HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Gestart door vik, oktober 11, 2010, 11:23:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gast2018

Idd zelfde actie. Toen was er echter een actieve klantenbenadering om te verlengen. Maar wat toen speelde was dat de interactiviteit van hun diensten nog eigenlijk niet bestond.


raindog

Tot op heden gebruik ik een externe HD om films op te slaan die ik voor langere tijd wil bewaren, om zo de capaciteit van de ingebouwde schijf niet te belasten. Nu heb ik sinds enige tijd ook een Synology NAS in huis met behoorlijk wat ruimte daarop. Het lukt mij echter maar niet om films te kopiëren van de Humax naar de NAS. Twijfel nu of het überhaupt wel mogelijk is. Iemand hier ervaring mee?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

CineSmurf

Citaat van: raindog op april 24, 2013, 21:12:09
Tot op heden gebruik ik een externe HD om films op te slaan die ik voor langere tijd wil bewaren, om zo de capaciteit van de ingebouwde schijf niet te belasten. Nu heb ik sinds enige tijd ook een Synology NAS in huis met behoorlijk wat ruimte daarop. Het lukt mij echter maar niet om films te kopiëren van de Humax naar de NAS. Twijfel nu of het überhaupt wel mogelijk is. Iemand hier ervaring mee?
Met FTP?

Dank voor de tip trouwens! Inmiddels nog extra compensatie van Ziggo gekregen!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

5061

Rechtstreeks vanaf de Humax naar de NAS overzetten lukt niet. Heb van alles geprobeerd maar heb het toen maar opgegeven.

Zet het nu van de Humax over naar een HDD en vervolgens naar de NAS. Geeft wel meer werk maar krijg er veel zekerheid voor terug.

Ben nl al eens mooi materiaal kwijt geraakt nadat mijn Humax n keer naar Humax techn dienst moest.

Speel het wel met de Humax over het netwerk op de tv af. De opnames zijn op hele netwerk bereikbaar.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

CineSmurf

En met een pc in het netwerk via FTP overzetten? Dat werkt hier prima.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Bas Akkerman

Hier gebruik ik Filezilla. Die bedien ik via de pc en sla het daar ook op, maar het lijkt me dat je bij de opslaglocatie ook je NAS kan selecteren. Zal straks wel even een linkje plaatsen hoe ik het doe.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

5061

Werkt dat ook op een Macbook?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Martinus

Citaat van: 5061 op april 25, 2013, 10:03:19
Werkt dat ook op een Macbook?

ik gebruik cyber duck, is gratis.
............

raindog

Citaat van: Bas Akkerman op april 25, 2013, 08:37:23
Hier gebruik ik Filezilla. Die bedien ik via de pc en sla het daar ook op, maar het lijkt me dat je bij de opslaglocatie ook je NAS kan selecteren. Zal straks wel even een linkje plaatsen hoe ik het doe.

Top! Ik heb zelf geen ervaring met ftp dus een beetje behulpvolle link is welkom.

De optie om programma's via een HDD op de NAS te zetten ga ik dit weekend ook eens proberen. Begrijp ik het goed dat de bestanden daarna, via het netwerk, wel zichtbaar zijn op de Humax en dat hij ze dan ook afspeelt, direct van de NAS?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

5061

Citaat van: raindog op april 25, 2013, 21:35:40
Top! Ik heb zelf geen ervaring met ftp dus een beetje behulpvolle link is welkom.

De optie om programma's via een HDD op de NAS te zetten ga ik dit weekend ook eens proberen. Begrijp ik het goed dat de bestanden daarna, via het netwerk, wel zichtbaar zijn op de Humax en dat hij ze dan ook afspeelt, direct van de NAS?

Ja, de bestanden zijn in het netwerk zichtbaar:
1 via de Humax
2 via de Oppo naar tv
3 via tv
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

gast2018

Citaat van: ergé op april 22, 2013, 14:17:38
Net ook gebeld met 1200. Voor 49 euro,- echter kon de mevrouw niet toezeggen of het een Samsung of Humax zou worden. Afwachten dus.

ps: 5.5 jr bij Ziggo (alles in 1 extra)

Net postnl aan de deur. Bij mij is het een Humax geworden.

O0 O0

advr

Citaat van: ergé op april 26, 2013, 16:41:24
Net postnl aan de deur. Bij mij is het een Humax geworden.

O0 O0

Mazzelaar!!

:hehe: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Ralph71

#162
Citaat van: ergé op april 26, 2013, 16:41:24
Net postnl aan de deur. Bij mij is het een Humax geworden.

O0 O0

Hier ook, de Humax 5200 voor 49 euro is echt top!  :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

CineSmurf

Wat ik irritant vind van de 5200 is dat ie mappen maakt waar de programma's in komen te zitten. Ik heb liever een lange lijst. Kan je dat ergens uitzetten? (zodat je - net als bij de 5050 de opnamen gewoon in één chronologische lijst hebt)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

JürgenW

T.a.v. de mappen zie ik geen verschil tussen de 5200C en de 5050. Bij mij gaan alle tv-opnames in 1 map.
Als ik iets van de radio - via de Humax - opneem dan gaat dat wel in de radiomap, maar dat was ook bij de 5050 zo.

