Black Diamond scherm Screen Innovations DE oplossing voor projectie ??

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 16, 2010, 18:15:25

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

Citaat van: kermit op februari 13, 2011, 12:42:27
Nou idd. Gewoon alles zwart verven en je steekt 3000 euro in je zak. En dan weet je zeker dat je geen slapeloze nachten zal hebben of je nog sparkles zal zien. Je kunt met het geld een mooie projector van kopen ipv een scherm die je slapeloze nachten kan geven .

Als je er de ruimte voor hebt, dan is dit inderdaad de perfecte oplossing.

Voor mij is zo'n BD scherm een ongelooflijke oplossing.
Sparkels maak ik me niet zo'n zorgen om.
Meer de kijkhoek, omdat we niet allemaal binnen de randen van het doek zitten.
Wat ik eigenlijk raar vind is dat ik daar niemand over hoor.
Tenzij je een speciale cinema ruimte hebt, maar voor wie in een huiskamer projecteerd, zit toch al gauw met een brede zetting.
Dat is waar ik naar ga kijken als ik Frank ga bezoeken.

Het effect van het scherm, en de winst ervan, heb ik al wel gezien op de ISE.
Ik verwacht eigenlijk dat dit bij zowat iedereen een groot WAUW effect teweeg brengt.

erwinh

Frank heeft een geheel verduisterde ruimte. Daar zou het toch ook veel voordelen hebben.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 13, 2011, 08:23:32
Jeez louise,
Lees nu toch eens goed.
NIET MEER DAN EEN GEMIDDELD ANDER 1.4 SCHERM !!!!!

NATUURLIJK ZIE JE SPARKLES, het is en blijft een high gain doek.
Op een Stewart 1.4 kun je ook sparkles zien.
Ik zeg niet dat ik ze NIET zie, ik zeg alleen dat je op alle hogere gain schermen soms sparkles ziet.

He he we zijn eruit, je bent nu eindelijk wat duidelijker,
De sparkles zijn dus wel duidelijk te zien bij scenes, had dit meteen gezegd, blijkbaar ga je er van uit
dat iedereen hier ervaring heeft met high gain schermen. Had dan gezegd: Dit scherm heeft niet meer sparkles
dan andere high gain schermen, dan had het tenminste duidelijk geweest, en hadden we deze ellenlange
discussie niet hoeven te voeren.
dit scherm heeft dus wel zichtbare hotspotting (wat je nu eindelijk indirect ook toegeeft)
Frank jij raad dit scherm aan voor een batcave situatie,
Hoe kun je dit aanbevelen, voor een scherm met zoveel negatieve bijeffecten.
Zoals: sparkles, hotspotting, lichtafval en golfen in het scherm (bij het minste gerings, ik zie het ook niet echt zitten
om 3 keer opnieuw het scherm in elkaar te zetten, waarbij je ook nog eens het risico loopt het dure doek te beschadigen!)
Problemen met 3d weergave, terwijl SI claimt dat dit ook een goed 3d scherm is, installatierestricties etc.
En moet je nagaan we hebben het hier over de nieuwe G3 (volgens frank) ''sterk verbeterd'' Tja met al die negatieve
bijeffecten is verbetering relatief, kun je nagaan hoe matig de oudere versies zijn, en daar betaal je dan duizenden euro's
voor!
De maat die ik wil hebben, ben ik ongeveer drieenhalf duizend euro kwijt,
Nogmaals: ik begrijp niet hoe jij dit scherm kunt aanbevelen,
terwijl er zoveel negatieve kanten kleven aan dit product.
Laat SI eerst z'n zaakjes beter regelen en met een beter product op de markt komen met
absoluut minimale negatieve bijeffecten. voordat ik zoveel geld ga verspillen.
Mechien is voor jou drieenhalf duizend euro peanuts, maar we zijn niet allemaal zo rijk als
jij, die elk jaar de nieuwste en duurste projector kan kopen.
Voor mij is dat veel geld en ik moet er jaren voor sparen.  :mad:
Dan maar de kamer zwart schilderen, en een gewoon wit scherm kopen een kingpin, carada,
of beamax iets in die geest. Het lijkt mij trouwens sterk dat
in een batcave situatie, de BD 2 dramatisch beter contrast zal geven
dan een standaard scherm. in een verduisterde kamer met donkere muren / plafond, gekoppeld
met een echte topprojector heb je gewoon prima contrast en blacklevel.
Geen noodzaak om zo veel geld aan zo'n scherm uit te geven!

jaco

Ik heb verchillende schermen gehad, 2.8 gain, 1.3 en 1.4
Het beste scherm was waarschijnlijk de stewart Studiotek 130 (althans voor de projector die ik toe had)
Maar het is wel zoals Frank schrijft: elk scherm met een gain hoger dan 1 zul je wel iets op vinden als je op zoekt gaat.

Je moet een scherm uitzoeken wat in je situatie meer voordelen dan nadelen heeft.

Iets wat perfect is in elke situatie kun je niet verwachten.

Over de prijs moet je niet zeuren, als je het niet kunt betalen kun je hier wel 100 posts gaan zitten zieken maar dan lukt het nog steeds niet.

En ik vindt het niet vreemd dat een dealer van HT spullen elk jaar een andere projector heeft. Anders zou er niemand een demo van een nieuwe projector kunnen krijgen....
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

digitalboy

Citaat van: Matthieu op februari 13, 2011, 23:21:44
Als je er de ruimte voor hebt, dan is dit inderdaad de perfecte oplossing.

Voor mij is zo'n BD scherm een ongelooflijke oplossing.
Sparkels maak ik me niet zo'n zorgen om.
Meer de kijkhoek, omdat we niet allemaal binnen de randen van het doek zitten.
Wat ik eigenlijk raar vind is dat ik daar niemand over hoor.
Tenzij je een speciale cinema ruimte hebt, maar voor wie in een huiskamer projecteerd, zit toch al gauw met een brede zetting.
Dat is waar ik naar ga kijken als ik Frank ga bezoeken.

Het effect van het scherm, en de winst ervan, heb ik al wel gezien op de ISE.
Ik verwacht eigenlijk dat dit bij zowat iedereen een groot WAUW effect teweeg brengt.

Zie mijn reactie voor frank, als je dit scherm wil kopen: Kom dan later ook niet klagen over bepaalde teleurstellingen.
Zeg niet dat ik, of de anderen je niet gewaarschuwd hebben, voordat je je zuurverdiende geld hieraan uitgeeft!
Let wel we hebben het hier niet over een paar euro, maar over duizenden euro's!

J.A.F._Doorhof

Weet je ik ben tot nu toe netjes gebleven, maar wat ben jij een ongelofelijke eikel zeg.
Als je nu eerst eens leert lezen, dan leert begrijpen en dan je social skills leert ontwikkelen praten we verder.
Je gaat tekeer als een klein kind dat zich bemoeid met iets waar hij TOTAAL geen verstand van heeft, wat dan gaat lopen janken en stampen omdat hij zijn zin niet krijgt en als het hem dan goed word uitgelegd, wat trouwens al in de openings post van de review ook word gedaan dan krijg je nog een grote bek ook.

Eerste de beste reactie van je die me nu niet aanstaat druk ik een keer op report to mod, maw ik geef je niet zelf een ban maar laat het door het mod team over, en geloof me ik zou me maar even rustig houden want anders kun je vrees ik een weekje afkoelen.

Ik laat erg ver met me dollen in dit soort dicussies maar je bent nu wel enorm op de man aan het spelen met 0 kennis met 0 tact en door je opmerking dat ik elk jaar de nieuwste en duurste projector heb laat je ook nog eens zien dat je zelfs niet weet dat de vw90 totaal niet de duurste projector is.

Dus zie het maar als een waarschuwing, of je gedraagt je vanaf nu of je krijgt een flinke ban, heb dit lang genoeg geslikt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 14, 2011, 07:52:12
''als het hem dan goed word uitgelegd, wat trouwens al in de openings post van de review ook word gedaan dan krijg je nog een grote bek ook.''

Als je het goed en duidelijk had uitgelegd, dan hadden wij deze ellenlange discussie nu niet gehad, zoals ik al eerder heb aangegeven, met vele lappen tekst.
Ik kom mechien wat hard over, maar niet zonder reden. Met alle respect jij bent ook niet een van de makkelijkste.
erg eigenwijs. maar goed maakt niet uit niemand is hetzelfde natuurlijk.

Het enige wat ik van jouw vraag om mensen neutraal en eerlijk voor te lichten, en vooral van eventuele
minder leuke dingen van een product, eventuele negatieve bijkomstigheden, en als ik hierover begin
word je boos, in plaats van een goede technische uitleg of goede reactie op mijn bericht,
begin je nu te dreigen met een ban. Ik wil hier niet te diep op doorgaan maar, het is natuurlijk heel makkelijk
iemand te dreigen, als je er in een discussie niet uit kan komen.
Over de vw90 Ik bedoelde hiermee natuurlijk de duurste onder de 10 k.
Ik weet ook wel dat je superdure 3 chip dlp's heb van tienduizenden euro's, (o.a. sim2)
maar die worden niet veel gekocht door de consument, dit zal je zelf ook wel weten.
Trouwens die vw90 is je van harte gegunt, je zal er hard voor gewerkt hebben.
Wat ik probeerde te zeggen dat veel mensen er enorm krom voor moeten liggen om zo'n
BD bv. in combinatie met een x7 bv. dat is gewoon heel erg veel geld voor zo iemand die daar
jaren voor moet sparen, bij mekaar toch zo'n 8000 euroballen. voor mij is dat in elk geval HEEEEL
VEEL geld. daar mag je dan ook wel wat voor verwachten toch?
Als je dan geconfronteerd word met negatieve bijzaken als je zoveel geld uitgegeven hebt,
Dan is dat geen goede zaak.

J.A.F._Doorhof

En weer komt het uit op slecht lezen, en dat is jouw hele probleem.

Ten eerste ben ik juist zeer makkelijk, menig een had je allang genegeerd, een report to mod ingedrukt of staan schelden, tot de vorige post toe heb ik me denk ik zeer netjes gehouden waar jij duidelijk op de man speelt.
Ik weet niet wie je bent, aangezien je je verschuilt achter een nickname, dus ik weet ook niet of je mij persoonlijk kent (lijkt me haast niet anders had je dit niet zo gespeeld).

Dan over niet goed voorlichten... je leest zelf niet goed.
Ik geef OVERAL aan dat de nadelen gelijk zijn aan een ander 1.4 scherm, als je dan die nadelen niet weet VRAAG het dan zonder conclusies te trekken. Daarnaast haal je voorbeelden aan van een review die allang niet meer klopt, met de hedendaagse snelheid van techniek is het zoiets als een review van een audi uit 1990 vergelijken met een moderne versie. Daarbij komt dat de vooruitgang van BD1 naar BD2 ENORM moet zijn geweest, helemaal al omdat ze de inkijk hoek ruim verdubbeld hebben.

Verder kan ik echt niet duidelijker zijn dan wat ik al geweest ben, het probleem is puur dat jouw kennis blijkbaar ver onder de maat is en ipv te vragen en een antwoord te krijgen val je aan en sla je mij met "feiten" om de oren die gewoon nergens over gaan, als ik die dan weerleg met serieuze opmerkingen dan ben ik eigenwijs ?? kom op zeg.

Dan over de prijs van de VW90, de X7 en VW90 schelen niet zo veel, bedenk dat je bij de X7 ook nog een emiter en brillen moet kopen.
Daarbij moet je je ook realiseren dat er projectoren onder de 10K zijn die duurder zijn dan de VW90 en X7, denk alleen maar aan de X9 bv.

En wat voor JOU heel veel geld is, is voor een ander peanuts.... en geloof me ook ik moet gewoon sparen om 8000.00 uit te kunnen geven. Wij zijn echter al vanaf begin jaren 90 bezig met Home Theater (serieus) en ik heb dus langzaam aan mijn projectoren geugrade naar duurder en beter, maar kom ook niet boven de 8000 uit voor een projector, vind dat gewoon zonde als je ziet wat je aan winst haalt.
En ook ik moet goed nadenken of ik een BD in mijn eigen HT hang, kan ook leuke andere dingen van dat geld doen, maar ik vind de winst zelfs in een batcave opwegen tegen de kosten dus ik doe dat, en zal dus andere dingen moeten laten liggen.

Ik heb waarschijnlijk meer budget als jou maar realiseer je wel dat mijn werkweken tussen de 70-90 uur variƫren ?
En dan neem ik ook nog tijd om jou zo goed mogelijk te beantwoorden ?
Dus twijfel aub niet aan mijn intenties :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 14, 2011, 09:48:21
En weer komt het uit op slecht lezen, en dat is jouw hele probleem.

Ten eerste ben ik juist zeer makkelijk, menig een had je allang genegeerd, een report to mod ingedrukt of staan schelden, tot de vorige post toe heb ik me denk ik zeer netjes gehouden waar jij duidelijk op de man speelt.
Ik weet niet wie je bent, aangezien je je verschuilt achter een nickname, dus ik weet ook niet of je mij persoonlijk kent (lijkt me haast niet anders had je dit niet zo gespeeld).

Dan over niet goed voorlichten... je leest zelf niet goed.
Ik geef OVERAL aan dat de nadelen gelijk zijn aan een ander 1.4 scherm, als je dan die nadelen niet weet VRAAG het dan zonder conclusies te trekken. Daarnaast haal je voorbeelden aan van een review die allang niet meer klopt, met de hedendaagse snelheid van techniek is het zoiets als een review van een audi uit 1990 vergelijken met een moderne versie. Daarbij komt dat de vooruitgang van BD1 naar BD2 ENORM moet zijn geweest, helemaal al omdat ze de inkijk hoek ruim verdubbeld hebben.

Verder kan ik echt niet duidelijker zijn dan wat ik al geweest ben, het probleem is puur dat jouw kennis blijkbaar ver onder de maat is en ipv te vragen en een antwoord te krijgen val je aan en sla je mij met "feiten" om de oren die gewoon nergens over gaan, als ik die dan weerleg met serieuze opmerkingen dan ben ik eigenwijs ?? kom op zeg.

Dan over de prijs van de VW90, de X7 en VW90 schelen niet zo veel, bedenk dat je bij de X7 ook nog een emiter en brillen moet kopen.
Daarbij moet je je ook realiseren dat er projectoren onder de 10K zijn die duurder zijn dan de VW90 en X7, denk alleen maar aan de X9 bv.

En wat voor JOU heel veel geld is, is voor een ander peanuts.... en geloof me ook ik moet gewoon sparen om 8000.00 uit te kunnen geven. Wij zijn echter al vanaf begin jaren 90 bezig met Home Theater (serieus) en ik heb dus langzaam aan mijn projectoren geugrade naar duurder en beter, maar kom ook niet boven de 8000 uit voor een projector, vind dat gewoon zonde als je ziet wat je aan winst haalt.
En ook ik moet goed nadenken of ik een BD in mijn eigen HT hang, kan ook leuke andere dingen van dat geld doen, maar ik vind de winst zelfs in een batcave opwegen tegen de kosten dus ik doe dat, en zal dus andere dingen moeten laten liggen.

Ik heb waarschijnlijk meer budget als jou maar realiseer je wel dat mijn werkweken tussen de 70-90 uur variƫren ?
En dan neem ik ook nog tijd om jou zo goed mogelijk te beantwoorden ?
Dus twijfel aub niet aan mijn intenties :D

Okee, bedankt voor de snelle reactie.
Nou heb ik een vraag, als ik bij itc een BD2 bestel en ik installeer hem hier bij mij thuis en
word geconfronteerd met een van de bijeffecten die ik hierboven al heb vernoemd.
Kan ik hem dan terugsturen en mijn geld terugkrijgen?
Ik vind het jammer dat je zo ver weg zit, anders zou ik zelf polshoogte komen nemen
in dat pand daar.

bmateijsen

Ik zou zeggen als je dit bedrag uitgeeft, zou ik toch eerst zelf gaan kijken ipv alleen recensies lezen.

Maar misschien heeft Frank al dealers in het land, die hem ook hebben hangen of gaan krijgen?

Groet,

Bjorn

Citaat van: digitalboy op februari 14, 2011, 10:14:41
Nou heb ik een vraag, als ik bij itc een BD2 bestel en ik installeer hem hier bij mij thuis en
word geconfronteerd met een van de bijeffecten die ik hierboven al heb vernoemd.
Ik vind het jammer dat je zo ver weg zit, anders zou ik zelf polshoogte komen nemen
in dat pand daar.

J.A.F._Doorhof

Ik lever je liever geen scherm zonder dat je het gezien hebt.
BD word op maat geleverd en kan dan natuurlijk niet terug, je moet het bekijken en dan bestellen.
Zijn er problemen met een scherm lossen we dit natuurlijk op, maar het is niet zo dat je even wat besteld, bekijkt en terug kan sturen met dit soort producten.

We zijn bezig met een dealer netwerk maar zijn redelijk kritisch in wie we dit laten doen, een verkeerde installatie kan een totaal vertekend beeld geven, mount de projector bv van de onderkant en het ziet er niet uit.
Custom installer

erwinh

in dat pand daar.
Hoever moet je reizen voor een verantwoorde uitgave van een paar duizend euro? Ga nou gewoon zelf kijken en dan weet je alles.

Kjelt

Frank toch begrijp ik nog iets niet.
De BD was toch primair bedoeld voor normale (witte) woonkamers om een beter contrast te krijgen opdat het doek geen licht naar bv het plafond reflecteerd of was dat een ander product?
Waarom zou je dit dan in een batcave willen hebben?
En waarom zou je uberhaupt een 1.4 scherm willen hebben als je een fatsoenlijke projector met genoeg lichtoutput hebt?

J.A.F._Doorhof

Zien is geloven. 300% meer contrast is toch wel erg fijn.
Als ik de keuze had zou ik 1.1 ideaal vinden maar dat is er niet. Het scherm ziet er echt enorm goed uit dus vandaar dat ik er ook op overga in een batcave.
Custom installer

Matthieu

in dat pand daar.
Citaat van: erwinh op februari 14, 2011, 22:48:24
Hoever moet je reizen voor een verantwoorde uitgave van een paar duizend euro? Ga nou gewoon zelf kijken en dan weet je alles.

Ik zou inderdaad gewoon eens gaan kijken Digitalboy.
Dan kan je het zelf eens zien.
Je moet er gewoon een dagje uit van maken.
Ik zou alleen niet zeggen dat je Digitalboy bent op het Forum hahaha. ;)

Ik ga vanuit Barendrecht toch ook eens op de koffie in het Noorden.
Ik ben wel erg nieuwsgierig hoor.
Ik zeg dan trouwens ook niet dat ik Matthieu ben. (Ik geef me gewoon uit voor Digitalboy ;D)
Sowieso zou ik nooit iets kopen voor ik het zelf gezien heb hoor.
Maar wel  bedankt voor je bezorgtheid.

Het is wel grappig (Soms ook erg vervelend) om jullie zo vurig te zien chatten.
Helemaal als Digitalboy dan opeens gewoon heel droog weer een vraag stelt, en Frank daar met alle geduld dan toch weer uitgebreid op antwoord. WAUW! :) :) :)

Het scheelt wel als je zo'n Topic vanaf het begin hebt gelezen, want als je een 20 pagina lange review moet volgen met een hoop van dattum ertussen is het erg vervelend.

Tegenargumenten zijn ook altijd wel informatief hoor.
Het lokt vaak ook wel weer antwoorden uit voor meer informatie.
Als het persoonlijk wordt, gaat het wel te ver, vind ik.

celerontje

Frank steekt ontzettend veel tijd in enorme lappen tekst om misstanden te voorkomen, maar door die enorme berg aan informatie wordt het nogal een ondoorgrondelijke brei...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Matthieu

Het is ook wel noodzaak om goed te lezen, dat scheelt een heleboel herhalende tekst.
Ook dit is al vaker geschreven. ;D ;D ;D

kermit

Citaat van: Matthieu op februari 15, 2011, 14:01:47
Ik zeg dan trouwens ook niet dat ik Matthieu ben. (Ik geef me gewoon uit voor Digitalboy ;D)

Die's goed... :D :D ;D

erwinh

Citaat van: Matthieu op februari 15, 2011, 14:01:47
Dat wordt dan wel een heel kort bezoekje vrees ik  :P

kermit

Matthieu

Hahaha, nou zonder gekheid,...
Ik denk dat Frank Digitalboy gewoon netjes als klant zal behandelen, juist om te laten zien dat hij een Pro is en weet waar hij over praat.
Anders blijft hij ook niet uitgebreid antwoord geven.
Ik zie Digitalboy dan ook nog eens gewoon met een projector naar huis gaan.

Welke,...    daar moet Frank dan wel zijn best voor doen.
Korting,...  NEHHH dat denk ik niet.

Maar ik heb hier wel es eerder een paar vurige discussies gezien, terwijl ze later juist (waarschijnlijk na bezoekje) heel vriendelijk naar elkaar waren, waarschijnlijk omdat we in reallife toch anders zijn.
Tekst komt vaak ook niet over zoals we het bedoelen.

J.A.F._Doorhof

Iedereen is voor ons gelijk, of je nu uitscheld, discuteert, het met mee eens bent of niet.
Custom installer

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Zo moet je dat niet zeggen, net alsof we alleen op geld uitzijn en dat is natuurlijk nodig om te overleven, maar we zijn vooral gewoon een zeer klant gericht bedrijf en we sturen regelmatig klanten weg met de opmerking "ik zou nu nog niet upgraden, wacht even".

Soms komen die klanten niet meer terug en dat is jammer natuurlijk maar vaak worden juist die klanten vaste klanten.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk wel om het feit dat we verkopen uiteindelijk maar de opmerking "als ze maar geld uitgeven" komt wel onpersoonlijker over als dat we feitelijk zijn.
Custom installer

Erik

Ik zat je maar te stangen, sorry als het naar op je overkwam.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill