Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.



morca

Citaat van: Staaled op februari 28, 2015, 14:15:19
Of roommodes tot de essentie van muziek behoren waag ik te betwijfelen. ;)

Dat het lekker kan klinken is een ander verhaal (bij het "opruimen" van roommodes verkrijg je telkens meer resolutie in laag mid en hoog en dat is niet altijd een zegen). :)
Ik weet het,maar voor nu kan ik er niks aan doen.
Me speakers stonden eerst lager en toen zag het er anders uit.
Dus ik ga op me gemakje eens denken hoe dit beter te krijgen.
Tussen 50 en 70 hz gaat iets niet goed nu idd,werk aan de winkel


Raphie

Citaat van: Staaled op februari 28, 2015, 14:15:19
Of roommodes tot de essentie van muziek behoren waag ik te betwijfelen. ;)

Dat het lekker kan klinken is een ander verhaal (bij het "opruimen" van roommodes verkrijg je telkens meer resolutie in laag mid en hoog en dat is niet altijd een zegen). :)
klopt room modes en cornergain zijn alleen maar holle golven, hoop gebulder, maar geen druk.
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: morca op februari 28, 2015, 14:25:33
Ik weet het,maar voor nu kan ik er niks aan doen.
Me speakers stonden eerst lager en toen zag het er anders uit.
Dus ik ga op me gemakje eens denken hoe dit beter te krijgen.
Tussen 50 en 70 hz gaat iets niet goed nu idd,werk aan de winkel
er gaat wel meer niet goed, jullie kunnen beiden niet stilzitten en mics staan ook niet op exact dezelfde plek ;)
zoals je kan zien is met de UMIK niks "mis"....
JBL PRX Power!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Raphie op februari 28, 2015, 14:34:55
waarom stop je nou op 10?  :D  :tounge2:
Ja dat zie ik nu ook ......vergeten  :-\

Citaat van: Raphie op februari 28, 2015, 14:36:42
er gaat wel meer niet goed, jullie kunnen beiden niet stilzitten en mics staan ook niet op exact dezelfde plek ;)
zoals je kan zien is met de UMIK niks "mis"....

we stonden op dezelfde plek ong denk ik.

IDD de Umik is prima,daar was deze test ook voor.
Er van verdeeldheid over het kloppen,nu kunnen we met recht zeggen dat het klopt  ;D
Citaat van: Staaled op februari 28, 2015, 14:37:06
Daar zit amper licht tussen.

niet veel idd,lijkt me een goeie zaak  :thumbs-up:



Raphie

Citaat van: morca op februari 28, 2015, 14:44:58
Ja dat zie ik nu ook ......vergeten  :-

we stonden op dezelfde plek ong denk ik.

IDD de Umik is prima,daar was deze test ook voor.
Er van verdeeldheid over het kloppen,nu kunnen we met recht zeggen dat het klopt  ;D
niet veel idd,lijkt me een goeie zaak  :thumbs-up:
je moet de kamer verlaten, niet ongv. even stil staan ;)
JBL PRX Power!


edwin99

Hoi Marco dank je wel voor je gastvrijheid
Test was duidelijk, er is niks mis met mijn Umik-1 :)
Gaan dus gewoon verder mee meten en testen thuis.
Was leuk om jou ik weer te zien Jeroen en was goed om te horen dat mijn (oude) Onkyo nog steeds met veel plezier bij jou staat te spelen.

Microfoons stonden elke keer op dezelfde plaats (microfoon standaard is niet verplaatst tijdens de test)
Ja natuurlijk is het beter om de ruimte te verlaten, maar dat was niet mogelijk en zal de uitslag ook niet zo erg veranderen...

Marco je JL zijn mooie subs :) deze vullen je ruimte mooi met laag, zowel met muziek als met film

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

morca

Citaat van: edwin99 op februari 28, 2015, 17:03:35
Hoi Marco dank je wel voor je gastvrijheid
Test was duidelijk, er is niks mis met mijn Umik-1 :)
Gaan dus gewoon verder mee meten en testen thuis.
Was leuk om jou ik weer te zien Jeroen en was goed om te horen dat mijn (oude) Onkyo nog steeds met veel plezier bij jou staat te spelen.

Microfoons stonden elke keer op dezelfde plaats (microfoon standaard is niet verplaatst tijdens de test)
Ja natuurlijk is het beter om de ruimte te verlaten, maar dat was niet mogelijk en zal de uitslag ook niet zo erg veranderen...

Marco je JL zijn mooie subs :) deze vullen je ruimte mooi met laag, zowel met muziek als met film
Je was meer als welkom  ;D
verrasend dat Jeroen toevallig ze pre van jouw had buiten het forum om .


Dankjewel, dat laatste is wel een compliment van iemand die ook een stereosetup heeft

angelo83

Leuke test zo .
Fijn om te weten dat we gewoon verder kunnen meten met de Umik .

goed werk mannen! :worship:

mvg Angelo


GPO

ok, dus de UMIK-1 is toch wel te vetrouwen. Apart. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn.  :clapping:

Moet ik toch een keer zo'n mic kopen/lenen en eens meten hier (ipv via m'n dB meter).   

:popcorn:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Raphie

Citaat van: GPO op maart  1, 2015, 13:13:57
ok, dus de UMIK-1 is toch wel te vetrouwen. Apart. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn.  :clapping:

Moet ik toch een keer zo'n mic kopen/lenen en eens meten hier (ipv via m'n dB meter).   

:popcorn:

GPO
ja via een DB meter kan je natuurlijk helemaal geen sweep lezen, alleen maar spl, die mic ingangen van dB meters zijn echt brak
JBL PRX Power!

morca

Ik zit nog eens te denken over me meting.
Enige wat anders veranderd is zijn de eindblokken.....zouden die een vertraging kunnen  veroorzaken tov de Marantz.
Dan staat de afstand niet goed.

Of het is wel me kamer,want ik voer hem net op de roomsim van REW en die bult op 46 hz en die dip van 55-75 is ook te zien.
Moeilijk af te komen door schuiven met de sub,s in REW getest.

Toch apart dat me oude setup dit niet had,de boxen staan alleen iets hoger.

yorkie13

Heb je dan toch dezelfde problemen als iemand met de gemiddelde huiskamer set up  NL.

Ben echt benieuwd hoe je die dip gaat oplossen.

GPO

Citaat van: Raphie op maart  1, 2015, 13:34:45
ja via een DB meter kan je natuurlijk helemaal geen sweep lezen, alleen maar spl, die mic ingangen van dB meters zijn echt brak

Dat is ook wel weer sterk uitgedrukt.  ;D

Je kunt er best wel wat mee, hier wat sweep-metingen die ik vorig jaar gedaan heb met een dB meter -->






Kun je nog steeds prima je pieken mee aflezen en wat temmen zoals je ziet (op de plaatjes de 30 en 60 Hz roommodes). Alleen verlopen ze heel snel onder de 25-30 Hz, daar zijn ze relatief ongevoelig voor. Dus de metingen hierboven hebben wss veel meer output onder de 25 Hz als ik die zou meten met een UMIK-1...  :headbanging:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Hier was het laag met de dB meter net iets zachter dan met de UMC, grafiek qua vorm hetzelfde.
dB meter is in iedergeval prima om mee te beginnen als je niet meteen teveel centjes neer wilt leggen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Citaat van: RalphH op maart  1, 2015, 18:06:47
Hier was het laag met de dB meter net iets zachter dan met de UMC, grafiek qua vorm hetzelfde.
dB meter is in iedergeval prima om mee te beginnen als je niet meteen teveel centjes neer wilt leggen.

Natuurlijk is een dbmeter een prima apparaat om mee te meten.
Het brengt inzichgtelijk wat je met een dsp uithaalt. En uiteindelijk is het toch je gehoor waarop je eea afstelt.

Het is alleen minder bruikbaar om je grafieken te vergelijken  met grafieken van iemand anders...

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer