Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

goergen

Citaat van: Witalik op april 13, 2016, 23:51:08
Haha ben je posts aan het tellen om je verkoop topic te maken ?

Ik merk eigenlijk ook wel dat ik soms de sub die ik op zolder heb staan (logitech z2500 setje) dieper en dikker vindt klinken als de 2 gesloten die ik beneden heb staan. Maarja die doet ook meer in een kleinere ruimte denk ik. Staat ook in de hoek. Ik ben ook een wat bass heavy luisteraar heb ik gemerkt. Twijfel ook of ik niet een downfire kist maak met een slot port maybe.

Jij snapt hem  ;)

Blij te horen dat ik niet de enige ben op dit forum die het herkend. Ik weet inmiddels bijna zeker dat ik het geluid uit de sealed sub krijg zoals je mag verwachten van een sealed. Maar mijn persoonlijke voorkeur is inderdaad lomp gebeuk bij tijd en wijlen, grof gezegd. Ik ben heel benieuwd naar het geluid van een PB-1000 geworden inmiddels.

Er zijn overigens genoeg verhalen online te vinden over sealed vs ported, maar hier in dit topic vond ik nog weinig herkenning.

Oh en mijn sub staat inmiddels in de markt ;)

GPO

@Goergen:
Ik heb metingen gezien op internet vd Z5500. Deze heeft vooral heel veel output rond de 60 Hz. Ik heb boven ook zo'n soort sub staan met hetzelfde 'euvel'. Lekker voor dance muziek maar is geen accurate weergave van bas.

Serieuze subs als SVS hebben een recht verloop en geen bult. De gesloten subs lopen idd iets minder diep door dan de gepoorte maar ik denk dat je gewoon nog niet gewend ben aan correctere weergave van bas als ik het zo lees.

De Pb1000 loopt nml ook recht en tot 20 hz dat wel. Zn max output is ook hoger dan de SB12 maar de output is op alle freq nog steeds gelijkmatig. Jij lijkt op zoek te zijn naar de Logitech bult.... ook SVS heeft die niet.... :)

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

goergen

Hoi GPO,

Dank voor de info. Wederom: erg benieuwd hoe die zal klinken, ik heb geen idee hoe het zal klinken. Het enige dat ik weet is dat de sb nu niet klinkt zoals ik wil. Er zijn veel herkenbare, soortgelijke verhalen te vinden zijn die allemaal in de richting van ported wijzen. Dus we gaan het meemaken.

Heb jij zelf ook sealed gehad? Vond je dan dat daar weinig verschil tussen zat met ported?

Witalik

Citaat van: GPO op april 14, 2016, 00:02:15
@Goergen:
Ik heb metingen gezien op internet vd Z5500. Deze heeft vooral heel veel output rond de 60 Hz. Ik heb boven ook zo'n soort sub staan met hetzelfde 'euvel'. Lekker voor dance muziek maar is geen accurate weergave van bas.

Serieuze subs als SVS hebben een recht verloop en geen bult. De gesloten subs lopen idd iets minder diep door dan de gepoorte maar ik denk dat je gewoon nog niet gewend ben aan correctere weergave van bas als ik het zo lees.

De Pb1000 loopt nml ook recht en tot 20 hz dat wel. Zn max output is ook hoger dan de SB12 maar de output is op alle freq nog steeds gelijkmatig. Jij lijkt op zoek te zijn naar de Logitech bult.... ook SVS heeft die niet.... :)

Gpo

haha dit heb ik ook  ::) maja correct is toch persoonlijk vind ik.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

goergen

Nog wel een nuance op mijn reactie: de reden dat ik mijn z5500 weg deed was omdat ik kon horen hoe hij Het geluid veranderde. Alle bass rond bepaalde frequenties waren steevast te luid, dat vond juist niet een aantrekkelijk eigenschap van die sub.

Ik heb het in dit topic puur gehad over het vermogen om de kamer op z'n kop te zetten. Bass die je niet kan negeren, die drukt. Dat lijkt me een typische eigenschap van ported, en heeft niets te maken met een al dan niet vlakke frequency respons.

GPO

Citaat van: goergen op april 14, 2016, 00:16:35
Nog wel een nuance op mijn reactie: de reden dat ik mijn z5500 weg deed was omdat ik kon horen hoe hij Het geluid veranderde. Alle bass rond bepaalde frequenties waren steevast te luid, dat vond juist niet een aantrekkelijk eigenschap van die sub.

