riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Audioloog on August 25, 2011, 06:55:21
Succes met de verdere zoektocht, oftewel de wet van behoud van geld uitgeven aan de hobby  :D

Thanks. Ik ben niet zo'n kabel fetishist. Maar ik hoor wel dat het nu weer een stukje beter klinkt.

Ik heb geen upgrades meer geplanned staan voorlopig. Hooguit iets met een android tablet en IP control van de spullen.

HTip

Slim! Moet de Velodyne op standby staan om hem aan te kunnen zetten via de trigger?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Quote from: riwi on August 25, 2011, 11:00:50
Ik heb niks tegen connectoren, maar zit met het probleem dat de electroboeren het vertikken hun geleverde spullen fatsoenlijk te documenteren. Ik bedoel 2 stukken plastic en een tiental metalen deeltjes waarvan ik de helft over heb na het in elkaar zetten van de connector omdat ik met de beste wil van de wereld de mechanische constructie van het geheel niet kan doorgronden.
Wellicht dat je een of ander vaag merk hebt gekregen maar bv bij Neutrik zijn alle connectoren volledig gedocumenteerd en de handleiding is zeker op het internet te vinden.
Wel kan ik beamen dat het bij veel connectoren behoorlijk precies komt, als je de draad ipv 18mm op 21mm stript past het geheel niet lekker meer, als je bepaalde onderdelen niet precies op het juiste moment al over de kabel heenschuift kun je na het solderen een connector weer lossolderen omdat het daarna niet meer gaat etc.etc, maar ja dat is dan de ervaring met de desbetrefffende connector.
Verder ben ik zelf ook niet zo'n held, HDMI connectoren ga ik me niet aan wagen bv.

riwi

Quote from: HTip on August 25, 2011, 11:27:13
Slim! Moet de Velodyne op standby staan om hem aan te kunnen zetten via de trigger?

Nee je kan in het menu kiezen : manual on/off , auto (signal sensing) of 12V trigger. Staat onderin ergens in het instellingen scherm (dus niet die met de sliders).

Kjelt

Quote from: riwi on August 25, 2011, 14:22:00
Nee je kan in het menu kiezen : manual on/off , auto (signal sensing) of 12V trigger. Staat onderin ergens in het instellingen scherm (dus niet die met de sliders).
Uh maar de Velodyne 230V aan/uit schakelaar moet toch op aan staan, oftewel de Velodyne zal met de 12V trigger van standby naar aan gaan, en van aan naar standby. Of hebben ze bij jouw versie er een relais in gezet zodat de hele 230V geschakeld wordt?

riwi

Quote from: Kjelt on August 25, 2011, 13:33:19
Wellicht dat je een of ander vaag merk hebt gekregen maar bv bij Neutrik zijn alle connectoren volledig gedocumenteerd en de handleiding is zeker op het internet te vinden.
Wel kan ik beamen dat het bij veel connectoren behoorlijk precies komt, als je de draad ipv 18mm op 21mm stript past het geheel niet lekker meer, als je bepaalde onderdelen niet precies op het juiste moment al over de kabel heenschuift kun je na het solderen een connector weer lossolderen omdat het daarna niet meer gaat etc.etc, maar ja dat is dan de ervaring met de desbetrefffende connector.
Verder ben ik zelf ook niet zo'n held, HDMI connectoren ga ik me niet aan wagen bv.

Het was een trekbeveiliging die ik niet snapte. En een db9 connector van 2 euro zonder pin nummerings indicatie. Als ik eenmaal met de soldeerbout in de weer ben geweest is zo'n connector niet herbruikbaar ;)

riwi

#281
Quote from: Kjelt on August 25, 2011, 14:25:28
Uh maar de Velodyne 230V aan/uit schakelaar moet toch op aan staan, oftewel de Velodyne zal met de 12V trigger van standby naar aan gaan, en van aan naar standby. Of hebben ze bij jouw versie er een relais in gezet zodat de hele 230V geschakeld wordt?

Natuurlijk niet. Jij  hebt toch zelf 2x een DD15? De hoofdschakelaar moet aan staan ja. En niet alleen dat de stekker moet erin, maar ook aan beide zijden verbonden worden met enerzijds de DD15 en anderszijds de wandcontactdoos in je huis. Daarnaast is het noodzakelijk dat de meterkast de zekering werkt en is doorgeschakeleld en dat je maandelijks een bedrag met je stroomco afrekent ;)  ;D  :hehe:

Kjelt

Quote from: riwi on August 25, 2011, 14:35:26
Natuurlijk niet. Jij  hebt toch zelf 2x een DD15? De hoofdschakelaar moet aan staan ja. En niet alleen dat de stekker moet erin, maar ook aan beide zijden verbonden worden met enerzijds de DD15 en anderszijds de wandcontactdoos in je huis. Daarnaast is het noodzakelijk dat de meterkast de zekering werkt en is doorgeschakeleld en dat je maandelijks een bedrag met je stroomco afrekent ;)  ;D  :hehe:
:D Precies maar volgens mij was dat de vraag van HTip althans zoals ik hem las:
Quote from: HTip on August 25, 2011, 11:27:13
Slim! Moet de Velodyne op standby staan om hem aan te kunnen zetten via de trigger?
Quote from: riwi on August 25, 2011, 14:22:00
Nee je kan in het menu kiezen .........
en jij zegt dus dan dat dat niet hoeft , kan zijn dat ik nog niet wakker ben hoor :D

riwi

Quote from: Kjelt on August 25, 2011, 14:40:41
en jij zegt dus dan dat dat niet hoeft , kan zijn dat ik nog niet wakker ben hoor :D

Ha ha  ;D  Nee hij moet niet op standby. Hij moet op standje "12V trigger". Dan gaat ie automatisch standby als de trigger weg valt.

Overigens kan je als de trigger "op" is en de velo dus aan gaat wel op de standby knop op de velo drukken om hem toch uit/standby te zetten. En ook weer aan als je weer drukt op de power knop op de AB.

In de 12V trigger stand reageert hij dus alleen op de overgangen.

De Chord eindversterker kijkt naar de status. Die wil niet aan als de trigger er niet is.

Kjelt

#284
Ach so op die fiets, ja dan klopt het allemaal gelukkig weer.
Overigens las ik nog:
Quote from: riwi on August 25, 2011, 11:04:12
Ik heb geen upgrades meer geplanned staan voorlopig.
Ik kreeg een spontane Deja vu met 2 weken terug  ;)

riwi

Quote from: Kjelt on August 25, 2011, 14:56:10
Overigens las ik nog:Ik kreeg een spontane Deja vu met 2 weken terug  ;)

Ach zo'n serieel/minijack trigger kabeltje is niet echt een upgrade :)
Zo'n  XLR snoertje wel weer kwa kosten en zo, maar niet zo veel impact.

Ik wil de NAS PC nu gaan aanpakken. En 15TB aan data migreren van NTFS naar ext4 :) Zonder 15TB aan nieuwe schijven te hoeven kopen.

HTip

#286
Dat van die standby is me duidelijk. Ik kan dat dus ook doen vanuit mijn receiver, die weer wordt ingeschakeld door de PPP. Op dit moment zet ik altijd de groep in de meterkast uit als ik niet in de HT ben en laat ik de schakelaar op de DD18 in de ON-stand. Dat zou dan niet meer hoeven. Maar ja, waar vind ik een triggerkabel van 5m?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

Die soldeer je dus zelf in elkaar... je koopt een 3.5mm jack (verleng) kabel van 5m, en een losse DB9 connector met stekker, 10 minuten prutsen en klaar ben je...

riwi

#288
Quote from: jowi on August 25, 2011, 17:06:44
10 minuten prutsen en klaar ben je...

In mijn geval dus anderhalf uur ;)
En inderdaad kabeltje van 8 euro 5m minijack - minijack --> 1 kant eraf knippen en de female db9 connector er aan solderen op pin 7 en 9
Aan de minijack jack kan je de rode en witte samen draaien en aan pin 7 leggen, en de mantel (geel was ie bij mij) aan pin 9 van de db9. Ik heb met de multimeter even de verbindingen na gemeten.

De meeste minijacks zijn stereo, je zou aan een mono minijack genoeg hebben, maar die zijn er bijna niet meer.

jowi

Had het even gezegd, ik heb hier laasts voor Starred en mijzelf dergelijke triggerkabels in elkaar gezet, en aangezien ik de diverse kabels en stekkers niet per stuk maar per 3 of 5 moest kopen, had ik nog wel materiaal voor een kabeltje extra...

riwi

Quote from: jowi on August 25, 2011, 17:43:10
Had het even gezegd, ik heb hier laasts voor Starred en mijzelf dergelijke triggerkabels in elkaar gezet, en aangezien ik de diverse kabels en stekkers niet per stuk maar per 3 of 5 moest kopen, had ik nog wel materiaal voor een kabeltje extra...

Ik denk dat htip animo heeft :)

HTip

Quote from: riwi on August 25, 2011, 17:54:20
Ik denk dat htip animo heeft :)
Denk dat je gelijk hebt :D Ik ben niet zo thuis in solderen, e.d. Dus jowi, ik hou me aanbevolen. Bedankt alvast!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

#292
Ik heb nog een kabeltje over, geef even door hoe lang ie precies moet worden, want dat kabeltje is volgens mij 5m, maar na montage zal ie natuurlijk iets korter worden... ik zal hem ook even exact opmeten.

*edit* kabeltje zal met connector 4.90m worden... laat maar weten of dat genoeg is.

HTip

Quote from: jowi on August 25, 2011, 18:44:29
Ik heb nog een kabeltje over, geef even door hoe lang ie precies moet worden, want dat kabeltje is volgens mij 5m, maar na montage zal ie natuurlijk iets korter worden... ik zal hem ook even exact opmeten.

*edit* kabeltje zal met connector 4.90m worden... laat maar weten of dat genoeg is.
Mijn subkabel is 5m en die is ruim voldoende. Kortom die kabel zal genoeg zijn. Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

Quote from: HTip on August 25, 2011, 22:16:41
Mijn subkabel is 5m en die is ruim voldoende. Kortom die kabel zal genoeg zijn. Thanks!
pm!

Madhouse

Wat blijft dat toch leuk elkaar kunnen helpen met de hobby!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on August 25, 2011, 22:27:35
Wat blijft dat toch leuk elkaar kunnen helpen met de hobby!  :pompom:
Absoluut! Dat is ook het leuke van dit forum...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

Net het kabeltje in elkaar gesoldeerd, zal het morgen opsturen :)

riwi


HTip

Quote from: jowi on August 26, 2011, 19:33:20
Net het kabeltje in elkaar gesoldeerd, zal het morgen opsturen :)
:worship: geld is onderweg...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive