Metrum NOS dac

Gestart door Alco, november 10, 2010, 19:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoldar

Citaat van: Isflicka op april 18, 2014, 08:19:57
Dat moet een bijzondere ervaring geweest zijn. Deze Sony heeft natuurlijk ook een snelle, koele sound dus misschien dat je daarom weinig verschil kon horen.

Klopt. Het verschil was teniet te doen met een powerkabel swap. De Sony had een furutech alpha 3 kabe (brengt wat mee smootheid)l en de octave een  belden, beide met iego gold connectoren. De niveaus waren toevallig aan elkaar gelijk dus ik kon instant ab switchen tussen de Octave en 555es. Er draaide een schijfje en de digitale uitgang stond door verbonden naar de octave.

Normaal hoor al verschil tussen 1 connector aan een powerkabel, maar hier stond ik echt van te kijken. Kon er als goed als geen verschil tussen ontdekken, wellicht dat de sony wat meer heft en doortekening had in het laag. Na wat lezen blijkt dat de sony ook een filter heeft die veel softer en later ingrijpt dan het standaart filter, mischien dat dat bijdraagt.

Denk dat je voor het geld nite zo snel een meer natuurlijke, neutrale en zuivere dac gaat vinden. De MF M1 die ik nu heb is ook prima, is net iet minder geraffineerd dan de ocatve en het hoog ligt er wat dik bovenop, maar niets dat niet te corrigeren is met een ic of powerkabel. En nu wel gebalanceedr aangesloten op de volledig gebalanceerde Graaf gm50.




Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Isflicka

Citaat van: frank2 op april 18, 2014, 08:33:11
Het meest vervelende vind ik altijd dat inspelen. Ook bij de Quad duurt dit tergend langzaam, na 2 a 3 weken pas op "stoom". Wel valt na 35 uur op dat de stemmen meer upfront zijn, dat zorgde gisteren bij de Passion voor meer beleving, het klonk niet zoals normaal afstandelijk, je zat er meer in.
MMmm, dat vind ik juist de charme van iets nieuws. Dat zijn voor mij de onbetaalbare momenten. Vanmorgen speciaal vroeg opgestaan om naar een nagelnieuwe Pro-Ject DAC Box RS en Pro-Ject Stream Box RS te luisteren.....heerlijk.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

frank2

Het probleem is dat je meestal niet weet waar het eindigt, dus hoe goed hij is. Dat is afwachten....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

zoldar

Het langste wat ik meeggemaakt heb is 400-500 uur inspelen bij een headphone amp. Daarna kwam dat ding pas op zijn uiteindelijke klank. Daarom nooit dingen nieuw kopen en nan een week meteen besluiten dat het niks is. Maar ik leef niet met de onzekerheid of dit wel het eind is. Dat is me te veel gemier.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Roksan

Citaat van: Isflicka op april 18, 2014, 09:09:05
MMmm, dat vind ik juist de charme van iets nieuws. Dat zijn voor mij de onbetaalbare momenten. Vanmorgen speciaal vroeg opgestaan om naar een nagelnieuwe Pro-Ject DAC Box RS en Pro-Ject Stream Box RS te luisteren.....heerlijk.

En wat zijn je bevindingen tot nu toe. In Duitsland zijn er erg enthousiast over (Stereoplay)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Isflicka

Citaat van: Roksan op april 18, 2014, 16:33:12
En wat zijn je bevindingen tot nu toe. In Duitsland zijn er erg enthousiast over (Stereoplay)
De stream box wordt op dit moment omgeruild dus ik kan er nog niet heel erg veel over zeggen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Nog een paar weekjes slapen en dan komt Metrum Acoustics met de nieuwe USB interface van Amanero. Hier worden niet alleen OS X Mavericks gebruikers weer vrolijk van.  :pompom:  In mijn ogen een goede beslissing!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Barry32

Inderdaad een goede beslissing om op een andere USB-SPDIF converter over te schakelen. Zouden ze een upgrade/oplossing bieden voor Metrum gebruikers met de M2tech OEM oplossing?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Isflicka

Citaat van: Barry32 op april 26, 2014, 20:58:44
Inderdaad een goede beslissing om op een andere USB-SPDIF converter over te schakelen. Zouden ze een upgrade/oplossing bieden voor Metrum gebruikers met de M2tech OEM oplossing?
Ja, er komt een upgrade voor de huidige gebruikers.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

martin778

#1359
Mannen, wanneer is Metrum overgestapt naar de nieuwe print in de Octave Mk1?

Ik heb mijn exemplaar opengemaakt en hij verschilt lichtelijk met eentje die ik vorig jaar had. De nieuwe heeft o.a

- 1x enkele Amplimo 15VA trafo, de oudere had 2 kleinere 7VA's
- Groene PCB
- Andere elco's
- Zo goed als alles is nu SMD, ook de mooie koelblokjes zijn weg.

jpmoree

Stel de vraag eens direct bij Metrum, doorgaans heb je binnen een dag antwoord.

Isflicka

Citaat van: martin778 op mei 13, 2014, 20:21:43
Mannen, wanneer is Metrum overgestapt naar de nieuwe print in de Octave Mk1?

Ik heb mijn exemplaar opengemaakt en hij verschilt lichtelijk met eentje die ik vorig jaar had. De nieuwe heeft o.a

- 1x enkele Amplimo 15VA trafo, de oudere had 2 kleinere 7VA's
- Groene PCB
- Andere elco's
- Zo goed als alles is nu SMD, ook de mooie koelblokjes zijn weg.
De enkele Amplimo zit er al vanaf het eerste productiejaar en de huidige opbouw sinds de komst van de Hex.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

martin778

Dank voor de info! Zo te lezen zijn ze dus best snel gestopt met de 2 trafo's versie.


Deleted Member 2

Citaat van: martin778 op mei 14, 2014, 10:42:37
Dank voor de info! Zo te lezen zijn ze dus best snel gestopt met de 2 trafo's versie.

Ja.
Heeft met productieaspecten van doen. Aan de specs is verder niets veranderd.

Gr
Henk

Isflicka

#1364
Citaat van: Onder013 op mei 14, 2014, 11:11:39
Ja.
Heeft met productieaspecten van doen. Aan de specs is verder niets veranderd.

Gr
Henk
Volgens mij waren er wel klankmatige verschillen en bij de groene PCB heb je meer kans op een 24/192kHz exemplaar i.p.v. 24/176kHz.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted Member 2

Citaat van: Isflicka op mei 14, 2014, 12:38:44
Volgens mij waren er wel klankmatige verschillen en bij de groene PCB heb je meer kans op een 24/192kHz exemplaar i.p.v. 24/176kHz.

De klankmatige verschillen zijn er zeker met de Octave II ten opzichte van de serie I (met de twee trafo's).
Over de klankmatige verschillen tussen de versies met 1 en met 2 trafo's heb ik uitgebreid gemaild met Cees. Hij geeft aan dat er geen klankmatige verschillen zijn. helaas heb ik de versies niet kunnen vergelijken.

Gr
Henk

Bergsman

Citaat van: Isflicka op april 27, 2014, 10:43:17
Ja, er komt een upgrade voor de huidige gebruikers.

Er is nu een driver voor Mavericks voor de mensen die de oude OEM module van M2tech hebben . Zie hier : http://www.metrum-acoustics.nl/downloads.html

Mordante

Citaat van: Isflicka op april 23, 2014, 16:14:46
Nog een paar weekjes slapen en dan komt Metrum Acoustics met de nieuwe USB interface van Amanero. Hier worden niet alleen OS X Mavericks gebruikers weer vrolijk van.  :pompom:  In mijn ogen een goede beslissing!

Wat is het verschil tussen M2tech en Amanero?

peterxanadu

Geruchten gaat dat de makers van de HEX ook versterkers gaan maken.
Weet 1 van jullie of dit klopt?

lynch1979

Citaat van: peterxanadu op mei 25, 2014, 00:39:54
Geruchten gaat dat de makers van de HEX ook versterkers gaan maken.
Weet 1 van jullie of dit klopt?



Dat is juist.

Er komt een voorversterker met monoblokken....

peterxanadu

Dat is leuk  :clapping: :clapping:
En is dat op basis van hybride ?
En weet jij toevallig ook wat de prijs ongeveer gaat worden

lynch1979

Citaat van: peterxanadu op mei 25, 2014, 11:12:17
Dat is leuk  :clapping: :clapping:
En is dat op basis van hybride ?
En weet jij toevallig ook wat de prijs ongeveer gaat worden

Verdere informatie heb ik helaas niet, dit is het enige wat ik tot nu toe weet.

Isflicka

Citaat van: Mordante op mei 22, 2014, 10:33:27
Wat is het verschil tussen M2tech en Amanero?
Bedoel je technisch of gehoormatig?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Citaat van: lynch1979 op mei 25, 2014, 06:40:30
Dat is juist.

Er komt een voorversterker met monoblokken....

MMMmmm, weer iemand geweest die z'n mond niet kon houden!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

J.S.

Citaat van: Isflicka op mei 26, 2014, 11:29:00
Bedoel je technisch of gehoormatig?

Even schaamteloos op inbreken: ben wel benieuwd naar beide. Is het mogelijk om het bestaande m2tech usb board 1-op-1 uit wisselen met de Amanero (uiteraard wel drivers wisselen)? En is dat in jouw ogen (oren) uberhaupt de moeite waard?