Jans' HT Zolder - Extra Plaats

Gestart door jvanhambelgium, december 7, 2010, 17:40:31

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: jvanhambelgium op augustus  1, 2013, 07:17:04

Voor allebei staat XT32 "op"  , enkel als extra'tje kan je ook bij het menu van speaker-config / 1-ch subwoofer opgeven "Phase=0°" of 180° met dit verschil in grafiek tot gevolg.

Nu opgepast, als ik de REW smoothing (1/12oct) "af" zet zit er in beide gevallen nog een erg smalle (< 10Hz) venijnige dip en ongeacht deze settings gaat deze niet weg hoor.
Zet XT32 die fase niet goed???? Dat zou er toch bijhoren,of zie ik dat verkeerd.
Hoe zet XT32 hem zelf dan,is dat die meting met die dip of die vlakke?

jvanhambelgium

Citaat van: morca op augustus  1, 2013, 17:33:48
Zet XT32 die fase niet goed???? Dat zou er toch bijhoren,of zie ik dat verkeerd.
Hoe zet XT32 hem zelf dan,is dat die meting met die dip of die vlakke?

XT32 "zet" precies geen absolute fase, maar ik zou denken dat dit terug komt in de "distance" van de subwoofer.
Dus beide grafiekjes ZIJN met XT32 actief, diegene met "dal" heeft Phase=0° en de meer normale curve heeft Phase=180° nadat ik dit manueel gezet heb...

Ik heb geen weet dat Audessey dit zet of zelfs hoeft te zetten, dit is een gebruikers-setting in de Onkyo.

Ik dacht/denk altijd dat FASE = TIME-ALIGNMENT en dat kan je terugvinden in de "distance" waarde. Deze kan je ook aanpassen en zo pas je indirect toch ook de fase aan ??

Aangezien geen filter/fase op de SVS amp ook geen extra delay etc en dus de 3.18meter lijkt realistisch. De Front-speaker waar de PB13 naast staan scheelt niet veel in "akoestische afstand" want die staat op 3.24m of zoiets.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Citaat van: jvanhambelgium op augustus  1, 2013, 17:42:05
XT32 "zet" precies geen absolute fase, maar ik zou denken dat dit terug komt in de "distance" van de subwoofer.
Dus beide grafiekjes ZIJN met XT32 actief, diegene met "dal" heeft Phase=0° en de meer normale curve heeft Phase=180° nadat ik dit manueel gezet heb...

Ik heb geen weet dat Audessey dit zet of zelfs hoeft te zetten, dit is een gebruikers-setting in de Onkyo.

Ik dacht/denk altijd dat FASE = TIME-ALIGNMENT en dat kan je terugvinden in de "distance" waarde. Deze kan je ook aanpassen en zo pas je indirect toch ook de fase aan ??

Aangezien geen filter/fase op de SVS amp ook geen extra delay etc en dus de 3.18meter lijkt realistisch. De Front-speaker waar de PB13 naast staan scheelt niet veel in "akoestische afstand" want die staat op 3.24m of zoiets.
Dat was ook mijn gedachte,vandaar mijn vraag.
Vind het een beetje raar als XT32 die dip laat,en dan met handmatige bijstelling wel vlak is.......

jvanhambelgium

Het is er enkele dagen geleden van gekomen, de knoop werd doorgehakt om "Dual SVS PB13 Ultra" te gaan.
Niet zo zeer om meer output te kunnen bekomen, maar eerder om een betere integratie te bekomen, wat meer headroom te hebben en tja ... 2 stuks staat gewoon stoer !  :devil:

SubEQ HT op de Onkyo NR5010 zou hiermee overweg moeten kunnen en ik merk alvast dat ze eerst apart en vervolgens samen wat sweeps doorlopen, dus dat blijkt wel te kloppen.
Nu nog eerst wat vechten met de plaatsing, ben er voorlopig zo maar aan begonnen...

Ik dacht een keertje te proberen achteraan met links en rechts op 1/4 L dus ze moeten eigenlijk 157cm van de zijwanden afstaan.
Alternatief is links & rechts naar de fronts, zoals eigenlijk de PB13 tegenwoordig aan de rechter RF7 stond, ongeveer op 1/3 van een kamerlengte.

Met 2 subs is het in ieder geval iets meer ambiance om ze allereerst goed proberen te zetten... :coffee: :coffee: :coffee:

morca

Gaaf Jan,hopelijk behaal je het resultaat wat je voor ogen hebt.
Meer output in het ultralaag is ook mooi meegenomen  :headbanging:

jvanhambelgium

Citaat van: morca op oktober  8, 2013, 22:26:33
Gaaf Jan,hopelijk behaal je het resultaat wat je voor ogen hebt.
Meer output in het ultralaag is ook mooi meegenomen  :headbanging:

Tja, de "oude" is een 750W BASH amp en de nieuwe natuurlijk de 1000W SLEDGE versie.
Er zit wel "iets" verschil op de 2 units, maar ik betwijfel of het sonisch waarneembaar is  :nowink:

Ik zal eerst voor een bijkomende lange subwoofer-cable moeten gaan want met een snoertje van 3m doet je niet veel ;-)

morca

Ziet er wel bruut uit hoor  :headbanging:
Je noemt het met recht een 'zware' upgade  ;D

RubenV.

Mooie upgrade! Ik heb vandaag voor het eerst thuis ook het geweld van twee subs ipv. een mogen ervaren. Het staat niet alleen maar stoer  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

morca

Citaat van: RubenV. op oktober  8, 2013, 23:49:40
Mooie upgrade! Ik heb vandaag voor het eerst thuis ook het geweld van twee subs ipv. een mogen ervaren. Het staat niet alleen maar stoer  :headbanging:
Het 'voelt' stoer  :headbanging:

Maro

Heavy!!!!!!  :worship:   Mooi man...zoiets lijkt mij ook wel wat....met een tweede F112.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Atmoz

Vet ding O0 O0
Wil ik ook nog wel eens ooit gaan kopen.

Ziet d'r echt super bruut uit :o 8)

Veel plezier d'r mee.

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

katwax

Nice.
Moet je nu heel je plaatsing terug aanpassen van de sub, want je had hier onlangs toch al enkele uren aan moeten spenderen?

Ik denk dat ik nog maar is moet komen luisteren bij jouw :) Of als ik moet helpen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Citaat van: katwax op oktober  9, 2013, 11:55:22
Nice.
Moet je nu heel je plaatsing terug aanpassen van de sub, want je had hier onlangs toch al enkele uren aan moeten spenderen?

Ik denk dat ik nog maar is moet komen luisteren bij jouw :) Of als ik moet helpen?

Ik heb 'em gisteren naar boven gekregen , dat kreng is altijd zwaarder dan hij lijkt !!
Vanavond heb ik tijd en ga ik nog wat schuiven ;-) Helaas moet ik eerst nog een 10m sub-kabel regelen voor ik echte vrijheid heb.

Met 2 subs gelden andere regels kwa plaatsing om het goed te doen. Je kan ze gewoon op elkaar zetten (stacken) om gewoon meer SPL-output te hebben OF in de ruimte beginnen  schuiven om een egalere spreiding te bekomen...

Valkyrie

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  8, 2013, 22:22:29
Het is er enkele dagen geleden van gekomen, de knoop werd doorgehakt om "Dual SVS PB13 Ultra" te gaan.
Niet zo zeer om meer output te kunnen bekomen, maar eerder om een betere integratie te bekomen, wat meer headroom te hebben en tja ... 2 stuks staat gewoon stoer !  :devil:

SubEQ HT op de Onkyo NR5010 zou hiermee overweg moeten kunnen en ik merk alvast dat ze eerst apart en vervolgens samen wat sweeps doorlopen, dus dat blijkt wel te kloppen.
Nu nog eerst wat vechten met de plaatsing, ben er voorlopig zo maar aan begonnen...

Ik dacht een keertje te proberen achteraan met links en rechts op 1/4 L dus ze moeten eigenlijk 157cm van de zijwanden afstaan.
Alternatief is links & rechts naar de fronts, zoals eigenlijk de PB13 tegenwoordig aan de rechter RF7 stond, ongeveer op 1/3 van een kamerlengte.

Met 2 subs is het in ieder geval iets meer ambiance om ze allereerst goed proberen te zetten... :coffee: :coffee: :coffee:

Wat een joekels!!! :o
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

katwax

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  9, 2013, 12:07:21
Ik heb 'em gisteren naar boven gekregen , dat kreng is altijd zwaarder dan hij lijkt !!
Vanavond heb ik tijd en ga ik nog wat schuiven ;-) Helaas moet ik eerst nog een 10m sub-kabel regelen voor ik echte vrijheid heb.

Met 2 subs gelden andere regels kwa plaatsing om het goed te doen. Je kan ze gewoon op elkaar zetten (stacken) om gewoon meer SPL-output te hebben OF in de ruimte beginnen  schuiven om een egalere spreiding te bekomen...

Ik zou toch eerst die kabel fixen dan :)

Je hebt al met 1 kunnen oefenen natuurlijk qua plaatsing, dus dit wordt een eitje  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

StefaanD

Heel vet Jan, moet wel meer ambiance opleveren  :pompom: Je had wel mensen genoeg in de buurt om te helpen sleuren naar boven  ;)

Benieuwd wat je uiteindelijk van de plaatsing gemaakt hebt.

Raymond187

:wacko:

2 PB13s  :worship:

Tip.  :angel:

Zet de gain niet op 50% van beide als ze achter je bank staan, want als je een film gaat kijken waarin 1 x flink wat LFE aan te pas komt dan lig je zo naast de bank :D :D

Veel plezier met plaatsen en meten.

Kan je er ook 1 voorin kwijt?

morca

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  9, 2013, 12:07:21

Ligt ook aan je ruimte,als je ruimte meewerkt werkt stacken super,2 sub,s werken erg goed samen met dezelfde plaatsing.

Bij een grillig verloop door akoestiek is het idd aan te raden de voor achter,of L-R setup te testen.
En kijken of je meting minder grillig word.

Al met al weer wat te doen Jan  ;D

skoebiedoe

Die onderleggers...is dat een blijvende oplossing of eerder een tijdelijke....vond het wel goed gevonden. ;)

En meten héé en de resultaten laten zien of we geloven er niks van.  :tongue2: :tongue2:

jvanhambelgium

Citaat van: skoebiedoe op oktober  9, 2013, 18:33:17
Die onderleggers...is dat een blijvende oplossing of eerder een tijdelijke....vond het wel goed gevonden. ;)

En meten héé en de resultaten laten zien of we geloven er niks van.  :tongue2: :tongue2:

Die onderleggers zijn deel van de originele verpakking en dat zorgt dat ik vlot kan schuiven met de subs eigenlijk. Ze staan ook niet echt veel hoger dus beinvloeden niet echt de metingen.
Zal proberen hier en daar iets van resultaten te posten, ik denk echter dat het nog redelijk wat trial-and-error gaat worden ;-)

skank1

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  8, 2013, 22:22:29

Wow super! Alleen die klenne monitorspeakers.. Ocharme, om compassie te krijgen :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Joske007

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  8, 2013, 22:31:23
Ik zal eerst voor een bijkomende lange subwoofer-cable moeten gaan want met een snoertje van 3m doet je niet veel ;-)
Dacht nog wel een kabel te hebben liggen van +/- 5 meter, dus kom gerust maar af.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

2 PB13 is wel een beetje lafjes hoor. Toch op ze minst 8 stuke en 4 gestapeld :D