Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

morca

Ok apart,die van mij ruist niet volgens mij,zal vd week eens luisteren als de sub nog speelt boven....denk het wel.
De set boven is half gesloopt en staat beneden ;D
De andere helft volgt nog

Bakkertje75

SVS 12 NSD DSP.

Ik heb met forum genoot LiberO geruild (PB 12+😳) om dat ik veel kleiner ben gaan wonen.

Ik was net ook in het SVS topic maar ik denk dat ik beter hier verder kan gaan (wegens plaatsing en afstelling sub)
Hier ff een pix van mijn nieuwe paleisje. Dan hebben jullie ook een idee van hoe het er uit ziet bij mij.

morca

Daar reageerde ik  :)
OK thanks voor de pics dat geeft een beeld.

De hoek waar je zelf staat als je de eerste foto neemt zou ik eerst testen.
De overliggende hoek vd muur waar hij nu staat zeg maar.

fluissie

Hoi

Wat voor svs sub is het?, mijn vorige pb12nsd dsp ruiste ook

De ene svs doet dat de andere niet, kan absoluut geen kwaad :thumbs-up:

yorkie13

Even snel geluisterd en de hierboven genoemde pb12nsd ruist heel  zacht.

de sb12nsd overigens ook, allebei met Sledge plate amp.

Bakkertje75

Dat zou inderdaad een mooie plek zijn ,maar daar gaat ie niet passen.
Dan komt ie voor mijn audio meubel te staan .
Kijk maar (Let maar ff niet op de kabels gaat allemaal nog weg gewerkt worden.


Bakkertje75

Volgend weekend maar is ff aan de slag.  Ff op de knietjes door de woonkamer de SVS staat al op wieltjes  :D
Helaas gaat er dit weekend niks van komen.

jeroen_v

Citaat van: RA SUBS op september  4, 2014, 21:38:15
Even snel geluisterd en de hierboven genoemde pb12nsd ruist heel  zacht.

de sb12nsd overigens ook, allebei met Sledge plate amp.

Ok, maar best vaag dat mijn svs (ook sledge) niet ruist als de dsp uit is. Ik zou in mijn geval dus zeggen dat de dsp het veroorzaakt... Ik zal de dsp er tussenuit halen en direct de pre-out aansluiten. Kijken of dat nog wat uitmaakt.

GPO

Citaat van: Bakkertje75 op september  3, 2014, 20:41:57
;D ;D ;D
Wel lachen hier.
Naar een tip van een medeforumer (LiberO) is vandaag mijn nieuwe speelgoed binnen gekomen.
Een Behringer Feedback desroyer dsp1124.
Ik ben me nu lekker aan het inlezen van hoe of wat.
Is een leuk topic dit . En als ze k dit zo allemaal leest en hoor van jullie . Gaat het helemaal goed komen.

Ff een paar pix

Hee, die heb ik ook (de 1100P dan). Geweldig apparaat!! FF zoek op hometheatershack voor een duidelijke handleiding.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Heb hier een 1100 met boekjes liggen als ik me niet vergis, of heb je die al (de boekies)?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jeroen_v


Zojuist weer beziggeweest met schuiven, opnieuw inmeten en nameten (betaand woord? ;))
In de bijlage de grafieken met audyssey (xt32 pro) aan/uit. Wel mooi om te zien dat de pieken goed afgevlakt worden.

Overigens kwam ik erachter dat als ik een deur in de woonkamer (naar een berging van 5mx1,5m) zo'n 20cm openzet, dat de response iets anders wordt. De deur was overigens dicht bij het inmeten. Deze grafiek is de blauwe lijn. Een lekkere (gratis) boost onder de 20Hz is overigens nooit verkeerd natuurlijk ;)

Volgende post de waterfalls.


jeroen_v


Bakkertje75

Citaat van: GPO op september  4, 2014, 22:42:11
Hee, die heb ik ook (de 1100P dan). Geweldig apparaat!! FF zoek op hometheatershack voor een duidelijke handleiding.

GPO
Ik had hem al gevonden op hometheaterschake.
Citaat van: RalphH op september  4, 2014, 23:47:46
Heb hier een 1100 met boekjes liggen als ik me niet vergis, of heb je die al (de boekies)?
nee die boekjes heb ik nog niet RalphH . Wil je er van af dan    :Dgd

Bakkertje75

Citaat van: Bakkertje75 op september  5, 2014, 15:05:08
Ik had hem al gevonden op hometheaterschake.nee die boekjes heb ik nog niet RalphH . Wil je er van af dan    :Dgd
Citaat van: Bakkertje75 op september  5, 2014, 15:05:08
Ik had hem al gevonden op hometheaterschake.nee die boekjes heb ik nog niet RalphH . Wil je er van af dan    :Dgd

RalphH

Citaat van: Bakkertje75 op september  5, 2014, 15:05:08
nee die boekjes heb ik nog niet RalphH . Wil je er van af dan    :Dgd

;D
Nog niet, maar kan ze sowieso inscannen natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DofN

Ik heb een wat theoretische vraag.

Ik lees regelmatig dat luidsprekers in de buitenlucht het beste klinken en dat dan pas echt gehoord kan worden wat luidsprekers kunnen. Is het dan zo dat in een reflectieloze (buiten) ruimte luidsprekers het beste klinken? 

Als in een luisterruimte (binnenshuis) zowel smal- als breedbandig (eventueel met een DSP) diffused/dempt / bass trappen)  helemaal dood is (net als de ideale buitenruimte) dan moet dat leiden tot het allerbeste geluid?

Toch lees ik dat in luisterruimtes niet teveel gedempt moet worden. Waarom niet, als zowel smal- als breedbandig dempen mogelijk is zolang dit maar in verhouding gebeurt zodat de tonale balans niet verstoord raakt?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Ze meten het best, want geen reflecties of resonanties.
Als je bij klinken de mens als waarnemer aanhoudt, vindt die het wat vreemd.

Reflecties worden toch iha als verbetering ervaren. Resonanties daarentegen niet.
Bij reflecties in kleine ruimtes als woonkamers of privé-HT's zijn muren te prefereren boven plafond en vloer ,en bij muren zijwaarts weer boven
voor/achter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: doorofnight op september 11, 2014, 10:47:21
Ik heb een wat theoretische vraag.

Ik lees regelmatig dat luidsprekers in de buitenlucht het beste klinken en dat dan pas echt gehoord kan worden wat luidsprekers kunnen. Is het dan zo dat in een reflectieloze (buiten) ruimte luidsprekers het beste klinken? 

Als in een luisterruimte (binnenshuis) zowel smal- als breedbandig (eventueel met een DSP) diffused/dempt / bass trappen)  helemaal dood is (net als de ideale buitenruimte) dan moet dat leiden tot het allerbeste geluid?

Toch lees ik dat in luisterruimtes niet teveel gedempt moet worden. Waarom niet, als zowel smal- als breedbandig dempen mogelijk is zolang dit maar in verhouding gebeurt zodat de tonale balans niet verstoord raakt?
Dat laatste is idd heel belangrijk,je meting moet niet alleen vlak zijn.
Je moet horen dat het klopt,tonale balans zoals je zelf al mooi beschrijft!

DofN

Dank voor het meedenken. Maar die tonale balans kan toch prima zijn in een dode ruimte?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: doorofnight op september 11, 2014, 10:47:21
Ik heb een wat theoretische vraag.

Ik lees regelmatig dat luidsprekers in de buitenlucht het beste klinken en dat dan pas echt gehoord kan worden wat luidsprekers kunnen. Is het dan zo dat in een reflectieloze (buiten) ruimte luidsprekers het beste klinken? 

Als in een luisterruimte (binnenshuis) zowel smal- als breedbandig (eventueel met een DSP) diffused/dempt / bass trappen)  helemaal dood is (net als de ideale buitenruimte) dan moet dat leiden tot het allerbeste geluid?

Toch lees ik dat in luisterruimtes niet teveel gedempt moet worden. Waarom niet, als zowel smal- als breedbandig dempen mogelijk is zolang dit maar in verhouding gebeurt zodat de tonale balans niet verstoord raakt?
Dat laatse is de truuk,niet teveel maar ook niet te weinig.
Dus wil je hiermee aan de gang word het testen voor je  ;D

DofN

Dat wordt dan spannend :) Ik zal er tzt in mijn draadje nog wel over berichten. Ik hou wel van een heel direct/droog geluid wat de meesten hier als niet-levendig danwel doods vinden.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Mijn ruimte boven meet ook aardig dood,terwijl er wel reflecties zijn want ik heb er niks aan gedaan.
Hoe dood bedoel je echt net als zo,n dode ruimte  ;D
Dan word het teveel denk ik,enige reflecties worden als prettig ervaren las ik vd week.

Toen moest ik nog wel even aan me bovenruimte denken,want die heeft enige reflecties.

Ben benieuwd wat je plan van aanpak en de uitwerking is  :popcorn:


DofN

Als je ruimte aardig dood meet, en je toch nog reflecties hebt, dan zit je in de marge van de ideale nagalmtijd? Dat is prettig! :) Ik denk ook dat enige reflecties prettig zijn, maar niet teveel.

Alhoewel ik het niet heel precies meer weet, zit ik gemeten net niet helemaal bovenin de marge van de ideale nagalmtijd in een L-vormige luisterruimte van 51m2. Maar ik zit na veel verschillende ruimtes te hebben beluisterd, toch liever onderin die marge: het geluidsbeeld mag nog wel wat preciezer, het mag nog wel wat droger en rustiger. Ik heb liever vooral de levendigheid van de opname dan vooral de levendigheid van de kamer erbij. Laat slechte opnames dan maar wat slechter klinken, en goede opnames fantastisch! Zo extreem als bij Jerry uit Tilburg hoeft niet: het mag een tandje minder. Maar niet zo heel veel.

Omdat ik al vrij grote panelen heb (en twee grote vloerkleden) en de eerste reflectiewand ook al vanaf 500Hz qua oppervlakte > 2/3 demp en de tonale balans hou met RC, oriënteer ik me op akoestisch spuitwerk op mijn plafond. Ik zoek hierin geen extreme oplossing, en hou het vooral smalbandig - tenzij jullie anders aanraden. Ik heb vandaag contact gezocht met een aantal stucadoorbedrijven en zodra ik weet welk materiaal ze aanraden, zal ik dat posten. Ik krijg graag advies - want ik vind het ingewikkelde materie.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Ik denk dat de nagalm op pagina 1 onderaan me eerste post staat,paar post,s verder de waterfall zonder gepoorte sub.
Dan is die in het laag wat beter nabij 20 hz.