MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Gestart door mtissink, oktober 11, 2010, 17:11:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik s.

let er op dat je bij correctie geen dalen probeert weg te werken. pieken weg halen is geen probleem. boven de 400 hz corrigeer ik zo wie zo niet, omdat je dan het karakter van de luidspreker verandert.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

En dat was de Meet en Greet weer voor vandaag..., ehm.., gisteren!
Was gezellig heren!
De meetresultaten volgen nog. Nu eerst slapen!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Was gezelli, goed gegeten en leuk geluisterd.
Even geen tijd voor heel verslag nu.

RalphH

Hij was gezellig. Jammer dat ik wat gaar was en dus wat eerder richting huis ben gegaan.
Zijn jullie nog lang doorgegaan?

Was leuk om weer eens een andere set te zien en te horen, hoe de vogeltjes bij Thuur thuis klinken weet ik nu onderhand wel  ;).

Na een lekker hapje eten en bijna de tijd uit het oog te zijn verloren tijdens het uitbuiken met bijbehorend gekeuvel, zijn we naar de voorkamer gegaan om ons op de set te concentreren.
De Tact en de room correctie lijken nog een hele uitdaging te zijn qua instellen. Dat er veel mogelijk is, was wel duidelijk.
Zoals wij gisteren alles ervaren te hebben vond ikzelf de instelling zonder correctie wel het mooiste klinken. Open, ruimtelijker en minder "in your face" als met correctie. Maaar, smaken verschillen (gelukkig).
Het was ook grappig om te zien wat de room correctie settings in een REW meting naar voren brachten. De initiele grafiek werd toch wel wat rechter getrokken. Maar zoals hierboven al gezegd, de bypass klonk voor mij persoonlijk toch nog het beste.

Mark, je hebt een mooie set. Hoop dat de versterker met de DAC er in nog tegen een beetje schappelijke prijs gerepareerd kan worden zodat je de hele opstelling ten volste kan benutten.

Ah en waar de dag ook mee begon: "Lang leve de navigatie!"  :pompom:
Heb ook op de terugweg weer één en ander aan landerijen gezien en een rondje om 't dorp gedaan. Was weer vanalles afgesloten in de richting die de GPS mij graag op wilde hebben. ARGH!  ;D

Dank voor de gastvrijheid en tot de 8e!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Leuk leuk!

Gister inderdaad dus gemeten.
Ik heb zojuist even wat shotjes gebouwd;

Verschil in luisterplek

(klikkerdeklik!)


Verschil met Room Correction

(wederom klikkerdeklik!)


Verder vanochtend met Frankrijk aan de lijn gehangen. Hele verhalen over Tact, de versterkers en wat vragen over de mijnes.
Ik had hem eerder die ochtend al wat foto's gestuurd, maar blijkbaar had hij die nog niet bekeken.
Toen ik hem daarna vroeg hoorde ik iets aan de andere kant van de lijn in de trant van: 'ow.., ahh... oohh...'
Inderdaad, niet de geluiden die je wilt horen wanneer je defecten laat zien.
"Yes, you can trash it"
Conclusie na het hele verhaal; Mainbord (die is doorgekookt) kost minimaal 3000 euro/dollar. Afijn, dat gaat hem dus niet worden.

Een DAC, evt met modificaties (nog even over nadenken) gaat er toch wel in. Even opsturen, wordt gelijk (gratis?) geserviced.
Later tijdens dat gesprek zei hij dat ik die versterker toch maar niet moest weggooien aangezien er nog een hoop goede onderdelen in zitten.
Mogelijk stuur ik ze allebei heen en komt alleen de pre-amp terug en krijg ik korting op de werkzaamheden.

Alles zojuist even voorgelegd via de mail, dat daar geen misverstanden over kunnen ontstaan, en als dat akkoord is mogen ze op reis.
Wanneer deze terug is heb ik een pracht van een digitale pre-amp waarna ik elke eindversterker aan kan hangen die ik maar wil.

To be continued......

PS: Ja.., dit wist ik allemaal voordat ik eraan begon. Part of the deal.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Deleted member

Al wist je dat dit kon gebeuren toch jammer van de versterker! Voor je 'm opstuurt zou ik nog wel even een second opinion proberen te krijgen, die Fransen zijn niet te vertrouwen! ;)

denoontje

Even nog snel want ik sluit me aan bij ralph.

Ook ik vond zonder rc beter klinken.
Wel opvallen was dat de rc het totaal volume een 4 db omhoog pushte.
Dit hadden we gemeten via de rew en een ruistoon.

Het into your face werd ook deels veroorzaakt door dit fenomeen, gewoon omdat de speakers wat meer sap kregen.
In het begin hadden we dat nog niet direct door.

Na het meten werd bij het vergelijken rc en zonder rc dit volume verschil gecompenseerd.
Maar dan nog vond ook ik het zonder rc beter.

Al kan je de curve van de correctie ook volledig handmatig tweaken...dus wellicht dat dit wat brengt???

Markt heeft de waterfall nog niet gepost, maar er was toch wel wat flutterecho zichtbaar in de graf.

