Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


RZeemering

Citaat van: morca op mei  7, 2016, 18:08:22
Niet storen aub.  :popcorn:

dat is wel een hele grote blu-ray... je voet is er een vinger bij vergeleken ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.


morca

De eerste blu Ray die ik koop drukt me meteen weer met me neus op de feiten waarom ik gestopt ben met kopen.
En andere manieren ben gaan gebruiken om film te kijken .
Ik had destijds best vaak defecte dvd,s die ik niet nieuw kreeg .

De eerste BD die ik koop zit vol met haperingen .
Cheap bastard,s maken prut schijven ,en maar klagen dat wij illegaal een film downloaden.
Maar eens kijken of bol. Com dit op Gaat pakken..

Heb er ook zeer veel irritatie van dat het net deze film moet zijn.
Ik Ben goed klaar net die film maatschappijen en de prut schijven die schijnbaar standaard zijn.

RalphH

Vervelnd, maar zou t niet gewoon aan je dune liggen?
Heb hier verschillende gekochte schijven en als ik al afspeelproblemen heb, ligt t altijd aan iets anders, niet aan de schijf..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Firmware updates verhelpen dit meestal.
Ik zou het ook melden bij Dune.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Welke Dune heb je Morca?
Er zijn inderdaad wel eens slechte blurays maar ik ben naar Oppo geswitched omdat de Dune speler (prime3 bij mij) echt kuren heeft. Maar je zegt dat de schijf vies was dat is wel vreemd voor een nieuwe schijf.

morca

Dune B1 , ik zal de firmware eens checken.
Raar dat andere films wel OK spelen .
Ps als ik firmware update zijn alle netwerk werk settings ook weg ?



morca

Upgrade gedaan nog Haperen .
Als ik Kjelt ze reactie zo lees moet ik een goeie bd speler kopen   :(
Ik heb echt geen geld voor een Oppo,als dat nodig is om goed af te spelen ga ik andere manieren weer gebruiken om films te kijken.
Want imo is dit een boel gezeur wat helemaal niet hoeft.


Toch raar dat andere films het wel goed doen.
Ken niemand met een echte BD speler dus kan ook niet even testen.
Koop voorlopig geen films meer.
Wat een hele leuke avond had moeten worden geeft nu alleen maar weer stress.
Daar had ik al genoeg van............

Ben na 1 schijf kopen al weer helemaal klaar met die hele hard en software wereld achter de BD.
Want als ik goed begrijp van Kjelt zit er verschil in de schijven die je koopt.
En dat zou niet mogen imo.




RalphH

Wellicht toch nog ff proberen de lens te reinigen? Kan toch net een vuiltje zijn, of hangt ie telkens op hetzelfde punt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Hij doet bij een maatje op dezelfde d1 op dezelfde plek hetzelfde rare Haperen.
Op zijn oude bd speler doet dat stuk het goed.

De lens is schoon denk ik andere films spelen OK.
Alleen deze bij mij en hem op de D 1 niet goed.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op mei  8, 2016, 14:00:45
Suf zeg. Hoor helaas wel vaker dune kuren, zonde.
Ik lees er nu net van Kjelt pas over,anders had ik toen een D1 gekocht en 40 euro in me zak gestoken.
Want voor streaming vanaf de comp is het een supergoed ding.

Ik heb die oude BD speler mogen lenen,dus ga hem vd week nog eens goed kijken.
Zo eerst naar me moeder even wat brengen  :)

Kjelt

Nou ik heb niet echt veel ellende verder gehad met BD schijven een stuk of drie, een van de Godfather trilogie deel 2 liep halverwege vast, ben toen van speler gewisseld en daar startte die niet meer op, terug weer naar de Oppo en ook daar startte die niet meer op.  :blink: 
Die is dus tijdens het spelen kapot gegaan, dat was echt erg vaag. Ik heb toen een versie van het net geplukt (rechten waren tenslotte betaald  ;) ) en kon die avond nog kijken maar eigenlijk zou je zo'n disk moeten kunnen opsturen naar de productiemij die weer een nieuwe stuurt. Je kunt moeilijk al je bonnetjes 4 jaar bewaren en dan horen, "sorrie de garantietermijn van 1 jaar is verlopen". Dat werkt dus ook niet.
Op zich ben ik dus niet ontevreden over bd's in verhouding weinig probelemen maar van de Dune was het bekend dat hij bij sommige modellen net iets zwakker is en sommige spelers ook veel lawaai maken. Ander probleem bij de Dune is dat ze custom loopwerken gebruiken , die ze niet los verkopen en dus helaas niet te wisselen zijn met standaard pc loopwerken, als je er een ander merk in stopt werkt ie niet  :(

evilniek

Ja, ik heb deze schijf ook, werkt prima in mijn Oppo, heb ook een Dune3.0 met piepknor-loopwerk die ik volgens mij maar 2x heb gebruikt in al die jaren.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


pvd_66

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest


morca

Even kleine update mbt tot me rug,waardoor ik al die leuke M&G en of gaan meten heb moeten missen.

MRI :lichte hernia die de klachten nog niet kan veroorzaken.
Drukkende/stekende pijn van een litteken op me rug besproken,in eerste instantie geen verband.
Terug gestuurd naar de Manueel,en met dokter besproken dat ik vond dat de neuroloog me te snel de deur uitwerkte toen ik over dat litteken doorvroeg.
Dus ze zou contact opnemen,en ja.....MRI laat dat litteken dus niet zien.

Dit weekend had ik weer klachten na een poosje zitten bij/onder dit litteken,wat volgens mijn manueel niet verklaarbaar was.
Dus volhardend doorvragen van mijn kant  zorgt ervoor dat in een echografie krijg om te kijken waar dat litteken tegenaandrukt.

Ik hoop dat ze iets vinden,dan weet ik iig geval eindelijk waar die pijn vandaan blijft komen.
En of ze wat kunnen doen voor me.

Ik zat al een poosje overspannen thuis om iets anders,en Omdat me klachten rondom het litteken aanblijven doet me dokter er eindelijk een boel aan te achterhalen wat er is.
Zodat 1 factor van spanning(de pijn) dan minder of duidelijk word waarom en waardoor.

Ondertussen positief proberen te blijven denken,deze laatste paar maanden zijn een ophoping van nare dingen geweest.

Hopelijk op naar een mooie zomer ,dat alles maar wat zonniger mag worden.

Staaled

Littekenweefsel kan behoorlijk in de weg zitten.

Ben benieuwd wat ze voorstellen indien het de oorzaak is.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Ik ook,want het was best een gat toen.
Dus als dat een putje vol littekenweefsel zit om het weer te vullen.....
Dan krijg je weer een litteken als ze het weghalen,en daar heb ik wel wat over gelezen.
Maar goed ,eerst dit maar eens afwachten wat ze vinden.