Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Witalik

Hmm, dat ASIO4ALL verhaal is trouwens nieuw voor mij. Dat stond er niet bij toen ik vorig jaar wat aan het meten ben geweest met de UMIK. Wel nice dat het nu daar ook beschreven staat.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

RalphH stuurde pas al een berichtje dat ik dat asio verhaal even moet plaatsen.
Je hebt asio niet altijd nodig,zal eens kijken hoe het ook al weer was en het erbij zetten.
Ik heb zelf geen umik dus had dit gemist,RalphH niet  :)

snicky

Zo blijven we bezig.

Op me pioneer remote zit een knop audio parameters, paar keer opzij drukken dan kom ik bij LFE dat op -20 staat. Dus even opzoeken via de handleiding en daar staat dit.



Waarom staat het dan standaard op -20?

Dit staat trouwens los van het subwoofer kanaalniveau in de versterker. Die staat gewoon tussen de 0 en -5 na kalibratie
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Naa, ik reset me pioneer en nu staat die LFE optie op 0.

Dus waarschijnlijk ooit eens wat verkeerds of ergens onbewust op gedrukt.

Zo even opnieuw meten want ik denk dit veel goeds gaat brengen, LFE stond dus altijd op min 20 :shame;
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Ik ken de pioneer niet zo goed dus zat even te kijken of Joske misschien wat over te zeggen had.
Het is wel zo dat je response al aardig goed was,dus misschien hoeft de dsp van de pioneer ook niet zoveel te doen.
Heb je nu betere output bij film?

snicky

Nou ik moet dus nog even na deze nieuwe bevinding even opnieuw kalibreren. Maar wel vooraf even de subwoofer op gelijke niveau zetten via de umik en rew omdat de receiver niet 2 aparte subwoofers instelt.

Vrouwtje gaat zo boodschappen doen en dan los [emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


Witalik

Citaat van: morca op februari 14, 2015, 12:35:31
RalphH stuurde pas al een berichtje dat ik dat asio verhaal even moet plaatsen.
Je hebt asio niet altijd nodig,zal eens kijken hoe het ook al weer was en het erbij zetten.
Ik heb zelf geen umik dus had dit gemist,RalphH niet  :)

Ik bedoelde ook op de site van MINIDSP zelf dat dat er voorheen niet op stond  :sigh:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


snicky

oh my freaking god :|

Alles opnieuw ingemeten REW laat niet echt zien dat er iets verbeterd is ofzo nu de LFE optie (die je alleen kan vinden via de remote ) nu op standje nul staat ipv -20

Serieus ziek hoe dat onweer nu klinkt op de atmos disc.

Het lijkt wel of ik 2 hele nieuwe subwoofers heb :o :o mama mia.

Iedereen had het maar over finding nemo met dat getik op dat aquarium. Nou nu weet ik wat ze bedoelen!

Het is dus zinvol geweest om niet tevreden te zijn en door te blijven gaan met meten en testen. Heeft alleen bijna een half jaar geduurd om te vinden wat er werkelijk fout zat [emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Zit alleen nog wel met die fase de rechter sub heeft meer output met de speakers als die op fase 0 staat.

En hetzelfde voor de linker sub als die op fase 180 staat.

Als ik dat meet met rew.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


snicky

Citaat van: morca op februari 14, 2015, 14:54:55
Mooi het tapping the tank
Moet je dat andere stukje kijken als die onderzeeboot over de klif gaat.
Dat is ook vet stukje voor je subs.

Gaat nu aan! had hem al gedownload maar vond dat dus niet spectaculair. Denk dat daar nu verandering in komt!

Nog even gemeten maar denk dat hetzelfde is als de vorige metingen?

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

GPO

Citaat van: snicky op februari 14, 2015, 14:36:02
oh my freaking god :|

Alles opnieuw ingemeten REW laat niet echt zien dat er iets verbeterd is ofzo nu de LFE optie (die je alleen kan vinden via de remote ) nu op standje nul staat ipv -20

Serieus ziek hoe dat onweer nu klinkt op de atmos disc.

Het lijkt wel of ik 2 hele nieuwe subwoofers heb :o :o mama mia.

Iedereen had het maar over finding nemo met dat getik op dat aquarium. Nou nu weet ik wat ze bedoelen!

Het is dus zinvol geweest om niet tevreden te zijn en door te blijven gaan met meten en testen. Heeft alleen bijna een half jaar geduurd om te vinden wat er werkelijk fout zat [emoji16]

hahaha, mooi man. Ja dat onweer is suuuuppppppeeer-vet zeker met dual SVS subs.... :)

Eigenlijk veel indrukwekkender thuis dan laatst in de speciale Dolby Atmos zaal in Eindhoven (gaaaap). Alles staat hier op z'n voetstukken te trillen als ik dat draai en dan draai ik niet eens op ref volume.

Goed dat je hebt gekeken wat die setting doet. En nu maar weer alle "LFE"-films opnieuw kijken.... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

snicky


Citaat van: GPO op februari 14, 2015, 15:10:57


Goed dat je hebt gekeken wat die setting doet. En nu maar weer alle "LFE"-films opnieuw kijken.... :)


Inderdaad hele nieuwe belevenis zo!
Echt vies diep dat het nu gaat wauw.

Man wat heb ik veel gemist zeg, kan het nog steeds niet bevatten.

Al die tijd werd dus het .1 signaal geknepen haha.

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


snicky


Citaat van: morca op februari 14, 2015, 19:35:52
En al wat films gekeken ?
Lekker dat het zo loskomt nu  :music:

Even snel tron, finding nemo, monsters inc, dark knight rises en world war z met die handgranaat gekeken, dit laatste snapte ik niet hoe het bij jullie zo los kwam.

Maar nu snap ik het wel :D ik hoef verlopig geen ported sub in deze 20m2 huiskamer [emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

jeroen_v

Citaat van: GPO op februari 12, 2015, 21:58:02
Ik gebruik een dB meter. Goed genoeg voor pieken en dalen in kaart te brengen. In ieder geval boven de 30 hz goed genoeg daaronder twijfelachtig.

Moet ooit eens een goede mic aanschaffen maar vindt het voorlopig wel goed zo...   :tounge:

Vergelijken zou een goed idee zijn. Dan heb ik ook een idee hoeveel de afwijking zou zijn tussen een umik een ecm en een db meter. Lijkt me wel interessant.

Gpo

Hier hebben ze een vergelijk gedaan tussen de mics: http://www.hometheatershack.com/forums/spl-meters-mics-calibration-sound-cards/63808-minidsp-umik-1-microphone.html

En idd, i.c.m. HDMI werkt de UMIK echt prima.


Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


GPO

Vandaag ff mijn Behringer netjes weggewerkt achter het TV meubel.



Ipv los op de sub.....  :clapping:

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


GPO

Citaat van: morca op februari 15, 2015, 16:28:46
Je brengt me op ideeën Gert Jan, netjes weggewerkt!

dankjewel. Ja ik had toevallig nog wat van die brugjes liggen en op de sub stond dat ding nogal te trillen bij heftige passages. Was irritant, bovendien staan die powermeters natuurlijk nogal te dansen, wat eigenlijk ook best afleid van film kijken. Dus iedereen blij hier!

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Ik weet als me 3 lampje brand ,dat ik niet verder moet gaan met die gepoorte.
Daar is het wel handig voor,bij een bandpass hoor je niet goed hoe hard hij staat omdat je geen vervorming hoort.
Dus je hoort het pas als je Echt te ver gaat.

Verder zie ik ook liefst zo min mogelijk lampje,s.
Hele verandering tov van eerder,hoe groter de display en de eq hoe beter  ;D

teus1988

Citaat van: morca op februari 15, 2015, 17:56:31
Ik weet als me 3 lampje brand ,dat ik niet verder moet gaan met die gepoorte.
Daar is het wel handig voor,bij een bandpass hoor je niet goed hoe hard hij staat omdat je geen vervorming hoort.
Dus je hoort het pas als je Echt te ver gaat.

Verder zie ik ook liefst zo min mogelijk lampje,s.
Hele verandering tov van eerder,hoe groter de display en de eq hoe beter  ;D


hey morca heb je die ook weer aan geslingerd  :clapping: :headbanging: