Screw's living HT,bezig met een NAS!

Gestart door screw, januari 19, 2011, 16:31:12

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

cool 8) zo'n klein stoertje.

Hoe ging het tentamen? waarvoor eigenlijk?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Citaat van: The Vampire op april  7, 2011, 15:22:26
cool 8) zo'n klein stoertje.

Hoe ging het tentamen? waarvoor eigenlijk?

Is idd een klein stoer ventje, maar wel bere sterk (ik kan zijn oudere broer van 13 niet laten oppassen want die gooit hij door het huis heen en weer  :crazy:)

Tentamen was voor Proces-techniek, ik ben werkzaam op een olieraffinaderij en hoop dit jaar af te studeren. En dan komt er een tijd van genieten (niet meer 2 dagen in de week naar school en na/voor school in ploegen werken!)

Tevens zit er een groot project aan te komen in Jubail waar ik maby voor een jaar naar toe zal gaan.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Tinus_

Citaat van: screw op april  8, 2011, 07:38:07
Tevens zit er een groot project aan te komen in Jubail waar ik maby voor een jaar naar toe zal gaan.
En wie zorgt er dan voor je visjes?  ;)
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

screw

Citaat van: Tinus_ op april  8, 2011, 09:21:35
En wie zorgt er dan voor je visjes?  ;)

Ik gebruik een koi guard systeem, dus ik kan wel ff weg hoor voer automaat erbij, en het is nog niet zeker dat J en de kids mee gaan gezien de situatie in het midden oosten.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Robbert54

Citaat van: screw op april  8, 2011, 07:38:07
Is idd een klein stoer ventje, maar wel bere sterk (ik kan zijn oudere broer van 13 niet laten oppassen want die gooit hij door het huis heen en weer  :crazy:)

Tentamen was voor Proces-techniek, ik ben werkzaam op een olieraffinaderij en hoop dit jaar af te studeren. En dan komt er een tijd van genieten (niet meer 2 dagen in de week naar school en na/voor school in ploegen werken!)

Hahaha!! Ik zie het al helemaal voor me! :worship:

Olieraffinaderij. Wat doe je daar precies? Dat wat ze op Discovery laten zien of allemaal wat minder spannend?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Kun je niet een keer een foto van je Koi vijver plaatsen? Vind het echt een prachtige hobby!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Citaat van: Madhouse op april  8, 2011, 11:10:24
Kun je niet een keer een foto van je Koi vijver plaatsen? Vind het echt een prachtige hobby!

U vraagt wij draaien, om een indruk te geven de tuin is rond de 16 mtr breed, vijver is op zijn diepste punt rond de 1.85, zoals je kan zien is de vijver redelijk groen maar dat komt omdat ik heel veel mest en klei aan het toevoegen ben omdat je seizoen net begonnen is. Tevens moet alles nog opbloeien en uitkomen rond de vijver.

Rond midden maand juni gaat de ozon installatie aan en is het kraak kraak helder water!

Vogelvlucht:
*edit topic opschonen*

Madhouse

Mooie vijver zeg! Ziet er lekker natuurlijk uit!! Precies mijn style  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Citaat van: Madhouse op april  8, 2011, 13:04:51
Mooie vijver zeg! Ziet er lekker natuurlijk uit!! Precies mijn style  ;)

Ik zit zelf ook niet graag in een glazen bowl dus dat ga ik mijn vissen ook niet aan doen, ieder zijn eigen ding maar een steriele bak met een paar vissen erin is niet mijn ding, ik wil graag een stukje natuur in mijn tuin hebben, volgend jaar gaat hij geheel op de schop om er een echt japans tintje aan te geven.

Citaat van: The Vampire op april  8, 2011, 10:58:49
Hahaha!! Ik zie het al helemaal voor me! :worship:

Olieraffinaderij. Wat doe je daar precies? Dat wat ze op Discovery laten zien of allemaal wat minder spannend?
Olie koken  :D

Ik probeer het zo min mogelijk spannend te maken, ben ook lid van de fire-crew en kan je zeggen ruwe aardolie als het brand is ERG heftig en intens!

Zo en nu gaan we weer braaf over audio hebben, voor al mijn andere hobby's bestaan andere fora's  8)

Snowmaster

Mooie vijver en mooie tuin. 
Wij hebben bij onze tweede dochter afscheid van de vissen genomen en de vijver grotendeels gedempt op de waterval na.
Helaas heb ik hem door rugklachten een paar geleden laten "verwilderen" en betaal nu de tol, want terugsnoeien wil al niet meer.
Ben nu bezig hem langzaam leeg te maken met motorzaag en schredder  :D.
Heb nu ook een koivijver of groot terras  :-X in overweging.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

-chiel-

screw

Citaat van: Snowmaster op april  8, 2011, 13:15:39
Mooie vijver en mooie tuin. 
Wij hebben bij onze tweede dochter afscheid van de vissen genomen en de vijver grotendeels gedempt op de waterval na.
Helaas heb ik hem door rugklachten een paar geleden laten "verwilderen" en betaal nu de tol, want terugsnoeien wil al niet meer.
Ben nu bezig hem langzaam leeg te maken met motorzaag en schredder  :D.
Heb nu ook een koivijver of groot terras  :-X in overweging.

Tja een tuin moet je wel bji kunnen houden, ik zie dat hier wel sommige planten kunnen zo woekeren dat ze de japanse esdoorns gewoon kapot maken, en als ik moest kiezen tussen een koi-vijver en een terras  :angel: liefst zou ik mijn vijver vergroten  :D

Citaat van: -chiel- op april  8, 2011, 21:36:54
Mooie tuin zeg!
Dank u!

Gisteren heb ik de Pronto 9600 terug gebracht en heb nu een 9300 te leen om te kijken of dit is wat ik zoek, voor de rest weinig nieuws nog wat blu-ray's gekocht (9 stuks) aan boord van een zeeschip geseald en wel  :D

MG76

Moet nog even offtopic, wat n mooie tuin en vijver zeg. Zoiets zoek ik ook nog in m'n tuin maar ben ook bang voor de WAF omdat hij nogal groot is...
Heb je dan ook allerlei filters in je vijver om hem schoon te houden of gebeurd dat door de planten?

Tinus_

Raphie

ga denk ik eind v/d maand een 2e 400 pianogloss bestellen, op naar stereo  ;D
JBL PRX Power!

screw

Citaat van: MG76 op april  9, 2011, 08:09:23
Moet nog even offtopic, wat n mooie tuin en vijver zeg. Zoiets zoek ik ook nog in m'n tuin maar ben ook bang voor de WAF omdat hij nogal groot is...
Heb je dan ook allerlei filters in je vijver om hem schoon te houden of gebeurd dat door de planten?

Zit idd een trommel filter en een serie van meerkamerfilters op die ik zelf heb opgebouwd uit polyester , en een zelf bouw ozon installatie:
(zoals je kan zien knutsel ik erg graag, Ozon is een gevaarlijk iets en niet iets voor mensen die geen chemische achtergrond hebben!) onderste foto laat zien hoe helder het water is in de maand juni/juli als alles op volle toeren draait.

*edit topic opschonen*

Tinus_

Een trommelfilter?? Dat heeft echt knaken gekost.  :-X
Maar goed zijn ze wel ja.  ;)

screw

Zojuist is de antimode en de subdude binnen gekomen, nu nog wachten op de BK en de CA751BD!  :angel:

Zefanja

Ziet er echt heel mooi uit man.
Ben benieuwd hoe de japanse tuin er dan uit gaat zien.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: screw op april 13, 2011, 12:43:32
Zojuist is de antimode en de subdude binnen gekomen, nu nog wachten op de BK en de CA751BD!  :angel:
Mooi! Dat worden wel lange uren ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: Zefanja op april 13, 2011, 12:47:08
Ziet er echt heel mooi uit man.
Ben benieuwd hoe de japanse tuin er dan uit gaat zien.
Die heb ik al uitgetekend op papier, maar eerst nog ff verder sparen want wat ik wel heb geleerd bij koi houden is dat je zo over budget gaat.

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 12:55:30
Mooi! Dat worden wel lange uren ;)

te lange uren! Maar goed het gaat het wachten waard zijn dat weet ik gewoon zeker! Al ben ik die tijdelijke player die er nu staat al wel weer beu.

screw

Zo het wachten is voorbij de CA751BD staat eindelijk thuis (al ruim een week dus hij is reeds ingespeeld  :D)

Ik moet zeggen alle verwachtingen die ik had zijn uitgekomen en zelf nog meer dan dat! Deze speler kan je NIET vergelijken met de CA650BD dit is een geheel ander soort speler.

Ik heb hem 5.1 analoog aangesloten met RU-Connected interlinks,en voor de stereo uitgang met een Kimber HERO interlink, en voor het beeld gebruiken we de Kordz EVX.

Het was even puzzelen hoe en wat te doen met de connectie's maar we hebben ervoor gekozen om de 650R op 7.1 Direct te zetten zodat we de betere DAC's van de 751BD gebruiken, en voor muziek zetten we de 650R ook op direct mode.
De 650R staat op vibrapods en de 751BD ook, ik had de 751BD eerst op CA Cones staan maar moet zeggen dat dit mij verre van beviel het geluid kreeg een toevoeging wat ik niet zo kan/kon waarderen.

Het leuke is als je switcht tussen de mode's dat je dan heel goed hoort wat de DAC's doen, het geluid met de DAC's van de 751BD is vele malen mooier en het geluids beeld valt ook veel beter op zijn plek, mooie plaatsing van de div muziek/vocals/etc... het filter wat er ook in zit (deze is hetzelfde als die- van de DAC Magic van CA) is een leuke extra maar ik filter zo weinig mogelijk.

De keus van de RU-Connected interlink was eigenlijk snel gemaakt ik had veel goeds gelezen en voor het geld hoefde ik het niet te laten, maby dat ik hier nog andere ga proberen maar moet zeggen ik hoor het verschil met de Kimber en de RU-Connected eigenlijk niet echt (de verschillen zijn minimaal!) maar zoals al gezegd ik ga nog wel andere interlinks proberen/testen.

Dus resume:

De 751BD is niet te vergelijken met de 650BD, dit is een pure CA speler gebaseerd op hetzelfde platform als de Oppo (en vele andere spelers), maar dan met de DAC's die CA gebruikt in hun spelers, en de video out is helemaal geweldig, de speler heeft 2 uitgangen voor beeld en ik gebruik de HDMI 1 voor de beste beeld weergave die de Marvel QDEO chipset eruit kan persen.

Leuk is ook dat er een WIFI dongel bij zit zodat je draadloos op je netwerk kan of gebruik kan maken van BD-Live.
Ik heb ook al div Flac's afgespeeld en moet zeggen ook dat klinkt erg goed!
Als ik wat meer tijd heb gehad om te kijken en te luisteren zal ik mijn final oordeel geven, en ik verwacht dat deze nog positiever zullen zijn.

Hier wat eerste foto's zoals je kan zien is er het een en ander veranderd kwa plaatsing.

Kingpin

Ziet er mooi en geordend uit.
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is of deze BD speler zoals jij 'm analoog heb aangesloten een goed bass/time management functie heeft.
Kun je in het menu de afstanden/volumes en crossovers instellen?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

screw

Citaat van: Kingpin op mei  8, 2011, 10:31:27
Ziet er mooi en geordend uit.
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is of deze BD speler zoals jij 'm analoog heb aangesloten een goed bass/time management functie heeft.
Kun je in het menu de afstanden/volumes en crossovers instellen?

Dank u!

Ja dat was dus het probleem waar ik tot voor op kort dus geen passend antwoord op kreeg! maar.... JHA hij heeft een goede bass/time management, eenigste kleine min puntje wat ik vind is dat je nu maar een vaste crossover heb, en op de 650R kon ik dat op elke speaker instellen.

Afstanden (in feet) volume (per 0.5 dB) etc is allemaal aanwezig in het menu, moet zeggen het menu is zeer uitgebreid en moet mijn eigen hier nog eens wat dieper in verdiepen vooral in de beelduitgang(en) is veel in te stellen.

Kingpin

Citaat van: screw op mei  8, 2011, 10:37:39
Dank u!

Ja dat was dus het probleem waar ik tot voor op kort dus geen passend antwoord op kreeg! maar.... JHA hij heeft een goede bass/time management, eenigste kleine min puntje wat ik vind is dat je nu maar een vaste crossover heb, en op de 650R kon ik dat op elke speaker instellen.

Afstanden (in feet) volume (per 0.5 dB) etc is allemaal aanwezig in het menu, moet zeggen het menu is zeer uitgebreid en moet mijn eigen hier nog eens wat dieper in verdiepen vooral in de beelduitgang(en) is veel in te stellen.

Dus de crossover is in te stellen, misschien met een software update dat ze dit kunnen veranderen als bij de 650, mooi (dat is wat ik mis bij de Dune, analoog niet te gebruiken door het gemis van deze opties).
Thx.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.