Tja die moderne inrichting ook met gladde wanden ;-)

Markt bedankt en ik ben toen ik om 0:00 wegging goed thuisgekomen.
Vrouwtje sliep natuurlijk al.
Hoop dat je nog veel luistert naar Stairway to heaven van Rodrigues.... ;-)

Maar poe zeg 3000 euri....dat is nie weinig.
Misschien kan je de kast ombouwen tot een htpc???
Want het design is wel fraai.

Od een donor apparaat zoeken?

HTip

Zo te lezen leuke en leerzame avond geweest. Ben erg benieuwd naar de REW-meting tijdens de M&G...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op augustus 26, 2011, 22:45:36
Ben erg benieuwd naar de REW-meting tijdens de M&G...
De eerste staan hierboven.
Nu voor de liefhebbers nog wat watervalletjes. Zelf kan ik hier altijd vrij weinig soep van breien.

Geen Room-Correction

(klikkerdeklik)


Met Room-Correction (preset 9)

(klikkerdeklik)


Daarnaast met STIP op nummerrrrr 1..: http://www.last.fm/user/marktissink/charts?rangetype=week&subtype=tracks
Denoontje.., bedankt! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Citaat van: mtissink op augustus 29, 2011, 11:46:05
Nu voor de liefhebbers nog wat watervalletjes. Zelf kan ik hier altijd vrij weinig soep van breien.

Vooral om de echo te bepalen, die is in deze tussen 30 en 55 Hz wel aan de flinke kant. In de correctie setting nog over een groter bereik.
Dit was ook wel een beetje wat ik afgelopen week hoorde, meer "flapperende" bas bij gebruik van RC.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Dus inderdaad.., de RC staat nu continu uit.

Ik moet nog maar eens goed gaan bedenken of ik nou wel de juiste aankoop heb gedaan.
Het is een pracht voorversterker, ongetwijfeld nog meer mét DAC, maar ik denk dat ik nooit het maximale uit dat apparaat zal gaan halen.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Citaat van: mtissink op augustus 29, 2011, 11:46:05
De eerste staan hierboven.
Ik bedoelde eigenlijk bij mijn M&G, als Ralph en Thuur hetzelfde trucje bij mij uitvoeren :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Citaat van: HTip op augustus 29, 2011, 13:40:16
Ik bedoelde eigenlijk bij mijn M&G, als Ralph en Thuur hetzelfde trucje bij mij uitvoeren :thumbs-up:

Is het al bijna zover?  :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op augustus 29, 2011, 14:34:39
Het komt steeds dichterbij :)
Zucht.., vroeger.., die goede ouwe tijd. Toen het forum nog volgespamd werd met count-down klokjes...
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Hier vanuit Spanje...leuk dat ik de 2 cd's die ik had meegenomen in de top staan......zelfs de vogeltjes!

HTip

Citaat van: mtissink op augustus 29, 2011, 15:22:22
Zucht.., vroeger.., die goede ouwe tijd. Toen het forum nog volgespamd werd met count-down klokjes...
:D mijn countdowntimer werkt sinds een forumupdate niet meer. Moet eens op zoek naar een nieuw soort...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Citaat van: mtissink op augustus 29, 2011, 13:18:36
Dus inderdaad.., de RC staat nu continu uit.

Ik moet nog maar eens goed gaan bedenken of ik nou wel de juiste aankoop heb gedaan.
Het is een pracht voorversterker, ongetwijfeld nog meer mét DAC, maar ik denk dat ik nooit het maximale uit dat apparaat zal gaan halen.

Wellicht dat handmatig tweaken van de curve je wat kan brengen?

erik s.

Citaat van: denoontje op augustus 29, 2011, 23:33:29
Wellicht dat handmatig tweaken van de curve je wat kan brengen?

je moet de curve zo wie zo zelf maken, automatisch blijft er niets van het karakter van je luidsprekers over en ga je dippen die ontstaan door de ruimte proberen weg te trekken. dat lukt nooit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

De ongelukkigheid tussen mij en de Tact wordt alsmaar groter....
Natuurlijk is dat nergens voor nodig, maar ik begin toch stevig aan mijn aankoop te twijfelen.
Deze jongen heeft voorlopig weer even zijn lesje geleerd en daarom eens kijken of dit werkt....

Te koop: Tact RCS 2.2x voorversterker/roomcorrection
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje


HTip

#271
Dat was ook mijn reactie. Balen voor je! Maar je weet nu wel meer van je set en wat in ieder geval geen match is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Balen joh.
Maar waarom doe je m nou precies weg? Vanwege de DAC of de roomcorrectie die niet helemaal zo makkelijk werkt als verwacht?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Citaat van: RalphH op augustus 31, 2011, 11:12:20
Balen joh.
Maar waarom doe je m nou precies weg? Vanwege de DAC of de roomcorrectie die niet helemaal zo makkelijk werkt als verwacht?
Of C; al het bovenstaande...
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Hmja, DAC is een hele zure. De roomcorrectie een beetje jammer, maar zonder klinkt ie toch best lekker?
Je ruimte doet ook veel, denk bijna dat dit dan het punt is om eerst eens wat aan te pakken voordat je misschien weer een hoop geld aan nieuwe apparatuur uitgeeft wat het dan ook niet niet is..
'k Wil best eens wat GIK paneeltjes in de auto douwen en nog eens via de o zo schone landerijen richting Hapert komen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer