riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Ik heb de SSP800 en 860 correct ingesteld naast elkaar gehoord en dan is de Arcam gewoon echt wel beter.... De  Classe heeft eigenlijk geen noemenswaardige EQ....

papaleo

#701
Dus als ik het goed begrijp wil je de mooiste/beste surround bubbel hebben en tevens goede stereo weergave dan 'moet' je,wanneer je een Arcam heb,deze 'altijd' door een getrainde...of te wel door een proffesional dirac laten inmeten....want het zou goed mis kunnen gaan als je niet (helemaal) weet wat je doet met die curven.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

#702
Of je zet er nog een stereo pre met passthrough er tussen :)


Edit: ik zie nu dat je dat zelf ook al benoemd had. Het is idd een te dure oplossing, pure luxe en eigenlijk belachelijk gezien de hoeveelheid stereo dat ik luister..... Je kan aan Bjorn vragen wat het verschil is tussen de Arcam en Linn, verschil met Dirac en zonder Dirac is groot.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: papaleo on September 24, 2018, 18:41:16
Dus als ik het goed begrijp wil je de mooiste/beste surround bubbel hebben en tevens goede stereo weergave dan 'moet' je,wanneer je een Arcam heb,deze 'altijd' door een getrainde...of te wel door een proffesional dirac laten inmeten....want het zou goed mis kunnen gaan als je niet (helemaal) weet wat je doet met die curven.

Dat is toch evident? Dan wel dat jezelf uitermate getraind bent, de kennis hebt dan wel dat je dit door een prof laat doen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#704
Wat ik hier mee wil aangeven is dat er wezenlijk verschil zit tussen bv Dirac en/of Audysey EQ...
Als je met Audysey wat basis kennis heb kom je al een heel eind,met dirac zit je volgens mij met een laptop en speciale software je installatie te fijn tunen...dit gaat wat stappen verder dan 'basis kennis'.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Quote from: papaleo on September 24, 2018, 18:52:34
Wat ik hier mee wil aangeven is dat er wezenlijk verschil zit tussen bv Dirac en/of Audysey EQ...
Als je met Audysey wat basis kennis heb kom je al een heel eind,met dirac zit je volgens mij met een laptop en speciale software je installatie te fijn tunen...dit gaat wat stappen verder dan 'basis kennis'.

Dat klopt en als het goed is dan biedt een dealer ook aan om Dirac correct te doen bij een klant. Maar niet alle dealers zullen dit even goed kunnen, het vereist meer dan alleen maar een target curve maken helaas.

Ik hoor regelmatig setups met Audyssey... en de Pro variant mits goed gedaan, is goed. De anderen zou ik zelf niet tevreden mee zijn.

riwi

Mijn AV860 is tweedehands aangeschaft, een half jaar oud ongeveer (april 2018), dus directe dealer ondersteuning heb ik dan niet.
Echter ik ben best bereid om me wat verder in te lezen en er een klein hobby project van te maken.

papaleo

Quote from: riwi on September 24, 2018, 20:02:36
Mijn AV860 is tweedehands aangeschaft, een half jaar oud ongeveer (april 2018), dus directe dealer ondersteuning heb ik dan niet.
Echter ik ben best bereid om me wat verder in te lezen en er een klein hobby project van te maken.

Thats the spirit...  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Quote from: riwi on September 24, 2018, 20:02:36
Mijn AV860 is tweedehands aangeschaft, een half jaar oud ongeveer (april 2018), dus directe dealer ondersteuning heb ik dan niet.
Echter ik ben best bereid om me wat verder in te lezen en er een klein hobby project van te maken.

Het is altijd leuk om te leren en op een Engels forum staat best veel informatie. Soms zijn er forumleden die echt bedreven zijn en je erbij kunnen helpen.
Mocht je er niet uitkomen, wil ik het ook komen doen, wij hebben er een calibratie tarief voor.

denoontje

Quote from: riwi on September 24, 2018, 20:02:36
Mijn AV860 is tweedehands aangeschaft, een half jaar oud ongeveer (april 2018), dus directe dealer ondersteuning heb ik dan niet.
Echter ik ben best bereid om me wat verder in te lezen en er een klein hobby project van te maken.

Heel goed,
Wellicht even een apart topic openen hier op het HT forum om elkaar wat te leren :-)

riwi

Quote from: bmateijsen on September 24, 2018, 20:18:06
Het is altijd leuk om te leren en op een Engels forum staat best veel informatie. Soms zijn er forumleden die echt bedreven zijn en je erbij kunnen helpen.
Mocht je er niet uitkomen, wil ik het ook komen doen, wij hebben er een calibratie tarief voor.

Bedankt Bjorn. Ik houd dat in gedachten.
Gisteravond nog weer een verse meting gedaan en extra goed gelet op de mic en output levels tijdens het meten. Het Dirac Live programma loopt regelmatig vast, en mijn wifi werkte ook niet goed mee waardoor ik een paar keer het contact met de Arcam verloor, waarna je dan weer opnieuw moet beginnen :)
Met deze meting heb ik nu 2 target curves gemaakt waarbij er vrijwel nergens meer dan 6dB verschil is tussen de curve en de gemeten waardes.
Zit nu te luisteren met de interne netwerk speler van de Arcam. Heb de indruk dat het beter is dan de autocurve die ik in eerste instantie had toegepast.
In de 1ste curve had ik de bass wat te veel getempered. Deze laatste is beter. Het blijft wel veel meer in-your-face dan de meer laid back stijl van de Classé.

En vandaag kwam eindelijk mijn trigger split kabeltje binnen, dus de sub en eindversterker gaan beide weer automatisch aan  :ph34r:

denoontje

goed bezig[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bmateijsen

Quote from: riwi on September 25, 2018, 21:25:56
Bedankt Bjorn. Ik houd dat in gedachten.
Gisteravond nog weer een verse meting gedaan en extra goed gelet op de mic en output levels tijdens het meten. Het Dirac Live programma loopt regelmatig vast, en mijn wifi werkte ook niet goed mee waardoor ik een paar keer het contact met de Arcam verloor, waarna je dan weer opnieuw moet beginnen :)

Welke router gebruik je?

QuoteMet deze meting heb ik nu 2 target curves gemaakt waarbij er vrijwel nergens meer dan 6dB verschil is tussen de curve en de gemeten waardes.
Zit nu te luisteren met de interne netwerk speler van de Arcam. Heb de indruk dat het beter is dan de autocurve die ik in eerste instantie had toegepast.
In de 1ste curve had ik de bass wat te veel getempered. Deze laatste is beter. Het blijft wel veel meer in-your-face dan de meer laid back stijl van de Classé.

Autocurve klinkt erg droog.... De beste tip vind ik om de curve voor alle speakers gelijk te houden. Pas op met het middengebied boosten.

QuoteEn vandaag kwam eindelijk mijn trigger split kabeltje binnen, dus de sub en eindversterker gaan beide weer automatisch aan  :ph34r:

Teejoo

Quote from: bmateijsen on September 26, 2018, 13:47:09
Autocurve klinkt erg droog.... De beste tip vind ik om de curve voor alle speakers gelijk te houden. Pas op met het middengebied boosten.
Dat vond ik bij mij ook jouw grootste tip. Hierdoor krijg je een erg mooie voice match tussen de speakers. Dat hoor je heel goed als er iets rondgaat: het klinkt allemaal gelijk.

riwi

#714
Quote from: bmateijsen on September 26, 2018, 13:47:09
Welke router gebruik je?
Ik heb 2 linux PC's voor de routing :) 2 internet providers, 4 managed switches, 1x met 4 10Gbit poorten. Maar ik denk dat je de wifi bedoelde. Dat is een oude netgear WNDR4000 die als accespoint werkt. De arcam is wired aan gesloten met cat6 Gbit op een Cisco SLM2008. Maar het probleem is mijn Lenovo laptop die een slecht realtek wifi kaartje heeft (N geen AC). Helaas heeft de Lenove een hardware check in de bios waardoor je er niet een ander kaartje in mag zetten (heb er 2x een Intel 7260AC in geprobeerd) want dan boot de laptop niet.
https://etmriwi.home.xs4all.nl/pc/pc_network.htm
Ik denk er aan om 3 van die Ubiquiti schotels op te hangen (1 per verdieping) met een controller op de Linux PC. Dus 1 controller en dus 1 SSID, dan heb je geen last van roaming tussen de schotels. Echter ik gebruik weinig wifi (alles is wired) dus dat zou meer hobby zijn dan praktische noodzaak.

Quote from: bmateijsen on September 26, 2018, 13:47:09
Autocurve klinkt erg droog.... De beste tip vind ik om de curve voor alle speakers gelijk te houden. Pas op met het middengebied boosten.
Dat heb ik nu ook gedaan. Alleen de B&W HTM1 center wijkt wat af van de rest (4x B&W N803), deze is in het bassbereik < 100 Hz een paar dB zachter. Ik heb dat een beetje (max 6dB) gecompenseerd, maar niet geheel gelijk aan de rest.

Welke phone app raden jullie aan voor de Arcam? Ik had MyAV (voor android), werkte wel aardig maar nu is de proeftijd voorbij en moet ik 8 euro dokken. Dat wil ik wel, maar zou wel willen weten of julle evt betere apps kennen?

myself

Lekkere netwerk setup [emoji41] gezien dat je vlans gebruikt dus ik vermoed dat je een netwerk achtergrond hebt [emoji6]

Als je ubiquiti overweegt voor wifi, kijk dan ook eens naar open mesh. De controller zit dan in de cloud (gratis) en bij testen was deze stabieler en sneller dan de 3 ubiquiti modellen die ik geprobeerd heb


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

master30

Kan je voor je laptop dan geen usb wifi adapertje nemen die beter is?

Overigens zou ik zelf niet overal zo'n sterk wifi veld willen hebben, vooral niet in de slaapkamer of werkkamer.
Mede door dat ik wat overgevoelig ben voor elektro smog, maar het lijkt mij ook niet gezond.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Teejoo

Quote from: riwi on June 30, 2018, 18:38:47
Een record  O0 Ik heb nu 3000 uren op de lamp staan met de X5000  :ph34r:
En het verval is nog steeds erg laag. De officiele levensduur zou 6000 uur bedragen, dus hij zou nog wel een poosje verder moeten kunnen.

Dit is de lijst met licht metingen (met een Voltcraft simpele Lux meter)

na 1 uur (16-12-2015) : High Lamp : 550 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 104 uur (06-01-2016) : High Lamp : 543 Lux, Low Lamp : 385 Lux
na 202 uur (02-02-2016) : High Lamp : 535 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 300 uur (12-03-2016) : High Lamp : 525 Lux, Low Lamp : 395 Lux
na 401 uur (16-04-2016) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 506 uur (15-05-2016) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 386 Lux
na 600 uur (25-06-2016) : High Lamp : 535 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 705 uur (07-08-2016) : High Lamp : 540 Lux, Low Lamp : 400 Lux
na 905 uur (22-10-2016) : High Lamp : 528 Lux, Low Lamp : 385 Lux
na 1010 uur (27-11-2016) : High Lamp : 520 Lux, Low Lamp : 382 Lux
na 1202 uur (14-01-2017) : High Lamp : 530 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 1305 uur (14-02-2017) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 377 Lux
na 1501 uur (16-04-2017) : High Lamp : 509 Lux, Low Lamp : 368 Lux
na 1700 uur (04-06-2017) : High Lamp : 498 Lux, Low Lamp : 358 Lux
na 1900 uur (29-07-2017) : High Lamp : 486 Lux, Low Lamp : 366 Lux
na 2000 uur (13-09-2017) : High Lamp : 484 Lux, Low Lamp : 362 Lux
na 2211 uur (08-11-2017) : High Lamp : 470 Lux, Low Lamp : 354 Lux
na 2500 uur (26-01-2018) : High Lamp : 454 Lux, Low Lamp : 343 Lux
na 2800 uur (28-04-2018) : High Lamp : 440 Lux, Low Lamp : 328 Lux
na 3001 uur (29-06-2018) : High Lamp : 430 Lux, Low Lamp : 317 Lux

Ik regel hem met het iris altijd wat terug zodat er bij een 100 IRE patroon ongeveer 300 Lux over blijft op de meter. In het begin had ik iris op -8. Gisteravond heb ik hem naar iris -1 gezet zodat de meter bij het 100 Ire patroon nog 305 Lux aangaf. Op Iris -2 had ik nog 292 Lux.

Nieuwe lampen voor de X5000 zijn vrij duur. Maar je krijgt er dus wel veel kijkuren voor terug.
Uit het bovenstaande blijkt idd dat de JVC's een erg goede lamp hebben, hopelijk is dat ook het geval bij de nieuwe generatie. Dan hoef je idd niet zonodig een laser.

Wel een paar vragen:

- begrijp ik het goed dat je in high lamp mode draait, en dan met de iris telkens bij x aantal uur de output omlaag schroeft tot die 300 Lux waardoor je constant naar dezelfde helderheid kijkt?
- wat doet dat met de calibratie? Laat je dat ook opnieuw doen?

riwi

#718
Quote from: master30 on September 29, 2018, 14:33:06
Kan je voor je laptop dan geen usb wifi adapertje nemen die beter is?

Dat zou inderdaad kunnen ja. Heb wel een extern USB3 naar gigabit adapter dingetje. Dat werkt ook.

Quote from: Teejoo on October  2, 2018, 21:44:44
- begrijp ik het goed dat je in high lamp mode draait, en dan met de iris telkens bij x aantal uur de output omlaag schroeft tot die 300 Lux waardoor je constant naar dezelfde helderheid kijkt?
- wat doet dat met de calibratie? Laat je dat ook opnieuw doen?
Nee ik draaide in low lamp tot op heel kort geleden. En zette dan het Iris dichter om naar de 300 Lux op de meter te komen.
Pas nu met 3300 uren op de teller moet ik naar high lamp mode om de 300 Lux te halen. Inderdaad om dezelfde lightoutput te houden. Maar ook omdat ik overgangen van donkere scenes naar heldere scenes te heftig vond.

Ik heb nu een paar maal een calibratie gedaan. Williams komt af en toe langs met de meter. Dan doen we autocal en we doen nog met die andere meter een extra stap. Dus dan zijn de kleuren weer goed en de gamma ook weer verbeterd/correct.
Met HDR patronen ook een HDR calibratie gedaan. En ik heb van AVS de verbeterde REC2020 kleuren geladen en een verbeterd EOTF die Manni van AVS met de "arve' tool heeft gemaakt. Laatste calibratie hebben we na de 3000 uren gedaan.
Meestal kijk ik trouwens HDR met de Oppo in HDR to SDR mode (mode 4 voor maximale schaduwdetail).

Ben met de Arcam nog niet heel veel verder. Ik ben ook met wat meubilair aan het schuiven. De bank 15cm naar achteren, eettafel weg gedaan. En de computer tafel moet nog vervangen worden door een eet/computer combi. Dus akoestisch verandert er nogal veel. Misschien dat als ik dat wat gesettled heb ik Bjorn eens vraag om te helpen met de instellingen. Kwa effecten is de Arcam mooi, maar kwa samenhang met muziek is het nog minder. Maar ik denk wel dat de Arcam blijft nu ik de HDMI problemen getackeled heb met de HDFury. Dus ik moet ook de Classe SSP800 nog te koop zetten.

Ik had ook een nieuw meubel gekocht voor de Audio componenten. Dat is ook een verhaal.
Ik had een Creaktiv Audio 2-4 meubel (2 breed, 4 hoog) (ooit via BB&G). Ik wilde smaller dus ik heb een Creaktiv meubel bijgekocht (1 breed 3 hoog) maar ik wil 4 hoog. Dus ik dacht een extra level bij te kunnen bestellen. Echter Creaktiv heeft het Audio model gewijzigd dus de huidige planken passen niet op het oudere meubel... Maargoed afgelopen weekend met een decoupeerzaag het Creactiv 2-4 meubel doormidden gezaagd. Nu is ie dus smaller.. En heb ik een enkel Creaktiv Audio meubel van 3 planken hoogte over.

riwi

#719
En omdat verhalen zonder plaatjes niet leuk zijn :

Het Creaktiv Audio meubel :
(Je ziet dat de dwars latjes smaller zijn dan op het later uitgebrachte meubel. De stangen zijn ook dunner)


En mijn brede Creaktiv Audio2 meubel in 2 delen gezaagd :


Zo was ie orgineel :

Teejoo

#720
 :D :D

Bedankt voor je antwoord. Goed om te horen dat low lamp al genoeg was, ook qua geluid. En dat zou alleen maar minder zijn bij de nieuwe projectoren.


Ik zou zeker Bjorn een keer laten komen. Dan zit de basis goed qua target curve. Daarna kun je zelf nog naar smaak wat tweaken.

Als je nog ooit wat zou veranderen kun je zelf de meting doen. De expertise zit hem voornamelijk in het bepalen van de juiste curve, want die bepaald de uiteindelijke klank! Ook gebruikt Bjorn een betere mic dan de bijgeleverde arcam mic. (Ik had zelf ook een andere gekocht waarmee ik mijn eigen meting heb gedaan na de installatie van de atmos speakers, en die meting hebben we gewoon gebruikt.) Meten is vooral consequent qua posities meten. Ik heb hiervoor met tape de gewenste posities bepaald en toen gaan meten. Daarna de Target Curve van Bjorn gebruikt en nog wat getweakt.

master30

Had je nu niet beter je oude meubel geheel kunnen afzagen ipv die nieuwe kopen en aanpassen met een deel van je oude en de nieuwe weer retour doen of lees ik het verkeerd??
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

riwi

Quote from: master30 on October  4, 2018, 21:10:35
Had je nu niet beter je oude meubel geheel kunnen afzagen ipv die nieuwe kopen en aanpassen met een deel van je oude en de nieuwe weer retour doen of lees ik het verkeerd??

Ik heb de oude afgezaagd. Dat is wat ik gedaan heb. Maar alle adviezen waren om dat niet te doen dus had ik een ander meubel gekocht. Maargoed alle 'nederlandse' adviezen hebben als doel om het zo goedkoop mogelijk te doen. Mij boeit het minder wat het kost, als het maar is zoals ik het wil hebben. Desnoods pleur ik de hele handel op het paasvuur in twente en koop ik een nieuw meubel ;)  ;D Dat kan alsnog. De nieuwe was trouwens een tweedehandse, ben ik voor naar Franeker gereden of all places, vanuit Brabant, dus die kon ik niet terug brengen.
Heb er wel een mooie Makita decoupeerzaag aan over gehouden ;)

master30

Quote from: riwi on October  4, 2018, 22:08:50
Ik heb de oude afgezaagd. Dat is wat ik gedaan heb. Maar alle adviezen waren om dat niet te doen dus had ik een ander meubel gekocht. Maargoed alle 'nederlandse' adviezen hebben als doel om het zo goedkoop mogelijk te doen. Mij boeit het minder wat het kost, als het maar is zoals ik het wil hebben. Desnoods pleur ik de hele handel op het paasvuur in twente en koop ik een nieuw meubel ;)  ;D Dat kan alsnog. De nieuwe was trouwens een tweedehandse, ben ik voor naar Franeker gereden of all places, vanuit Brabant, dus die kon ik niet terug brengen.
Heb er wel een mooie Makita decoupeerzaag aan over gehouden ;)

Eigenlijk ben je best wel een handig ventje dus  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

riwi

#724
Quote from: master30 on October  4, 2018, 23:17:03
Eigenlijk ben je best wel een handig ventje dus  8)

In de praktijk valt dat tegen :) Zeker vergeleken met jou. Maar ik vind dat Makita wel mooi spul voor een Doe Niks Zelfer zoals ik. Mijn vader zei vroeger altijd : Goed gereedschap is het halve werk. Die was wel erg handig.  Jij als gereedschaps fanaat moet dat wel wel kunnen waarderen  8)