wat moet ik nu een projectie iets of lcd of.......

Gestart door jeroenskie, oktober 4, 2003, 23:05:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenskie

Goedendag ,al enige tijd zit ik aan mijn vrouw haar hoofd te zeuren dat ik graag film wil kijken op een groot doek.
Na een ritje brussel vandaag ( staat gelijk aan 2 uur leuteren en alle voordelen op te noemen van "het grootse bios gevoel""") heb ik toch een vinger gekregen.MAAR dit alleen als het niet in de weg staat, niet te zien is enz.enz.
DUS mission impossible.
OF toch niet !

Ik dacht als ik nu een los projectie scherm heb wat kan inrollen,dan leg ik hem na het kijken weer onder de bank en niemad die er last van heeft!!!

Mijn vrouw weet daar wel iets op te zeggen want waar blijft dan dat idiote futuristische(heb dislexie en zou echt niet weten hoe je dit moet schrijven :-[) ding (de BEAMER bedoeld ze.)

"Nou die moet daar vlak naast dat schilderij en boven het beeld van JEZUS"

Je voel hem al ,ook daar zal een andere oplossing voor moeten komen.

Nu staat er rechts van de bank een grote kast ongeveer 2 meter ervan daan .
Ik dacht als ik nu een soort constructie verzin boven op de kast waardoor ik de beamer met een groote ijzeren stang in het midden van de kamer krijg(boven de bank ) dan heb ik een oplossing.
Ga ik namelijk stoppen dan zwiep ik de stang weer boven de kast (telescooparm??) en doe het scherm weer onder de bank.


Nu het volgende,ik heb ongeveer 3000 euro te besteden ,ik ruil namelijk mijn loewe in en heb nog wat spaarcenten.
Het liefst mag het goedkoper want wil ook nog een para kopen.

WELKE beamer neem ik ,bv een BARCO is te groot en te zwaar want deze zijn niet even heen en weer te zwiepen.
Heb een sony gezien de er niet al te groot uitzag en een yamaha maar ook een nec en een sanyo ,ik wordt GEK weer een ding om over te twijfelen.

EN bestaan zulke schermen, als waar ik over praat ,belangrijk is dat de onderkant tot 60 centimer open is want hij komt voor mijn center te staan .

ALLE ideeën zijn welkom zeker betreft keuze beamer ik ben een zeikerd dus wil echt iets moois.

Hoop dat iemand een idee heeft.

ps als ik weet hoe het werkt om een foto er op te zetten zal ik een foto maken van de situatie.

vr gr jeroenskie

dennis

I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Hertog_Martin

Elk jaar worden de digitale projectors weer met een klap verbeterd en de prijs drastisch verlaagd.

Ik zou je aanraden ff maandje te wachten op de nieuwe lading projectors: Sony HS20, Panasonic PT-AE500 en de Sanyo Z2

Dan 1 van die kopen (of een andere, weet ook niet wat er allemaal nog uitkomt).. daar een jaar of 2 mee doen, dan verkopen en dan kan je voor 2000 euro wel weer een 1920x1080 projector kopen

Zo'n sanyo z2 heeft een goede lensshift. dus je kan hem op veel plekken in je kamer plaatsen want je kan het beeld opzij en omhoog scrollen dus hij hoeft niet precies in het midden te hangen.. en het beeld blijft gewoon goed.




Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jeroenskie

Citaat van: dennis op oktober  4, 2003, 23:17:53
Goh, wat een WAF voor vragen kan oproepen he ;D


Ik hou heel veel van er hoor ,maar alles kost wel een stuk meer energie ( hobby bedoel ik hiermee ;)))

Als je in je uppie woont doe je het gewoon ,maar "TIMES ARE CHANCHING" ;)

jeroenskie

Citaat van: Hertog_Martin op oktober  4, 2003, 23:25:11
Elk jaar worden de digitale projectors weer met een klap verbeterd en de prijs drastisch verlaagd.

Ik zou je aanraden ff maandje te wachten op de nieuwe lading projectors: Sony HS20, Panasonic PT-AE500 en de Sanyo Z2

Dan 1 van die kopen (of een andere, weet ook niet wat er allemaal nog uitkomt).. daar een jaar of 2 mee doen, dan verkopen en dan kan je voor 2000 euro wel weer een 1920x1080 projector kopen

Zo'n sanyo z2 heeft een goede lensshift. dus je kan hem op veel plekken in je kamer plaatsen want je kan het beeld opzij en omhoog scrollen dus hij hoeft niet precies in het midden te hangen.. en het beeld blijft gewoon goed.



Wat is 1920X1080 is dat gewoon breedbeeld :-[

Ik wil eingelijk gewoon breedbeeld film kijken kan dat ?of bestaat zoiets niet als je het over beamers hebt ?

Je ziet weet er de ballen van :-[

vr gr jeroenskie

Hertog_Martin

dat is de resolutie.

De sanyo z2 die dus in november beschikbaar is voor <2000 euro heeft een resolutie van 1280x720

En ja dat is breedbeeld (16:9)

Verder heeft ie veel aansluitingen dus je kan via een tuner (je videorecorder bijvoorbeeld) ook tv kijken erop alleen dat lijkt me niet al te mooi. Maar hij hij heeft zoveel aansluitingen dat je bijna elke videobron er wel op kan aansluiten.

de kwaliteit van de lcd en dlp-projectors is in die prijsklasse nog lang niet die van een goede Barco maar zoals ik al zei verbeteren de projectors elk jaar weer en zakken de prijzen ook dus dan kan je over een jaar of 2 upgraden naar een veel mooier beeld terwijl de prijs hetzelfde is.

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Erik

yep het is erg belangrijk je vrouw te vriend te houden.
Als ze crt te groot vind, zou ik ook eens naar de marantz s2 en binnenkort s3 gaan kijken. die komen erg in de buurt van crt. Aan je powerbuys te zien heb je toch geld genoeg :D
Mocht ik mij vergissen, dan lijkt die Sanyo erg interressant. Niet perfect, maar genoeg om 3 jaartjes aan te kijken. Zeker na een isf calibratie
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RubenP

Zo'n leuk klein LCD / DLP projectortje kan je toch gewoon in de kast bewaren.
Op het werk loop in regelmatig met zo'n apparaat. Groot en zwaar zijn ze niet.
Als je dan film wilt kijken zet je het ding op tafel (of een aparte opstelling, wat dacht je van de keukentrap achter de bank... ;D)
Een (vast opgehangen) oprolbaar scherm moet je er toch wel door kunnen krijgen?  :-\

Ruben

PS
anders even laten kijken naar mijn CRT aan het plafond, dan is ze heel erg blij met jou oplossing!  ;)
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

riwi

Hoi,
Een LCD/DLP is inderdaad vrij makkelijk te plaatsen, maar je moet wel rekening houden met projectie afstand, beeldgrootte e.d. Meestal kun je dmv zoom en shift mogelijkheden wel een  meter schuiven met de projector maar niet veel meer, zeker niet in projectieafstand. Denk ook aan het feit dat zo'n ding niet draadloos is... er moeten nogal wat kabels naartoe. De Z2 kan waarschijnlijk strak tegen het plafond en toch vrij laag projecteren. Ook de Toshiba MT500 schijnt een vrij steile projectie hoek te hebben. Mijn Z1 moest een stukje onder het plafond komen om geen stijve nek te hebben tijdens/na het film kijken.
Bij mij hangt de Z1 vrij netjes (vind ik zelf) maar een vrouw kijkt daar waarschijnlijk anders tegenaan, hoewel er genoeg mensen zijn die de projector niet zien voordat ik hem aanwijs. Ik vind ook het opgerolde scherm aan het plafond prima, maar het blijft een vierkante bak van 10x10cm en ruim 2 meter breed.

Succes met je keuze,
Richard

<edit> schermen op http://www.lcdmedia.de/produkte/leinwaende.html
</edit>

kermit

Helemaal correct , De Toshiba MT 500 kan strak tegen het plafond hangen.

Brian

jeroenskie

Citaat van: Erik op oktober  5, 2003, 09:31:27
. Aan je powerbuys te zien heb je toch geld genoeg :D
Mocht ik mij vergissen, dan lijkt die Sanyo erg interressant. Niet perfect, maar genoeg om 3 jaartjes aan te kijken. Zeker na een isf calibratie

Dat wordt dan een sanyo want buiten het feit dat ik een hoop leuke mensen ontmoet ,kost de powerbuy alleen maar tijd en geld  :(. Maar heb er nog steeds zin in  :D
Thanks voor je tip !!

vr gr jeroenskie

jeroenskie

Citaat van: RubenP op oktober  5, 2003, 10:01:54
Zo'n leuk klein LCD / DLP projectortje kan je toch gewoon in de kast bewaren.
Op het werk loop in regelmatig met zo'n apparaat. Groot en zwaar zijn ze niet.
Als je dan film wilt kijken zet je het ding op tafel (of een aparte opstelling, wat dacht je van de keukentrap achter de bank... ;D)
Een (vast opgehangen) oprolbaar scherm moet je er toch wel door kunnen krijgen?  :-\

Ruben

PS
anders even laten kijken naar mijn CRT aan het plafond, dan is ze heel erg blij met jou oplossing!  ;)


Hoi Ruben

Zo'n ding is idd niet zwaar maar moet wel ergens op staan ,de bank staat tegen de muur ,vandaar het telescoop gebeuren  :-\

ook dat scherm aan het plafond zit er niet in ,hij moet namelijk VOOR de tv langs dus hangt dat ding midden in de kamer.

Mijn plafond is 3.40 hoog  dus het zal wel een flinke bak worden ook .

Nee zal echt van de grond af moeten komen,graag suggesties! :)

vr gr jeroen


Jinsu

Belangrijke punten bij lcd/dlp

- stille ventilator
- DVI
- 16:9 panels
- 1280x720, meer is altijd welkom

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

jeroenskie

Citaat van: riwi op oktober  5, 2003, 14:10:43
Hoi,
Een LCD/DLP is inderdaad vrij makkelijk te plaatsen, maar je moet wel rekening houden met projectie afstand, beeldgrootte e.d. Meestal kun je dmv zoom en shift mogelijkheden wel een  meter schuiven met de projector maar niet veel meer, zeker niet in projectieafstand. Denk ook aan het feit dat zo'n ding niet draadloos is... er moeten nogal wat kabels naartoe. De Z2 kan waarschijnlijk strak tegen het plafond en toch vrij laag projecteren. Ook de Toshiba MT500 schijnt een vrij steile projectie hoek te hebben. Mijn Z1 moest een stukje onder het plafond komen om geen stijve nek te hebben tijdens/na het film kijken.
Bij mij hangt de Z1 vrij netjes (vind ik zelf) maar een vrouw kijkt daar waarschijnlijk anders tegenaan, hoewel er genoeg mensen zijn die de projector niet zien voordat ik hem aanwijs. Ik vind ook het opgerolde scherm aan het plafond prima, maar het blijft een vierkante bak van 10x10cm en ruim 2 meter breed.

Succes met je keuze,
Richard

<edit> schermen op http://www.lcdmedia.de/produkte/leinwaende.html
</edit>

Thanks voor de link.

Wat is de gemiddelde afstand dat ie moet staan ??


Een hoop kabels ?? ik hoopte eigenlijk aleen voeding en een component kabel
Wat zie ik over het hoofd?

Maar welke geeft het mooiste beeld van degene die de laatste reply's zijn opgenoemd?

OF is het zo dat het beeld van een plasma ten alle tijden beter is ?

heb eerlijk gezegd nog nooit een mooie beamer gezien.

Ga me maar rrn beetje verdiepen ,en mezelf   behoeden voor een teleursteling.

vr gr jeroenskie


jeroenskie

Citaat van: Whistler op oktober  5, 2003, 23:07:43
Belangrijke punten bij lcd/dlp

- stille ventilator
- DVI
- 16:9 panels
- 1280x720, meer is altijd welkom

Whistler

Wat is DVI?? :-[

Jinsu

Bij mij hangt die op circa 3.50 meter van het scherm "2.00m x 1.13m" .

Maar dat is projector afhankelijk "zoom" .

Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Jinsu

Citaat van: jeroenskie op oktober  5, 2003, 23:12:28
Citaat van: Whistler op oktober  5, 2003, 23:07:43
Belangrijke punten bij lcd/dlp

- stille ventilator
- DVI
- 16:9 panels
- 1280x720, meer is altijd welkom

Whistler

Wat is DVI?? :-[

http://www.marantz.com/p_product_alt.cfm?id=2469&cont=e&img_ext=bck

DVi-D digital video output for a high quality, full bandwidth, uncompressed digital video signal transmission to a HD display or projector like the Marantz VP-12.

Gevolg is een betere beeldkwaliteit, je moet wel een projector en dvd-speler hebben die deze aansluitingen hebben ;) .

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Erik

Maar dan wel dvi met copy protection (hdcp ofziets) anders heb je er misschien in de toekomst nog niets aan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

garmtz

Jeroenski, gewoon even een uurtje met mij praten vanavond en dan komt alles goed... ;)

jeroenskie

afgesproken ,MAAR niet onder de MATRIX :P Wil met volle teugen kunnen genieten van het summum op HT ;)

Hertog_Martin

Citaat van: garmtz op oktober  6, 2003, 08:58:26
Jeroenski, gewoon even een uurtje met mij praten vanavond en dan komt alles goed... ;)

Jeroenski is gonna get his head talked off :D
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jeroenskie

Waarschijnlijk wel ,vraag wel aan Garmt of het in de "jip en janneke" versie kan  :)

riwi

Inderdaad voeding en component kabel is voldoende.
Als je ook TV/VCR wil kunnen kijken moet er nog een s-video kabeltje bij.

Richard

jeroenskie

Volgens mij snap ik het redelijk.

Nadeel van lcd :screendoor
nadeel van dlp:rainbow

Voordeel lcd:????
Voordeel dlp:beter zwart.

En nog meer info gehad,ik weet ook niet of het zo zwart wit te stellen is??

Ik denk dat het verstandig is als ik maar eens ga kijken naar een dlp en een lcd wellicht dat dat het voor mij allemaal een stuk duidelijker maakt.

jeroenskie

riwi

#24
Citaat van: jeroenskie op oktober  6, 2003, 23:56:50
Voordeel lcd:????

LCD : voor dezelfde prijs een hogere resolutie in vergelijk met DLP.

voorheen 960x540 LCD vs. 800x600 DLP
nu : 1280x720 LCD vs. 1024x576 DLP

hogere resolutie verminderd LCD screendoor.
nieuwere DLP hebben snellere kleurwielen dus minder regenboogeffect

Nog een nadeeltje van DLP is de dithering : onscherpte/traagheid bij snelle beweging

Kijken = weten

Vraag bij een demo om "minder spetterende" donkere scene's.