Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Ejorne

Volgens mij kun je de interface niet bedienen via midi, zoals je dat bijvoorbeeld met dat app-je van de iNuke kunt.

Maar REW zou nu wel de ingestelde filters kunnen wegschrijven naar de fbq, als het goed is.

Ejorne

En als je twee woofers hebt, dan zou ik het linker kanaal voor de ene woofer gebruiken en het rechter kanaal voor de andere. Zo kun je beide woofers apart van elkaar afregelen. Ik heb echter geen idee of je dit via midi vanuit REW kunt doen.

GPO

Citaat van: Ejorne op februari 17, 2015, 22:30:12
En als je twee woofers hebt, dan zou ik het linker kanaal voor de ene woofer gebruiken en het rechter kanaal voor de andere. Zo kun je beide woofers apart van elkaar afregelen. Ik heb echter geen idee of je dit via midi vanuit REW kunt doen.

klopt, maar dan wel in 'coupled mode', anders gaat het niet zo lekker werken is mijn ervaring. Je meet gewoon met REW de response, laat de filters berekenen en die programmeer je dan in de Behringer (hetzij automatisch via MIDI of met de hand invoeren). Maar dan moeten die parameters die je ingeeft op beide kanalen tegelijk actief worden, anders wordt het een lastig(er) verhaal.

Zo meet ADSY de subs ook; als 1 geheel.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

snicky

Het is jammer dat de informatie over de fbq1000 erg beperkt is. Je vindt heel weinig op het internet en de handleiding is erg beknopt.

Er zit niet voor niks midi in en uit op die behringer maar ik krijg dat niet aan de praat met me computer.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Erg jammer dit. behringer forum: :nopompom:

Joern:

I bought an FBQ1000 yesterday, and have a little problem...
The Manual says I can download
FEEDBACK DESTROYER Design Editor software from
Behringer.com !!!!!
I can't find it !!!! Help !!
   
01-19-2014 #2
Paul Administrator:

Hi Joern,

I have that editor somewhere - just got to find it. I haven't used it for some time. And you are correct. It doesn't seem to be on the downloads section.
   
01-19-2014 #3
Paul

Correction. I have the editor for the older Feedback Destroyer (DSP1100).


Joern:

Hi Paul

Thanks for yor answer

Yes, I found that too...but it is a very old (1998), and. i can't even install it !!!

I have hoped that Behringer would have a god answer !!!????
   
02-09-2014 #5
Joern:

No answer !!!! ????
I must say....again !
NO ANSWER from Behringer !! ???
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Je kan schijnbaar alleen de setting die rew voorstelt overzetten.
Ik had gisteren een goeie handleiding gevonden maar heb hem niet in me favorieten opgeslagen stom genoeg.
Dan moet je manueel invoeren,is te doen met een goeie manual.

Wel bagger sercive van Berhinger  :(

GPO

stoppen met die MIDI interface. Apart dat het niet werkt, maar dit is blijkbaar al hele oude software. Hadden ze wel mogen updaten imo.

Hoe dan ook, hier is mijn handleiding die ik gebruikt heb om het handmatig in te stellen. Als je dat eenmaal gewend ben, dan is het zo gepiept. ff doorheen swoegen :

http://www.hometheatershack.com/forums/bfdguide/

die link komt via dit uitgebreide topic : http://www.hometheatershack.com/forums/bfdmeasure/

Note: die bovenste link leid naar een uitgebreide manual van de dsp1124p, maar dat kun je dus ook toepassen op meerdere Behringer modellen; ze interfacen allemaal op dezelfde manier.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

snicky

Bedankt GPO, had beiden links al gelezen, echt super uitgebreid maar soms net even te veel waardoor je niet 123 de antwoorden kan vinden.

Was gister tot laat ermee bezig: Ik heb wel eens van hmm wat heb ik nou eigelijk allemaal gedaan? Ik vertrouw het niet ik wil hem resetten!!

Nou geen reset knop te vinden hoor. De versie van Morca moet je 2 knoppen ingedrukt houden/ filter select en de store button.

Maar bij deze gebeurt er niks en in de handleiding staat ook niets.

Ik denk dat ik hem alweer terug wil gaan sturen :-( en misschien ga kijken voor de minidsp 2x4. Die ziet er iets gebruiksvriendelijker uit.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

GPO

Citaat van: snicky op februari 18, 2015, 09:19:18
Bedankt GPO, had beiden links al gelezen, echt super uitgebreid maar soms net even te veel waardoor je niet 123 de antwoorden kan vinden.

Was gister tot laat ermee bezig: Ik heb wel eens van hmm wat heb ik nou eigelijk allemaal gedaan? Ik vertrouw het niet ik wil hem resetten!!

Nou geen reset knop te vinden hoor. De versie van Morca moet je 2 knoppen ingedrukt houden/ filter select en de store button.

Maar bij deze gebeurt er niks en in de handleiding staat ook niets.

Ik denk dat ik hem alweer terug wil gaan sturen :-( en misschien ga kijken voor de minidsp 2x4. Die ziet er iets gebruiksvriendelijker uit.

Ja, je moet er even wat moeite in steken. Het is een PA apparaat en de PEQ is maar een klein onderdeel vd feature-set vh apparaat.

Als je op kanaal 4 of 5 zit te werken en je stelt de gain van alle filters op 0 in, dan doet ie helemaal niets hoor. Het is wat dat betreft ook niet nodig om een factory reset te doen. Maar er zal toch zeker wel een knoppen-combi zijn om hem terug op defaults te zetten?

Heb je deze bij BAX-shop gehaald? Ik vind die 150 euro erg veel geld, op de 2e hands markt zijn vergelijkbare exemplaren voor 1/3e van de prijs te koop. Wat kost zo'n miniDSP eigenlijk?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

snicky

Citaat van: GPO op februari 18, 2015, 10:58:53

Heb je deze bij BAX-shop gehaald? Ik vind die 150 euro erg veel geld, op de 2e hands markt zijn vergelijkbare exemplaren voor 1/3e van de prijs te koop. Wat kost zo'n miniDSP eigenlijk?

GPO

Ja bij bax inderdaad. Had ook teveel accessoires besteld, dus stuur alles terug en misschien dat ik hem goedkoper kan krijgen ergens.

Zo een minidsp is 130 euro met ombouw. Zonder ombouw iets goedkoper. Zag dat speaker en co in haarlem die verkoopt. Dat is in de buurt.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

GPO

Citaat van: snicky op februari 18, 2015, 11:01:55
Ja bij bax inderdaad. Had ook teveel accessoires besteld, dus stuur alles terug en misschien dat ik hem goedkoper kan krijgen ergens.

Zo een minidsp is 130 euro met ombouw. Zonder ombouw iets goedkoper. Zag dat speaker en co in haarlem die verkoopt. Dat is in de buurt.

ok.

Ik vraag me af of die dsp1000 wel een goede keus in het algemeen is. Ik gebruik zelf een 1100p en die is nagenoeg gelijk aan de 1124p; die kun je gewoon factory resetten. Lijkt net alsof die dsp1000 een nogal oude versie is van deze.... de 1100 en de 1124 worden ook het meest genoemd als goede PEQ voor je sub(s)...

Maar zo'n miniDSP zal idd wel gebruikersvriendelijker zijn, daar twijfel ik niet aan....  O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

snicky

Laat ik zeggen dat de 1e indruk van deze behringer fbq1000 niet goed is verlopen.

Dit komt grotendeels doordat behringer te weinig informatie verstrekt over dit product.

Mocht je al kennis hebben dan is het appeltje eitje, maar voor iemand die nieuw is met dit product totaal niet gebruik vriendelijk :-o

Al helemaal iemand rot laten zoeken naar software die dus niet bestaat kan echt niet haha.

Maar weer onwijs bedankt morca en GPO voor de geboden hulp! Al is het nu een beetje voor niks geweest.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Jammer dat berhinger dit niet geregeld heeft.
Alle dsp zal je enigsinds moeten leren ook die minidsp.
Dat deed Tim altijd maar die hoor ik ook nooit meer.

Wel jammer dat die midi het dus niet meer doet nu,ik zal hem maar uit de startpost halen.
Manueel instellen is idd een leerklusje,maar als je het eenmaal kan werkt het best makkelijk.

150 is duur idd,ben benieuwd of die minidsp beter bevalt.

snicky

Toch even een twijfel of een dsp nodig is.

Opnieuw subwoofers verplaatst en gemeten en horen hoe het klinkt. WANT ja, mijn LFE stond op -20db ingesteld... Zo stom!


Wel netjes denk ik zo?

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

yorkie13


morca

Als dat zonder smooting is heb jij geen dsp nodig imo.
Moet best wel goed klinken zo zou je zeggen.
Dit heeft niemand zonder dsp.
Je kamer is uniek hij werkt als dsp  ;D

Grapje goeie plaatsing en ruimte doet dit soms,ik vind het uniek .
Je bent de eerste met 2 subs met zo nette response zonder dsp  :thumbs-up:

angelo83

Citaat van: snicky op februari 18, 2015, 11:01:55
Ja bij bax inderdaad. Had ook teveel accessoires besteld, dus stuur alles terug en misschien dat ik hem goedkoper kan krijgen ergens.

Zo een minidsp is 130 euro met ombouw. Zonder ombouw iets goedkoper. Zag dat speaker en co in haarlem die verkoopt. Dat is in de buurt.

ik heb hem daar ook besteld morgen binnen .
zal de ervaringen posten .(waarschijnlijk meer vragen )

mvg Angelo

angelo83

Zo umik 1 en dsp binnen .
Eerste meting gedaan  :pompom:
Ziet dit er goed uit of moet ik nog eventueel settings veranderen .
Is puur sub zonder dsp





mvg Angelo

snicky

Even kijken of ik hier wat geleerd heb.

Volgens mij ziet het er keurig uit, je zou rond de 20hz wat kunnen zakken zodat de overige frequenties tot 80hz goed tot hun recht komen.

Maar het is niet exht een hele grote piek dus misschien is het niet eens nodig, het kan erger.

Zeg ik dit een beetje goed?[emoji16]

Maar misschien als je met speakers gaat meten op hetzelfde niveau dat het nog strakker wordt.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Ziet er idd wel goed uit.
Dit is alleen de sub denk ik .
Met dsp zou je iets kunnen vlakken.

Hoe is het laag bij 20hz aardig aanwezig denk ik .
Ik heb ook zon piek op 20 Hz 8 DB bij mij.
Ik demp hem ong 4 DB anders word het te gek  ;D

angelo83

Mooi om nu eens te zien wat er gebeurt.
Hieruit blijkt dat idd de 8033 niet veel verbetering kon geven .

Nu de waterfall grafiek best lange nagalm van 700 ms .
Is dit normaal bij zulke lage frequenties ?

Ps meten werkt zeer gemakkelijk met umik 1 en hdmi uit


Nog klein vraagje.
Met cal file 0 graden is microfoon richting luidsprekers gericht ??
Of recht naar boven???

mvg Angelo

broodro0ster

Citaat van: angelo83 op februari 19, 2015, 19:53:30
Nog klein vraagje.
Met cal file 0 graden is microfoon richting luidsprekers gericht ??
Of recht naar boven???

mvg Angelo

0 graden is idd gericht naar de speakers.
90 graden cal file is als je mic naar het plafond laat wijzen.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Witalik

Zo die mannen zitten niet stil bij dat MiniDSP. Ook die verschillende cal files zie ik voor het eerst. Is wel tijd aan het worden om weer eens een paar metingen te doen !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

jeroen_v

Citaat van: broodro0ster op februari 19, 2015, 22:31:35
0 graden is idd gericht naar de speakers.
90 graden cal file is als je mic naar het plafond laat wijzen.

Wil je alleen metingen doen voor je subwoofer, maakt het niet uit welke.
In de calibratiefiles voor mijn umik 1 bijv. komen er pas (minimale) verschillen vanaf 642Hz. Daaronder is de data exact gelijk.