Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

fugazi_2009

Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op januari  7, 2011, 19:54:46
of lezen we het verkeerd ?

Ik denk het wel, mijn gevoel bij jou reactie was in ieder geval: Volgens mij heeft iemand iets te veel stress...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

brtram

BR regio mod in de pijplijn  ;D

Bluraychip in Denemarken kondigt een DIY kit aan, die verkrijgbaar zal zijn vanaf 26 januari.

mscofield

Ik heb flink wat zitten lezen, maar ben toch nog wel benieuwd naar de streaming tekortkomingen in de praktijk.
Hij kan schokken op sommige punten bij grote bestanden, maar reguliere .mkv's (8gb) speelt hij probleemloos af?
Ik twijfel tussen deze en een mediaspeler (waar er honderden van zijn overigens). Hij zal vooral gebruikt worden voor .mkv's, soms voor cd's en af en toe een blu ray.

J.A.F._Doorhof

aub even goed lezen.
Hij stuurt niet met 24P uit dus je krijgt schokjes van de conversie van 24P materiaal.
Niet door bandbreedte te kort dus, puur omdat hij geen 24P uitstuurt terwijl dat wel moet.
MKV speelt hij wel, BDrips (ISO) niet, DVD mappen niet met menu. Als MEDIASPELER VERVANGER dus niet aan te raden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ddejonge

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2011, 09:51:31
Hij stuurt niet met 24P uit dus je krijgt schokjes van de conversie van 24P materiaal.
MKV speelt hij wel, BDrips (ISO) niet, DVD mappen niet met menu. Als MEDIASPELER VERVANGER dus niet aan te raden.

Dat hangt dus van je eisen/wensen af... Voor mij voldoet hij prima!

Citaat van: mscofield op januari 16, 2011, 23:22:24
Hij kan schokken op sommige punten bij grote bestanden, maar reguliere .mkv's (8gb) speelt hij probleemloos af?
Ik twijfel tussen deze en een mediaspeler (waar er honderden van zijn overigens). Hij zal vooral gebruikt worden voor .mkv's, soms voor cd's en af en toe een blu ray.

Ik gebruik de Oppo-93 momenteel i.c.m. TwonkyServer. De grootste .mkv tot nu toe was 13GB en werd zonder problemen afgespeeld! Ik heb nog geen schokkende beelden gezien (Al hoewel er wel een paar schokkende beelden in True Blood zitten... brrrrrrrrrrr....  ;D)

Ik kan met Twonky de juiste mappen op mijn HD's selecteren en dezelfde structuur zie ik dan via Twonky terug op de Oppo.
Ik heb begrepen dat ze nog wel met de functionaliteit bezig zijn, maar voor mij voldoet na al prima!

Dennis
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

J.A.F._Doorhof

Sommige mensen zien de schokjes niet.....
De meeste mensen zullen toch wel een vloeiende weergave willen zien, als ik kijk naar bv Wall-E zie ik bij pans gewoon duidelijk kleine schokjes, speel ik hem af op de Dune is het wel allemaal soepel.

Ik kan de schokjes trouwens oplossen voor een groot gedeelte met de motionflow binnen de Sony maar dan moet ik wel een stand hoger kiezen als ik normaal gebruik en dan vind ik het beeld niet mooi meer.

Feit is dat hij 24P uitstuurt als 60hz.
Je kan best zeggen dat JIJ dat goed vind, maar er zijn volkstammen mensen die zich daar aan storen (jij ook als je het verschil een keer gezien hebt). MAAR.... dan komt er nog bij wat voor display je gebruikt, aan je set te zien heb je een benQ PE7700 en ik vraag me af of je het daarop kan zien. Tevens hebben bepaalde displays van zichzelf al wat schokjes bij pans en die mensen zullen zich er ook niet aan storen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ddejonge

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2011, 09:51:31
Als MEDIASPELER VERVANGER dus niet aan te raden.

Ik begrijp je redenering wel Frank  ;D Ik vind alleen de bovenstaande bewering wat kort door de bocht.
Jij vindt de OPPO geen aanrader als vervanger van een mediaspeler en daar ben ik het mee eens. Meneer scofield zit te echter te twijfelen tussen een echte mediaspeler en een OPPO. Uiteraard zal een mediaspeler beter voldoen voor de streaming doeleinden, maar als combi media/blu/(sa)cd voldoet de OPPO weer beter.

Daarnaast zullen er van het "HT forum als volkstam" inderdaad veel stamleden het 'schokken' zien. Maar ik durf te beweren dat de volkstammen buiten het HT forum, het schokken niet als schokkend :hehe: zullen beschouwen en tevreden zijn met het gebodene.  Dat vergeten we hier wel eens...  ;)

Dus naast de "negatieve" aanbeveling is er niks mis met een "positieve" aanbeveling.
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

J.A.F._Doorhof

Jeetje, is het echt zo moeilijk om te lezen.......

De Oppo speelt simpelweg veel te weinig formaten, eigenlijk alleen MKV werken echt goed.
BD rips werken niet, DVD rips werken niet, DVD file formaten werken niet.

Het zal natuurlijk aan je kijkgedrag liggen maar als ik de markt een beetje ken denk ik dat veel van de gekeken files van download afkomstig zijn.

De Oppo is mijn inziens niet te verslaan op BD gebied, echter als je naar de prijs kijkt van de simpele dune (dus zonder BD speler) dan kun je die er toch gewoon naast neer zetten ? Het is niet zo dat het dure spelers zijn.

Maar goed wat jij wilt natuurlijk, ik geef alleen aan dat ik hem NOOIT als mediaspeler gebruik omdat ik de beperkingen gewoon te groot vind en er te weinig formaten ondersteund worden.
Custom installer

ddejonge

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2011, 13:49:06
Jeetje, is het echt zo moeilijk om te lezen.......

Maar goed wat jij wilt natuurlijk, ik geef alleen aan dat ik hem NOOIT als mediaspeler gebruik omdat ik de beperkingen gewoon te groot vind en er te weinig formaten ondersteund worden.

Volgens mij zegt de mscofield: 'Hij zal vooral gebruikt worden voor .mkv's'

Frank ik weet niet of "dit soort replies" nu standaard geworden is op dit forum, maar is het echt nou zo moeilijk om fatsoenlijk te reageren zeg. Mijn god wat is er hier op het forum veranderd... :devil: Ik stop ook maar weer met mijn ervaringen hier te geven... Je kan toch wel normaal reageren zeg!!

Man, man, man...  :crazy:
           - Wilson Audio Sophia I

J.A.F._Doorhof

Doe zelf even normaal als je wilt.
Ik geef al een paar keer aan waarom hij geen vervanger is voor een mediaspeler.
Dat JIJ vind dat dit wel kan betekend niet dat dit de waarheid is, je kan dan wel kwaad worden op mij maar feitelijk ben je zelf je eigen mening aan het doordrammen en kijkt gewoon niet naar wat ik post.

MKV's zijn voornamelijk 24P en de Oppo speelt GEEN 24P af bij MKV !!!!
Dus hij doet dit NIET CORRECT !!!!

Zo duidelijk ?
Custom installer

ddejonge

@Frank, geweldige reply kerel.  :clapping:

Hoe durf ik mijn mening te geven nadat jij al gereageerd hebt. Je hebt gelijk!

Ik laat hierbij... Jammer.

- Wilson Audio Sophia I

J.A.F._Doorhof

Niet jammer, je weet dat ik altijd netjes probeer te blijven maar hier liet ik me wel even gaan.
Ik snap best dat mensen heel graag de Oppo willen gebruiken als mediaspeler en ik baal er eigenlijk ook flink van dat Oppo het simpelweg niet goed implementeert of heel beperkt.
zouden ze 24P mogelijk maken met MKV's dan zou ik een HEEL andere reactie gegeven hebben, waarbij ik trouwens nog steeds van mening ben dat de Oppo geen vervanging is van een mediaspeler, daarvoor moeten ze echt ook ISO gaan ondersteunen.

Feit is echter dat dit niet gebeurt, en als iemand vind dat het voor HEM goed genoeg is dan is dat echt geen probleem en zal ik je niet proberen te overtuigen op deze manier. Echter hier word mij een beetje verweten dat ik kort door de bocht ga en feitelijk dingen zeg die niet waar zijn en daarmee word gewoon verkeerde informatie gegeven aan mensen die daarom teleurgesteld zullen worden.

HEEL eerlijk zou ik liever zien dat Oppo gewoon helemaal geen stream opties heeft totdat ze gewoon een bepaald aantal file formaten 100% goed ondersteunen, nu is het gewoon een leuke gimmick.
En ALS een file goed loopt dan ziet het er gewoon enorm goed uit, maar je moet er echt een mediaspeler naast houden als je alles optimaal wilt bekijken (ook MKV).

Custom installer

evilniek

@ddejonge
Precies wat Frank zegt, de oppo is gewoon geen media-player. Wel een top BR-speler natuurlijk.
Jij kijkt vanuit jouw eigen situatie, feit is gewoon dat jouw PJ geen 24P ondersteund, dus kun je onmogelijk iets zeggen over het al dan niet ondersteunen van 24P van de oppo, en of dat door jouw als hinderlijk wordt ervaren. De reactie van Frank is mijns inziens echt niet te kort door de bocht maar gewoon een voldongen feit.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

ajbeefde

Een oppo koop je toch voor br, dvd en of cd, ik althans wel.

Als ik een mediaplayer zou willen hebben iets anders.

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ddejonge

Citaat van: evilniek op januari 17, 2011, 17:22:12
@ddejonge
Precies wat Frank zegt, de oppo is gewoon geen media-player. Wel een top BR-speler natuurlijk.
Jij kijkt vanuit jouw eigen situatie, feit is gewoon dat jouw PJ geen 24P ondersteund, dus kun je onmogelijk iets zeggen over het al dan niet ondersteunen van 24P van de oppo, en of dat door jouw als hinderlijk wordt ervaren. De reactie van Frank is mijns inziens echt niet te kort door de bocht maar gewoon een voldongen feit.

@Evilniek
Daar heb je/jullie ook helemaal gelijk in, ik probeer dat (1080p/24 probleem) niet te weerleggen.  ;D Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik uit de vraag van mscofield niet kan halen dat hij MKV's op 1080p/24 uitstuurt, en in mijn situatie (mkv in max 1080i) voldoet de Oppo.. Dat is wat ik aan mscofield mee wilde geven. Dat was het enige wat ik mijn reply wilde zeggen.
Daar had ik duidelijker in moeten zijn.

@Frank
Ik was niet helemaal duidelijk in mijn replies en ik wilde je zeker niet "aanvallen", en was een beetje geschokken van je "heftige" antwoord  ;)
Ik "ken" je inderdaad als redelijk mensch en bedankt voor je laatste post!  :wub: Voel me alweer een stuk beter  :pompom:

Dennis "bij mij schokt het niet" de Jonge
           - Wilson Audio Sophia I

J.A.F._Doorhof

Weet je soms word het gewoon ook mij even teveel en dan kan ik ook wel eens wat "harder" uit de hoek komen.
Ik zal dat nooit persoonlijk bedoelen maar soms helpt het wel om een punt wat meer kracht bij te zetten.
Custom installer

haythijs

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2011, 15:46:03

MKV's zijn voornamelijk 24P en de Oppo speelt GEEN 24P af bij MKV !!!!
Dus hij doet dit NIET CORRECT !!!!

Ik heb danwel een andere oppo, de bdp83. Als ik een mkv download, zet ik deze via tsmuxer om naar een avchd bestand. Speelt hij het dan wel met 24p af?
Ik kan datzelf namelijk niet aan de info in me scherm zien, deze geeft alleen 625p/750p,1125i/ etc weer.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 18, 2011, 12:29:47
Weet je soms word het gewoon ook mij even teveel en dan kan ik ook wel eens wat "harder" uit de hoek komen.
Ik zal dat nooit persoonlijk bedoelen maar soms helpt het wel om een punt wat meer kracht bij te zetten.
Ik weet er alles van :)

Claudio

Nou, na jarenlang dit forum te volgen, eindelijk maar eens member geworden. De reden is natuurlijk dit mooie nieuwe apparaat. Ik had nooit echt de behoefte om member te worden omdat ik dat al jaren zeer actief ben op dvd.nl en uiteraard div andere. (ja ik herken veel members hier  ;D) En ik ook nog een gewoon leven heb. Naast de vele andere hobbies. Maar dit is toch wel een stapje verder qua knowhow. En omdat ik nu van plan ben mijn huidige bd speler te vervangen voor wat degelijks en waar ik hem dus moet bestellen één van de sponsers is hier, leek het mij nu hoog tijd voor een eerste wellicht wat langdradige post.  ???

Tot zover het introotje.

Mijn huidige situatie.
Ik ben trotse bezitter van een Pioneer Kuro PDP LX6090, Onkyo TX NR5000E & DV SP1000E, B&W FPM 4- 5- 6, Rel Strata 5, Panasonic DMP BD50, Toshiba HD XE1, Xbox 360, WII, UPC HDTV-DVR, Topfield TF6000PVR, Pronto TSU 9400, Sony HDR SR 12E, HTC Desire HD, Core i7 975

Vooral de vlaggeship Onkyo set ben ik zeer tevreden over, dusdanig dat ik niet de behoefte heb deze te vervangen. Eén groot nadeel de Onkyo heeft hdmi 1.0. Dus geen audio over hdmi. Ik ben dus ten alle tijde aangewezen op ingebouwde decoders die ook daadwerkelijk via de 7.1 analoge out naar mijn Onkyo stuurt.
Tot op heden voldeed mijn Panasonic DMP BD-50 die voor zijn tijd zeer goede dac's aan boord had. De beeld en audio kwaliteit voldeden prima, maar de steeds langere laadtijden beginnen me nu wel te irriteren. Daar ik meestal het liefst kwaliteit koop, heb ik bij BD toch eerst even de kat uit de boom gekeken, en besloten eerst voor een instap model te kiezen.
Dit om BD wat verder te laten ontwikkelen alvorens een referentie apparaat aan te schaffen.
Echter de Pana deed het zo goed dat de behoefte afnam. Voor dvd, cd, sacd en dvd-audio was de Onkyo natuurlijk nog een topper.

Echter van het ene op het andere was het moment daar.( Moet toegeven dat de laad tijden van de laatste fox titels daaraan mede debet zijn)  In eerste instantie keek ik naar de Pana DMP BD 300, omdat men stelde dat deze juist op analoge audio een goed apparaat is. Echter na al twee pana's te hebben gehad, en eerlijkheid mij gebied te zeggen dat ik de 300, zeg maar lelijk vind, ging ik toch eens verder kijken

In mij zoektocht naar een nieuwe BDspeler is het analoge gedeelte een prioriteit. Na veel zoeken kwam de Oppo steeds om de hoek kijken als de topper. Dus dat het een Oppo wordt, is min of meer al duidelijk. Goed dan is er nog de keuze tussen de 93 en de 95.
Logischerwijs zou je dan zeggen, als audio de prioriteit heeft dan is de keuze makkelijk.
Maar ondanks dat audio de prioriteit heeft, hoef ik ook niet te overdrijven. Goede audio is zeker belangrijk, maar relativeren is ook mijn ding. En omdat ik vooral geïnteresseerd ben in surround decoding, en minder in audiophile stereo weergave, zal de 95 misschien ook voor mijn wensen een beetje overkill zijn, en dan vooral door het prijsverschil, en een beetje ongeduld.

De keuze is dus bijna al gemaakt, mede door alle zinnige en mindere zinnige berichten in deze threat. :D Klaar zijn de met mijn hele betoog, besef ik dat er geen vraag huist in mijn verhaal. Echter indien iemand ervaringen heeft met de pana 300 dac's t.o.v de Oppo Cirrus Logic dac's, of uiteraard andere mening, dan hoor ik dat uiteraard graag.
En wellicht dat ik dus op zeer korte termijn contact op neem met de vorige poster  ;D

Met vriendelijke groet Claudio  ;)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

ddejonge

Citaat van: Claudio op februari  7, 2011, 13:06:26
De keuze is dus bijna al gemaakt, mede door alle zinnige en mindere zinnige berichten in deze threat. :D

Welkom Claudio! En we doen hier op het forum natuurlijk alleen maar ZINNIGE uitspraken!  ;D

De directe vergelijking met de BD50 kan ik helaas niet maken, maar ik heb wel meerdere "High end" DVD spelers gehad waaronder de Marantz DV12-S1. De Oppo 93 heeft mij positief verrast m.b.t. de analoge audiokwaliteit en streeft de audiokwliteiten (voor 5.1) voorbij. De surround ervaring is "open", "warm", los van de speakers en er het geluidsbeeld is erg "rustig". Er treedt geen luistermoeheid op.

Ik wilde zelf ook direct overstappen naar de 95 i.v.m. het betere analoge gedeelte, maar ik twijfel nu eigenlijk... de 93 klinkt echt heel goed (5.1)!

Ik moet daar wel bij vermelden dat ik voor stereo een dedicated CD speler heb.

Oh ja, voor streaming moet de Oppo niet willen gebruiken... De eerste week geen enkele probleem gehad bij het streamen van van films, maar nu kom ik meestal niet eens het netwerk menu in. De Oppo "hangt" dan...  :unhappy:

Veel plezier hier,
Dennis
           - Wilson Audio Sophia I

Claudio

Há, bedankt voor je reactie.

Daar de pana bd 50 al wat ouder is verwacht ik ook niet anders dan dat de 93 die voorbij streeft, maar goed hoe dat zich tegen de recente pana BD300 verhoud blijft lastig zonder een één op één vergelijk. Maar zelfs al zou die beter zijn ben ik daar toch een beetje vanaf gestapt na het zien van de oppo´s

Tja en dan die keuzes. Dacht ik dat ik er uit was ging ik toch weer twijfelen. Maar goed zo blijf je aan de gang. Ik denk dus dat de 93 voldoet aan mijn eisen. Ik heb nog niks besteld, dus kan nog alle kanten op. En niks ergers als achteraf toch wat spijt te hebben omdat ik een overhaaste inpulsieve keuze zou hebben gemaakt.

Wat streaming betreft heeft dat bij mij geen prioriteit, Mijn huiskamer pc staat naast mijn HT en gebruik de Pio als monitor en de Onkyo als audio. Haalt het hele idee van streamen een beetje weg als hetzelfde bereikt wordt met één knop op de pronto. ;D En anders heb ik nog een xbox die dat dan ook nog kan. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij enkele meningen hier dat een BD speler vooral alle disc´s die je hem voert optimaal moet kunnen afspelen.  ;)

Ik had bijna een bestelling geplaatst, (niet eens de forum aanbieding, i.v.m. levertijd) Maar toen zag ik dat de 95 ook al vermeld werd op de JVB website. Uiteraard nog zonder prijs en release gegevens. Ik ga er nog even over twijfelen alvorens ik de knoop doorhak, misschien zelfs tegen beter weten in... :D
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

bigbro

Claudio,

Voor ik de Oppo 83SE kocht had ik de Panna  BD 55. Het verschl in audio is erg groot ten faveure van de Oppo. Je hebt veel meer dynamiek.

Claudio

Eén klein vraagje nog.
Mijn pana bd 50 had raar genoeg maar 5.1 analoge aansluitingen (terwijl mijn voorgaande de DMP BD10) wel 7.1 rca had. Logischerwijs kan je geen back surround matrix opties kiezen. Vrij logisch omdat de receiver denkt dat alle kanalen zijn toegewezen, ondanks dat deze vaak ongebruikt blijven. Echter laat hij dan ook geen andere functie toe dan 7.1 multichannel, tenzij ik hem handmatig terug zet naar 5.1.

Nu kan ik simpelweg een rear surround optie als THX surround EX, THX Ultra of DPLXIIz kiezen omdat ik maar 5.1 gebruik. Ik vermoed dat de Oppo dit ook op dezelfde manier doet, dus geen routing opties voor de surround rear (Als je dat al zou willen i.p.v. de vaak betere voorgaande matrix opties)
Zie ik dat goed of heeft de Oppo wel een dergelijke functie. Uiteraard is dit een analoog probleem omdat via bitrate gewoon het aangeboden aantal kanalen wordt ingesteld. Die optie heb je analoog uiteraard veelal niet.

Zou het namelijk jammer vinden, steeds de speaker instelling te moeten wijzigen bij een DTS HD MA 7.1 spoor. Overigens is 7.1 uiteraard eerder uitzondering dan regel, dus een complete ramp is het natuurlijk niet. En wederom kun je jezelf afvragen of zo'n functie dan wel gewenst is, en dat je dit beter kunt doen via de vele surround rears matrix opties.

Uit de manual kon ik overigens opmaken dat dit waarschijnlijk alleen als downmix naar minder kanalen kan, maar was gewoon even nieuwschierig.  ???

bigbro

In de Oppo geef je aan of je een 7.1 danwel 5.1 set hebt. Kies je 5.1 dan word automatisch het geluid van de mankerende 2 surrounds in de overgebleven surrounds gemixt. Maar zeg nou zelf, hoeveel 7.1 films ken jij?
:dozingoff:

Claudio

Vandaar ook mijn vraag. Ik heb dus een 7.1 setup. Sluit ik menig bdspeler volledig analoog aan, dan krijg ik nimmer geluid uit de surround rears bij het afspelen van een 5.1 bron. Kies ik 5.1 dan kan ik nog één van de rear surround matrix opties kiezen.
Downmixen is niet het punt. De speler zou dan één rest matrix functie moeten hebben. Maar dat is waarschijnlijk iets teveel gevraagd.  ::)