine hoek bijvoorbeeld.

duidelijk , dank u wel

   
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

martien

Oja, de geboden hulp hier (ook nu weer) is ook geweldig!
Dank u heren :thumbs-up:

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Sjaak_Banaan

Om even terug te komen op de akoestische fotopanelen, deze wil ik straks zelf ook gaan maken en na enig onderzoek kwam ik uit op de stoffen mesh en decotex 210 gram.
Mesh zou de beste werking hebben, daar kun je gemakkelijk doorheen ademen, dus akoestisch transparant, maar decotex heeft een mooiere afdrukkwaliteit.

Van beide heb ik een bedrukt staaltje ontvangen en ik neig naar decotex 210 gram omdat het oog ook wat wil.

Mocht er veel interesse zijn dan kan ik een collega vragen of hij het materiaal op rol kan bestellen, dan is er wellicht een leuke m2 prijs af te spreken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

morca

Citaat van: Dynky op september 24, 2016, 02:14:15
ik heb hier 2 grote (1m20x2m) foto-absorbers hangen en daarvoor kan je later ook weer andere doeken bestellen, mocht je bvb na verloop van tijd uitgekeken zijn op je gekozen foto.
kostprijs (bij de leverancier waar ik mijn frames kocht) van zo'n "los" bedrukt akoestisch doorlatend doek is 60€/m2
Ok dat is goedkoper als ik dacht.
Waar als ik vragen mag Dirk?.


Citaat van: martien op september 24, 2016, 08:57:24
http://www.soundscapes.nu/aspecten.htm
Hier heb ik veel info uitgehaald.
En hier staat ook goede info in

http://ethanwiner.com/acoustics.html#hard floor


Staan die in de startpost?
Anders moet ik ze misschien even toevoegen .

Dirk

Citaat van: morca op september 24, 2016, 11:07:41
Ok dat is goedkoper als ik dacht.
Waar als ik vragen mag Dirk?.
mijn 2 foto-panelen komen van Zilenz en daar heb ik een jaartje terug eens geïnformeerd wat me enkel 2 nieuwe (bedrukte) doeken zou kosten, kreeg toen die m2-prijs door van 60€
daarvoor krijg je dan wel een doek wat afgewerkt is voor hun aluminium frames, dus met de zogenaamde pees aan de rand...iets wat je voor een DIY frames wslk niet nodig hebt als je bvb wat op basis van een houten kader oid gaat maken, maar 'k gaf het maar ff ter indicatie ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

martien

Citaat van: morca op september 24, 2016, 11:07:41

Staan die in de startpost?
Anders moet ik ze misschien even toevoegen .

Ik heb even gekeken maar ze staan er nog niet in.

flakkees

na wat lees werk op http://www.soundscapes.nu/aspecten.htm ( nogmaals dank voor de link)
kom ik uit op diffusen en misschien iets dempen
dus ik denk niet heel slecht weg te komen met de eerder genoemde keuze aan materiaal
het blijft natuurlijk proberen

ik moet ook zeggen dat het hier totaal niet slecht klinkt hoor integendeel
maar er is ruimte voor verbetering (zoals altijd) en ik pas er voor om straks het midden gebied te moeten gaan boosten
omdat dit teveel gedempt word

volgens de link kan een beetje versnipperen al heel goed werken en ik hou het thuisfront ook blij
de panelen zijn overschilder baar     
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Citaat van: Dynky op september 24, 2016, 02:14:15
ik heb hier 2 grote (1m20x2m) foto-absorbers hangen en daarvoor kan je later ook weer andere doeken bestellen, mocht je bvb na verloop van tijd uitgekeken zijn op je gekozen foto.
kostprijs (bij de leverancier waar ik mijn frames kocht) van zo'n "los" bedrukt akoestisch doorlatend doek is 60€/m2


Citaat van: martien op september 24, 2016, 08:57:24
http://www.soundscapes.nu/aspecten.htm
Hier heb ik veel info uitgehaald.
En hier staat ook goede info in

http://ethanwiner.com/acoustics.html#hard floor



Beide toegevoegd aan startpost met toenaam vd tipgever ,bedankt heren voor het verder aanvullen vd de info  :thumbs-up: :worship:

Staaled

Citaat van: flakkees op september 24, 2016, 11:43:27
na wat lees werk op http://www.soundscapes.nu/aspecten.htm ( nogmaals dank voor de link)
kom ik uit op diffusen en misschien iets dempen
dus ik denk niet heel slecht weg te komen met de eerder genoemde keuze aan materiaal
het blijft natuurlijk proberen

ik moet ook zeggen dat het hier totaal niet slecht klinkt hoor integendeel
maar er is ruimte voor verbetering (zoals altijd) en ik pas er voor om straks het midden gebied te moeten gaan boosten
omdat dit teveel gedempt word

volgens de link kan een beetje versnipperen al heel goed werken en ik hou het thuisfront ook blij
de panelen zijn overschilder baar     
Diffusen is een thingman ding. ;)
En ik zou me daar niet blind op staren.

Absorbtie werkt in niet dedicated en kleinere ruimtes veel beter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)