Het Primare topic

Gestart door VlisChris, januari 19, 2011, 23:37:44

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Maar zou je nog moeten willen investeren in zo'n speler met die prijs.....

DVDmartinDVD

Citaat van: denoontje op maart 27, 2012, 12:55:02
Maar zou je nog moeten willen investeren in zo'n speler met die prijs.....

Tja, daar vraag je me wat.
Denk zolang je alles via HDMI afspeeld er niet veel beter af ben dan met de Oppo-95 die ik al heb.
Mischien dat het ook inderdaad over-kill is omdat ik al een erg goede voorversterker hebt die het geluid toch produceer.

IK zit er nu ook sterk over te denken om toch voor de Pioneer LX-91 te gaan die ik nog nieuw in de doos kan kopen voor bijna de helft als de primaire.

Je zal wel denken wat moet je met 2 spelers, tja ach beetje ht-gek ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

De LX91 is heel traag, zou mijn aanrader niet zijn....

Groet,

Bjorn

DVDmartinDVD

Citaat van: bmateijsen op maart 28, 2012, 09:36:55
De LX91 is heel traag, zou mijn aanrader niet zijn....

Groet,

Bjorn

Ja ik weet het, mijn vader heeft de pioneer lx-91.
Laadtijden zijn inderdaad lang.
Maar wel een hele mooie speler, groot en robuust gebouwd. Je kan wel zien waar het geld inzit ;)

De spelers die je nu tegenwoordig ziet zijn speler die door de brievenbus passen en daar een godvermogen durfen te vragen.

Als de Marantz UD-9004 nog te koop zou zijn had ik die gekocht, maarja ook daar zijn ze mee gestopt.

MOrgen ga ik naar de Primare BD-32 luisteren en misschien naar de Cambridge 751BD bekijken. (beide brievenbusmodellen ;)

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

pvanderlinden

Ik zou ook kijken naar wat de BD32 aan streaming functionaliteiten biedt en de kwaliteit hiervan. Je hebt een goede cd speler maar sinds ik m'n Linn DS heb luister ik veel meer muziek dan toen ik met losse cd's in een speler in de weer moest.
Devialet D1000, Vivid Audio B1, Roon, Cambridge CXUHD, Pioneer 5090

bmateijsen

Citaat van: DVDmartinDVD op maart 28, 2012, 11:21:21
Ja ik weet het, mijn vader heeft de pioneer lx-91.
Laadtijden zijn inderdaad lang.
Maar wel een hele mooie speler, groot en robuust gebouwd. Je kan wel zien waar het geld inzit ;)

Dat zegt mij vrij weinig, hoe robuust het gebouwd is, ik kijk alleen naar kwaliteit en de LX91 is wat mij betreft verouderd. ;)

CiteerDe spelers die je nu tegenwoordig ziet zijn speler die door de brievenbus passen en daar een godvermogen durfen te vragen. Als de Marantz UD-9004 nog te koop zou zijn had ik die gekocht, maarja ook daar zijn ze mee gestopt.

Die is wat mij betreft ook verouderd, en volgens mij is de verkocht S5000 dan zelfs beter ;)

CiteerMOrgen ga ik naar de Primare BD-32 luisteren en misschien naar de Cambridge 751BD bekijken. (beide brievenbusmodellen ;)

Ben benieuwd wat je daarvan vindt!

Groet,

Bjorn

DVDmartinDVD

Citaat van: bmateijsen op maart 28, 2012, 14:09:33
Ben benieuwd wat je daarvan vindt!

Groet,

Bjorn

zo, net terug van hobohifi. Ik heb een demostratie van niks gehad want door een hdmi handshake met een NAD versterker hadden we geen beeld :(
Van alles geprobeerd maar het lukte niet.

De speler zelf ziet er solide uit, een best wel zware speler met mooie vergulde aansluitingen.

Dus afgespoken is dat een medewerker volgende week bij mij thuis met de speler langs komt om dan toch de verschillen te kunnen horen op m'n eigen set.
Kan ik ook mooi de Oppo 95 hiermee vergelijken.

Dus wordt vervolgd.

zondag

Bij deze zou ik de verzamelde leden van dit forum een vraag willen stellen.

Ik  heb een complete Primare setup (tuner-Spa 22 en DVI 30) en wil graag de bekabeling eens goed doen.
Nu heb ik veel gelezen over RU connected, heeft er iemand hier ervaring mee.
In het bijzonder in combinatie met Primare natuurlijk.

Momenteel is het een warboel van audioquest, Oehlbach, zelfmaak en dropveter.

een leven zonder audio is geen leven
een leven met aufio wel
maar dan zonder een vrouw
en dat is ook geen leven

denoontje

Citaat van: zondag op maart 30, 2012, 14:48:24
Bij deze zou ik de verzamelde leden van dit forum een vraag willen stellen.

Ik  heb een complete Primare setup (tuner-Spa 22 en DVI 30) en wil graag de bekabeling eens goed doen.
Nu heb ik veel gelezen over RU connected, heeft er iemand hier ervaring mee.
In het bijzonder in combinatie met Primare natuurlijk.

Momenteel is het een warboel van audioquest, Oehlbach, zelfmaak en dropveter.

eeh luisteren?

ik heb cardas ls en interlink en linn interlink

balodis

Ik heb geen ervaring met RU connected, ben zelf erg tevreden met MIT Shotgun luidsprekerkabels en interlinks in combinatie met AudioQuest HDMI kabels.
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

gullit

balodis
jij hebt een lekkere set zeg
hoe bevalt de sp32 ?
:pompom:

balodis

Set bevalt uitstekend daar ga ik nog een hele tijd plezier van hebben vooral nu ik sinds kort mijn luidsprekers ook op orde heb  O0

Eén enorm irritant minpunt is de audio delay over HDMI wanneer ik op mijn Oppo of Tvix hoofdstukken skip. Dan ben ik een paar seconden het geluid kwijt!!! Gelukkig doe ik dat bij films bijna nooit maar bij concerten is het enorm irritant als ik een track wil overslaan! Primare belooft al sinds mijn aankoop, december 2009, een HD video upgrade die dit probleem zou moeten verhelpen. Ik wacht nog steeds ......

Met een beetje mazzel komen ze met een upgrade waarmee ook streaming mogelijk wordt gemaakt op de SP32. Dan was het wachten niet zo erg. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Volgende stap is het verbeteren van opstelling en akoestiek. Daarvoor hebben we een ander huis gekocht ;-)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121986.0
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

Perfectionist

Citaat van: DVDmartinDVD op maart 28, 2012, 11:21:21
J

MOrgen ga ik naar de Primare BD-32 luisteren en misschien naar de Cambridge 751BD bekijken. (beide brievenbusmodellen ;)

Arcam komt binnen een maand met een nieuwe BD speler.......zal voor CD ook echt top zijn..
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

DVDmartinDVD

Nou, de kogel is door de kerk.

Ik heb een demotoestel van de Primare BD-32 nu hier staan te leen en deze bevalt zo goed dat ik zelf de Oppo-95 voor heb verkocht.

Als het goed is heb ik mijn nieuwe toestel vrijdag al binnen.

Echt, hoe zelfs door de HDMI het geluid al zoveel beter kan zijn.

Ik hoor veel meer randgeluiden die de oppo toch niet duidelijk laat horen.
Heb geluisterd met 2 de zelfde HDMI kabels van Kordz EVX.

De speler is zelf ook heel zwaar en mooi gebouwd.

DVDmartinDVD

Citaat van: Perfectionist op april  3, 2012, 22:40:37
Arcam komt binnen een maand met een nieuwe BD speler.......zal voor CD ook echt top zijn..

Voormij geen Arcam (in surround). Als zelfs BB&G dit merk laat vallen zegt mij dat al genoeg.

Perfectionist

Citaat van: DVDmartinDVD op april  4, 2012, 16:44:10
Voormij geen Arcam (in surround). Als zelfs BB&G dit merk laat vallen zegt mij dat al genoeg.

Okee wist ik niet, wat is de reden voor BBG?
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

thommy

Citaat van: DVDmartinDVD op april  4, 2012, 16:42:05
Nou, de kogel is door de kerk.

Ik heb een demotoestel van de Primare BD-32 nu hier staan te leen en deze bevalt zo goed dat ik zelf de Oppo-95 voor heb verkocht.

Als het goed is heb ik mijn nieuwe toestel vrijdag al binnen.

Echt, hoe zelfs door de HDMI het geluid al zoveel beter kan zijn.

Ik hoor veel meer randgeluiden die de oppo toch niet duidelijk laat horen.
Heb geluisterd met 2 de zelfde HDMI kabels van Kordz EVX.

De speler is zelf ook heel zwaar en mooi gebouwd.

Hi Martin,

Ik vind het erg spijtig dat je de Oppo nooit analoog hebt horen spelen.
Zelf heb ik een proc die niets doet met het inkomend analoog signaal van de oppo  :clapping:

Is echt wel een wereld van verschil hoor, die dac's van de BDP95 zijn werkelijk subliem en veel beter als met digitaal aangesloten.

JürgenW

Een tijdje geleden heb ik de BD32 gekocht. Dat was nog voor al die gewelde reviews, die op de Primare website staan. Mijn reden tot koop was dat ik een blu ray speler wilde met uitstekende klankeigenschappen (via de analoge uitgangen), omdat mijn toenmalige processor de HD-toonformaten niet aankon. En het moest een player zijn die (eenvoudig) regiovrij in DBD/BR gemaakt kan worden. Inmiddels heb ik de Bryston SP3 als processor. Had ik ttv. de koop van de BD32 geweten dat ik de SP3 zou kopen, dan had ik een Oppo 93 of 95 gekocht.

De BD32 ziet er aardig uit, maar heeft een paar eigenschappen die ik niet zo prettig vind:
- veelvuldig relaisklikken,
- geen variabele analoge uitgang (ondanks dat het menu setup dat aangeeft / aangaf). Info van Primare: heeft ie niet; zet maar op fixed,
- firmware onderhoud. Ik heb sinds enkele dagen de Europese blu Ray box van de Jurassic Park films. Die doet het niet op de BD32.
Op 8 maart heeft Oppo een Firmware update ter beschikking gesteld, die o.a. het volgende doet:
'5. Resolved the loading failure issue observed on several recently-released Blu-ray movies from Universal Europe (US releases have no known issues).
Sample titles include "Jurassic Park Trilogy (BD Box Set, 2011)", "Kung Fu Panda 2 (BD, 2011)", "Fast Five (BD, 2011)", and "National Lampoon's Animal House (BD, 1978 version)" etc. '

Op mijn vraag van 31 maart aan Primare wanneer zij met een Fw-update komen, heb ik helaas nog geen antwoord gekregen.

Hoe klinkt de Primare BD32 - analoog uit?
Ik heb hem analoog tweekanalig uit vergeleken met de tweekanalige weergave van de Audionet VIP G3. Wat ik hoorde was dat de Primare wat meer naar voren speelt, met meer druk. De weergave van de VIP G3 was daarentegen wat verfijnder, met meer nadruk op details.
Volgens mij is het een kwestie van smaak wat beter bevalt. Maar het toont wel aan, dat de analoge weergave van de BD32 heel goed is.

De HDMI-uitgang heb ik niet (vergelijkend) getest.

DVDmartinDVD

Hoi JUrgenW

Die relaisklikken is alleen even in het begin zodra hij de software inleest, tijdens de film is er niks aan de hand.
Als ik films heb die het niet doen gaat de speler gelijk terug naar Hobo en zij zorgen maar dat hij het wel doet.

Even Fast 5 getest die doet het hier wel. ik heb firmware nr BD32-57-0917 (demo-speler)

Analoog stereo variable? wat bedoel je hiermee.
Kan gewoon een cd afspelen via XLR

Groet Martin

JürgenW

Relaisklikken ook bij cd's.

ad: Analoog stereo variable? wat bedoel je hiermee.

Ik schreef: 'geen variabele analoge uitgang'. Daarmee bedoel ik dat je het geluidsniveau van de analoge uitgangen kunt regelen, zodat je bijvoorbeeld de speler rechtstreeks op een eindversterker kunt aansluiten. (Dat wilde ik proberen.) Ga naar Setup Menu - Audio Processing - Output Volume: Fixed of Variable. (Het bekende Oppo menu.)

Ik heb als Fw: BD32-61-1219. Dat is de Fw van 1 febr. 2012. Bij Oppo was dat: BDP9x-61-1219. Die werd door Oppo op 6 maart 2012 vervangen door: BDP9x-65-0302. En daarbij vermeldt Oppo wat ik heb aangehaald t.a.v. de Europese ! Jurassic Park Box. Alle films van die box doen het in elk geval niet bij mij.

En helaas heeft Primare geen firmware update site.
Overigens is de versie BD32-61-1219 al een update van de Fw die ik oorspronkelijk op de speler had. De nieuwere kreeg ik op een gegeven moment 'automatisch' via de draadloze netwerkintegratie opgespeeld.

Perfectionist

Citaat van: Perfectionist op april  4, 2012, 17:33:46
Okee wist ik niet, wat is de reden voor BBG?

Was nog even benieuwd of dit gerucht klopt, lees er niets van op de website van BBG.

denoontje

hoort eigenlijk niet maar kan er geen firmware van oppo in dan, het is toch feitelijk grotendeels oppo?

JürgenW

En dan zou ik zelf variabele analoge uitgangen hebben (grin).
Nee, ik durf het niet te proberen.

Maar ik heb een tweede e-mail naar Primare gestuurd. (E-Mails werden tot nu toe goed beantwoord; alleen mijn vorige over de Firmware niet.)

DVDmartinDVD

Citaat van: JürgenW op april  5, 2012, 21:05:12
En dan zou ik zelf variabele analoge uitgangen hebben (grin).
Nee, ik durf het niet te proberen.

Maar ik heb een tweede e-mail naar Primare gestuurd. (E-Mails werden tot nu toe goed beantwoord; alleen mijn vorige over de Firmware niet.)

IK heb mijn nieuwe speler hier nu staan, net opgehaald.
Ook gelijk regio/zone vrij gemaakt.

Raar dat Fast 5 bij jou het niet doet en hier wel?

Met een beetje geluk kan ik vandaag ook mijn 2 Anthem statement A2 en A5 eindversterkers ophalen.

Duur dagje zo ;)

Martin.

JürgenW

Over Fast 5 kan ik niets zeggen, behalve wat Oppo daarover zegt.

Misschien is er een compatabiliteitsfout ingeslopen bij de latere Fw-versie (dan die versie die jij hebt) en is die nu weer verholpen.

De Primare van mij is (nog) niet regiovrij. Heb je de Fast 5 afgespeeld met een regiovrije speler?

Zou je ook even willen kijken welke Fw-versie jouw nieuw speler heeft? Enz.

Hoe dan ook: veel plezier met de speler en de 'rest'!

Jürgen