Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: RalphH op november 23, 2012, 13:32:15
Het is toch juist een microfoon ingang die er op je macbook air zit?

Nee, daar kwamen we tijdens de M&G immers achter. Daarom zijn we overgestapt naar de HTPC waar wel een geluidskaart in zat :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Ejorne

Ik denk ook dat het handig is om een gegarandeerd werkend budget setje als aankooptip te gebruiken voor diegene die niet precies weten wat er benodigd is. Daarnaast kan een lijstje met aantrekkelijke prijs/kwaliteit onderdelen vermeld worden waaruit een ieder zijn voordeel kan doen. Uiteindelijk heb je maar een tweetal dingen nodig; een mic signaal (op line level niveau) en  de software REW. Hoe je tot het in de computer noodzakelijke mic signaalkomt kent vele wegen en verschillen in kwaliteit. Maar om alle bekende en veel gebruikte onderdelen onder te brengen in werkende setjes is een lastig klusje.

Misschien kan er een tabelvorm gemaakt worden met een aantal kolommen; Mic / mic-line level converter / signaal ingang pc. En dan voor elk apparaat in de tabel vermelden welke van de drie kolommen gedekt worden.  dan kun je kiezen uit de onderdelen in de tabel waarbij je moet zorgen dat je alle kolommen gedekt krijgt. Eigenlijk zou er dan ook nog platform (windows/mac) vermeld in de tabel moeten worden...

RalphH

Citaat van: high-q op november 23, 2012, 15:17:49
Nee, daar kwamen we tijdens de M&G immers achter. Daarom zijn we overgestapt naar de HTPC waar wel een geluidskaart in zat :)

Wel mic/headphone, geen line-in. Als ie line in had gehad, was het goed geweest. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Timvg

Ik heb op de drie computers welke ik met REW en de anti-mode set reeds heb gewerkt nooit problemen gehad zoals jullie, enkel REW diende ingesteld te worden, de rest was plug & play. Ik geloof het wel hoor, ik heb er enkel nooit last van gehad dus kan er niet over meepraten.

morca

Citaat van: Timvg op november 23, 2012, 16:33:39
Ik heb op de drie computers welke ik met REW en de anti-mode set reeds heb gewerkt nooit problemen gehad zoals jullie, enkel REW diende ingesteld te worden, de rest was plug & play. Ik geloof het wel hoor, ik heb er enkel nooit last van gehad dus kan er niet over meepraten.
Ik geloof jouw ook wel,maar heb hier geen model dus even testen voor uitleg bij problemen word moeilijk.
En wat RalphH beschrijft is een paar keer langs gekomen,toch lullig als ik of hij dan niet kan zeggen hoe of wat.
Jij weet het ook niet zeker wat het probleem dan was toen.

Of die ene keer miscominucatie,mixer niet in de post,1 forumlid 30 of 40 euro aan een micvoeding terwijl hij een mixer met voeding moest hebben.

Als iets duidelijker is hoe of wat,settings of wat dan ook wil ik hem best weer toevoegen.
Ik twijfel niet aan wat je gebruikt,of aan je kennis.

Alleen een niet werkende tip die ik plaatst,we kijken even of we eruit komen.....
weekend mannen geniet ervan  :D

Timvg

Binnenkort ga ik bij iemand op bezoek om z'n set in te meten, ik zal het dan op een 4de computer proberen en resultaten meedelen.

morca

Het zal wel een setting zijn waar jij gewend mee ben te werken die wij nooit nodig hebben.

Denk ligt het wel even toe,want wil geen misverstand met je  ;) al dat niet zo gauw zal gebeuren denk ik  :)

Inmeten van die andere Shiva,s zeker?
2 projecten tegelijk je bent druk,hout al binnen....?

Timvg

Geen misverstand hoor, ik begrijp het zeker en vast dat wanneer we hier zeggen dat iets werkt dat het ook hoort te werken, vind ik maar normaal. En idd de andere Shiva's die ik ga inregelen, vandaag geen tijd gehad om achter het hout te gaan, druk op het werk. Ik hoop morgen een gaatje te vinden, kans is 50/50. Eenmaal ik het hout heb zal het nachtwerk worden vrees ik, ik ga niet kunnen wachten  :D

nielvm

Toen ik nog meette met de antimode en micamp had ik ook geen problemen met de metingen. Gewoon aansluiten op de line in en de curves waren normaal. Ook eens vergeleken met mijn huidige behringer en maudio geluidskaart, op zich geen verschil in de metingen.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

RalphH

Line-in werkt inderdaad, de twijfel is over een microfoon (versterkte) ingang.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Tim@Ok duidelijk,maar heb je dan alleen die 2 genoemde onderdelen nodig,REW en meten maar,zoals je eerder zei?

Geen losse mixer of geluidskaart nodig?
Dat het even klopt,na die ene keer dat er een deel miste omdat ik een luxe kaart heb,baalde ik een beetje.
Net wat Tim zegt,het is niet leuk als je iemand wil helpen ,en je info klopt niet........


Niels@, leuk dat je dat even aanhaald,want ik was benieuwd of iemand me kon vertellen of er verschil in de metingen zit.
Nee dus  :thumbs-up:


RalphH@,die line in ,heb je het nu over een comp of laptop?
Want als niet elke comp van een line in is voorzien...........
Dat is nou net wel weer waar het mis kan gaan, als je niet zoveel van comp weet.

Even duidelijk maken voormezelf wat er verkeerd kan gaan.
want als ik hem terugzet wil ik geen 2 miskleun maken over een paar weken,alleen is deze iets duurder dan.

morca

Citaat van: Timvg op november 23, 2012, 18:10:39
Geen misverstand hoor, ik begrijp het zeker en vast dat wanneer we hier zeggen dat iets werkt dat het ook hoort te werken, vind ik maar normaal. En idd de andere Shiva's die ik ga inregelen, vandaag geen tijd gehad om achter het hout te gaan, druk op het werk. Ik hoop morgen een gaatje te vinden, kans is 50/50. Eenmaal ik het hout heb zal het nachtwerk worden vrees ik, ik ga niet kunnen wachten  :D
Heb je helpen bouwen trouwen,s?

Ejorne

Misschien kunnen we een soort tabel als deze maken?
Als het lijstje groter wordt kun je wat dan ook kiezen als je maar zorgt dat je vier keer een JA scoort...





   
   
   
   
Apparaat          Microfoon          Fantoomvoeding          Mic-Line converter     Line-in         
ECM8000**JANEENEENEE
EMU0404USBNEEJAJAJA
Radioshack db meterJANVTJANEE

** Fantoomvoeding (phantom) noodzakelijk!

morca

Citaat van: Ejorne op november 23, 2012, 21:23:35
Misschien kunnen we een soort tabel als deze maken?
Als het lijstje groter wordt kun je wat dan ook kiezen als je maar zorgt dat je drie keer eej JA scoort...





   
   
   
Apparaat          Microfoon          Mic-Line converter     Line-in         
ECM8000JANEENEE
EMU0404USBNEEJAJA
Kom maar effe langs helpen  :D,ik ben druk het DIY topic upgraden,ze bouwen te hard  :clapping:
Goed idee hebben we het nog over ok  ;)

Timvg

Citaat van: morca op november 23, 2012, 20:13:46
Tim@Ok duidelijk,maar heb je dan alleen die 2 genoemde onderdelen nodig,REW en meten maar,zoals je eerder zei?

Geen losse mixer of geluidskaart nodig?
Dat het even klopt,na die ene keer dat er een deel miste omdat ik een luxe kaart heb,baalde ik een beetje.
Net wat Tim zegt,het is niet leuk als je iemand wil helpen ,en je info klopt niet........


Dat lukt bij mij idd perfect, maar als anderen er mindere ervaringen mee hebben hoeft het van mij niet in de startpost te staan.

nielvm

Ik ben, omdat ik mijn antimode wegdeed, overgegaan naar de behringer. Ik dacht eerlijk gezegd dat dit een soort upgrade zou zijn, maar ik kon 0,0 verschil zien in metingen tussen de 2.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

Citaat van: morca op november 23, 2012, 20:19:27
Heb je helpen bouwen trouwen,s?

Moet nog gebouwd worden, komt allemaal van dezelfde houtleverancier. Maar ik ga hem volledig zelf bouwen. Is gewoon hetzelfde design als mijn exemplaren, maar dan 1 stuk, met een crown XTi 1000 erop.


Timvg

Citaat van: morca op november 24, 2012, 11:20:15
Supergaaf,dat gaat je voldoening geven zometeen .
Het zijn mega goeie unit,s ,je hebt alleen wel ong de laatste die gemaakt worden als ik het goed heb.......

Dat klopt, al zijn bv. de TC-sounds epic 12 en Dayton titanic MK3 wel degelijke alternatieven, wel duurder. Maar ik wist idd dat dit de laatste kans was dus heb ik er maar genoeg aangekocht  :D

morca

Dat zijn 2 hele mooi die je opnoemt,maar die shiva,s zijn wel erg goed Xmaxx 29  :o
De rest vd de spec,s zijn ook erg goed.
Jammer dat ze op aan het raken zijn.
Dit zijn wel hele mooie unit,s om mee te bouwen,vooral door die prijs  :)

Have fun vd week  ;)   

Rob Eric Blank

Citaat van: Timvg op november 23, 2012, 13:54:29
Bij mij (en op twee andere computers) gaat dat goed, ik denk dat het eerder een kwestie van instellingen zal zijn dan.
Ik heb ook een MacBook pro en op MP een antimode met microfoon op de kop weten te tikken en ga ook een poging wagen.

Alleen welke invloed hebben je kabels naar je receiver en processor invloed op de meting?

Ps interessant topic dit, alleen wel enorm veel leeswerk. ;)

Staaled

Citaat van: Rob Eric Blank op november 29, 2012, 13:36:41
Ik heb ook een MacBook pro en op MP een antimode met microfoon op de kop weten te tikken en ga ook een poging wagen.

Alleen welke invloed hebben je kabels naar je receiver en processor invloed op de meting?

Ps interessant topic dit, alleen wel enorm veel leeswerk. ;)
Aan "geen" grenzend verwaarloosbaar. :)
Zou ze wel wat uit de buurt van netsnoeren houden, eenmaal aangesloten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Rob Eric Blank

Citaat van: morca op november 29, 2012, 17:40:49
Hey Rob,meteen aan de gang gegaan  :thumbs-up:

Let even op die Line in die een paar posts geleden genoemd word,ipv de mic ingang.
Wat wordt hier mee bedoeld? Ik krijg geen volume in de microfoon...

Rob Eric Blank

Citaat van: RA SUBS op november 19, 2012, 21:09:12
die mic amp en mic gebruik ik ook voor metingen, werkt prima.
zonder mic amp werkt de nti mode dus niet ;)