Ik heb het in dit topic puur gehad over het vermogen om de kamer op z'n kop te zetten. Bass die je niet kan negeren, die drukt. Dat lijkt me een typische eigenschap van ported, en heeft niets te maken met een al dan niet vlakke frequency respons.
Druk is gewoon een kwestie van genoeg SPL op lage frequenties van pak em beet 30 hz en lager. Dat kan een sealed sub ook mits de driver en de amp genoeg in hun mars hebben (bv de SB13 of een Rhytmik), alleen bij een ported kun je dit effect makkelijker bereiken.

Ik heb in het verleden ook een sealed sub gehad deze was 10" met 500 watt maar kreeg ook voelbare bas voor elkaar.

Ik las ergens dat je bijna geen 30 hz tonen meer hoorde met de SB12, terwijl die sub op 30 hz nog steeds hard genoeg kan (zeker in een kleine kamer). Pas daaronder gaat zn output geleidelijk minder worden.

Blijf het dus vreemd vinden dat die sub niet zou performen in je kamer en ik blijf vraagtekens houden of een Pb1000 heel anders zou klinken bij jou.

Ben benieuwd!

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Zit het druk gevoel 'm niet juist in de hogere regionen --> slam bass? Zou de piek rond de 60Hz wel verklaren met die logitech.
De test is toch vooral met muziek gedaan, hoe vaak komt die onder de 30Hz?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: GPO op april 14, 2016, 08:09:15
Druk is gewoon een kwestie van genoeg SPL op lage frequenties van pak em beet 30 hz en lager. Dat kan een sealed sub ook mits de driver en de amp genoeg in hun mars hebben (bv de SB13 of een Rhytmik), alleen bij een ported kun je dit effect makkelijker bereiken.

Ik heb in het verleden ook een sealed sub gehad deze was 10" met 500 watt maar kreeg ook voelbare bas voor elkaar.

Ik las ergens dat je bijna geen 30 hz tonen meer hoorde met de SB12, terwijl die sub op 30 hz nog steeds hard genoeg kan (zeker in een kleine kamer). Pas daaronder gaat zn output geleidelijk minder worden.

Blijf het dus vreemd vinden dat die sub niet zou performen in je kamer en ik blijf vraagtekens houden of een Pb1000 heel anders zou klinken bij jou.

Ben benieuwd!

Gpo
Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens.
3 gesloten sub,s klinkt hier leuk,die bandpass sloopt het huis bijna in ze eentje qua druk.
Dus hoeveel gesloten je wilt gebruiken voor iets wat je er toch niet uitkrijgt ??

Jij weet ook wel dat een gepoorte een andere sound geeft als een gesloten Gert Jan  ;D.

morca

Citaat van: RalphH op april 14, 2016, 09:21:20
Zit het druk gevoel 'm niet juist in de hogere regionen --> slam bass? Zou de piek rond de 60Hz wel verklaren met die logitech.
De test is toch vooral met muziek gedaan, hoe vaak komt die onder de 30Hz?
Druk zit onder 30 a 40 hz imo.
60 hz zit net stukje onder de aanzet vd bas vanaf zeg 120 hz of iets hoger.
Dat is wel druk,maar nog geen druk zoals een goeie gepoorte doet bij 20 hz.

Druk waar je ribben,haren en broekspijpen van trillen  ;D ;)

Ik denk wel dat je gelijk hebt en hij die druk al als heftig ervaart op 60 hz.
Kan ook goed, als hij nu weer een stapje verder maakt in upgraden en die sub het niet doet moet hij kijken of dat wel de sound is die hij zoekt.

Of zoals jij al zij,wennen aan een betere sub/geluid zoals het hoort.

