riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik ben 3.02 nu via usb aan het laden. Doe ik trouwens altijd via usb.

riwi

Quote from: Teejoo on June 17, 2012, 13:22:32
Ik ben 3.02 nu via usb aan het laden. Doe ik trouwens altijd via usb.

De mijne loopt nu ook via USB. Duurt nog wel even ;)

Teejoo

Updaten gaat nu in 2 stappen zie ik. Eerst zonder beeldscherm en tot de led niet meer knippert. Dan zet je hem aan via de stanby knop, en gaat hij de dsp's updaten.

riwi

#403
Quote from: Teejoo on June 17, 2012, 13:43:47
Updaten gaat nu in 2 stappen zie ik. Eerst zonder beeldscherm en tot de led niet meer knippert. Dan zet je hem aan via de stanby knop, en gaat hij de dsp's updaten.

Hij is met de DSP's bezig nu :)
<edit> klaar, hij draait weer.

Onder de display instellingen kan je nu <shift> vinden dan kan ie het OSD in 4 stapjes wat hoger in beeld zetten. beetje crude maar ala.

De Dolby Volume heb ik gevonden onder setup -> input -> input 1 -> audio -> Fav Processing -> Dolby Volume.
Dat kan je dus aan en uit zetten, maar valt verder weinig aan in te stellen.
Ik moet me eens inlezen of en op welk moment Dolby Volume handig is. Ik dacht dat de Arcam Dolby Volume had en dat daarvoor die audysey achtige meting gedaan moest worden met microfoon.
Het TrueHD DRC mode heb ik nog niet gevonden, maar DRC is eigenlijk iets wat ik niet wil (Dynamic Range Control, dwz een soort Night Mode).

riwi

In de communicatie was het even mis gelopen, maar vanavond bericht gehad van Grobi. De fabrikant gaat een nieuw "elektronik teil" toesturen. Gratis volgens mij. Dus super service weer van Grobi :headbanging:

Hopelijk kan ik dus komend weekend weer film kijken in mijn hometheater.

diceman

Quote from: riwi on June 19, 2012, 23:22:57
In de communicatie was het even mis gelopen, maar vanavond bericht gehad van Grobi. De fabrikant gaat een nieuw "elektronik teil" toesturen. Gratis volgens mij. Dus super service weer van Grobi :headbanging:

Hopelijk kan ik dus komend weekend weer film kijken in mijn hometheater.
Kijk dat is goed om te horen maar belangrijker service bestaat dus toch nog  :pompom:

riwi

Zeker goede service. Ik denk dat het in deze van de fabrikant ws-spalluto is deze service, gefaciliteerd door Grobi.

Even een linkje bewaren over Dolby Volume : http://www.dolby.com/us/en/consumer/technology/home-theater/dolby-volume.html

Met dank aan Bjorn (in de Anthem thread)


riwi

#408
Hoeraaaa!!!

Het kastje is gearriveerd en werkt perfect. Even de geheugens op de juiste uitrolhoogte weer instellen en dan een filmpje kijken  :ph34r:

Tevens 2 nieuwe afstandbedieningkjes erbij (IR en RF). De oude RF AB doet het niet met de nieuwe unit. De IR ABtjes doen het beide. De Pronto werkt ook (met IR) nog prima met de de nieuwe unit.



Nog even een  O0 voor de uitstekende service van Grobi en ws-spalluto  O0

HTip

Mooi dat het is opgelost. Kan je eindelijk weer een filmpje kijken. Of heb je het nog met een laken geprobeerd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

#410
Quote from: HTip on June 27, 2012, 18:00:56
Mooi dat het is opgelost. Kan je eindelijk weer een filmpje kijken. Of heb je het nog met een laken geprobeerd?

Ik heb met een laken geprobeerd. maar dat is echt vreselijk. Laken niet gespannen, maar op de gordijnen gespeld, dus ieder vouwtje zie je dan (wel eerst zelf het laken gestreken  :P ).
Maar het laken scheen ook door en dat reflecteerde weer terug via de gordijnen (met de bekende gekleurde patches :) ) Dus het zag er werkelijk niet uit. Misschien 10% van de performance van de vw95 die je dan ziet.

Ach, ik was al aan het kijken in de 2de hands markt om snel een spanscherm voor honderd euro oid op de kop te tikken, maar dat is nu niet nodig gelukkig.

riwi

Ik heb met de openbaar geheime downgrade instructie de Oppo ge-downgrade van 61-1219 naar 60-1125B
Ik had (zoals bekend was met de 61-1219) last van Universal disks die niet wilden spelen. Back to The Future speelt nu weer normaal gelukkig :)

De iso functie zit in de 1125B en in de 1219 dus dat moet met 1125B ook geen probleem zijn.

papaleo

Quote from: riwi on June 30, 2012, 22:07:14
Ik heb met de openbaar geheime downgrade instructie de Oppo ge-downgrade van 61-1219 naar 60-1125B
Ik had (zoals bekend was met de 61-1219) last van Universal disks die niet wilden spelen. Back to The Future speelt nu weer normaal gelukkig :)

De iso functie zit in de 1125B en in de 1219 dus dat moet met 1125B ook geen probleem zijn.

Jij heb toch overal en altijd je bronnen,waar je die 'geheime' info vandaan haalt hè....  :D

Fijn om te lezen dat de service zo top is bij Grobi,stelt mij toch wel weer gerust,want je weet het maar nooit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on July  1, 2012, 19:57:15
Jij heb toch overal en altijd je bronnen,waar je die 'geheime' info vandaan haalt hè....  :D

Die kwam zo binnenwaaien plotseling een poosje geleden ;)

Grobi heeft het vlot en prima geregeld. I wist wel dat de kastjes er nog moesten zijn omdat jij ook net een elfde scherm hebt gekocht. maarja wel weer 4 jaar nieuwer natuurlijk.

Robbo

Quote from: riwi on July 12, 2011, 21:25:07
Even in het kort de ervaringen met een weekje Oppo BDP95

Hij klinkt als een klokje  8)

Ik vind de mediaplayer functie ook behoorlijk verbeterd tov de 83 die ik ook nog heb.
Ik heb Twonky draaien op het netwerk, die bepaalde directories scant op media.

De Oppo vindt Twonky probleemloos. Laat alle media mooi zien (mkv in 24p, m2ts in 24p, ts in 60p) DVD en bluray images doet ie niet via het netwerk. Bluray images kan ie (heb ik gelezen) via USB disk wel doen, maar dat heb ik (nog) niet getest. Ik heb +100 bluray rips op het netwerk staan, die ga ik niet een voor een op een USB schijfje kopieren. Ik gebruik de Oppo dan liever voor de 150+ Bluray schijven die ik in de kast heb staan en de Dune voor de rips via het netwerk.

Ook blijft de bediening van de Oppo tijdens het spelen van media nog soepel en bruikbaar. De 83 liep bijna vast onder de load van een zware mkv. Als ik de beeldkwaliteit vergelijk met de Dune (ik heb een prime3.0 en een base3.0) dan is de Oppo duidelijk scherper en gedetailleerder. De Dune is gewoon soft in vergelijking.

Hij doet ook erg mooi de mp3 files en flac files die ik heb. Zodanig dat ik eindelijk begonnen ben om al mijn CDs te rippen met dbpoweramp en xrecodeII. Heb er nu ongeveer 100 gedaan. Nog een stuk of 100 dan heb ik de mooiste/meeste CDs uit mijn verzameling wel geripped. Ik doe alles naar flac.

Ik heb aangesloten : HDMI1, spdif coax, 6 kanaals analoog (nordost blueheaven 6x), 2 kanaals analoog (nordost blueheaven) en 2 kanaals analoog via XLR Cardas crosslink. spdif klinkt plat en levensloos. 6 kanaals analoog heb ik nog niet veel geluisterd. 2 kanaals cinch klinkt erg goed, lekker ruimtelijk en levendig. De XLR lijkt iets compacter en beheerster te zijn. HDMI klinkt ook goed vind ik, maar ik prefereer toch de 2 kanaals analoog cinch momenteel. De XLR komt wel meer los inmiddels, misschien nog een mooiere kabel proberen over een poosje. Vergelijking met de CEC (CD loopwerk dat ik heb) heb ik nog niet serieus gedaan (gedurfd). Ik denk dat de Oppo 95 goed mee kan met de CEC.

Als ik puur kijk naar bluray en DVD spelen dan levert de 95 niet veel meerwaarde op tov de 83. De 83 deed dat al enorm goed.

Hoi Riwi,

Kun je met de Oppo de individuele m2ts file(s) in de BDMV map afspelen bij Blu-Ray?

En hoe is de navigatie (file-browser)  in vergelijk met de Dune ?

riwi

#415
Quote from: Robbo on August 14, 2012, 15:09:31
Hoi Riwi,

Kun je met de Oppo de individuele m2ts file(s) in de BDMV map afspelen bij Blu-Ray?

En hoe is de navigatie (file-browser)  in vergelijk met de Dune ?

De navigatie gaat volledig via de upnp mediaserver. Dwz alle files die door bv twonky gescanned worden zie je in de lijst. Als je dan bluray folder gaat scannen zie je in de lijst 100'den 0000x.m2ts files  waarvan je niet weet welke een film is en welke niet en de afmeting zie je ook niet. Je bladert er met de cursor door heen. Minder makkelijk dan met de Dune.
Als je zelf je BDMV remuxed naar een single m2ts file en de file hernoemd werkt het wel goed. Maar dan moet je dus je BDMV structuur weg gooien. Ik vermijd het scannen van BDMV folders door twonky. Twonky loopt er soms op vast en je hebt er dus weinig aan in de Oppo.

Ik speel BDMV en iso meestal met de Dune. Tenzij ik de tijd neem om de map of de iso file op een USB disk te zetten en dan met de Oppo via usb te spelen. Dit doe ik wel eens omdat het beeld net even wat mooier is via de Oppo en het geluid zeker ook.

Met de Oppo mis ik de mooie artwork van de Dune. Dus ik gebruik de Dune nog regelmatig.

Robbo

#416
Ok, was niet bekend met upnp maar begrijp nu dat dit met een scanner werkt.   Dus feitelijk zou je ook toekunnen met een hernoemde main m2ts file in de root en de rest weggooien.

Voor de rest werkt ook andere 'formaten' zoals web-dl en reencoded x264 op de Oppo?

riwi

Quote from: Robbo on August 15, 2012, 10:26:45
Ok, was niet bekend met upnp maar begrijp nu dat dit met een scanner werkt.   Dus feitelijk zou je ook toekunnen met een hernoemde main m2ts file in de root en de rest weggooien.

Voor de rest werkt ook andere 'formaten' zoals web-dl en reencoded x264 op de Oppo?

Ja alle mkv, web-dl en x264 doen het perfect en zien er zelfs beter uit dan met de Dune. Waarschijnlijk vanwege de betere scaler voor het 720p naar 1080p scaling. De meeste series kijk ik op die manier via de Oppo.

upnp of zoals microsoft het noemt dlna is een server die de media indexeert. Dit laat bv ook toe met muziek dat je op artiest selecteert of sorteert onafhankelijk van waar het spul staat. Ik doe dat met Twonkymedia, voor 20 euro. Sommige mensen hebben er wel problemen mee. Op NAS'en wordt twonky of iets soortgelijks vaak meegeleverd en hoef je het alleen aan te zetten.

Truehd in een mkv container kan de Oppo niet en de Dune wel. DVD folders, Bluray folders, iso files werken ook niet op de Oppo via het netwerk. Verder nog geen dingen tegen gekomen.

tabelletje : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107299.msg1988500#msg1988500

riwi

#418
De Chord gaf wat problemen. Hij slaat telkens in de beveiliging dus deze zal gerepareerd moeten worden.
Vandaag heb ik hem naar de (Dynaudio) importeur gestuurd per post. Ik denk dat die hem zo door stuurt naar Engeland want Chord is behoorlijk hi tech en zal niet zo makkelijk te repareren zijn voor een 'normale' reparatie service. Garantie is er officieel niet meer na 5 jaar, maar ik hoop op wat coulance of een niet al te hoog reparatie bedrag :)

Ik had hem oorspronkelijk 2de hands (6 maanden oud destijds, nu is hij iets meer dan 5 jaar) gekocht bij bb&g dus ik had Bjorn gevraagd of zij een vervanger konden regelen en dat kon :) Dus vandaag in Hilversum een andere 5 kanaals eindversterker opgehaald voor de duur van de reparatie. Erg fijn, goede service weer. Bjorn bedankt!
De Lexicon gx7 speelt hier prima nu. Super.


Ook nog even in de nieuwe HT ruimte naar de JVC RS48 gekeken. Dit is volgens mij dezelfde projector als de X55 die ik eerder bij de demo van cinedream heb gezien in Mechelen. Erg mooi komt de RS48 tot zijn recht in de volledig donkere ruimte van BB&G. Volgens mij had Garmt de e-shift uit staan al weet ik dat niet zeker. Erg mooie demo ruimte is het geworden, ziet er super uit allemaal!

kermit

#419
Quote from: riwi on January  3, 2013, 20:51:07
De Chord gaf wat problemen. Hij slaat telkens in de beveiliging dus deze zal gerepareerd moeten worden.
Vandaag heb ik hem naar de (Dynaudio) importeur gestuurd per post. Ik denk dat die hem zo door stuurt naar Engeland want Chord is behoorlijk hi tech en zal niet zo makkelijk te repareren zijn voor een 'normale' reparatie service. Garantie is er officieel niet meer na 5 jaar, maar ik hoop op wat coulance of een niet al te hoog reparatie bedrag :)

Ik had hem oorspronkelijk 2de hands (6 maanden oud destijds, nu is hij iets meer dan 5 jaar) gekocht bij bb&g dus ik had Bjorn gevraagd of zij een vervanger konden regelen en dat kon :) Dus vandaag in Hilversum een andere 5 kanaals eindversterker opgehaald voor de duur van de reparatie. Erg fijn, goede service weer. Bjorn bedankt!
De Lexicon gx7 speelt hier prima nu. Super.


Ook nog even in de nieuwe HT ruimte naar de JVC RS48 gekeken. Dit is volgens mij dezelfde projector als de X55 die ik eerder bij de demo van cinedream heb gezien in Mechelen. Erg mooi komt de RS48 tot zijn recht in de volledig donkere ruimte van BB&G. Volgens mij had Garmt de e-shift uit staan al weet ik dat niet zeker. Erg mooie demo ruimte is het geworden, ziet er super uit allemaal!

Hopelijk komt alles weer goed!Zal nog even duren voordat je het terug hebt uit engeland.
Ik kom gauw langs om je set te bewonderen,dan kan ik gelijk de Lexicon beluisteren. :D
Goed te horen dat de JVC er goed uitziet. Ik heb inmiddels toch weer gekozen voor de Jvc x30

riwi

Quote from: kermit on January  3, 2013, 21:38:48
Hopelijk komt alles weer goed!Zal nog even duren voordat je het terug hebt uit engeland.
Ik kom gauw langs om je set te bewonderen,dan kan ik gelijk de Lexicon beluisteren. :D
Goed te horen dat de JVC er goed uitziet. Ik heb inmiddels toch weer gekozen voor de JVC X35 en heb Ge gevraagd het te regelen voor me.
Ah netjes, en snel beslist. Had je hem al kunnen kijken ergens?
Kan je straks in je nieuwe huis als eerste de HT ruimte inrichten en dan pas de woon en slaapkamer :)

williams

Hoi riwi en kermit ten eerste de beste wensen voor 2013 .
Wel balen met je eindversterker ,gelukkig dat de service TOP is bij B.B.en G ,zit je tenminste niet zonder zolang de reperatie duurt.
Kermit gefeliciteerd met je aankoop van de JVC ,ik hoop hem dan ook binnenkort te kunnen zien in je nieuwe woning.

groetjes Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Quote from: riwi on January  3, 2013, 20:51:07
De Chord gaf wat problemen. Hij slaat telkens in de beveiliging dus deze zal gerepareerd moeten worden.
Vandaag heb ik hem naar de (Dynaudio) importeur gestuurd per post. Ik denk dat die hem zo door stuurt naar Engeland want Chord is behoorlijk hi tech en zal niet zo makkelijk te repareren zijn voor een 'normale' reparatie service. Garantie is er officieel niet meer na 5 jaar, maar ik hoop op wat coulance of een niet al te hoog reparatie bedrag :)

Ik had hem oorspronkelijk 2de hands (6 maanden oud destijds, nu is hij iets meer dan 5 jaar) gekocht bij bb&g dus ik had Bjorn gevraagd of zij een vervanger konden regelen en dat kon :) Dus vandaag in Hilversum een andere 5 kanaals eindversterker opgehaald voor de duur van de reparatie. Erg fijn, goede service weer. Bjorn bedankt!
De Lexicon gx7 speelt hier prima nu. Super.


Ook nog even in de nieuwe HT ruimte naar de JVC RS48 gekeken. Dit is volgens mij dezelfde projector als de X55 die ik eerder bij de demo van cinedream heb gezien in Mechelen. Erg mooi komt de RS48 tot zijn recht in de volledig donkere ruimte van BB&G. Volgens mij had Garmt de e-shift uit staan al weet ik dat niet zeker. Erg mooie demo ruimte is het geworden, ziet er super uit allemaal!

Mooie tijdelijke oplossing toch? Erg netjes.

Hopelijk valt de schade mee, suc6 met de Chord. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi


kermit

#424
Quote from: riwi on January  3, 2013, 21:48:02
Ah netjes, en snel beslist. Had je hem al kunnen kijken ergens?
Kan je straks in je nieuwe huis als eerste de HT ruimte inrichten en dan pas de woon en slaapkamer :)

Niet gezien maar ik weet dat JVC goed is ;) Ik heb wel de x55 gezien. Zeker als het om de blacklevel gaat. Dat vindt ik ontzettend belangrijk.