Metrum NOS dac

Gestart door Alco, november 10, 2010, 19:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lynch1979

Citaat van: Isflicka op mei 26, 2014, 11:33:01
MMMmmm, weer iemand geweest die z'n mond niet kon houden!

Er is mij nooit gezegd dat ik er mijn mond over moest houden.

Isflicka

Citaat van: lynch1979 op mei 26, 2014, 11:42:27
Er is mij nooit gezegd dat ik er mijn mond over moest houden.
Nee, het ligt toch al op straat dus dan geeft ook niet meer.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

lynch1979

Citaat van: Isflicka op mei 26, 2014, 12:06:05
Nee, het ligt toch al op straat dus dan geeft ook niet meer.

Ik wist het al sinds januari, als het echt "geheim" was dan hadden ze mij ook niks verteld.
Zie het als gratis promotie.

Mordante

Citaat van: Isflicka op mei 26, 2014, 11:29:00
Bedoel je technisch of gehoormatig?

Beide :) het liefst. M2tech staat volgens mij niet slecht aangeschreven. Dus vroeg mij af waarom jij het een goede beslissing vind dat ze er vanaf stappen.

Pjotr27

CitaatBedoel je technisch of gehoormatig?

Het kan ook te maken hebben met marges of inkoopbeperkingen...
M2tech zit in dezelfde vijver te vissen en ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op leveringen aan een concurrent...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

peterxanadu

Citaat van: lynch1979 op mei 26, 2014, 12:17:02
Ik wist het al sinds januari, als het echt "geheim" was dan hadden ze mij ook niks verteld.
Zie het als gratis promotie.

Ik Ben in ieder geval blij met jouw, want ik ga nu nog even wachten voordat ik ga kopen.

lynch1979

Citaat van: peterxanadu op mei 29, 2014, 18:24:41
Ik Ben in ieder geval blij met jouw, want ik ga nu nog even wachten voordat ik ga kopen.

;D

Ik weet niet wanneer ze gaan uitkomen, anders even een mailtje naar Metrum sturen.

Joris1971

Citaat van: Isflicka op mei 26, 2014, 12:06:05
Nee, het ligt toch al op straat dus dan geeft ook niet meer.

Wat lan jou dat trouwens iets schelen?

Isflicka

Citaat van: lynch1979 op mei 29, 2014, 18:58:51
;D

Ik weet niet wanneer ze gaan uitkomen, anders even een mailtje naar Metrum sturen.
Eind 2014 maar reken op levering begin 2015. Er is wat vertraging.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Citaat van: Joris1971 op mei 30, 2014, 13:06:56
Wat lan jou dat trouwens iets schelen?
Eigenlijk maar heel weinig....
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

peterxanadu

Citaat van: Isflicka op mei 30, 2014, 15:10:20
Eind 2014 maar reken op levering begin 2015. Er is wat vertraging.

Oké dan kan ik nog wel even wachten hoor. Heb tijd zat. Heb vandaag nog even een mailtje gestuurd.
Ben erg benieuwd of het een hybride versterker wordt. Ik ben toen bij hem thuis geweest en het geheel klonk heel mooi.

Pjotr27

Vandaag bij een kennis naar de Metrum Hex geluisterd, als cd loopwerk gebruikten we een Marantz CD-5004, later geswitched naar een Marantz SA-11s3 als loopwerk. Gewoon via spdif met een simpele 75 ohm digi interlink. Daarna nog de best klinkende combi vergeleken met de stand alone SA-11s3.

Best klinkende combinatie: de cd-5004 met de Hex, en niet zo'n klein beetje beter als met de SA-11s3 als stand alone of loopwerk. Stand alone is het minste. Leuke ervaring en genoten van de Hex....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Isflicka

Citaat van: Pjotr27 op juni  9, 2014, 19:04:45
Best klinkende combinatie: de cd-5004 met de Hex, en niet zo'n klein beetje beter als met de SA-11s3 als stand alone of loopwerk. Stand alone is het minste. Leuke ervaring en genoten van de Hex....
Soms klinken bijzondere combinaties opvallend goed. Vorige week vrijdag heb ik een tweaked Western Digital WD TV Live van 70 Euro i.c.m. de Hex geweldig goed horen spelen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

J.S.

Iemand al de m2tech en Amanero USB-modules met elkaar kunnen vergelijken?

YamahaRXV

Citaat van: J.S. op juni 29, 2014, 22:57:36
Iemand al de m2tech en Amanero USB-modules met elkaar kunnen vergelijken?

Ik heb hier nu sinds gisteren de Octave mkII met Amanero usb module staan. Ondanks nog niet voldoende ingespeeld kan ik wel zeggen dat de Octave met Amandero usb module al erg goed klinkt  ;)
Helaas heb ik deze niet kunnen vergelijken met de vorige versie voorzien van de M2Tech usb module, maar wel met de Octave mkII zonder usb module en gebruikmakende van de Teddy Pardo U2S usb to spdif converter op de dig. coax ingang.
De Octave mkII met Amandero usb module klinkt wat transparanter, maar ook wat puntiger, sneller, en strakker in het laag dan de versie zonder usb module en gebruik makende van de Teddy Pardo U2S.  Cees Ruijtenberg van Metrum kon dit ook bevestigen en gaf aan de usb ingang te prefereren boven de coax ingang.
Volgens hem is de integratie van de Amanero usb module niet alleen een verbetering m.b.t. Mac Mavericks compatible, maar ook een klankmatige verbetering  8)

Ik heb inmiddels ook nog een externe lineaire 5 volt usb voeding besteld om de Amanero usb module te bypass-en en te voorzien van ''schone'' spanning die dan dus niet meer via de Mac Mini verzorgt wordt. Dit moet klankmatig ook nog wat voordelen opleveren denk ik ondanks dat Cees mij meldde dat de Octave usb voorzien is van een soort filter tegen ''vervuilde'' spanning van Mac/laptop/pc.
De Metrum Hex heeft overigens dit ''probleem'' niet want die haalt zijn spanning voor de usb module van de interne PSU.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

J.S.

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Klinkt zeker wel het experiment waard als ze 1-op-1 uitgewisseld kunnen worden. Ik gebruik zelf een ifi iUSB om het aangeleverde sap wat schoner te krijgen voor de Metrum en dat lijkt wel iets te schelen, hoewel ik zeker open sta voor placebo ;D

YamahaRXV

Citaat van: J.S. op juni 30, 2014, 08:33:26
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Klinkt zeker wel het experiment waard als ze 1-op-1 uitgewisseld kunnen worden. Ik gebruik zelf een ifi iUSB om het aangeleverde sap wat schoner te krijgen voor de Metrum en dat lijkt wel iets te schelen, hoewel ik zeker open sta voor placebo ;D

Zeker interessant om beide versies te vergelijken met elkaar Jelle  ;) Ik begrijp dat jij de versie met M2Tech usb module hebt ?
Die ifi iusb is een erg mooie usb voeding en ik heb er al flink wat positieve dingen over gelezen, zeker wanneer deze gecombineerd was met de Octave mkII voorzien van M2Tech usb module.

Gisteren zat ik nog erg in twijfel of ik de ifi zou gaan bestellen, maar ik heb nu de wat interessanter geprijsde Aqvox ''Low-Noise Power Supply besteld.
Moet voor zijn geld ook een erg goede usb voeding zijn als ik de verhalen mag geloven... ;)

Ik ben erg benieuwd of Metrum ook bij de eerdere Octave mkII met M2Tech usb module het stukje voeding filtering heeft toegepast wat de laatste versie met Amanero usb module dus sowieso wel heeft  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

J.S.

Hahaha, laten we een shoot-out houden Jan O0 Ik ben heel benieuwd naar de Pass, want de XA30.5 staat al jaren op m'n lijstje als potentieel kroonjuweel.

Neem ik m'n Octave MKII met m2tech module mee (zou ook gefilterd moeten zijn volgens de blurb) + de iUSB.

YamahaRXV

Citaat van: J.S. op juni 30, 2014, 09:28:44
Hahaha, laten we een shoot-out houden Jan O0 Ik ben heel benieuwd naar de Pass, want de XA30.5 staat al jaren op m'n lijstje als potentieel kroonjuweel.

Neem ik m'n Octave MKII met m2tech module mee (zou ook gefilterd moeten zijn volgens de blurb) + de iUSB.

Prima voorstel, je bent welkom Jelle  ;)  Als je mij nog wat tijd geeft om mijn Octave usb nog een aantal benodigde inspeeluren te gunnen dan spreken we zeker binnenkort wat af, want ik ben ook erg benieuwd !

Jouw voorkeur voor een Pass XA30.5 kan ik heel goed begrijpen, prachtige en erg muzikale eindversterker  :inlove:
Ik heb nu nog een volledig ingespeelde Int. 150 thuis staan van de dealer, maar deze wordt naar verwachting over zo,n 1,5 week omgewisseld voor een geheel nieuw exemplaar wat (helaas) ook weer ingespeeld moet worden... :nopompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

J.S.

Mooi, die Int 150 :wub: Schiet maar een Pm'tje als je denkt dat de boel gaar is!

YamahaRXV

Citaat van: J.S. op juni 30, 2014, 10:12:43
Mooi, die Int 150 :wub: Schiet maar een Pm'tje als je denkt dat de boel gaar is!

Komt goed  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Passion4Sound

Als er een shootout komt tussen DAC's of pre DAC's, dan heb ik nog een leuke primeur.  :)
Ik hoor graag als dat zo is.

grtz,

Alex
Passion4Sound

YamahaRXV

Citaat van: Passion4Sound op juni 30, 2014, 13:17:20
Als er een shootout komt tussen DAC's of pre DAC's, dan heb ik nog een leuke primeur.  :)
Ik hoor graag als dat zo is.

grtz,

Alex
Passion4Sound

Betreft een vrij simpel vergelijk tussen twee Metrum Octave mkII varianten, dus niet al te heftig hoor... ;D
Maar primeurs zijn geen primeurs als er niet een klein tipje van de sluier gelicht kan worden  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Passion4Sound

#1398
Citaat van: YamahaRXV op juni 30, 2014, 21:12:41
Betreft een vrij simpel vergelijk tussen twee Metrum Octave mkII varianten, dus niet al te heftig hoor... ;D
Maar primeurs zijn geen primeurs als er niet een klein tipje van de sluier gelicht kan worden  :P

Hoi Yamaha,

Eigenlijk is dit het verkeerde topic waaronder ik dit bekend wilde maken, maar oké.
Het gaat om de Didit Highend Audio  DAC212. Wij van Passion4Sound hebben een van de eerste units worldwide beschikbaar gekregen voor luister sessies.
Eerst willen we deze DAC verder bekend maken op dit forum en verwerken op mijn website.
Miv 1 juli zal de Didit DAC212 de verkoop ingaan.

Zijn er forumleden nieuwsgierig naar de prestaties van deze Didit DAC hoor ik dat graag.
Het gaat hier om een DAC die tevens te gebruiken is als een pre-DAC of koptelefoon versterker.

Ik zal hier zeker verder uitgebreid op terugkomen.

grtz,

Alex
Passion4Sound

Isflicka

Hallo Alex,

Misschien is het niet handig om de Didit DAC212 in een shootout met een Metrum acoustics mee te laten lopen. Het pijsverschil is erg groot en Metrum liefhebbers hebben toch voorkeur voor het non oversamplingprincipe. Stel dat de algemene voorkeur uitgaat naar de Metrum? Hoe ga je daar dan mee om? Overigens ziet de Didit er (vooral van binnen) geweldig uit!

Groetjes,
Hulda
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff