Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

marconist

Citaat van: riwi op november  6, 2011, 18:13:35
Ik vind de bass via speaker + sub een beetje de n00b stand. Dat wil je niet die verdubbelde bass. Dat werkt alleen als je precies de afval karakeristiek van je main speakers kan aanvullen met de Sub. In de praktijk onmogelijk.

H'm, dat valt wel mee hoor. Een soortgelijk probleem doet zich voor als je (full range) speakers bouwt met individuele eindversterkers. De plaatsingsacoustiek maakt het vaak moeilijk. Gelukkig maakt hypex het voor de zelfbouwer tegenwoordig een stuk gemakkelijker.
De door jou genoemde Velodyne is wat dat betreft ook voldoende nauwkeurig inpasbaar.

Citeer
De Sub highlevel aansluiten is in een meerkanaals setup al helemaal niet aan te raden. Zeker niet als je geinvesteerd hebt in een HT versterker die bedoeld is om juist dat te regelen.

Ook wat mij betreft geen geprefereerde aanpak. Maar als je receiver/versterker niet de mogelijkheid biedt (zoals Arcam) is dat doorgaans de enige weg. Dat weten die subwooferfabrikanten ook: daarom zit het erop.

Citeer
De Arcam heeft niet de parametrische EQ mogelijkheden die de Velodyne sub wel biedt. De Arcam en Oppo doen alleen afstanden en levels.

Dat klopt. Al bood de Arcam dit wel, dat nog is een adjustment op de subwoofer te prefereren voordat je het geheel adjusteert.

Citeer
En je koopt een sub niet voor de 50Hz en ook niet voor de 25Hz. Ik koop een Sub en met name de Velodyne vanwege de controle over de bass regionen tot 200Hz. Die controle gooi je overboord met jouw adviezen.

Tsja, ik zie (en hoor!) dat anders. Ik vind eigenlijk de LFE-grens van 120 Hz al te hoog. Overigens wel een praktische waarde als je met kleine speakers werkt. Daaronder rangschik ik niet de kleine kwakertjes van Bose en zo.  ;)

Citeer
Ik begrijp wel vanuit welk standpunt jij redeneert (denk ik ;) ) : overwegend stereo gebruik, met wat speakertjes erbij voor de effectjes bij een filmpje. Maar als je een serieuze HT setup wilt, is de insteek toch anders. En als je een serieuze HT versterker en sub hebt zou ik zeggen dat je die ook moet inzetten. Tenzij je luistertests anders bewijzen. Ik zou in ieder geval uit de set de sterkste punten van ieder component willen gebruiken.

Je slaat de spijker op de kop! Uit de losse pols: 50% is bij mij stereo en alleen bij goede recordings gebruik ik (SACD + DVD-A) multichannel, 30% is live concerten (pop en klassiek) en 20% films (weinig 'effect' films, denk meer aan The Thin Red Line en Zwartboek).
Het accent bij mij ligt dus inderdaad op muziek weergave.

riwi

Citaat van: SV..S op november  7, 2011, 21:51:52
even een vraagje,
ik meen in 1 van deze 34 pagina's gelezen te hebben dat bij de configuratie van de speakers je de afstanden van de speakers per paar(u) in moet stellen.
dus de fronts en de rears?
dat heb ik toch hopelijk wel verkeerd begrepen, bij mij zit er behoorlijk wat verschil in de afstand tussen de linker en rechter rear.
ik mag toch wel hopen dat deze apart in te stellen is?

Die zijn apart in te stellen. Er was wel een issue dat er een limiet zat aan de afstanden, maar dat probleem is er niet meer.

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Gisteren de 95 opgehaald in Breendonk, staat nu you tube filmpjes te spelen. ;D

1e grove instellingen gedaan, ging wel lekker vlot.

1e indruk, mooi apparaat, indrukwekkend verpakt! 8)

Hij speelt geen alac, (apple losless) zou dat in de toekomst nog wel komen?

Off topic, ik kan geen smileys meer plaatsen met de ipad?

bericht aangepast op pc

Jl Audio F113      

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Harry HT

Hi Riwi,
Citaat van: riwi op juli 24, 2011, 12:09:39

Oppo 93/95optisch/ladenetwerk/twonkyusb/esata
======================================================
Bluray schijfOK--
DVD schijfOK--
SACD/DVDA schijfOK--
.ts / .m2ts file-OK 24pOK 24p
.mkv-OK 24pOK 24p
.flacOKOKOK
.mp3Alleen US versieOKAlleen US versieOKAlleen US versieOK
BD iso file--OK 24p
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk-OK 24p
DVD iso file--OK
DVD VIDEO_TS folder=DVD disk--

Oppo 83optisch/ladenetwerk/twonkyusb (geen ntfs)
======================================================
Bluray schijfOK--
DVD schijfOK + 24p--
SACD/DVDA schijfOK--
.ts / .m2ts file-OK 60pOK 60p
.mkv-OK 60pOK 60p
.flac---
.mp3OKOKOK
BD iso file---
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk--
DVD iso file---
DVD VIDEO_TS folder=DVD disk--

Dune 3.0optisch/ladenetwerk SMB/NFSnetwerk/twonkyusb/esata
=================================================================
Bluray schijfOK---
DVD schijfOK---
SACD/DVDA schijf----
.ts / .m2ts file-OK 24pOK 24pOK 24p
.mkv-OK 24pOK 24pOK 24p
.flacOKOKOKOK
.mp3OKOKOKOK
BD iso file-OK 24p-OK 24p
BDMV folder=Bluray/AVC HD diskOK 24p-OK 24p
DVD iso file-OK-OK
DVD VIDEO_TS folder=DVD diskOK-OK

Een mkv met TrueHD track speelt zonder geluid op beide Oppo's (USB en Netwerk idem) maar speelt prima op de Dune.
Een mkv met DTSHD track speelt prima op de Oppo 95 en op de Dune.

avi, divx heb ik niet getest maar speelt meestal wel.
wmv en mp4 en dergelijke proprietary microsoft en apple meuk weiger ik ;)
:headbanging: Wat een top post  :clapping:

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

riwi

john2910

Vik

Ik heb van het weekend zitten spelen met wat configuraties op de Oppo 95:

Test1:

HDMI1-video out only direct op mijn Pioneer KRP plasma.
HDMI2-audio out naar Marantz AV 7005

Test2:
HDMI1-video en audio naar Marantz AV 7005 en dan door naar mijn Pioneer KRP plasma.

Mijn conclusie:

Ondanks dat er sprake is van een extra schakel (Marantz AV 7005) via de HDMI wat tot verlies zou kunnen leiden in beeldkwaliteit heb ik absoluut geen enkel verschil kunnen ontdekken.

Het zelfde voor gescheiden audio signaal via de HDMI2. Het maakt bij mij thuis geen enkel verschil.

Mijn setting blijft dus gewoon video en audio door HDMI1 via de Marantz AV 7005. Bespaar ik me 1 HDMI kabel plus het is wat makkelijker om mijn menu van de AV 7005 op te roepen via het zelfde HDMI kanaal.

Hebben anderen dit anders ervaren?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

riwi

Citaat van: vik op december 19, 2011, 09:20:20
Hebben anderen dit anders ervaren?

Ik heb niet expliciet met de HDMI uitgangen gespeeld nog. Volgens mij was (technisch gezien ) het enige verschil tussen de beide uitgangen dat de 2de HDMI een mindere kwaliteit video heeft. Het is niet beloofd dat de AUDIO via de tweede HDMI beter zou zijn dan via de eerste HDMI uitgang.

Men zegt wel eens dat puur AUDIO via HDMI zonder beeld dus beter kan zijn vanwege minder jitter die je krijgt doordat det audio signaal bij een gecombineerde verbinding op het video signaal moet meeliften.

Fox

ik heb een mediafile vraag

Als ik deze file afspeel

Jericho.S01E01.720p.HDTV.WMVHD.NLsub-Spetter

krijg ik wel beeld, maar geen geluid.
Er komt dan een mededeling dat dit audioformaat niet wordt ondersteund.
Dit zou wel het geval zijn volgens Oppo Wikki
http://wiki.oppodigital.com/index.php?title=BDP-93_Media_Files_FAQ

2e vraag?

.m2ts、.ts、.mpeg and .mpg video files cannot load idx+sub subtitle
Cannot support idx+sub subtitle via DLNA
Cannot support external subtitle for .dat, .m2ts, .mts, .mpeg, .ts, .vob video files via DLNA
The subtitle support also depends on the DLNA server's capability

Welk programma kan ik het beste gebruiken om een .m2ts om te zetten naar een formaat als bv ,MKV, zodat ik deze samen met een .SRT in een VLC container kan stoppen.

Alle hulp is welkom.

Vik

Citaat van: riwi op december 19, 2011, 23:11:21
Ik heb niet expliciet met de HDMI uitgangen gespeeld nog. Volgens mij was (technisch gezien ) het enige verschil tussen de beide uitgangen dat de 2de HDMI een mindere kwaliteit video heeft. Het is niet beloofd dat de AUDIO via de tweede HDMI beter zou zijn dan via de eerste HDMI uitgang.

Men zegt wel eens dat puur AUDIO via HDMI zonder beeld dus beter kan zijn vanwege minder jitter die je krijgt doordat det audio signaal bij een gecombineerde verbinding op het video signaal moet meeliften.

Thanx voor de info.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

FDLARRY

Ik zou graag naast youtube ook tunin- of sky (USA) radio op de OPPO willen hebben, ik heb ze een mailtje gestuurd maar het heeft niet de hoogste prioriteit bij OPPO, als er nou nog eens een paar forum genoten een verzoekje doen naar OPPO wordt het misschien wat interessanter voor ze.  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Multi-Region

Firmware update OPPO BDP-95: http://tinyurl.com/7yjlxtr

Geldt volgens mij niet voor de BDP-95EU.

Ralph71

Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Multi-Region

Citaat van: Ralph71 op december 24, 2011, 10:57:11
Hier voor BDP-95EU:

http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/firmware/
Bij firmware-update via de CD ontbreekt map UPG en detecteerd de OPPO de upgrade niet.
(ziet meteen de 5 bestanden).
Probeer nu via USB.

Edit:
USB geeft wel de UPG folder. En update is gelukt.
Nog ff de update voor de OPPO BDP-83 (US versie) gecontroleerd, en op deze CD-rom staat wel de map UPG. Ook deze update is geslaagd.

FDLARRY

Via Wifi geen probleem, ethernet dus ook niet, waarschijnlijk gaat er iets mis in het te downloaden bestand.

riwi

Citaat van: Fox op december 20, 2011, 09:11:44
Als ik deze file afspeel
Jericho.S01E01.720p.HDTV.WMVHD.NLsub-Spetter
krijg ik wel beeld, maar geen geluid.

Ik heb hem gedownload. En ik heb ook geen geluid. Zelfde melding als jij hebt. Het is een wmv file met wma geluid. Ik geloof dat de Oppo alleen stereo wma geluid kan en niet multichannel wma geluid. Het beste kan je wmv files mijden (als de pest).

Citaat van: Fox op december 20, 2011, 09:11:44
Welk programma kan ik het beste gebruiken om een .m2ts om te zetten naar een formaat als bv ,MKV, zodat ik deze samen met een .SRT in een VLC container kan stoppen.

Welke heb je geprobeerd? makemkv heb ik eens gedaan. Niet getest verder.
handbrake werkt wel aardig, maar is meer voor dvd's
mkvtoolnix is het beste denk ik met de mmg gui. Maar dit is niet het eenvoudigste tooltje.

Als je een m2ts file wil omzetten naar mkv formaat heb ik blurip wel gebruikt dat werkt wel goed.
Je kan dan uit de m2ts file ook audiotracks selecteren / weglaten. Hij kan ook dingen met subtitles.
Als je NIET recode (leave audio untouched en leave video untouched) dan is ie vrij snel klaar en heb je in mum van tijd een mkv gemaakt van je m2ts file.
Als je een film of aflevering via blurip (met x264) gaat recoden is een PC (i7-2600) wel een uur of 4 bezig. Mijn Core2Duo deed er 14 uur over, 1 aflevering van Dexter  :hmmm:
blurip heeft allerlei andere tooltjes nodig. Lees de info maar op videohelp.com

Fox

Citaat van: riwi op december 24, 2011, 13:00:50
Ik heb hem gedownload. En ik heb ook geen geluid. Zelfde melding als jij hebt. Het is een wmv file met wma geluid. Ik geloof dat de Oppo alleen stereo wma geluid kan en niet multichannel wma geluid. Het beste kan je wmv files mijden (als de pest).

Ik probeer deze ook te mijden, maar kan geen ander versie van deze serie in HD vinden. Idem + NL subs.

Welke heb je geprobeerd? makemkv heb ik eens gedaan. Niet getest verder.
handbrake werkt wel aardig, maar is meer voor dvd's
mkvtoolnix is het beste denk ik met de mmg gui. Maar dit is niet het eenvoudigste tooltje.

Als je een m2ts file wil omzetten naar mkv formaat heb ik blurip wel gebruikt dat werkt wel goed.
Je kan dan uit de m2ts file ook audiotracks selecteren / weglaten. Hij kan ook dingen met subtitles.
Als je NIET recode (leave audio untouched en leave video untouched) dan is ie vrij snel klaar en heb je in mum van tijd een mkv gemaakt van je m2ts file.
Als je een film of aflevering via blurip (met x264) gaat recoden is een PC (i7-2600) wel een uur of 4 bezig. Mijn Core2Duo deed er 14 uur over, 1 aflevering van Dexter  :hmmm:
blurip heeft allerlei andere tooltjes nodig. Lees de info maar op videohelp.com

mkvtoolnix hebruik ik regelmatig, en werkt goed voor het samenvoegen met subs en de onnodige zaken eruit halen.
Echter m2ts pakt hij niet, dus dan kan ik de NL subs ook niet toevoegen.

Ik zal eens op videohelp kijken.
Bedankt zover

Fox

Na lang zoeken ben ik het programma Handbreake tegen gekomen.

Deze zet de meest exotische files om naar een afspeelbaar formaat zonder verlies voor de Oppo.

SV..S

Ben wat met de instelingen aan het stoeien en ben benieuwd of de oppo bij jullie ook zo staat ingesteld of ik misschien een verkeerde instelling heb gemaakt
Audioverwerking;
Speaker instelling front en rears op small, sub aan, downmix modus 5.1 cross- over 80 hz
Dynamic r c     uit
Volume      vast
Xlr polariteit          normaal
Stereo signaal.      downmixed stereo

Audioformaat inst.;
Sec audio.         uit
Hdmi audio.    Auto
Coax/ optische uitvoer.    Bitstream
Lcpm snelheidsdrempel.   48 k
Sacd uitvoer.   Dsd
Hdcd decodering.    Uit

Jl Audio F113      

fugazi_2009

Hangt natuurlijk allemaal erg van je situatie af:

Crossover, hangt af van je speakers en ruimte
Dynamic Range Control zou ik inderdaad uit zetten
Volume inderdaad op vast
XLR Polariteit hangt van af van je Amp waar je hem op aansluit
Stereo Signaal, hangt wederom af van hoe je het apparaat gebruikt, enkel multi-channel of Multi-channel + stereo

Sec Audio inderdaad uit
HDMI audio, staat (logischerwijs) uit bij mij
Coax/optische uitvoer, ik weet niet waar het op staat, gebruik het ook niet
LPCM, zie boven
SACD uitvoer, zie boven
HDCD, hangt weer af van je opstelling als je cd's digitaal uitstuurt uit de Oppo en je hebt een dac/processor die hdcd aankan dan moet je dit uitzetten. Als je analoog uitstuurt dan wil je het waarschijnlijk aanzetten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Dit las ik nog in de manual van de BDP95 :

Stereo Signal: To select the audio source that will be processed and sent out through the STEREO AUDIO OUT and the XLR BALANCED STEREO AUDIO OUT terminals.
The available options are:
 Down-mixed Stereo – The stereo or down-mixed stereo signals are processed and sent out from the dedicated stereo output terminals.
 Front Left/Right – The original Front Left (FL) and Front Right (FR) signals are sent out from the dedicated stereo output terminals. The purpose is to fully utilize the better DAC hardware originally assigned to the dedicated stereo outputs for customers who prefer multi-channel speakers and do not need the dedicated stereo output or zone 2 output. When this option is selected, the dedicated stereo output ports should be used as the Front outputs of the 7.1ch / 5.1ch / Stereo Audio group. The original FL/FR RCA connectors should not be connected.

Dus deze setting beinvloed wel de stereo outputs. Maar alleen bij het spelen van multichannel materiaal.
Als je Front Left / Front Right kiest dan doen de stereo L en R aansluitingen van de 6 kanaals output het niet meer.

SV..S

best nog lastig, zo'n Oppo instellen 8)
@ Fugazi, die crossover is meer ter info, staat in pro vast op 80 Hz, ik kan het nog eens uittesten of ik het voor de opo hoger kan zetten, maar dat lijkt me niet nodig.

@ Riwi, ik zal nog eens wat testen morgen

Jl Audio F113      

SV..S

Vanmorgen nog wat testen gedaan.

Aangesloten:
xlr met madrigal hpc
Analoog met oehlbach 1043
Digitaal met vd hul mv videolink
Multi met oehlbach av75 multi

Dit vermeld ik omdat ik de verschillinde uitgangen in kwaliteit met elkaar wil vergelijken, en dat zou je dan eigenlijk met de zelfde( soort) kabel moeten doen.

Menu audioverwerking optie stereo signaal
Keuze tussen downmixed stereo en voor l/R
Wijziging hiervan heeft geen invloed op de weergave van sacd, stereo geluid over digitaal  en de mutichannel output.
Heeft wel invloed op de stereoweergave over analoog cinch en xlr. In de stand voor l/r gaat alle info onder de cross-over frequentie verloren.
Dit is alleen zo als bij de luidsprekerconfig de sub op aan staat en de fronts op small.

Jl Audio F113