Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

HTip

Inderdaad vreemd dat je metingen niet consistent zijn. Wij hadden het ook 1 keer, maar de rest is toch aardig consistent.

De volgende grafieken zijn de SPL-overlays met en zonder 1/12 smoothing. Lijkt erop dat de DD-software ook 1/12 smoothing toepast.


Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jvanhambelgium

Van wat ik kon lezen op 1 of ander forum is het 1/3 smoothing dat je op de DD-soft uiteindelijk ziet. Ik ga ervan uit dat die DD-DSP wel niet met de 1/3e waardes werkt maar
een stuk nauwkeurig z'n filters maakt.

Als je de graph bekijkt en vergelijkt met je 1/12 REW is alles toch nog harder uitgevlakt

...maar voor de rest toch wel behoorlijk consistent ja.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Uit die no smoothing meting kan je nog veel data aflezen,die dips zouden wat vlakker mogen idd van 50 tot 90 hz.
Maar van 30 hz staat ie wel stevig tot 15 hz output te geven,dat zal idd wel lekker film kijken  :popcorn:

jvanhambelgium

Ondertussen zijn de REW perikelen opgelost geraakt.
Heb de recording buffer naar boven gezet EN ik heb gemerkt dat er een bugje inzit precies.
Als ik na het meten zo'n bizar graphje heb, ga ik even naar de tab "Filtered IR" en daar links-onder effe een filter kiezen en dan terug "No Filter" en voila ... de grafiek klopt dan.
De meetwaardes zijn wel degelijk consistent, ik hen een reeks metingen 1x128 / 2x128 / 4x128 / 8x128 en 1x1M en dat allemaal wel hetzelfde.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Top,ik zag je RT metingen al,op papier verbetering,en hoorbaar ook zo te lezen.
Das mooi,daar doe je het allemaal voor  :music:

Ik moet nog steeds aan de panelen,ben ook benieuwd wat het op papier is, tov hoe hoorbaar het is in mijn situatie.

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op mei 10, 2013, 19:11:32
Van wat ik kon lezen op 1 of ander forum is het 1/3 smoothing dat je op de DD-soft uiteindelijk ziet. Ik ga ervan uit dat die DD-DSP wel niet met de 1/3e waardes werkt maar
een stuk nauwkeurig z'n filters maakt.

Als je de graph bekijkt en vergelijkt met je 1/12 REW is alles toch nog harder uitgevlakt

...maar voor de rest toch wel behoorlijk consistent ja.

Je hebt gelijk. Als ik 1/3 smoothing toepas en de schaal aanpas zoals in de DD-grafiek, dan lijkt het inderdaad erg op elkaar. Waarschijnlijk is dat gedaan om niet teveel te gaan bijsturen, want dat is ook niet goed als het niet nodig is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: morca op mei 10, 2013, 20:51:10
Uit die no smoothing meting kan je nog veel data aflezen,die dips zouden wat vlakker mogen idd van 50 tot 90 hz.
Maar van 30 hz staat ie wel stevig tot 15 hz output te geven,dat zal idd wel lekker film kijken  :popcorn:
Ik zal eens kijken of en zo ja wat ik daar nog aan kan doen. En ja, het is lekker filmkijken :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op mei 10, 2013, 21:23:27
Ondertussen zijn de REW perikelen opgelost geraakt.
Heb de recording buffer naar boven gezet EN ik heb gemerkt dat er een bugje inzit precies.
Als ik na het meten zo'n bizar graphje heb, ga ik even naar de tab "Filtered IR" en daar links-onder effe een filter kiezen en dan terug "No Filter" en voila ... de grafiek klopt dan.
De meetwaardes zijn wel degelijk consistent, ik hen een reeks metingen 1x128 / 2x128 / 4x128 / 8x128 en 1x1M en dat allemaal wel hetzelfde.

Fijn dat je probleem is opgelost. Welke versie heb je nu? Ik heb de laatste versie gedownload en dat is 5.01 beta 17. Ik lag 10 versies achter :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

TopGun2010

Wonen er mensen in het Noorden (Groningen e.o.) die tegen vergoeding mijn SVS SB13-Ultra (PEQ) met REW kunnen inregelen? Graag PM! Mijn receiver heeft XT32 maar ik speel muziek in direct mode en dan werkt XT32 niet.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


TopGun2010

Is natuurlijk ook een optie! Ga ik proberen deze week, eerst een nieuwe kalibratie uitvoeren als het een keer stil is in huis..........
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

HTip

Ik vind het lastig om de meting van oktober 2011 en mei 2013 te vergelijken. De verschillen zijn daarvoor te groot en kan ik ook moeilijk verklaren. Ook lijken de metingen niet allemaal even consistent. Ik zal de grafieken over elkaar heenleggen en dan hoor ik graag hoe ik het een en ander kan vergelijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Idd apart,staat je sub wel op dezelfde plek?
Bij mij waren ze alle heel gelijkend,zelf,s met dezelfde dsp instelling en een andere woofer.
Maar dat was dan wel 'bijna' dezelfde woofer,alleen 1 maatje groter.

HTip

Heb net nog even gekeken wat er sinds die meting is veranderd.
- stereoversterker
- CA Diamonds

De sub staat nog op exact dezelfde plek. Ik heb de sub na de installatie van de CA Diamonds wel opnieuw moeten instellen, want anders was het allemaal veel te hard, maar dat werkt alleen tot ca. 90 Hz. De grafiek die de x-over tonen zal ik nog posten. Is misschien wel leuk om te zien.

Ik post gewoon de grafieken en dan zien we wel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Kwam een REW tutorial door Glenn Kuras (GIK Acoustics) tegen.

http://www.youtube.com/watch?v=e4uSR3cUUSY

Iets voor de openingspost.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Citaat van: morca op mei 18, 2013, 10:30:12
Yes dankje,ik zie nu ook dat de oude link naar GIK ze filmpje niet meer werkt,zal deze plaatsen ipv die oude die het niet meer doet   :thumbs-up:   :thumbs-up:

Had ik idd al geprobeerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


RalphH

Nou, toch ook maar weer eens de tijd genomen om de boel met de S10's op t gemak in te stellen. Fase weer gecorrigeerd, nog wat volumes aangepast en we hebben weer een plaatje.
Helaas blijft de giga-dip vanaf een Hz of 80. Dit is een ruimte dingetje, geen idee hoe ik dit aan kan pakken en of ik dat wel moet willen. Zou dan met een klein subje, high en low level, op de juiste plek moeten zijn ofzo.
Dip is er overigens ook als ik de crossover van de fronts helemaal naar 200 gooi zodat beide subs door kunnen lopen. Welliswaar wat kleiner, maar nog steeds aanwezig. Akoestiek AHRG ;D.
Ruimte klinkt overigens nog steeds lekker hoor  ;D

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Op die dip na de 100 hz na is ie helemaal niet slecht zonder dsp RalphH,netjes vlak tot 15 hz  :blink:
Meet een vanaf 10 of 5 hz als je wilt,even kijken waar en hoever ze afvallen. :)

Staaled

Citaat van: RalphH op mei 18, 2013, 22:48:47
Nou, toch ook maar weer eens de tijd genomen om de boel met de S10's op t gemak in te stellen. Fase weer gecorrigeerd, nog wat volumes aangepast en we hebben weer een plaatje.
Helaas blijft de giga-dip vanaf een Hz of 80. Dit is een ruimte dingetje, geen idee hoe ik dit aan kan pakken en of ik dat wel moet willen. Zou dan met een klein subje, high en low level, op de juiste plek moeten zijn ofzo.
Dip is er overigens ook als ik de crossover van de fronts helemaal naar 200 gooi zodat beide subs door kunnen lopen. Welliswaar wat kleiner, maar nog steeds aanwezig. Akoestiek AHRG ;D.
Ruimte klinkt overigens nog steeds lekker hoor  ;D



Ik heb ook last van een dip ,maar dan gecentreerd rond de 90 Hz.
Meet ik enkel de subs ontbreekt deze.

X over is 120 Hz.






"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Zo te zien zitten we allemaal nog met wat dipje,s,de living is denk ik ook niet zo netje,s hier.
Binnenkort weer eens meten,kan alleen de living niet meten.
De HT  wil ik binnenkort eens nameten,denk dat de bandpass meer ingespeeld is,ik te vroeg de dsp afgerond heb.

Toen RalphH hier was klok ie super,lekker veel detail,die wil ik even nameten,denk dat de curve iets anders is als eerst.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Deze img is vd amp,toch,wil je die eens nameten met REW ,ik ben nieuwsgierig ivm smoothing bv.
De eq vd DD18 geeft imo zoveel smoothing dat je hem beter met REW af zal stellen voor optimaal resultaat.
Ben even benieuwd hoe dat bij ARC is,
PS heb je een nieuwe amp Maximus,je had een....... met ADSY toch,mooie aankoop  :thumbs-up:

yorkie13