DIY stekkerblok welke spulletjes erin?

Gestart door twani, december 22, 2010, 21:13:36

Vorige topic - Volgende topic

twani

Was zuiver én alleen een opmerking over de optiek welke indrukwekkend op mij overkomt, wil niet eens weten of het ding goed werkt of niet, zeker niet voor €2600,- , jawel dat kost "ie"

twani

Vandaag wat rondgesnuffeld tussen de Furutech IEC inlets op de site van Hifisupply, zal er per slot van rekening toch een moeten bestellen! Kan iemand mij de verschillen aangeven tussen de alleen op Peter`s site al 10 getoonde exemplaren. Een aantal verschillen zie ik zelf al, namelijk de verschillen tussen 10 en 16 ampére en uitgevoerd mét en zonder zekering maar verder......................? Overigens is het de bedoeling dat ik er 6mm koperen installatiedraad in vast wil schroeven, een schroefverbinding dus. Het meest word ik nog in verwarring gebracht door de hele grote prijsverschillen, iemand............?

Theo.

phmeijer

Theo,

zal je een beetje op weg helpen:
[G] staat voor een gouden versie.
[R] staat voor de Rhodium versie.

Schroefbaar zijn:
FI-10 (€23,90 voor [G] versie en €30,90 voor [R] versie) geleiders messing
FI-09 (€71,20 voor [G] versie en €85,70 voor [R] versie) geleiders puur koper
FI-33 High Current versie voor >15A (€82,70 voor [G] versie en €99,90 voor [R] versie) geleiders puur koper
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

twani

Ah......... dat helpt, zal een dezer dagen de ontbrekende "parts" bij je bestellen. De verdere interne bedrading en af-montage is me inmiddels ook duidelijk. Tenzij door iemand van jullie ernstig afgeraden zal ik intern 6mm installatiedraad gebruiken..............

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Kjelt

Citaat van: twani op januari 10, 2011, 20:36:21
Tenzij door iemand van jullie ernstig afgeraden zal ik intern 6mm installatiedraad gebruiken.............. 
Massief? Ik wil het niet afraden maar je hebt wel sterke handen en tangen nodig om het mooi te krijgen ;)

twani

Ik ga gezien de ruimte in het blok zeker sterbedraden! Ook kun je het blok openschroeven zodat er ook wat makkelijker kan worden "gestunt" met het 6mm draad, nogmaals alleen indien jullie daar niets op tegen hebben want ik sla jullie op dit terrein hoog aan....

phmeijer

6 draden van 6mm2 bij elkaar wordt een flinke bos, maar dat ging je met zo'n "aarde-kroonsteen" oplossen toch, dan lunkt het wel.

Kjelt

Als het inderdaad 6mm2 massief is kijk dan ook even of de montage in de wcd stevig is, dus aandraaien en dan nog even trekken om te kijken of het echt goed klemvast zit. Tip: je kunt de massieve kern met een hamer nog een beetje platten zodat hij meer grip heeft en meer contactoppervlak, maar dat hoeft dus alleen mocht de klemkracht op de ronde kabel onvoldoende blijken.

Roger Black

twani

Gelukkig aparte audiogroep dus géén WCD. Dat enigzins plat-slaan is een goeie, daarmee voorkom je tevens dat "ie" kan draaien denk ik dan... 

Kjelt

Citaat van: twani op januari 11, 2011, 13:34:27
Gelukkig aparte audiogroep dus géén WCD. Dat enigzins plat-slaan is een goeie, daarmee voorkom je tevens dat "ie" kan draaien denk ik dan... 
ik bedoel je contactdozen op je stekkerblok  ;) Daar even goed checken of het solide vast komt te zitten die 6mm2.

twani

Ah si....

Ik heb al één Furutech inlet binnen, dit ivm. het  inpassen in de US uitsparingen (daarom weet ik ook dat dát gaat lukken), daar ga ik straks even mee stunten, eens kijken of de inlet het 6mm installatiedraad "Rocksolid" aanneemt.
Hier lijkt Furutech zélf toch ook voor dik solid-core koper te hebben geopteerd.........

twani

Míjn meterkast ziet er ná het aanleggen van m`n separate audio-groep zó uit, indien ik hierin fouten heb gemaakt hoor ik dat natuurlijk heel graag.........

twani

En hier moeten al die voltjes en ampéres dan heen.....

twani

zo dus......   

phmeijer

Mooie center die onderste! ;)

twani

Is het normaal dat zo`n center zo heet wordt...............?

phmeijer

Zo kun je het ook lezen, ik bedoelde de onderste foto met de speaker op zijn "kant".

Kjelt

Citaat van: twani op januari 11, 2011, 20:19:06
Míjn meterkast ziet er ná het aanleggen van m`n separate audio-groep zó uit, indien ik hierin fouten heb gemaakt hoor ik dat natuurlijk heel graag.........
Ziet er goed uit toch 1 klein puntje: die 3 losse installatiedraden tussen de zekering en het stopcontact dien je nog even in een buisje of kokertje weg te werken, dat mag zo helaas niet.  :(

twani

Ohh Peter... op die fiets, hij kon inderdaad op 2 manieren, jouw opmerking.
Dat met die 3 draadjes zal ik dan maar snel veranderen, alhoewel er héle weken voorbij gaan dat door deze installatiefout m`n huis niét afbrand, maar ja regeltjes hé....
De Heco`s gaan er overigens deze week nog uit, er komen Von Schweikerts, zal toch nog wel een traantje wegpinken want was er heel tevreden over.....

phmeijer

twani

phmeijer

twani

Het wordt trouwens 2.5 mm installatiedraad, 6mm past niet in de Furutech, is voldoende toch???

En wat betreft de VS Vr4 hoop ik dat dit een upgrade is, want ondanks dat de Heco`s (Celan XT 901 42kg p.stuk!) in de "audiofiele scene" niet een byzondere plek innemen was ik er nogal mee in m`n nopjes.