Discussies over "onzin", etc.

Gestart door jowi, oktober 29, 2010, 17:55:53

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 29, 2010, 17:36:46
Ben je het er niet mee eens? Reageer constructief. Kom je om te zieken? Geen probleem, dan mag je thuis een paar dagen uitzieken zonder HT Forum.
Geef mij eens een voorbeeld hoe ik op constructieve wijze duidelijk kan maken aan Coned dat zijn ideëen en theoriën kant noch wal raken en dat HIJ feitelijk degene is die het forum loopt te zieken met zijn fantasieën? Onzin roepen mag dus, dat valt onder de 'vrijheid van meningsuiting' maar zeggen dat het onzin is mag niet? Ja alleen constructief. Hoe doe je dat zonder dat de topicstarter er aanstoot aan neemt? Onmogelijk. Dan maar niets zeggen en jezelf monddood maken terwijl iedereen zijn waanzin als waarheid kan spuien? No way. Dat kun je niet menen.

Dit is precies waar Coned op uit is met dit topic, mocht het jullie nog niet duidelijk zijn. Een precedent scheppen zodat hij door kan gaan met zijn bizarre, gestoorde en lachwekkende maar oh zo irritante onzin, en de rest van het forum moet het zich maar laten welgevallen. Precies wat Coned wil. Ik zei het al, hij is gek, maar niet dom.

Gooi die mafkees toch van het forum af. Aan dit soort mensen is vrijheid van meningsuiting niet besteed. En dat is MIJN mening. Wil ik best een paar dagen over nadenken mocht jullie dat niet bevallen.

blue-eyes

Die discussie wil ik best voeren, maar niet hier. Graag een ander topic openen aub.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Ejorne

Wat mi ook onder onzin valt is lomp en onbenullig lopen te schreeuwen tegen vrijwel iedereen en direct lopen te jammeren als er een heel klein balletje terug wordt geketst...

blue-eyes

In jouw perseptie is het onzin, en voor vele anderen ook. Voor de TS niet, en misschien ook voor anderen niet.
Reageren dat het onzin is MAG uiteraard. Helaas doen we dat niet altijd in nette bewoordingen en wordt de TS belachelijk gemaakt. En dat is juist wat ik niet wil. Daar ga ik naar acteren. Ik wordt geacht iedereen te beschermen en het forum netjes te houden.

Andersom geldt dit ook. De TS mag zich er best aanstoot aannemen, maar zonder reden zal ik de posters in bescherming nemen. Het gaat altijd voor ons als admins twee kanten op.
We horen niet naar de inhoud te kijken, we bekijken of de inhoud conform het kader is, zo niet stoppen we de thread. Indien wel, mag er gediscuseerd worden.

Dus direct een oproep om je taal daar omtrent te minderen ;)

Ik heb aangegeven dat je NIET moet reageren als je het er niet mee eens bent. Als niemand dat doet, dan bloeden al deze topics dood.

IMO waar jij eigenlijk op doelt is dat het KADER vernauwender gemaakt moet worden. Wat mogen we wel en niet over posten.
Maar dat is een lastige in dit geval en andere discussies. Velen beschouwen het als onzin (including me) maar ook vele zijn hier door geintrigeerd en praten hierover en is wellicht voor hun de waarheid.
We willen niemand de mond snoeren. Ook al is 95% van de leden van mening dat dit klinkklare onzin is.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Citaat van: Ejorne op oktober 29, 2010, 18:06:21
Wat mi ook onder onzin valt is lomp en onbenullig lopen te schreeuwen tegen vrijwel iedereen en direct lopen te jammeren als er een heel klein balletje terug wordt geketst...

Zie boven. Dat hoort ook niet.
Wie de bal kaatst....... 
Wij als admins gaan daar dan ook niet meer in mee.

Wij horen graag als we niet consistent zijn!

Zaagstra

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 29, 2010, 18:06:40
Ik heb aangegeven dat je NIET moet reageren als je het er niet mee eens bent. Als niemand dat doet, dan bloeden al deze topics dood.

Je bedoelt denk ik "Ik heb aangegeven dat je niet MOET reageren als je het er niet mee eens bent"?

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Raphie

Wat ik niet snap is dat CONED:
1 - van dit soort onzin topics mag blijven openen (verborgen theorieen, stockphoto's, conspiracies en wat al niet meer zij)
2- En deze tevens ook weer te pas en ontepas ongestraft mag dichtgooien als de discussie niet meer zijn kant uitgaat.

DAT is pas onzin.
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 29, 2010, 18:06:40
Ook al is 95% van de leden van mening dat dit klinkklare onzin is.

Het grappige is wel dat de meerderheid van dit forum in de diverse polls aangeeft verschillen te horen tussen kabels en andere tot voodoo gebombardeerde zaken. Daarom vind ik het altijd wel grappig en ook interessant als er weer een discussie gaande is. Vaak kun je daar interessante reacties van believers en sceps vinden. Dus kennelijk zijn er vele onder ons die het tot nu toe onverklaarbare wel degelijk ervaren en daarmee vaak ook geloven...

Maar erg jammer dat er altijd weer dat 'gajes' rondloopt dat de boel verziekt. En deze ziektekiemen komen mi voor tussen beide groeperingen.    

jowi

Citaat van: Ejorne op oktober 29, 2010, 18:06:21
Ontopic blijven is ook moeilijk blijkbaar. Ik snap dat je dit wilt misbruiken om mij aan te pakken maar jammer joh, beetje doorzichtig.

VlisChris

Citaat van: Raphie op oktober 29, 2010, 18:12:24

2- En deze tevens ook weer te pas en ontepas ongestraft mag dichtgooien als de discussie niet meer zijn kant uitgaat.

Mag die ook niet. Hij had er laatst een dichtgegooid en die is door een van de admins (Perfectionist meen ik?) weer geopend met de mededeling dat die nu openblijft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

ik heb de hele kabeldiscussie losgelaten, men doet maar, maar dit soort afterhours topics is gewoon klinkklare onzin.
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: jowi op oktober 29, 2010, 18:14:00
Ontopic blijven is ook moeilijk blijkbaar. Ik snap dat je dit wilt misbruiken om mij aan te pakken maar jammer joh, beetje doorzichtig.

Je mag je uiteraard aangesproken voelen. En meegaan in de offtopic is mij ook geen probleem hoor.

blue-eyes

wat is het toch moeilijk voor sommigen...... :D

blue-eyes

Citaat van: Raphie op oktober 29, 2010, 18:15:35
ik heb de hele kabeldiscussie losgelaten, men doet maar, maar dit soort afterhours topics is gewoon klinkklare onzin.

Vrijheid van meningsuiting is niet hetgeen jij onzin vind (en ik wellicht ook in veel gevallen :D ) uit te sluiten ;)
Daar stuur ik op. Op het gestelde kader. Niet op wat jij of ik vinden.

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

jowi

Nu vind ik een hoop topics en meningen onzin, daar gaat het niet om, het gaat mij puur om de niet aflatende stroom van pseudo-wetenschappelijke diarree die Coned telkens weer over alles en ons uitstort. Niets is volgens hem (!) wat het lijkt, alles is een conspiracy, vooral alles wat met gevestigde orde en of wetenschap te maken heeft is in zijn ogen onzin, maar hij komt zelf met de meest vage sites en quotes die vervolgens als absolute waarheid neer wordt gezet, en waar je niet tegen in mag gaan. En als je er niet mee eens bent is dat voor hem alleen maar een bevestiging, hij is totaal NIET uit op een discussie, dat blijkt maar weer uit het vorige topic. Alleen al daarom zou ie moeten vertrekken.

Vrijheid van meningsuiting is 1 ding, maar persoonlijk voel ik me beledigd door zoveel onzinnige quasi-wetenschap, en wens ik eigenlijk niet meer met hem op het forum geconfronteerd te worden. Ik weiger overigens om dan zelf te vertrekken, dat mag duidelijk zijn. Zo werkt het natuurlijk niet.

De vraag is dus in hoeverre het forum bereid is zich te laten gijzelen door deze pseudo-wetenschapper en fantast. Want het heeft NIETS meer met audio te maken. Nul, nada, noppes, niks. Alles is een excuus ter eer en meerdere glorie van Coned, die zichzelf het beste vind wat deze wereld is overkomen, alleen hij snapt niet dat de rest van de wereld dat niet vind. En hij zal niet rusten voor de wereld hem erkend, en dit forum is zijn platform.

-------------
Zin verwijderd. Dat bedoelt BE met respectvol discussiëren.

MaxxMark

imo kan je al die topics die oa Coned aanmaakt (maar ook de zgn 'voodoo' topics) scharen onder dezelfde discussie een tijdje terug over of topics over  "geloof" mochten. Waarom? Iemand gelooft ergens wel of niet in.

Als iemand gelooft dat er samenzweringen zijn over iets, dan kan je hoog of laag springen, je kunt die persoon toch nooit overtuigen van het tegendeel. Het is weggegooide moeite.

Zelf vind ik dat zo iemand best zijn mening mag ventileren op het forum (daar zijn de 'after hours' topics natuurlijk voor). Maar tegelijkertijd vind ik dat het ook wel met mate moet gebeuren. Als ik bijvoorbeeld 3x per week een topic open over iets compleet idioots, dan kan je er op wachten dat mensen mij vervolgens zat zullen zijn en er over zullen gaan klagen.

Als moderator zou je dan best wel een opmerking daar over mogen maken richting de topic starter.

Aan de andere kant heb je uiteraard Jowi zijn aparte en uitgesproken manier van iets overbrengen. Hij doet dit vaak in een voor de meeste mensen irritante manier. Maar heeft daarbij meestal (maar dus niet altijd!) zeker wel een punt. Ik vind dan ook dat je iemand daar niet direct op aan kunt kijken.

Om nog maar een voorbeeld te geven. Als ik vol overtuiging vertel dat links eigenlijk rechts is, dan vind ik het prima kunnen dat iemand als jowi zou zeggen: "Ben je compleet gestoord ofzo!? Wat is dat voor debiele instelling... Laat je eens nakijken ofzo!". Het niet netjes ingepakt, maar zeker niet onterecht.

just my 2 cents. Misschien niet absoluut ontopic maar iig relevant richting Jowi cq Coned ;)

edit: Na het lezen van Jowi zijn zin: "het gaat mij puur om de niet aflatende stroom van pseudo-wetenschappelijke diarree die Coned telkens weer over alles en ons uitstort." was mijn dag weer goed gemaakt :P Een perfect voorbeeld van wat ik hierboven bedoelde.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Deleted member

Citaat van: jowi op oktober 29, 2010, 18:40:44
Vrijheid van meningsuiting is 1 ding, maar persoonlijk voel ik me beledigd door zoveel onzinnige quasi-wetenschap, en wens ik eigenlijk niet meer met hem op het forum geconfronteerd te worden. Ik weiger overigens om dan zelf te vertrekken, dat mag duidelijk zijn. Zo werkt het natuurlijk niet.

Sorry hoor maar hier geef je dus zelf al aan waar 't probleem zit; bij jezelf dus. Jíj laat je beledigen door de inhoud van hetgeen hij zegt. Dat is natuurlijk zo krom als een banaan en hem om die reden willen bannen dat is nou wat je pure censuur noemt. Als het nou de manier is waarop hij dingen brengt bijvoorbeeld onbeschoft, onrespectvol etc. dan zou je een punt hebben maar daar heb ik 'm nog nooit op betrapt. B-E heeft mijns inziens dus helemaal gelijk, het einde is zoek als hij en andere mods gaan modereren op de inhoud, tenzij die natuurlijk ergens volledig offtopic is of 't onderwerp is uitgesloten in de regels van 't forum zoals religie en politiek dat zijn.

jowi

Ieder weldenkend mens die een beetje hersens heeft zou zich door dit soort pseudo-feiten beledigd moeten voelen. Dat jullie dit over je heen laat gaan 'omdat het nu eenmaal iemands mening is' zegt meer over jullie dan over mij ben ik bang. Ik zou haast de connectie met linkse geitenwollensokken hippiecultuur willen leggen, ware het niet dat dat niet meer mag ;)

squeek

Ik wil hier toch graag eventjes op reageren als niet-moderator en dus als forumlid.  :)

Het stak mij al gewoon tegen toen ik de titel van het topic van Coned las. "Weeral een kabeltopic" dacht ik. Waarom, in godsnaam, waarom moet men weer beginnen op deze manier een populatie proberen te overtuigen van hun standpunt? Wanneer eindigt deze onzin? Ik kan er niet anders mee omgaan dan jowi bijvoorbeeld nu doet. Dit is toch gewoon pure opstokerij of niet? Je kan er gewoon niet omheen dat er forumleden zijn, die perfect weten hoe je het forum op stelten kan zetten. Het is kwestie van de juiste trigger te activeren en de rest gebeurd vanzelf. Uiteraard stoort dit mensen na weken van dergelijke zever te moeten lezen dag na dag. Daar heb je gewoon geen zin in na een lange werkdag.

Ik respecteer de regels en feiten die Blue-eyes aanhaalt betreffende vrijheid van meningsuiting en dat iedereen een topic mag opstarten etc. Maar dit is gewoon pure onzin dat een kerel die continue blijft doordrammen over de meest absurde dingen gewoon zijn gang kan blijven gaan terwijl onlangs een meer dan respectabel lid een ban krijgt (al is het voor één dag) omdat hij één keer niet heeft "geluisterd" naar een admins opmerking. Ik kan en wil daar gewoon niet mee akkoord gaan! De reactie dat men moet modereren op de feiten van dat moment zelf geeft me dan ook geen genoegen. Een user die men kent vanwege zen wangedrag kan zen ding onbelemmerd doen op deze manier ondanks de storm van protest maar één keer fel reageren als respectabel lid bezorgt je een ban!  :dontgetit: en niet te vergeten dat coned al een keer een ban for live heeft gehad onder een andere alias  :worship:

Weet je, soms zijn er dingen in het leven waarvan je gewoon weet dat het fout zit. Daar hoef je echt niet helderziend voor zijn!

Greetz

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

chansig

Citaat van: jowi op oktober 29, 2010, 19:09:51
Ieder weldenkend mens die een beetje hersens heeft zou zich door dit soort pseudo-feiten beledigd moeten voelen.

Waarom ?

Gr Hans

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

jowi

Citaat van: chansig op oktober 29, 2010, 19:16:37
Waarom ?
Als je dat nu nog moet vragen... sorry hoor. Ik denk dat ik wel duidelijk ben.

chansig

Citaat van: jowi op oktober 29, 2010, 19:22:32
Als je dat nu nog moet vragen... sorry hoor. Ik denk dat ik wel duidelijk ben.

Je bent toch niet stiekum een vrouw ?  :D

Ws heb ik dan niet de benodigde hersenen en val ik onder de categorie mensen die zich niet laat beledigen door inhoud.

Gr Hans

Deleted member

Ieder weldenkend mens die een beetje hersens heeft zou zich door dit soort pseudo-feiten beledigd moeten voelen. Dat jullie dit over je heen laat gaan 'omdat het nu eenmaal iemands mening is' zegt meer over jullie dan over mij ben ik bang. Ik zou haast de connectie met linkse geitenwollensokken hippiecultuur willen leggen, ware het niet dat dat niet meer mag ;)

Een belediging is een: "krenkende uiting die iemands eer en goede naam kan aantasten". Waarom zou je je beledigd voelen aangaande de onderwerpen die hij aansnijdt? Ik zie 't niet en snap 't niet maar goed 't is je goed recht om je beledigd te voelen gezien je dit als "ontvanger ook als zodanig ervaart". Maar goed, tot zo ver het quoten uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belediging  ;)

Ik geloof overigens wel dat jij je echt beledigd voelt anders zou je 't simpelweg gewoon laten gaan, 't negeren in plaats van steeds tegenin te gaan of een andere mening/opvatting te willen verdedigen. Feit is dat zolang er niemand reageert er ook geen discussie is en een topic dus langzaam wegzakt naar de vergetelheid. Als dat niet gebeurd omdat mensen het blijkbaar leuk vinden om over te discussieren en de forumregels dat niet verbieden dan heeft 't topic blijkbaar waarde voor anderen. Persoonlijk geloof ik niet dat jij of anderen je geroepen moeten voelen om aan te geven dat 't niet klopt om andere lezers te beschermen, die kunnen in de meeste gevallen best voor zichzelf nadenken.

Dat jullie dit over je heen laat gaan 'omdat het nu eenmaal iemands mening is' zegt meer over jullie dan over mij ben ik bang. Ik zou haast de connectie met linkse geitenwollensokken hippiecultuur willen leggen, ware het niet dat dat niet meer mag ;)

Dit noem ik "stoken" en poging tot beledigen. Iets toch zeggen ondanks te zeggen 't eigenlijk niet te willen/mogen zeggen doet er niet aan af.  ;D

Robbert54

Citaat van: jowi op oktober 29, 2010, 17:55:53
Geef mij eens een voorbeeld hoe ik op constructieve wijze duidelijk kan maken aan Coned dat zijn ideëen en theoriën kant noch wal raken en dat HIJ feitelijk degene is die het forum loopt te zieken met zijn fantasieën? Onzin roepen mag dus, dat valt onder de 'vrijheid van meningsuiting' maar zeggen dat het onzin is mag niet? Ja alleen constructief. Hoe doe je dat zonder dat de topicstarter er aanstoot aan neemt? Onmogelijk. Dan maar niets zeggen en jezelf monddood maken terwijl iedereen zijn waanzin als waarheid kan spuien? No way. Dat kun je niet menen.

Dit is precies waar Coned op uit is met dit topic, mocht het jullie nog niet duidelijk zijn. Een precedent scheppen zodat hij door kan gaan met zijn bizarre, gestoorde en lachwekkende maar oh zo irritante onzin, en de rest van het forum moet het zich maar laten welgevallen. Precies wat Coned wil. Ik zei het al, hij is gek, maar niet dom.

Gooi die mafkees toch van het forum af. Aan dit soort mensen is vrijheid van meningsuiting niet besteed. En dat is MIJN mening. Wil ik best een paar dagen over nadenken mocht jullie dat niet bevallen.
Dat hij wat anders denkt heb ik geen problemen mee, maar dat hij vervolgens nergens op reageerd wel. Hij blijft maar links posten en zijn mening geven, maar als hem wat wordt gevraagd of wanneer hij tegengas krijgt dan reageert hij gewoon niet. Dat vind ik nou echt irritant. Reageer en onderbouw je mening dan ook. En niet met nog meer links, maar met je eigen mening.. Moeilijk blijkbaar..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo