Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

morca

Ja  die heb ik vandaag misschien.
Allemaal het worden 2 ruimte,s hoor,als me display van me pana gemaakt kan worden,
Heb net gebeld duitseland is bezig anders word het bestellen uit japan ............

Timvg


morca

Citaat van: Timvg op april 27, 2012, 13:46:27
hardware problemen?
Gekocht via post en deuk ,klap gehad,display stuk meer niet.
Alleen die display ........ is van me 2e receiver he ik zit niet zonder.
Mocht ik gen 2e receiver krijgen moeten alle JL,s maar in 1 kamer  :D
The HulK  :clapping:

Duitseland zoekt een display ,als hij uit Japan moet komen word het een duurder grapje.

Timvg

Ow da's jammer, hopelijk is het snel opgelost! Moest ik van jou zijn ik zou toch wel ff van de gelegendheid gebruik maken om alle subs tijdelijk in één setup te testen hoor, al is het maar voor de fun  :headbanging:


morca

Het zou kunnen ,ik heb aansluitingen over op de 1124 en een A/B amp.
Maar ben nu echt te druk met andere dingen.

Zou wel gaaf staan,niet 1 gesloten JL naast de bandpass,maar een toren met 3 woofers net zo hoog als de bandpass  :blink:

Laat staan wat de Hulk dan doet  :crazy:

Ik wil het niet weten Tim,meestal is er geen weg terug na een upgrade,ook al is het een test  ;)

Timvg

Citaat van: morca op april 28, 2012, 00:09:26
Het zou kunnen ,ik heb aansluitingen over op de 1124 en een A/B amp.
Maar ben nu echt te druk met andere dingen.

Zou wel gaaf staan,niet 1 gesloten JL naast de bandpass,maar een toren met 3 woofers net zo hoog als de bandpass  :blink:

Laat staan wat de Hulk dan doet  :crazy:

Ik wil het niet weten Tim,meestal is er geen weg terug na een upgrade,ook al is het een test  ;)

Kwestie van tijd voor nieuwschierigheid de bovenhand neemt  >:D


Timvg

Citaat van: morca op april 28, 2012, 21:06:59
Nee want ik wil het echt niet weten,geloof me Tim  ;)
Ik heb buget he,laat ik mezelf niet gekker maken als ik al ben   :clapping:  :headbanging:

Was maar een geintje hoor Marco  ;) Ik ben er zeker van dat je meer dan geniet van wat je hebt, anders zou er al lang een sub hebben bijgestaan

Ben hier zelf ondertussen ook erg aan het genieten, ben al aan het vergeten dat er nog een JTR in aankomst is..  Erg apart dit ding, onder de 15hz voel je gewoon de geluidsgolven door de vloer gaan.. de kast is trouwens door de tegenovergestelde drivers zo inert, dat je er een muntje kan op balanceren, en eender wat spelen zonder dat het omvalt  :P

morca

Hahaha idd miste ik wat stond er al lang weer 1 bij,je hebt me aardig door Tim  ;)

Apart he,die geluidsgolven ,die bandpass van geeft ook al zo,n aparte filmervaring als jij beschrijft.
Soms hoor je het bijna niet zo laag,maar het komt de vloer en de lucht als laagenergie op je af,en trekt ook weer weg als de film daar naar is.
U571 bv hoor en voel ik implosie,net alsof je de druk niet op je af voelt komen maar juist wegvalt.

Staaled

handig om de juiste fase/delay in te stellen

http://www.rythmikaudio.com/subtuner2.html

kies F15 voor gesloten, F15HP voor gepoorte sub
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


morca

Zo doe ik het:

stap 1 : de gesloten sub alleen aan met de front,s,kantel heb je op 80 hz staan?
Dan speel je een testtoon af met bv je htpc van 80 hz ,en draai je aan de fase vd gesloten.
Als je de mic van rew dan op je luisterplek houd zie je links en rechts gain meters.
Maakt even niet uit hoe hard hij aangeeft,bij mij was het 43 uit fase en 47 in fase db.Dip weg.
Maar je moet aan de fase draaien tot de gain het hoogst is,dan staan je fronts in fase met je sub.

Of even alleen de fronts en de sub meten,als die een dip van bv 90 hz geven is een testtoon van 90 ook weer beter denk ik,even proberen ;)

stap 2;
je zet de gepoorte ong even hard als je gesloten sub,gok even op oor,of meet even zoals ik net zei met rew.
Maak een meting ,
Kijk op die meting waar een flinke dip zit bv 50 hz.
Dan speel je een testtoon van 50 hz af met je htpc,draai aan de fase vd 2e sub en kijk weer met rew de gain links en rechts tot je de meeste gain meet,mijn dip was helemaal weg ,

succes met mijn manier van werken  ;)

gr Marco

opgeslagen in de mainpost  :thumbs-up:

RalphH

Bovenstaande heb ik omgekeerd gebruikt, dus om de pieken er uit te halen. Werkte toppie :clapping:. Waarvoor dank ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op mei  1, 2012, 21:19:54
Bovenstaande heb ik omgekeerd gebruikt, dus om de pieken er uit te halen. Werkte toppie :clapping:. Waarvoor dank ;)
Ik heb hier nog geen pieken gehad,
op die manier heb ik het nog nooit hoeven gebruiken,maar goed te horen dat je ook andersom gedacht hebt  ;)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Citaat van: morca op mei  1, 2012, 22:50:30
Denk het niet,ben blij dat ik eindelijk van me schijvenprobleem afben  :D
Zal eens kijken waneer ik java er even op zal zetten,even druk nu
Het is de moeite waard.Verrassend accuraat. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg



Timvg



Staaled

Citaat van: Timvg op mei  1, 2012, 23:21:35
Caps eindelijk aan de praat? :)
Nope.
Anti-mode moet er nog voor en inmeten.
Voordien wil ik de akoestische panelen nog permanent fixeren.
Is best wat werk.
Hoop binnenkort wat meer tijd te hebben zodat ik aan de gang kan. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Vandaag via PM verzoekje ingediend om van onderstaande lijst verwijderd te worden , daar TS claimt dat ik
naar zijn idee te veel BK promoot.

Niet zo vreemd als je er dealer van bent, maar om verdere misverstanden uit de weg te gaan.


Paar vaste topicleden die vaak tippen:
Ik,Morca
Ejorne
Hipster
RalphH
HTip
RA sub,s

morca

Nee joh dat was een grapje omdat jij mij bijna JLmarco noemt,daarom haalde ik als voorbeeld aan dat jij ook maar met 1 merk werkt,verkoopt.

Daar zat geen graantje verkeerde ondertoon of bedoeling bij hoor Ralf ,jammer.
Ik heb je weggehaald,enige geduld had je gesiert als forumsponser ,mag ik niet weg en nu mijn PM lezen zonder dat jij het openlijk plaatst,jaja ik weet dat deed ik ook eerst.
Vanaf nu niet meer,maar nu gaan we visaversa ?
Zie je eigen reactie:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123283.msg2188053#msg2188053

niks aan de hand volgens mij ,je maakt je druk om niks volgens mij.
Ik zie het probleem niet echt,als dat er al is.

yorkie13