morca

Citaat van: bert stoltenborg op april 13, 2016, 23:13:28
Prima. Maar als er dan wordt geschreeuwd dat je een gepoorte sub moet hebben, en dat een gesloten sub niet gaat werken, is dat totale onzin. Als ik dat zeg krijg je van: maar zo doen we het omdat ik het zo heb uitgeprobeerd, en iedereen is het er mee eens, en dit is mijn draadje en als het je niet bevalt laat ik je verwijderen. Niets wordt onderbouwd, alles is subjectief.
Ik word op dit forum best vaak via persoonlijke berichtjes benaderd of ik wil blijven zeggen wat ik zeg en of ik me niet wil laten intimideren door intimideerders. Verder zal het me aan m'n reet roesten wat iedereen zegt, maar af en toe hou ik er een opdracht aan over, dus ik blijf al die onzin pareren.  ;D Commercieel belang.  8)
Eric Desart heeft ook wel gezegd dat dit het meest vijandige forum is dat hij kende (internationaal) en dat veel mensen die iets zouden kunnen toevoegen hier niet komen omdat alles meteen agressief wordt. Ik heb vrienden die zoveel van audio weten dat je er stil van zou worden, en die weigeren om op dit forum, of op Zelfbouwaudio of hoe het mag heten, ook zo'n leuke community, te posten omdat je, als je iets zinnigs en onderbouwds zegt, meteen met de grond gelijk wordt gemaakt. Dat is toch jammer?
Bert ik heb je gisteren gevraagd op te houden.
Ik heb je onderbouwd met eigen mening en ervaring,voor vrienden bouw ik ook zo.
Jij leest dat niet zoals wij bedoelen en je uitingen zijn imo ook vijandig naar ons toe.
DUS HOUD NU OP HIER., JE BENT NIET WELKOM IN DIT TOPIC .
Als je niet de onderbouwingen leest van leden en onderzoeken.
Dan zou ik eens in de spiegel kijken voor je dit forum vijandig noemt.
Daarbij ben je hier actief om klusjes binnen te halen en je bent geen sponser......

Staaled

Citaat van: bert stoltenborg op april 13, 2016, 23:13:28
Prima. Maar als er dan wordt geschreeuwd dat je een gepoorte sub moet hebben, en dat een gesloten sub niet gaat werken, is dat totale onzin. Als ik dat zeg krijg je van: maar zo doen we het omdat ik het zo heb uitgeprobeerd, en iedereen is het er mee eens, en dit is mijn draadje en als het je niet bevalt laat ik je verwijderen. Niets wordt onderbouwd, alles is subjectief.
Ik word op dit forum best vaak via persoonlijke berichtjes benaderd of ik wil blijven zeggen wat ik zeg en of ik me niet wil laten intimideren door intimideerders. Verder zal het me aan m'n reet roesten wat iedereen zegt, maar af en toe hou ik er een opdracht aan over, dus ik blijf al die onzin pareren.  ;D Commercieel belang.  8)
Eric Desart heeft ook wel gezegd dat dit het meest vijandige forum is dat hij kende (internationaal) en dat veel mensen die iets zouden kunnen toevoegen hier niet komen omdat alles meteen agressief wordt. Ik heb vrienden die zoveel van audio weten dat je er stil van zou worden, en die weigeren om op dit forum, of op Zelfbouwaudio of hoe het mag heten, ook zo'n leuke community, te posten omdat je, als je iets zinnigs en onderbouwds zegt, meteen met de grond gelijk wordt gemaakt. Dat is toch jammer?
Dat is zeker jammer en ik zou deze dan ook verwelkomen.

Zinnig of onderbouwd schiet wel degelijk wortel, maar soms moet je ff geduld hebben eer het bloeit. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

goergen

@GPO Ja ik ook. Het gaat overigens niet om een kleine kamer, maar om een oppervlak van 30 m2 + een open trapgat naar een kantoor van 18m2.

En inderdaad bij eerdere test was <35hz niet hoorbaar. Inmiddels, na rondschuiven met de sub, kan ik horen wat hij onder de 35 hz doet op de luisterplek. Ik voel dan natuurlijk wel druk, en het is enorm laag, ik kan horen wat er allemaal los zit in huis, maar het geluid blijft altijd subtiel.

@Ralph Dat hele hertz verhaal was het eerste waar ik aan dacht, ik ben toen Sweeptones gaan doen en kwam er toen achter dat ik veel niet kon horen. Maar inmiddels hoor ik de tonen wel, en is het inderdaad geen probleem van hertz, maar de manier waarop de bass klinkt.

Ok, nog een laatste poging om mijn probleem uit te leggen, daarna geef ik het op :P
Het Nummer Bumaye van Major Lazer klinkt nu bijvoorbeeld lekker. Diepe bass, aan vermogen geen gebrek, ik zou de sub nooit vol open kunnen draaien. Volgens mij zou mijn fundering het eerder opgeven dan de sb-12. Maar hoe hard hij ook gaat, het geluid blijft 'droog', subtiel, bescheiden, hoe je het ook noemt. Ook al rammelen de planken van de muur. Erg lastig uit te leggen. Maar zoals mij op andere fora is duidelijk geworden is dat juist een kwaliteit die mensen zoeken in een muzikale gesloten sub.


Toen ik de pb-1000 hoorde, was mij meteen duidelijk dat dat het geluid was wat ik zocht, dat dendert. Het is nu hopen dat hij ongeveer zo klinkt in mijn huiskamer met die vervelende akoestiek.


Edit:
@Morca Je was me voor, dank voor info! Ik snapte eerlijk gezegd al niet waarom dit tot zoveel discussie leidt. Ik zou het vervelend vinden als ik de sub zou wegdoen wanneer achteraf blijkt dat het niet aan de sub had gelegen, daarom wilde ik er wel eerst zeker van zijn.

morca

Citaat van: bert stoltenborg op april 13, 2016, 23:13:28
, en iedereen is het er mee eens, en dit is mijn draadje en als het je niet bevalt laat ik je verwijderen.

maar af en toe hou ik er een opdracht aan over, dus ik blijf al die onzin pareren.  ;D Commercieel belang.  8)
Eric Desart heeft ook wel gezegd dat dit het meest vijandige forum is dat hij kende
Wij(beheerders) van dit topic zijn het samen eens,en dit topic is van het hele forum alleen beheer niet.
Dus bij deze beledig je niet alleen mij maar ook alle mede posters in dit topic.
Dat is tegen de regels.

Daarbij ben je geen sponser en zegt klusje te krijgen via hier ....dat mag niet.

Ik voel me persoonlijk aangevallen door de dikgedrukte letter.
En je beledigd de mede posters hier er ook mee ook tegen de regels.....

Ik ga je nu melden bij de mods want ben het zat dat je niet leest maar wel beledigd.

GOOS88

Citaat van: bert stoltenborg op april 13, 2016, 23:13:28
Prima. Maar als er dan wordt geschreeuwd dat je een gepoorte sub moet hebben, en dat een gesloten sub niet gaat werken, is dat totale onzin. Als ik dat zeg krijg je van: maar zo doen we het omdat ik het zo heb uitgeprobeerd, en iedereen is het er mee eens, en dit is mijn draadje en als het je niet bevalt laat ik je verwijderen. Niets wordt onderbouwd, alles is subjectief.
Ik word op dit forum best vaak via persoonlijke berichtjes benaderd of ik wil blijven zeggen wat ik zeg en of ik me niet wil laten intimideren door intimideerders. Verder zal het me aan m'n reet roesten wat iedereen zegt, maar af en toe hou ik er een opdracht aan over, dus ik blijf al die onzin pareren.  ;D Commercieel belang.  8)
Eric Desart heeft ook wel gezegd dat dit het meest vijandige forum is dat hij kende (internationaal) en dat veel mensen die iets zouden kunnen toevoegen hier niet komen omdat alles meteen agressief wordt. Ik heb vrienden die zoveel van audio weten dat je er stil van zou worden, en die weigeren om op dit forum, of op Zelfbouwaudio of hoe het mag heten, ook zo'n leuke community, te posten omdat je, als je iets zinnigs en onderbouwds zegt, meteen met de grond gelijk wordt gemaakt. Dat is toch jammer?

Gewoon blijven posten, je input en kennis word door genoeg mensen wel gewaardeerd. :thumbs-up:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

martien

Citaat van: GOOS88 op april 14, 2016, 09:58:04
Gewoon blijven posten, je input en kennis word door genoeg mensen wel gewaardeerd. :thumbs-up:

+1

Dat geld overigens voor alle posters in dit topic.
Alle hulp is welkom, in sommige gevallen lopen de discussies wel ver op.
Ik denk dat zwijgen soms goud waard kan zijn, of zoiets.

Ubuntu

Citaat van: morca op april 14, 2016, 09:49:08
Wij(beheerders) van dit topic zijn het samen eens,en dit topic is van het hele forum alleen beheer niet.
Dus bij deze beledig je niet alleen mij maar ook alle mede posters in dit topic.
Dat is tegen de regels.

Daarbij ben je geen sponser en zegt klusje te krijgen via hier ....dat mag niet.

Ik voel me persoonlijk aangevallen door de dikgedrukte letter.
En je beledigd de mede posters hier er ook mee ook tegen de regels.....

Ik ga je nu melden bij de mods want ben het zat dat je niet leest maar wel beledigd,en geen sponser bent.

Ik voel me niet beledigd hoor. Al zou die man er wat klusjes aan over houden, wat maakt dat uit? Moeten we dan meteen als nsb'ers dat aan de mods melden (In de hoop dat ie een ban krijgt?)? Sfeer word er niet beter op hier. :(

morca

Ik bedoel de leden uit de startpost.

Ok dan zal ik het wel mis hebben dat er verschil is tussen gepoort en gesloten......


Citaat van: Ubuntu op april 14, 2016, 10:10:36
Ik voel me niet beledigd hoor. Al zou die man er wat klusjes aan over houden, wat maakt dat uit? Moeten we dan meteen als nsb'ers dat aan de mods melden (In de hoop dat ie een ban krijgt?)? Sfeer word er niet beter op hier. :(
Jij beledigt mij ook voor nsber.

Ik leg duidelijk naar bert uit wat ik bedoel,met onderbouwing en linkjes,
Hij leest niks maar moppert alleen maar dat hij het beter weet !!!

morca

Citaat van: GOOS88 op april 14, 2016, 09:58:04
Gewoon blijven posten, je input en kennis word door genoeg mensen wel gewaardeerd. :thumbs-up:
Over akoestiek zeer welkom,de rest heb ik al toegelicht.

Citaat van: martien op april 14, 2016, 10:05:07
+1

Dat geld overigens voor alle posters in dit topic.
Alle hulp is welkom, in sommige gevallen lopen de discussies wel ver op.
Ik denk dat zwijgen soms goud waard kan zijn, of zoiets.
De vraag is dan wie er moet zwijgen,.
Ik heb me mening onderbouwd en met linkjes bijgevoegd.
Worden niet gelezen, maar ik word wel beledigd door hem .......

Citaat van: bert stoltenborg op april 13, 2016, 23:13:28
Prima. Maar als er dan wordt geschreeuwd dat je een gepoorte sub moet hebben, en dat een gesloten sub niet gaat werken, is dat totale onzin. Als ik dat zeg krijg je van: maar zo doen we het omdat ik het zo heb uitgeprobeerd, en iedereen is het er mee eens, en dit is mijn draadje en als het je niet bevalt laat ik je verwijderen. Niets wordt onderbouwd, alles is subjectief.
Ik word op dit forum best vaak via persoonlijke berichtjes benaderd of ik wil blijven zeggen wat ik zeg en of ik me niet wil laten intimideren door intimideerders. Verder zal het me aan m'n reet roesten wat iedereen zegt, maar af en toe hou ik er een opdracht aan over, dus ik blijf al die onzin pareren.  ;D Commercieel belang.  8)
Eric Desart heeft ook wel gezegd dat dit het meest vijandige forum is dat hij kende (internationaal) en dat veel mensen die iets zouden kunnen toevoegen hier niet komen omdat alles meteen agressief wordt. Ik heb vrienden die zoveel van audio weten dat je er stil van zou worden, en die weigeren om op dit forum, of op Zelfbouwaudio of hoe het mag heten, ook zo'n leuke community, te posten omdat je, als je iets zinnigs en onderbouwds zegt, meteen met de grond gelijk wordt gemaakt. Dat is toch jammer?

Die dikke letters schijven een zeer kortzichtige reactie,de rest ook imo.

morca

Citaat van: GOOS88 op april 14, 2016, 09:58:04
Gewoon blijven posten, je input en kennis word door genoeg mensen wel gewaardeerd. :thumbs-up:
Hij ondebouwt niks buiten de theorie om,maar vraagt ons daar wel om....en leest het dan niet of doet het als onzin af.
Ook dat onderzoek wat ik poste word niet gelezen lijkt het
Die theorie voel ik al jaren stevig aan de tand,en die gaat niet altijd op.

Dus ik/we moeten alles op alle manieren uitleggen,en hij zegt dan opeens of het wel of niet klopt?
Zeer vreemd als Ik moet onderbouwen en met onderzoeken aan moet komen wil ik van hem ook een uitleg waarom met linkjes waarom niet.
Anders klopt ze uitspraak niet en is hij zelf degene die vijandigheid oproept.....en niks kan onderbouwen en onderzoeken erbij linken.

Ik kan dit wel in dit onderwerp,dus dan wens ik niet beledigt te worden door die persoon.
Hij bleef in gebreke bij deze.

Jammer ......akoestiek zal hij alles van weten,maar hier slaat hij de plank mis en gaat dan heel druk doen dat ik hem uit het topic wil hebben,.
Ja dat wil ik zeker om bovenstaande reden.

Roepen roepen maar zelf niet onderbouwen of met onderzoeken aankomen.
En persoonlijke opmerkingen maken.

En dan word ik voor nsber uitgemaakt pfffffffff
Idd wat een sfeer weer.




Ubuntu

Tja, je kan ook niet meteen naar de mods toe rennen om te melden dat ie misschien werk vind hier. Vrij treurig dat soort praktijken. Daarom sterft het hier een langzame dood.

Los daarvan zie ik ook wel hoeveel je hier doet voor de mede forumleden. En dat dat erg gewaardeerd word mag ook wel gezegd worden. Daarvoor kudos.

morca

Citaat van: Ubuntu op april 14, 2016, 11:24:03
Tja, je kan ook niet meteen naar de mods toe rennen om te melden dat ie misschien werk vind hier. Vrij treurig dat soort praktijken. Daarom sterft het hier een langzame dood.

Los daarvan zie ik ook wel hoeveel je hier doet voor de mede forumleden. En dat dat erg gewaardeerd word mag ook wel gezegd worden. Daarvoor kudos.
Dankjewel!!!! Dat laatste word zeer op prijs gesteld.

Waarom een mod? Ik zal het uitleggen.
Na alle tijd die ik erin steek word ik 2 a 3 mnd geleden door een mod via PM op me vingers getikt dat ik meer ruimte moet laten voor anderen.
Dit is trouwens wel netjes uitgesproken pas met betreffende persoon,de iritatie kwam door de nsb opmerking niet meer van die mod ,om dit even duidelijk te houden.
Ik ben tekort som,s volgens ?........maar nu doet iemand anders dat bij mij en dat mag dan wel?
Dat vond ik niet leuk omdat ik al die tijd er steek.
Er waren dus veel leden die mijn input hier niet meer wilde,en zo ook op de report 2 mod knop gedrukte.
Dus ik houd me al paar mnd stil,en eerste keer dat ik weer meepost word ik voor nsber uitgemaakt...
Terwijl ik niet om rare onderbouwing of onderzoeken vraag die ik zelf wel beantwoord naar hem.

Dus die leden die mij gemeld hebben bij de mod,s hebben zorgen ervoor dat ik nu ook denk......ok dan maar zo.
Ik vind het wel zeer fijn dat je die inzet nog wel benoemd.
Dus de term nsber zij je van mijn kant vergeven

Als iemand me dan vraagt iets te onderbouwen en ik doe dat op verschillende manieren en hij op geen als anders te roepen: Dat ik hem dan uit ze topic wil laten verwijderen.
Ozin ik vroeg op onderbouwing net als hij naar mij of meerdere leden deen.
En dan word er zo kort gereageerd....na al die tijd die ik belangeloos steek in mensen te leren meten en daarna ook de meting leren te lezen/horen wat er gebeurt, en de aanpassingen via dsp of plaatsing te doen .

Ik ben geen verrader,dat ligt gezien mijn verleden/opa ook zeer gevoelig want die haate nsber,en zo ben ik opgevoed!

Zo bovenstaande even ter verduidelijking waarom ik opeens weer meepost,en waarom ik vragen stel bij bepaalde opmerkingen.

Zo hopelijk zijn wij weer ok,ik bedoelde het niet zo als je dacht ( hoop ik).
Dat schud ik je de hand en vergeet die opmerking  :thumbs-up:


martien

Nu snap ik de stilte van jouw kant.
Ik vond al dat het in dit topic zo rustig was.
Ik heb aan ALLE posters hier wat kennis te danken.
Zeker ook aan morca

VlisChris

Dames, heren,

Even van mijn kant de mededeling dat dit topic de nodige aandacht heeft bij de admins op dit moment. Straks neemt een andere admin het even over omdat ik er zelf geen tijd voor heb.
Tot dat moment wil ik toch vragen of iedereen zich netjes wil inhouden en aardig wil blijven voor elkander. Dat zou zeer op prijs gesteld worden.
Door iedereen denk ik ;)

Thanks alvast!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bert stoltenborg

Morca heeft me zelf gevraagd om in dit topic te posten toen ik op dit forum kwam.
Dus ik zal met alle plezier en altijd onderbouwd alle vragen beantwoorden en alles dat als feit wordt gepresenteerd en dat ik bedenkelijk vind pareren, ook weer onderbouwd en sans rancune  ;D.
Ik bazel maar wat.

GPO

Zo, ik kijk ff niet en het is meteen oorlog op het forum... whoehahaha. Graag dan wel met een leuke soundtrack erbij ala WoTW...  :headbanging:

@mods: hoop niet dat deze topic op slot gaat of iets dergelijks, want ik vind het altijd wel een erg interessant en leuk onderwerp. En velen met mij denk ik zo.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS