riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

Vorige topic - Volgende topic

reza

Hoi Richard,

Dat ziet er goed uit! MadVR is nog altijd duidelijk beter in tonemapping. De DTM van jvc is ook goed en voor 85% van de films prima en zal je weinig verschil zien maar uiteindelijk is madVR superieur.
Ik heb ook gemerkt dat de DTM de focus legt op het behouden van highlights waar madVR meer op de detaillering zit.

Een goeie scène is bijvoorbeeld : Frankenstein.
1 van de eerste scènes als ze nog op de noordpool zitten en die Denen met fakkels rond gaan lopen. Bij de JVC spat het echt van het scherm maar mis je de detaillering. Bij madVR is het ook wel fel maar een stuk minder en kan je meer de vlam inkijken.

Ook vind ik het plaatje altijd net iets scherper via madVR.
Zelf ben ik veel aan het experimenteren geweest tussen 2.4 gamma en 2.6 waar mijn voorkeur echt naar 2.6 uitgaat.
Oké, het zwart loopt misschien hier en daar ietsjes dicht maar de algehele contrast beleving maakt alles weer goed.

Zelf heb ik de jvc op standje 0 of 1 staan,  ligt aan de film. 0 is meer richting madVR.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ik gebruik meestal auto ( wide ) met de laser op 74
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

riwi

Ik heb recent een nieuwe 65" TV gekocht. Ik had lang gelezen en gezocht, maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor een chinese TCL..
Ik wilde eigenlijk geen OLED en liever LCD met miniled backlight. Ik heb erover gedacht om deze in de woonkamer te hangen achter het projectie scherm, maar nadat ik met een stuk karton ter groote van een 65" TV in de kamer had gemeten heb ik toch anders besloten. Ik houd de nette/compacte 49inch Sony 49XF9005 in de woonkamer (voor journaal, sport, etc.) en zet de nieuwe 65" in de slaapkamer waar ik vaak alleen YouTube kijk en soms een serie.
Ik had daar een Samsung 46ES8000 die inmiddels 12 jaar oud was (1080p max). Die was voor YouTube nog best OK met een chromecast dongle.

Na prijsopvraag bij hellotv voor de TCL bleek ik voor de Samsung nog 19 euro terug te krijgen kwa inruil, dus heb ik de Samsung 46" naar de zolder/werk kamer verplaatst en de 32" Sony 720p TV die daar stond mag nu naar de vuilstort.

Kwa model heb ik vorig jaar op de IFA beurs in Berlijn wel even rond gekeken op de Hisense en TCL stand. De triple RGB modellen zijn alleen in de hele grote maten te krijgen. Bij 65" heb je (in de top lijn) keuze uit de C6K, C7K, C8K en C9K. Die C9K was me in Berlijn positief opgevallen (daar hingen ze naast elkaar, telkens een stapje beter met oplopend cijfer). De C9K heeft 3000 dimming zones en de C8K 2000 geloof ik. Ook kwa max nits is de C9K enorm helder volgens de specs. Prjis voor C8K was €999 en voor de C9K €1499. Na korting bij hellotv €1419 voor de C9K dus die gekozen.

Nou is het geval dat mijn slaapkamer niet heel groot is dus in de praktijk zit/lig je dan ongeveer 2 meter van het 65" scherm en dat is best groot dan. Het beeld is waanzinnig mooi, super scherp, en kan enorm helder, echt zonnebril werk. De backlight level wordt automagisch telkens veranderd dus dat heb ik uit gezet. Maargoed die 3000 nits is wat te veel op 2 meter afstand, dus ik heb hem nu op backlight 0 gezet (schaal van 0-100) :) Blacklevel is fantastisch, zwart is echt zwart.

Ik gebruik deze dus niet voor kritisch kijken, maar puur voor de ontspanning. Ik heb er een Dune real vision 4k op aangesloten en verder gebruik ik de smart dingen van de TV voor YouTube Netflix Viaplay etc.

Ik had eerst mijn zinnen gezet op de nieuwe Sony True RGB miniled TV's maar de 65" variant daarvan kost 3800 adviesprijs. Dus heb ik toch gekozen voor de 1419 euro TCL. En TCL heeft heel Sony Media al gekocht dus kwa concurrentie maakt het ook niet meer uit.

Het geluid klinkt prima voor een TV. B&O sound staat erop ;) Er komt zelfs bass uit.
De software is TOP. Bediening is super, fijne AB. Echt helemaal af.

Specs : https://www.tcl.com/eu/en/tvs/c9k
meer specs : https://www.flatpanelshd.com/tcl_c9k_qled_2025.php

riwi

En in real life :

En ja mijn ex vriendin heeft mijn slaapkamer tig jaar geleden 7 kleuren paars geschilderd    ;D  :withstupid: