Show je achtergronden en mappen

Gestart door CoSo, januari 13, 2011, 22:48:09

Vorige topic - Volgende topic

Raymen

oke, maar de disc heb ik al.

maar kan je in yadis, ook zelf hoezen toevoegen.

Ik merkte ook dat shortcuts de oplossing was.

Je kan ook een schrtcut maken naar 1 film

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Madhouse

Iemand nog een idee waar je mooie icoontjes vandaan kan trekken voor je mediaspeler?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

frankp

@Raymen

Heb 'm laten scrapen door Yadis, kon niets vinden, toen zelf een hoesje gezocht op internet en die in Yadis geselecteerd.
Gaat nu met versie 2.0.4 wat makkelijker (in het tabblad "hoesje" rechter muisknop en afbeelding toevoegen selecteren)

@Madhouse

Denk dat in dit geval google your best friend is...of je moet zelf handig zijn met bijv photoshop.
Maar je zou eens hier kunnen beginnen, ben je wel ff zoet mee denk ik: http://www.iconspedia.com/

eriksk

Ik maak gebruik van Zappiti en Yadis en nu wil ik ook cabaret en eigen brouwsels integreren in die omgevingen. Is daar een goede oplossing voor?
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

skank1

Citaat van: frankp op januari 19, 2011, 20:51:28
Dit heb ik ook al een keer ergens gepost (volgens mij voor jou, skank1)
Dit zijn gewoon shortcuts naar mappen . Verder is  en blijft het homescreen onaanpasbaar aangaande achtergrond
en iconen. Alle shortcuts kan je de plaatjes geven die je wil mbv een dune_folder.txt.

Dus de achtergrond niet maar de icoontjes wel? (op main screen)
Hoe doe je  dit dan?
Door de dune_folder.txt te  veranderen?
Waar staat die dan? Niet in de yadis map veronderstel ik, daar dat enkel voor film dient.
Hoe verwijder je snelkoppeling op je main screen?

Frank, is het mogelijk om even je dune_folder.Txt te posten voor je films maw, welke waardes (width, height, scale)heb je gebruikt qua grootte voor je film covers?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

CoSo

Madhouse heeft een HDX, volgens mij kan je bij de Dune niet het beginscherm wijzigen.

frankp

Citaat van: skank1 op januari 20, 2011, 08:12:49
Dus de achtergrond niet maar de icoontjes wel? (op main screen)
Hoe doe je  dit dan?
Door de dune_folder.txt te  veranderen?
Waar staat die dan? Niet in de yadis map veronderstel ik, daar dat enkel voor film dient.
Hoe verwijder je snelkoppeling op je main screen?

Frank, is het mogelijk om even je dune_folder.Txt te posten voor je films maw, welke waardes (width, height, scale)heb je gebruikt qua grootte voor je film covers?

Icons op mainscrain (dus alleen die van shortcuts die je zelf hebt gemaakt) kan je veranderen door in de dune_folder.txt in de map zelf de volgende regel te plaatsen:
icon_path=naamvanplaatje.aai

Om het te verduidelijken: de dune_folder.txt werkt in dit geval dus een laag omhoog. Door dit te plaatsen wordt er geen std folder plaatje gegenereerd maar degene waar je naar verwijst.
Een mooi voorbeeld kan je verkrijgen door een snelkoppeling naar je yadis map te maken op je homescreen en je zal zien dat er een icon komt te staan van Yadis zelf.

Het verwijderen van snelkoppelingen die je zelf gemaakt hebt kan je doen door de snelkoppeling te selecteren en op "pop up menu" te klikken op je ab, daar zou dan de verwijder optie bij moeten staan.

De dune_folder.txt heb je niet veel aan m.b.t. films en waardes daarvoor. Je moet daarvoor de template.xml hebben van Yadis.
Zal 'm straks even posten voor je.

skank1

Citaat van: frankp op januari 20, 2011, 08:45:38
Icons op mainscrain (dus alleen die van shortcuts die je zelf hebt gemaakt) kan je veranderen door in de dune_folder.txt in de map zelf de volgende regel te plaatsen:
icon_path=naamvanplaatje.aai

Om het te verduidelijken: de dune_folder.txt werkt in dit geval dus een laag omhoog. Door dit te plaatsen wordt er geen std folder plaatje gegenereerd maar degene waar je naar verwijst.
Een mooi voorbeeld kan je verkrijgen door een snelkoppeling naar je yadis map te maken op je homescreen en je zal zien dat er een icon komt te staan van Yadis zelf.

Het verwijderen van snelkoppelingen die je zelf gemaakt hebt kan je doen door de snelkoppeling te selecteren en op "pop up menu" te klikken op je ab, daar zou dan de verwijder optie bij moeten staan.

De dune_folder.txt heb je niet veel aan m.b.t. films en waardes daarvoor. Je moet daarvoor de template.xml hebben van Yadis.
Zal 'm straks even posten voor je.
Icoontjes die je zelf gemaakt hebt, de andere shortcuts niet dan?
Ik snap niet goed waar die dune_folder.txt staat voor de icons op de mainscreen
Oh nu ik het typ, denk ik dat ik het weet
Ik moet dus, stel ik maak een link naar een folder met fotos, in die folder met fotos maak ik een dune_folder.txt bestand, en zet daar gewoon icon_path=naamvanplaatje.aai in? of moet er nog meer in staan?
Ik heb gisteren geprobeerd snelkoppeling te verwijderen (een shortcut die het systeem zelf gemaakt heeft) op de manier dat jij zegt, maar verwijderen stond er niet tusesn...
Ivm films bedoelde ik inderdaad de template, was mistypt sorry.
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

frankp

Juist, de dune_folder.txt moet inderdaad in de map foto's staan.

De snelkoppelingen van "dune zelf" dus bijvoorbeeld: netwerk, setup, etc. die kan je verwijderen in het setup gedeelte van de Dune.
Je kan alle iconen verwijderen behalve die van een HDD en/of usb-stick.

skank1

Citaat van: frankp op januari 20, 2011, 09:21:26

De snelkoppelingen van "dune zelf" dus bijvoorbeeld: netwerk, setup, etc. die kan je verwijderen in het setup gedeelte van de Dune.
En de dune_folder.txt kan dus gewoon uit 1 regeltje bestaan?
Die snelkoppelingen van de dune zelf, kun je die iconen ook wijzigen?
En stel ik verwijder zo'n icoon setup bv, hoe kan ik daar dan nog in geraken? Als ik die koppeling niet meer heb?

frankp

De antwoorden:
Ja
Nee
Middels de setup knop op je AB

skank1

ok bedankt :) nu enkel nog even je template als het kan aub

CoSo

Citaat van: frankp op januari 20, 2011, 09:21:26

alle iconen kan je ook weer terug krijgen?
de HDD en/of usb-stick kan je dus niet wijzigen?

op het moederboard zit ook nog ruimte voor een usb-stick, waar is die voor?

frankp

Ja, is gewoon een kwestie van in setup de optie op ja of nee zetten.
Nee zijn niet te wijzigen, worden altijd getoond zodra er een usbstick of hdd is aangesloten (behalve bij system storage).

De interne aansluiting is een normale usb aansluiting. Kan je bijvoorbeeld gebruiken voor een usbstick met system storage, zodat je die
dan niet aan de buitenkant van je Dune hebt zitten.

frankp

Zoals gevraagd, hierbij mijn template.xml

De te wijzigen parameters voor icoongrootte en aantal rijen en kolommen zijn te vinden tussen de tags <iconview>.
Dit moet voor de movies en series apart worden gedaan!

<iconview>
     <area x="50" y="50" width="1820" height="980">
       <columns>5</columns>
       <rows>2</rows>  
     </area>
     <icon width="330" height="435" scale="0.8"/>
   </iconview>

skank1

Citaat van: frankp op januari 20, 2011, 10:50:32
De interne aansluiting is een normale usb aansluiting. Kan je bijvoorbeeld gebruiken voor een usbstick met system storage, zodat je die
dan niet aan de buitenkant van je Dune hebt zitten.
Ik wist zelfs niet dat er 1 inzat...
gewoon opendraaien en dan zie je het?

skank1

Citaat van: frankp op januari 20, 2011, 11:25:16
Zoals gevraagd, hierbij mijn template.xml

De te wijzigen parameters voor icoongrootte en aantal rijen en kolommen zijn te vinden tussen de tags <iconview>.
Dit moet voor de movies en series apart worden gedaan!

<iconview>
     <area x="50" y="50" width="1820" height="980">
       <columns>5</columns>
       <rows>2</rows>  
     </area>
     <icon width="330" height="435" scale="0.8"/>
   </iconview>

ok bedankt !
buiten die waardes, zijn er nog dingen anders in je template?

jaco

Citaat van: frankp op januari 19, 2011, 12:28:14
Het kwartje valt:

jij wilt dat de filmkaart e.d. in de map van de film wordt weggeschreven ipv in de indexmap van Yadis.
Dit was met de oude versie van Yadis nog wel mogelijk, maar met versie 2 dus niet meer.

Wat je kan doen is met behulp van Yadis alle info opzoeken en verwerken en dan vanuit de workspace folder van Yadis alles handmatig
in je filmmappen gooien en dan zelf een dune_folder.txt maken om alles juist weer te geven.
Maar dat is wel een hoop werk...
Ik heb het gesintalleerd, en ik doe wel met de hand copieren. De layout wat aanpassen van de icons op de disc zelf lukt me handmatig wel. Het gaat mij om de details per film, met name of er nl ondertitles zijn.
Bedankt voor je hulp. Nu even al mijn hdd's bij langs, kan ik gelijk een paar honderd films weggooien :)

frankp

@skank1
in mijn template.xml is verder alles standaard.
In de template folder heb ik nog wel de background.jpg vervangen voor een eigen plaatje.

@Jaco
Succes  :thumbs-up:

skank1

jowi

Ik gebruik geen yadis etc. Ik heb het een keer geprobeerd, maar ik hou er niet van als er allerlei shit op harddisk bijgemaakt wordt wat ik niet wil en wat haast onmogelijk is te herstellen als er wat fout gaat. Het zou mooi zijn als ze hun opbouw in een aparte repository oid zouden opslaan en met url's zouden linken naar de fysieke bestanden, ik weet niet of dat inmiddels al zo is? Verder heb ik eerlijk gezegd niet zo'n behoeft om allerlei uitgebreide synopsis op mijn speler te hebben, die info heb ik immers al gezien toen ik de serie/film uitzocht... het ziet er mooi uit hoor, maar ik vind het een beetje overbodig, het voegt niets toe vind ik.

Ik heb 2 hele simpele lays, 1 voor bluray's en 1 voor series, letterlijk 2 of 3 regels in een dune_folder.txt, dus geen uitgebreide toestanden. Nieuwe serie of season? Copietje maken, even de banner ofzo van thetvdb halen en een .aai van maken en klaar...

Paar screenshots:

frankp

Ziet er toch ook prima uit, Jowi!!!

En wat betreft al die meuk op je HDD, dat is inmiddels niet meer met programma's als Yadis en Zapitti, die gooien alles in
1 map en werken met media_url verwijzingen.

jowi

Citaat van: frankp op januari 20, 2011, 19:56:22
En wat betreft al die meuk op je HDD, dat is inmiddels niet meer met programma's als Yadis en Zapitti, die gooien alles in
1 map en werken met media_url verwijzingen.
Interessant, dan ga ik het toch een keer proberen denk ik.

Ronin79

Het lijkt mij wel mooi om in de toekomst, van die mooie menu's te hebben.
De aankomende Dune D2 staat op mijn lijst, voor in de woonkamer.
Zijn zulke achtergronden, dan wel menu's moeilijk te maken ?

Op de HDX heb ik geen idee hoe, en mijn broertje lukt het niet met de Dune Base H1 (Yadis).

skank1