MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Gestart door mtissink, oktober 11, 2010, 17:11:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted member

Ik ben inderdaad bang dat ze je niet kunnen helpen. Al jaren ben ik op een aantal Tact en Lyngdorf Yahoo Groups geabonneerd en heb er dus veel over gelezen máár niet geschoten is altijd mis oftewel proberen kan geen kwaad!  :)

Misschien voor jou als nieuwe 'Tact owner' nu ook wel leuk om eens rond te gaan neuzen en wellicht advies te vragen. De Tact groepen die ik ken zijn de onderstaande:

http://tech.groups.yahoo.com/group/TacTAudioUsersGroup/
http://tech.groups.yahoo.com/group/TacTHackers/
http://tech.groups.yahoo.com/group/TheRealTacTHackers/

erik s.

Citaat van: mtissink op augustus 19, 2011, 11:36:04
Wow, die ziet er ook al zo mooi van binnen uit!
Maar ik denk dat ik alvast de conclusie kan trekken dat ik het bij Lyngdorf niet hoef te proberen.
zou ik niet direct zeggen. je kunt op zoek gaan naar een reparateur die ervaring heeft met Lyngdorf.
verder kun je een kijken bij de Tact-Yahoo group en hier: http://www.fl-electronic.de/neu/tact.html
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

Maar laten we ook vooral de werkende apparatuur niet vergeten.

Ik ben ontzettend benieuwd, ondanks ik er niet (direct) het volledige potentieel (vanwege die stukke eindversterker) uithaal, hoe;
* de room-correctie verbetering geeft
* de DAC verbetering geeft
* algeheel geluid verbeterd?

Zondag eens kijken hoe alles aan elkaar geklust kan worden!  :headbanging:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Nou.. dan kunnen we eindelijk gaan doen wat ik al het hele weekend wilde gaan doen!
Installeren en luisteren!

(eigen foto's volgen!)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Helaas is het luisterplezier nog niet begonnen.  :nopompom:

Had alles netjes aangesloten, maar helaas, geen geluid!
Versterker netjes alle ingangen (waar mogelijk digitaal) aangesloten en de andere via de analoge ingangen aangesloten (eigenaar had inderdaad wel speciaal een ADC erin laten zetten)
Alle instellingen en aansluitingen geprobeerd, maar te vergeefs. Handleiding bood ook geen uitkomsten.
'Nou, dan maar even openschroeven, misschien een jumpertje', wat blijkt, er zit géén DAC in.

Nooit bij stil gestaan dat de vorige eigenaar altijd zijn voorversteker op de geintegreerde M2150 (die dus nu stuk is) had aangesloten.
Die bevatte dus de DAC functionaliteit!

Ik voel me (nog?) niet bekocht, maar wel erg vervelend.
Nu eerst even foto's maken zodat ik met een leverancier kan communiceren over het probleem en daarna maar via de oude DAC aansluiten. Kijken of dat werkt.

Nou maar eens even rustig nadenken wat nu te doen;
1) Het DAC bord zelf kopen (link) (Voordeel is dat daarna elke eindversterker erachter kan)
2) De M2150 laten repareren. (Uiteraard wel rekening houden met flinke kosten aangezien het bord met alle elco's varvangen/gerepareerd moet worden)
3) Proberen terug te verkopen
4) Zelf doorverkopen
5) .......

Ik neig nu heel erg naar optie 1 (en later 2)!
Wanneer het DAC bord binnen is, is het een kwestie van inprikken (a la Accuphase e.d.) en het zou volgens mij direct moeten werken.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Nu dus de (oude) DAC ertussen gehangen, en het werkt!
Dan nu maar eens de roomcorrection proberen, kijken hoe dat gaat!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Dirk

Citaat van: mtissink op augustus 21, 2011, 17:30:12
Nu dus de (oude) DAC ertussen gehangen, en het werkt!
Dan nu maar eens de roomcorrection proberen, kijken hoe dat gaat!
wat ik me ervan herinner (eens één keer gevolgd bij iemand die het poogde in te regelen) is het allesbehalve straight forward bij TACT.
succes !
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mtissink

Citaat van: Dynky op augustus 21, 2011, 17:34:27
wat ik me ervan herinner (eens één keer gevolgd bij iemand die het poogde in te regelen) is het allesbehalve straight forward bij TACT.
succes !
COM Poorten.., zo 2000!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje


mtissink

Citaat van: denoontje op augustus 21, 2011, 18:40:14
mmm...als je dit allemaal van tevoren wist...
Tsja, dat is het risico van 2ehands kopen.

Zojuist is het me gelukt om de roomcorrectie te draaien. (probleem (na alle andere drempels); verkeerde software)
Blijkbaar is er een Tact RCS 2.2X en een Tact RCS 2.2XP. Die laatste is nieuwer.
Ik dacht zo slim te zijn en de software van internet te downloaden, maar dat betreft dus de 2.2XP software.
Die van de CD, die ook bijgeleverd was, deed het wel gewoon.

Aangezien eigenlijk alleen de voorversterker er extra tussen is gezet kan ik nu wel mooi kijken wat de voorversterker doet in de set en daarnaast wat de roomcorrectie doet.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Zoo.., die roomcorrectie gaat er voorlopig niet meer af!  :worship:
Ergens voelt het wel als verloochenarij, luisteren naar een gemanipuleerd signaal, maar het klinkt zoveel geweldiger.
Er zit veel meer leven in de muziek. Wat een verschil in geluid!
(en dan dus nog steeds te bedenken dat er zo'n crappy dac'je tussen zit)

En dan te bedenken dat ik alleen nog maar de 'quick setup' heb uitgevoerd.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje


mtissink

Citaat van: denoontje op augustus 22, 2011, 07:13:12
Totdat we gaan meten  :devil: :tongue2: :D
Kommaarop!
Gisteravond in elk geval weer met plezier zitten luisteren!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Zojuist een mail gestuurd naar de Tact-vrienden in Frankrijk.
Binnen een half uur een mail terug met de vraag om telefonisch contact op te nemen om wat extra vragen te stellen/beantwoorden.
Vrijdagochtend maar eens even doen en dan direct het DAC-bord bestellen voor in de pre-amp.

Edit; Ja, vrijdag vrij, donderavond krijg ik bezoek :pompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op augustus 24, 2011, 12:05:17
Goed nieuws! En veel plezier morgenavond :music:
RalphH en denoontje komen buurten!
De laptop+db-meter worden meegenomen. Kom ik eindelijk eens te weten hoe de akoestiek van de ruimte erbij staat.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

hifiman

Vertrouw niet (teveel) op die dB meter, die meet verre van recht, hetgeen normaliter ook niet boeiend is voor het doel waar deze voor gemaakt is. Een gecalibreerde meetmicrofoon is de enige juiste manier.

mtissink

Citaat van: Audioloog op augustus 24, 2011, 14:48:43
Een gecalibreerde meetmicrofoon is de enige juiste manier.
Die heb ik ook bij mijn Tact zitten.. maar eens uitzoeken hoe ik die voor mij kan laten werken!
(deze) inclusief calibratiefile. Maar deze meet dan toch geen db's? Of maakt dat in dit geval niet uit?
Een verloopje XLR-3,5"jack moet vast wel te vinden zijn bij de grote kabelboer.

Kan ik dan ook zelf meten met behulp van REW? (dus zonder db-meter, en alleen een gecalibreerde microfoon)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Deleted member

Voor REW heb je een dB meter nodig om SPL metingen te doen óf je microfoon eenmalig te calibreren op SPL. Meten kun je vervolgens inderdaad beter doen met een meetmic, zeker als je een calibratiebestand hebt.

mtissink

Citaat van: Antoine op augustus 24, 2011, 16:50:13
óf je microfoon eenmalig te calibreren op SPL
En hoe doe je dit dan? *gaat zoeken op het forum*
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

erik s.

als je de mic op de Tact aansluit en een meting doet, zie je al aardig wat info over je ruimte.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

Citaat van: erik s. op augustus 24, 2011, 17:34:33
als je de mic op de Tact aansluit en een meting doet, zie je al aardig wat info over je ruimte.
Klopt! Ik zal straks eens even een plaatje posten n.a.v. de quick setup
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>


mtissink

Helaas nog niet exact gevonden wat ik zoek, maar ik moet dan ook zeggen.., ik heb nog niet goed gezocht.
Het idee wat ik moet doen is duidelijk, alleen nu nog even uitzoeken hoe.

Wanneer 'mijn' meetmicrofoon SPL gecalibreerd is, wil dit zeggen dat wanneer een dB-meter gebruikt wordt en deze bijv 60dB aangeeft, mijn mic dat ook registreert. Als de db-meter 80 aangeeft, mijne ook 80., afijn.., zo dus!
Ik gok dat ergens een 'extra' calibratiefile gemaakt kan worden. Dit aangezien mijn file niet door REW geaccepteerd wordt (.mic-file)


Screenshot van de data vanuit de Tact
Links = Oranje
Rechts = Geel


Klikkerdeklik op de foto
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>