Marco,s setje. Meraki/pinda,mod & plixir Elite BDC MK2

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

morca

Met een Supra lorad power cord aan de Meraki ,is de balans die ik had weer weg.

Met het org power cord is die ong zoals het was.

Bij de switch is de uitwerking van de Messing stekkers net zo als in de set zelf.

Best verrassend omdat er alleen data doorheen gaat.
Het is nog geen muziek.

Het klinkt wel zuiverder nu.

Een eos 4 power cord met koperen vergulde stekkers zou hier nog wel wat aan verbetering geven.

Nou hopen dat mijn tv straks goed werkt  :D

Ik kreeg nog de tip van iemand beide switch op de router aan te sluiten.
En dan de streamer alleen aan de Meraki.
En de pc en shield op de Netgear.
In verband met eventuele ruis of storing vd andere poorten.

Rowdy2

Citaat van: morca op augustus 11, 2026, 17:31:16Ik kreeg nog de tip van iemand beide switch op de router aan te sluiten.
En dan de streamer alleen aan de Meraki.
En de pc en shield op de Netgear.
In verband met eventuele ruis of storing vd andere poorten.
Persoonlijk vind ik het een goede tip.
Misschien is een enkele lineaire voeding voor de Meraki al voldoende.

morca

Citaat van: Rowdy2 op augustus 11, 2026, 17:43:23Persoonlijk vind ik het een goede tip.
Misschien is een enkele lineaire voeding voor de Meraki al voldoende.
Ga ik dat later nog proberen.

De lineaire voeding gaat wel gebeuren denk ik.
Ga eerst even zo luisteren.
En met een eos power cord eraan.

Spijkie

Je moet m wel de tijd geven om in te spelen hè  :colgate: . Ohja , voetjes eronder kan ook nog helpen. Ik had de Eos er ook aan en dat was een erg fijne combi.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Citaat van: Spijkie op augustus 11, 2026, 18:39:07Je moet m wel de tijd geven om in te spelen hè  :colgate: . Ohja , voetjes eronder kan ook nog helpen. Ik had de Eos er ook aan en dat was een erg fijne combi.
Het lijkt of hij nu al ietsje lekkerder klinkt.

Ik krijg hier wel een dikke grijns van.
Het verschil is aanzienlijk.

Ik ben blij dat ik nog net op tijd de laatste Meraki had  :headbanging:

morca

Ik heb wat beter kunnen luisteren.
Dat geluid wat ik eerder als storing in mijn netwerk noemde is weg  :pompom:

Dat beetje wat over bleef zeg maar,als ik de shield van de stroom haal .

Bijna alle Essen zijn omgezaagd  :D

Spijkie

Citaat van: morca op augustus 11, 2026, 18:49:30Het lijkt of hij nu al ietsje lekkerder klinkt.

Ik krijg hier wel een dikke grijns van.
Het verschil is aanzienlijk.

Ik ben blij dat ik nog net op tijd de laatste Meraki had  :headbanging:

Das wel weer grappig , jij vind het verschil aanzienlijk en Rzeemering subtiel tot niet en ik had idd een klein stapje van netgear naar Meraki en pas bij de axxess vond ik het een echte stap
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Citaat van: Spijkie op augustus 11, 2026, 20:53:30Das wel weer grappig , jij vind het verschil aanzienlijk en Rzeemering subtiel tot niet en ik had idd een klein stapje van netgear naar Meraki en pas bij de axxess vond ik het een echte stap
Misschien heeft mijn netwerk meer storing.

Het kan ook door mijn akoestiek komen.
Elke verbetering ligt onder de loep bij mij .
Kabels maken ook al zoveel verschil.

Kurt

@CinéHome heb je geen messing RJ45 connectors voor de kabels naar die switch?

RZeemering

Citaat van: morca op augustus 11, 2026, 21:21:43Misschien heeft mijn netwerk meer storing.

Het kan ook door mijn akoestiek komen.
Elke verbetering ligt onder de loep bij mij .
Kabels maken ook al zoveel verschil.
Of jullie luisteren naar hele andere dingen dan ik...
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Kurt

chansig

Citaat van: RZeemering op augustus 11, 2026, 22:10:31Of jullie luisteren naar hele andere dingen dan ik...

Ik denk dat je eerst een basis moet hebben om überhaupt verder te kunnen met waarom de 1 dit of de andere dat.

Die basis ontbreekt..dus kunnen we/jij/de ander van alles roepen om te duiden wat er gebeurt.

Leuk, prima, niemand doet er iemand kwaad mee, maar uiteindelijk gebrabbel in de ruimte.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

morca

Ik zit mijn favoriete serie te kijken.
De shield heeft dezelfde geluids verbetering als de streamer.
En het beeld is iets beter.
Nice ;D

Spijkie

Citaat van: Kurt op augustus 11, 2026, 22:00:57@CinéHome heb je geen messing RJ45 connectors voor de kabels naar die switch?

Dat zou raar zijn als dat verschil zou maken bij een digitaal signaal  :devil:

chansig

Citaat van: RZeemering op augustus 11, 2026, 22:58:59En wat is dan de basis?

Die is sowieso verschillend. De 1 heeft meer kennis dan de ander. De kerken zitten vol met mensen die ervaren maar het niet kunnen verklaren. Geloven vind ik persoonlijk geen basis om te gebruiken om zaken te verklaren.

Het is liev dat jij zegt dat je geen verschil hoort omdat...maar het kan ook zomaar dat het er simpelweg niet is. De natuurkunde lijkt dat te ondersteunen. Dan doet jouw piep er dus niet toe.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

Nou, dan zeg je precies hoe ik tegen het leven aankijk:
Het doet er niet toe. Dus kun je er maar het beste iets van maken.

Natuurkundig kan het niet, ik hoor ook geen verschil. Maar ik heb me wel weer enkele uren vermaakt :)
Biologisch gezien kan er wel verschil zijn. Ook dat hoor ik wel eens. Maar na enkele malen wisselen dan weer niet.

Kurt

Citaat van: Spijkie op augustus 12, 2026, 07:18:57Dat zou raar zijn als dat verschil zou maken bij een digitaal signaal  :devil:
Een digitaal signaal is ook gewoon een elektrisch signaal toch? Er gaan heus geen 0 en 1 door die kabels. Als Morca toch zo'n fan is van Messing, waarom dan hier niet?

morca

Ik ben niet speciaal een fan van messing connectors.

Mijn power cords 5 totaal:messing 2 stuks en koper 3 stuks mixen in de set,heb ik goede ervaringen mee.
Dan heb ik de klank gevonden die ik wil.

Aan de switch komt een eos 4 met koperen stekkers.
Omdat ik al een Supra geprobeerd heb.
En die heeft messing stekkers en beviel daar echt niet.

Het klinkt bijzonder goed nu.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als ik een atlas eos 4 aan de switch heb .

Het klinkt onwaarschijnlijk goed.
Atlas power  :headbanging:

Spijkie

Citaat van: Kurt op augustus 12, 2026, 17:05:47Een digitaal signaal is ook gewoon een elektrisch signaal toch? Er gaan heus geen 0 en 1 door die kabels. Als Morca toch zo'n fan is van Messing, waarom dan hier niet?

Digitaal bestaat eigenlijk niet , het is uiteindelijk een analoog signaal . Ik denk dat er geen messing rj45 stekkers zijn

Spijkie

Citaat van: morca op augustus 12, 2026, 18:06:49Ik ben niet speciaal een fan van messing connectors.

Mijn power cords 5 totaal:messing 2 stuks en koper 3 stuks mixen in de set,heb ik goede ervaringen mee.
Dan heb ik de klank gevonden die ik wil.

Aan de switch komt een eos 4 met koperen stekkers.
Omdat ik al een Supra geprobeerd heb.
En die heeft messing stekkers en beviel daar echt niet.

Het klinkt bijzonder goed nu.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als ik een atlas eos 4 aan de switch heb .

Het klinkt onwaarschijnlijk goed.
Atlas power  :headbanging:

Klinkt alsof je een goede beslissing hebt genomen om uiteindelijk toch de Meraki te nemen, ik durf het haast niet te zeggen maar ik dacht ook echt dit ik een beter tv beeld had toen ik naar de Meraki ging en nu weer met de axxess. Dat vind ik weer wat lastiger te beoordelen omdat we daar niet echt de aandacht voor hebben. Maar is wel leuk meegenomen.

RZeemering

Dat is toch makkelijk te testen als je er nu geen switch tussen zet? Dan zou het beeld een stuk slechter moeten zijn. Leuke daaraan is dat je er een foto van kan maken. Dat gaat helaas niet met audio. Een stukje stil zetten en uitvoerig beluisteren ;)

morca

Citaat van: Spijkie op augustus 12, 2026, 20:09:30Klinkt alsof je een goede beslissing hebt genomen om uiteindelijk toch de Meraki te nemen, ik durf het haast niet te zeggen maar ik dacht ook echt dit ik een beter tv beeld had toen ik naar de Meraki ging en nu weer met de axxess. Dat vind ik weer wat lastiger te beoordelen omdat we daar niet echt de aandacht voor hebben. Maar is wel leuk meegenomen.
Ja was een hele goede beslissing.
Ben echt blij dat ik het gedaan heb.
Past ook goed in mijn budget.

Ik zat toevallig net grim te kijken.
Daar zit veel viool in de serie.
Was overduidelijk dezelfde verbetering als de streamer heeft.

Dus ik doe audiofiel niet verantwoord,de shield en de streamer in de meraki  ;D

Als ik muziek luister klik ik de schakelaar om.
Dan is de shield en de voeding vd spanning af.