Ik weet niet in hoeverre nog van belang is: ik programmeer handmatig.

RonG

 :pompom:
Citaat van: Ralph71 op april 26, 2013, 23:20:24
Hier ook, de Humax 5200 voor 49 euro is echt top! 😀

Ook net de 5200c ontvangen :pompom:

CineSmurf

Truc van de mappen is kennelijk: Terugkerende opnamen worden automatisch in een map gezet, behalve als je de tijd handmatig aanpast. Ik ga dat laatste maar doen dan.  ;)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

NewHT

Vandaag ook maar eens met Ziggo gebeld, zoals hier getipt. €49  :D
Heb specifiek om de Humax gevraagd en die krijg ik binnen 7 dagen opgestuurd....

Me happy  :pompom:

Mausman

Heb afgelopen vrijdag ook maar es gebeld en ook ik krijg 'm voor € 49,--, echter kon de mevrouw aan de telefoon niet garanderen dat ik de Humax krijg. We zullen zien.
Moest wel beloven in ieder geval nog een jaartje lid te blijven, mwah...geen probleem.


MVG

Ik ga het vandaag ook eens proberen, hoop dat ik die Humax zo ook kan bekomen!

Nog eventuele tips om meneer of mevrouw aan de andere kant van de telefoon te overtuigen dat ik die humax voor 49,- moet krijgen?  :D

RonG

Citaat van: MVG op april 29, 2013, 10:00:51
Ik ga het vandaag ook eens proberen, hoop dat ik die Humax zo ook kan bekomen!

Nog eventuele tips om meneer of mevrouw aan de andere kant van de telefoon te overtuigen dat ik die humax voor 49,- moet krijgen?  :D

Ik had aangegeven dat ik van ziggo nog nooit een decoder gekregen heb (wat ook waar is) en dat mijn huidige humax 5050 kuren begint te vertonen (wat ook waar is, blijft soms hangen tijdens opnemen enz.... lang verhaal), en gevraagd wat zij eens voor trouwe bestaande klanten kunnen doen? Nieuwe klanten krijgen mooie acties en ik moet er nu een kopen van € 300,-.

Hierna was het geregeld. Let er wel op dat je de afdeling opzeggingen kiest

Ik had de buurman ook getipt maar kreeg er geen voor € 49,- de reden was dat hij een kleine  2 jaar geleden bij de overstap al een Cisco gekregen had (zo had ik het tenminste begrepen). Hij heeft de humax nu voor die € 119,- gekregen. Ik kan me dus goed voorstellen dat wanneer men "recent" wel al van een actie gebruik hebt gemaakt niet zo coulant zijn.

Ben tot nu toe trouwens erg tevreden met die nieuwe Humax :thumbs-up:

Automaat

Aan die mensen die een Humax iHDR-5200c voor €49,- hebben gekocht: hebben die een alles-in-1 pakket of alleen het tv-pakket?
Reading the HTForum is learning every day!!

MVG

Citaat van: RonG op april 29, 2013, 10:42:23
Ik had aangegeven dat ik van ziggo nog nooit een decoder gekregen heb (wat ook waar is) en dat mijn huidige humax 5050 kuren begint te vertonen (wat ook waar is, blijft soms hangen tijdens opnemen enz.... lang verhaal), en gevraagd wat zij eens voor trouwe bestaande klanten kunnen doen? Nieuwe klanten krijgen mooie acties en ik moet er nu een kopen van € 300,-.

Hierna was het geregeld. Let er wel op dat je de afdeling opzeggingen kiest

Ik had de buurman ook getipt maar kreeg er geen voor € 49,- de reden was dat hij een kleine  2 jaar geleden bij de overstap al een Cisco gekregen had (zo had ik het tenminste begrepen). Hij heeft de humax nu voor die € 119,- gekregen. Ik kan me dus goed voorstellen dat wanneer men "recent" wel al van een actie gebruik hebt gemaakt niet zo coulant zijn.

Ben tot nu toe trouwens erg tevreden met die nieuwe Humax :thumbs-up:

Dan zal ik hem denk ik niet voor die 49,- gaan kunnen bestellen vrees ik. Ben nu net sinds anderhalf jaar nieuwe klant, en toen een 5100c bij ontvangen, die cisco toestellen waren toen niet leverbaar, dus die heb ik toen zelf ergens op de kop getikt. Ik dacht die dus mooi te gaan vervangen nu want ik vind dat ding niet prettig werken. Maar goed, ik kan er eens een belletje aan wagen natuurlijk. Thanks voor de info!

raindog

Naar aanleiding van de berichten hier zojuist ook maar even met Ziggo gebeld. De mensen aan de lijn waren erg behulpzaam en het was in een mum van tijd geregeld! Ze konden alleen geen garantie geven dat het een Humax wordt.

Mjn huidige Humax 5200 recorder (mijn 3e inmiddels na de 9200 en de 5050) heb ik vorig jaar bij Saturn gekocht voor €329,-. Nu dus een reserve-exemplaar voor €49,-...  :clapping:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MVG

Ik ga zo ook bellen dan maar, afdeling opzegging of verkoop? Waarom opzegging eigenliijk?