Mordante's Strictly Stereo

Gestart door Mordante, november 16, 2010, 11:23:09

Vorige topic - Volgende topic

lynch1979

Citaat van: Mordante op februari 28, 2014, 09:52:21
Mijn vriendin heeft aandachtig zitten meekijken toen de metingen werden uitgelegd. Ze heeft al aangegeven dat plafond eilanden geen probleem zijn. Afhankelijk van de kosten. Mijn woonkamer is een stuk kleiner dan die van jouw als ik moet gokken. Mijn kamer is 410*650cm. Dus denk dat ik met twee eilanden van 120*120 een heel eind kom. RivoSound gaat ook kijken wat de mogelijkheden zijn om er spotjes in te zetten.

Kijk dat is mooi dat plafond eilanden geen probleem zijn  :thumbs-up:

Mijn woonkamer is 550 bij 1000cm, mijn panelen zijn 120*100.

Ik weet niet waar je woont maar je bent van harte welkom om te kijken hoe het oogt en ook hoe het klinkt.

Mordante

Citaat van: lynch1979 op februari 28, 2014, 09:57:33
Kijk dat is mooi dat plafond eilanden geen probleem zijn  :thumbs-up:

Mijn woonkamer is 550 bij 1000cm, mijn panelen zijn 120*100.

Ik weet niet waar je woont maar je bent van harte welkom om te kijken hoe het oogt en ook hoe het klinkt.

Ik woon in Leiden, waar woon jij? Het lijkt mij leuk om je een keer te bezoeken en te komen luisteren. Uiteraard ben je ook bij mij van harte welkom.

lynch1979

Citaat van: Mordante op februari 28, 2014, 10:21:00
Ik woon in Leiden, waar woon jij? Het lijkt mij leuk om je een keer te bezoeken en te komen luisteren. Uiteraard ben je ook bij mij van harte welkom.

Ik stuur je zo een PM

Mordante

Mordante

Wat ik wel jammer vind is dat in de offerte niet gesproken wordt over plafond platen. Alleen zijpanelen worden vermeld. Deze vond ik nog best prijzig. Ik zal ze nog mailen voor een offerte voor plafond absorbers.

Mordante

Ik heb alleen geen idee hoe je een watervaldiagram moet aflezen.

lynch1979

Citaat van: Mordante op maart  8, 2014, 15:17:41
Wat ik wel jammer vind is dat in de offerte niet gesproken wordt over plafond platen. Alleen zijpanelen worden vermeld. Deze vond ik nog best prijzig. Ik zal ze nog mailen voor een offerte voor plafond absorbers.

De zijpanelen kunnen inderdaad prijzig zijn, had ik ook bij mijn offerte.

En optisch gezien was het bij mij niet (gezien de oppervlakte van de panelen) mogelijk, vandaar dat ik voor de plafond panelen ben gegaan.

Mordante

Vandaag heb ik alsnog een offerte voor plafond panelen ontvangen.

Mordante

Vorige week nieuwe luidsprekerkabels aangeschaft. Audio Quest Rocket 88, 2*7meter. Bevalt goed.

Mordante

Gisteren bij A10 Audio een Pluto audio koperen mate mkII aangeschaft.

Jumping Jack

Die Te Kaitore is echt een droom-element  :inlove:. Wat doet die mat in jouw beleving?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Citaat van: Jumping Jack op september 21, 2014, 15:16:56
Die Te Kaitore is echt een droom-element  :inlove:. Wat doet die mat in jouw beleving?

Om eerlijk te zijn weet ik nog niet 100% wat en of de mat wat doet. Ik heb het idee dat ik wat minder ruis heb, wat minder knetter. De mat zou een eventuele aanwezige electrische lading van de LP moeten doen wegvloeien. Het plateau van mijn VPI is van acryl en ik heb altijd wat last gehad van LP die wat statisch waren en dat dit nu een stuk minder is.  Maar het kan ook heel goed zijn dat ik verschil wil horen.

twani

Héé, een Symphonic Line RG (14?) versterker...   Heb ik ook nog gehad. Snel dat die zijn👍

Mordante

Citaat van: twani op september 21, 2014, 15:31:47
Héé, een Symphonic Line RG (14?) versterker...   Heb ik ook nog gehad. Snel dat die zijn👍

Een La Musica :)

Ik zou wel een RG10 MK4 Referenz HD willen ooit, misschien.

Maar de La Musica is ook een erg fijne versterker.

twani

Citaat van: Mordante op september 21, 2014, 15:41:58
Een La Musica :)

Ik zou wel een RG10 MK4 Referenz HD willen ooit, misschien.

Maar de La Musica is ook een erg fijne versterker.
En met een machtige bouwkwaliteit :worship:  Toch is de enorme snelheid van de SL versterkers hetgeen me het meest is bijgebleven.

De mijne overleed ná blikseminslag, anders stond ie misschien nog wel hier........

Mordante

Citaat van: twani op september 21, 2014, 15:44:18
En met een machtige bouwkwaliteit :worship:  Toch is de enorme snelheid van de SL versterkers hetgeen me het meest is bijgebleven.

De mijne overleed ná blikseminslag, anders stond ie misschien nog wel hier........

Op audiomarkt.de staat nog een mooie Symphonic Line Kraftwerk te koop. Maar als ik een leuk prijsje win bij te loterij koop ik hem.

Mordante

Mijn nieuwste aanwinst, een Schiit Wyrd met Schiit Pyst USB kabel.

Xander32

Nice.
En hoe doetie het in jouw set?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mordante

Citaat van: Xander32 op januari 25, 2015, 17:02:17
Nice.
En hoe doetie het in jouw set?

Geen idee nog. Heb de Schiit gisteren voor mijn verjaardag gekregen (was 15jan jarig) maar gisteren veel drank en vandaag brak en hoofdpijn.

Xander32

;D

Wanneer de mist is opgetrokken lees ik hier graag een x jouw bevindingen  8).

Citaat van: Mordante op januari 25, 2015, 17:05:41
Geen idee nog. Heb de Schiit gisteren voor mijn verjaardag gekregen (was 15jan jarig) maar gisteren veel drank en vandaag brak en hoofdpijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mordante

Mijn ervaringen met de Schiit Wyrd:

De eerste keer dat ik ging luisteren met de Schiit Wyrd in mijn systeem vond ik het best tegenvallen. Geen grote verbeteringen. Eigenlijk helemaal geen verbetering. Misschien is de USB output van mijn laptop gewoon wel goed. Later nog eens luisteren. Ondertussen mijn audio rack opnieuw ingedeeld. Alles een nieuw plaatsje gegeven om ruimte te maken voor mijn nieuwe platenspeler welke hopelijk snel komt. De Wyrd en Hiface aangesloten, aangezet en weggegaan.

Een dag of twee later ben ik er weer voor gaan zitten. Het requiem van Mozart door Carl Bohm opgezet (beste uitvoering van het requiem naar mijn smaak). Dat klonk best goed. Wederom geen directe grote verbeteringen. Gaandeweg merkte ik dat ik langer kon luisteren zonder dat ik luister moe werd. Vaak als ik via Foobar aan het luisteren was begon ik mij na een half uur tot een uur te irriteren. rusteloos te worden. Vaak uite zich dit door vaak van muziek te willen en of eten en drinken gaan halen.

Nu zat ik een stuk ontspannender te luisteren. Ik irriteerde mij minder aan de muziek. Mijn analoge set speelt op een hoger niveau en daar ben ik een stuk minder snel luister moe van. Met de Schiit Wyrd klinkt het (tenminste dank denk ik) minder korrelig, minder digitaal. In plaats van dat ik naar instrumenten luister, luister ik meer naar de muziek. Meer samenhang.

Ik weet dit is wat vaag en ik weet niet of ik het blind zou kunnen horen met of zonder Wyrd. Maar ik ben bij met mijn Wyrd Schiit.

Mordante

OP even aangepast. Zal nieuwe foto's maken wanneer mijn platenspeler er is.

Mordante

Vandaag begonnen met de LPs in Discogs te zetten. Wat een klote klus.

LPs uit de kast trekken naar boven lopen met een stapel LPs. Op zoeken op Discogs. In je lijst zetten. LPs weer naar beneden nemen. Volgende stapel pakken. etc.

Mordante

Een beetje spam is het wel.

MAAR MORGENAVOND MIJN PLATENSPELER OPHALEN  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Mordante