Marco,s setje. Netwerk verder finetunen

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

Rowdy2, Porsche4Life, AudioLaan en 2 gasten bekijken dit topic.

Spijkie

Citaat van: CinéHome op augustus 15, 2026, 20:59:47Je moet niet omzien naar het uiterlijk. De essentie is...
Messing of koper als de basis,
Koper, zilver, goud of rodium als toplaag (waar puur koper dan gewoon ongecoat is). Puur koper stekkers zijn trouwens ongemeen 'hard' van klank op de Eos 4.0em. Ik heb er nu terug enkele van aangekocht om het effect op subwoofers te testen. Op versterkers en bronnen schat ik het in als niet bruikbaar, tenzij je set zonder als een 'damp rag' klinkt. Suf en muf.

Dat is helemaal waar! Klinkt weer als top service , dankjewel
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Er is iets mis.
De muziek stopte al eens eerder met spelen.
Nu stopte hij 4 keer in korte tijd.
Ik denk dat er iets niet goed gaat in de meraki

Rowdy2

Probeer een andere poort.
Ontkoppel de Shield.

morca

Citaat van: Rowdy2 op augustus 16, 2026, 19:46:04Probeer een andere poort.
Ontkoppel de Shield.
Ga ik proberen.

De shield en zijn voeding zijn vd stroom .
Zou die uit nog invloed hebben?

Rowdy2

morca

Citaat van: Rowdy2 op augustus 16, 2026, 19:56:18Kan.
Ga ik in stappen proberen.

Nu speelt hij weer.
Hij stond ook de hele middag al aan.
Toen was het 1 keer opeens stil toen ik in de keuken was.

Gremlins  :crazy:

Rowdy2

Had je de vorige keer de Meraki ook de hele middag of meerdere uren achter mekaar aangehad toen je hetzelfde euvel had?

Church of Noise

Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

morca

Citaat van: Rowdy2 op augustus 16, 2026, 20:09:13Had je de vorige keer de Meraki ook de hele middag of meerdere uren achter mekaar aangehad toen je hetzelfde euvel had?
Vorige keer was de eerste keer dat aangesloten was.
Daarna opeens vandaag weer.
Gisteren niks aan de hand .

Kurt

Citaat van: Rowdy2 op augustus 16, 2026, 19:46:04Probeer een andere poort.
Ontkoppel de Shield.
Als je all-but-one van een switch haalt, heb je geen switch nodig...

Kurt

Citaat van: Rowdy2 op augustus 16, 2026, 20:09:13Had je de vorige keer de Meraki ook de hele middag of meerdere uren achter mekaar aangehad toen je hetzelfde euvel had?
Alhoewel low-end CISCO materiaal, kan dit normaal 24/7 aan.

Spijkie

Nog nooit last van gehad met mijn Meraki , ethernet kabels zijn dezelfde als met de vorige switch ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Citaat van: Spijkie op augustus 16, 2026, 20:32:02Nog nooit last van gehad met mijn Meraki , ethernet kabels zijn dezelfde als met de vorige switch ?
Nee die tussen de pc en de meraki was shielded.
Die heb ik gewisseld.
Goed dat je mij daaraan herinnert.
En ik heb de aarde aangesloten.

Spijkie

Ben benieuwd of het helpt , als t helpt kan ik t niet verklaren .

Kurt

Citaat van: CinéHome op augustus 15, 2026, 20:59:47Je moet niet omzien naar het uiterlijk. De essentie is...
Messing of koper als de basis,
Koper, zilver, goud of rodium als toplaag (waar puur koper dan gewoon ongecoat is). Puur koper stekkers zijn trouwens ongemeen 'hard' van klank op de Eos 4.0em. Ik heb er nu terug enkele van aangekocht om het effect op subwoofers te testen. Op versterkers en bronnen schat ik het in als niet bruikbaar, tenzij je set zonder als een 'damp rag' klinkt. Suf en muf.
Ik heb het je al eens voorgesteld. Wanneer komt nu die shoot-out? Wij (max 10 man) switchen kabels, en jij herkent welke kabel. Jij kiest de deuntjes. That simple!

Ik heb een power conditioner, dedicated line, verschillende sets, beetje goede electronica, een paar BBQs, Belgische speciaalbieren, en een zwembad voor diegenen die er klaar mee zijn.

Als het waar is wat je claimt, dan kan je meteen een container stekkers bestellen en verkoop je kilometers kabel. Een win-win toch voor jou?

Be my guest! Waar wacht je op?

Rowdy2

Citaat van: Church of Noise op augustus 16, 2026, 20:12:31Hoe dan?

Altijd alles ontkoppelen, dan weet je zeker dat de fout in het apparaat zit en niet in een externe apparaat.

Church of Noise

Citaat van: Rowdy2 op augustus 16, 2026, 21:06:45Altijd alles ontkoppelen, dan weet je zeker dat de fout in het apparaat zit en niet in een externe apparaat.

Een device dat niet gevoed wordt, kan geen signalen zenden of ontvangen.
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

Kurt

Idd. En zelfs al staat de Shield, of welk ander apparaat aan, dan alsnog is het net de taak van de switch om die packet switching volledig geisoleerd te laten verlopen.

Het net wel aanzetten van de Shield zou toelaten om te checken of het de switch of iets anders is. Als het probleem zich tergelijkertijd ook op de Shield manifesteert, is het wellicht ad switch te wijten.

Het gebruik van verschillende Eth kabels doet niets terzake.

Is er geen admin console op die Meraki waar je de logfiles kan bekijken?

morca

Het enige wat ik gisteren verandert heb.
De power cord, en de aarde aangesloten.
Zou er vervuiling via de aarde binnen kunnen komen die dit veroorzaakt.

Ik heb de aarde even gelift.
Nou lijkt hij weer goed te spelen.
De dagen daarvoor was er ook geen aarde aangesloten.

morca

Citaat van: Kurt op augustus 16, 2026, 21:33:50Idd. En zelfs al staat de Shield, of welk ander apparaat aan, dan alsnog is het net de taak van de switch om die packet switching volledig geisoleerd te laten verlopen.

Het net wel aanzetten van de Shield zou toelaten om te checken of het de switch of iets anders is. Als het probleem zich tergelijkertijd ook op de Shield manifesteert, is het wellicht ad switch te wijten.

Het gebruik van verschillende Eth kabels doet niets terzake.

Is er geen admin console op die Meraki waar je de logfiles kan bekijken?
Daar zat ik ook al aan te denken.
Zal vd week uitvogelen of er een log error bestand is.

Kurt

Als je op "cisco meraki event log" googled, komt er wel het eea naar boven.
Voor wat het waard is: https://www.youtube.com/watch?v=DchhqFISawI

morca

Ik heb het log nog niet gevonden.

Wel heb ik de king Ping lineaire voeding gereserveerd.
Ik denk dat ik die maar moet kopen.
Mocht de Meraki problemen geven.
Kan ik altijd nog die voeding aan de Netgear proberen.

PascalP

Kun je wel iets van een log bereiken als je geen licentie hebt op de Meraki?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono - Cisco Meraki MS220-8P

Spijkie

Citaat van: morca op augustus 16, 2026, 21:36:34Het enige wat ik gisteren verandert heb.
De power cord, en de aarde aangesloten.
Zou er vervuiling via de aarde binnen kunnen komen die dit veroorzaakt.

Ik heb de aarde even gelift.
Nou lijkt hij weer goed te spelen.
De dagen daarvoor was er ook geen aarde aangesloten.

Oké, bijzonder maar de aarde is dus noodzakelijk voor geen drop-outs. Weer leuk voer om t over te hebben want dit kan natuurlijk niet de oorzaak zijn maar is het stiekum toch  :devil:

morca

Citaat van: Spijkie op augustus 17, 2026, 09:20:36Oké, bijzonder maar de aarde is dus noodzakelijk voor geen drop-outs. Weer leuk voer om t over te hebben want dit kan natuurlijk niet de oorzaak zijn maar is het stiekum toch  :devil:
Ik weet het niet .
Het was mij geadviseerd om de aarde los te laten.
Als de poe eruit is zou hij alleen maar storing op kunnen vangen via de aarde.
Word mij gezegd,dat beweer ik niet zelf.

Denk laat ik het testen.
Ik heb de aarde in de c13 stekker gelift.
Zodat de eos 4 shield wel aangesloten is.

Word vervolgd...
Beter geen vervolg meer denk ik  :D