HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Gestart door vik, oktober 11, 2010, 11:23:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CineSmurf

Inmiddels aangeschaft. (119 euro via Ziggo.  :pompom: )

Ga de punten zelf oppakken. eerst eeens kijken of ik de harddisk gewoon kan overzetten (in mijn 5050 zat 1tb)...

Met de dune zie ik 'm wel, maar het lijkt dat ik geen opgenomen programma's kan zien. Iemand daar al ervaring mee?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

Citaat van: CineSmurf op april 20, 2013, 13:01:05
Inmiddels aangeschaft. (119 euro via Ziggo.  :pompom: )

Ga de punten zelf oppakken. eerst eeens kijken of ik de harddisk gewoon kan overzetten (in mijn 5050 zat 1tb)...

Met de dune zie ik 'm wel, maar het lijkt dat ik geen opgenomen programma's kan zien. Iemand daar al ervaring mee?

Ik kopieer altijd de ts / m2ts file van de Humax naar een Nas/PC als ik een opname wil bewaren en terugkijken via de Dune via FTP.
Heb je een SMB share op de Dune naar de Humax gemaakt? Ik heb het nooit rechtstreeks geprobeerd. Geen idee of de SMB toegang tot de Humax snel genoeg is daarvoor.

CineSmurf

SMB toegang heb ik nog niet kunnen vinden, zit dat erop dan?

DLNA doet het nu. Dune ziet de bestanden (via upnp in dune, daar staat nu de humax tussen). Hangt alleen als ik de ts probeer af te spelen. Waarschijnlijk met snelheid te maken inderdaad. Ga nog wel eens door experimenteren.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RonG

Citaat van: CineSmurf op april 20, 2013, 13:01:05
Inmiddels aangeschaft. (119 euro via Ziggo.  :pompom: )

hoe? :), bedoel, kan dat niet enkel wanneer je een alles in 1 neemt? (ik heb al alles in 1, :)).

thnks,

Ron

CineSmurf

Nee, ik was erg blij met Ziggo. Op de website van ziggo staat de speler voor 199 euro (zonder verdere voorwaarden), ik belde ze om te vragen of dat een 5200 is. Ging de man uitzoeken, kwam vervolgens terug dat ik 'm voor 119 mocht hebben, omdat ik al zo lang klant ben. Prima service wat mij betreft!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Het is me inmiddels gelukt om de bestanden via DLNA op de dune af te spelen. Dat werkt best prima. Beeldformaat doet ie alleen wat raars mee, maar dat kan je een beetje instellen (beeld was vertikaal in elkaar gedrukt en een zwarte rand eromheen.) Geen topkwaliteit, maar goed genoeg om in de slaapkamer een serie af te kijken.

Overigens geeft interactieve TV een dikke grijze rand om het beeld. Dat is wel jammer, TV doet het wel perfect (zonder overscan).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

Citaat van: CineSmurf op april 21, 2013, 10:19:30
SMB toegang heb ik nog niet kunnen vinden, zit dat erop dan?

DLNA doet het nu. Dune ziet de bestanden (via upnp in dune, daar staat nu de humax tussen). Hangt alleen als ik de ts probeer af te spelen. Waarschijnlijk met snelheid te maken inderdaad. Ga nog wel eens door experimenteren.

Nee inderdaad. Het was laat gisteren. SMB is er niet, alleen DLNA (of FTP). Ik heb dat wel eens getest met DLNA en kreeg het niet goed werkend. Toen dus via FTP de file overgezet en dat speelde dan wel goed op de Dune. Verder niet veel moeite in gestoken dus wie weet is het wel werkend te maken. 't Is inmiddels ook weer een FW update van de Humax verder dan een jaar geleden.

CineSmurf

Inmiddels speelt ie goed af op mijn dune. FTP bestanden kopieren, klinkt leuk, maar dan moet je van te voren bedenken dat je die op de dune moet willen zien (kopieren van HD bestanden duurt langer dan de speelduur van het bestand...) Ben benieuwd of het zo een beetje werkt.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Ralph71

Momenteel heeft Ziggo een actie dat nieuwe klanten een interactieve hd-recorder kunnen aanschaffen voor 49 euro.

Ook bestaande klanten kunnen hier gebruik van maken (als je al lang genoeg klant bent). Je dient dan de klantenservice te bellen en te kiezen voor de afdeling "Opzeggingen". Dan uitleggen dat je graag gebruik wil maken van de actie voor nieuwe klanten, maar niet per se op wil zeggen. Ze kunnen niet garanderen of het een Humax of Samsung wordt, maar iedereen op het Ziggo-forum heeft tot nu toe voor 49 euro een Humax 5200 ontvangen. Ze bevestigde overigens wel dat de Cisco helemaal niet meer uitgeleverd wordt. Ik verwacht de nieuwe interactieve hd-recorder (hopelijk de Humax 5200) deze week binnen...  :clapping: ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

RonG

Citaat van: Ralph71 op april 22, 2013, 11:51:47
Momenteel heeft Ziggo een actie dat nieuwe klanten een interactieve hd-recorder kunnen aanschaffen voor 49 euro.

Ook bestaande klanten kunnen hier gebruik van maken (als je al lang genoeg klant bent). Je dient dan de klantenservice te bellen en te kiezen voor de afdeling "Opzeggingen". Dan uitleggen dat je graag gebruik wil maken van de actie voor nieuwe klanten, maar niet per se op wil zeggen. Ze kunnen niet garanderen of het een Humax of Samsung wordt, maar iedereen op het Ziggo-forum heeft tot nu toe voor 49 euro een Humax 5200 ontvangen. Ze bevestigde overigens wel dat de Cisco helemaal niet meer uitgeleverd wordt. Ik verwacht de nieuwe interactieve hd-recorder (hopelijk de Humax 5200) deze week binnen...  :clapping: ;D

Super tip, ga ik zeker proberen :)

Ralph71

#135
Citaat van: RonG op april 22, 2013, 12:08:10
Super tip, ga ik zeker proberen :)

Wel even telefonisch vermelden dat je "deze aanbieding" op het Ziggo-forum hebt gelezen.  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

CineSmurf

hmmm. die 119 voelde als een goede deal, maar had toch nog beter gekund begrijp ik.  :nopompom:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Martinus

Citaat van: Ralph71 op april 22, 2013, 12:23:49
Wel even telefonisch vermelden dat je "deze aanbieding" op het Ziggo-forum hebt gelezen.  ;)

waar staat dat van die 5200 op het ziggo forum, zie door de boompkes het bosje niet meer.
............

Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

gast2018

@ Ralph en Cinesmurf,

Hoelang waren/zijn jullie al bij Ziggo. Blijkbaar zijn er intern bij Ziggo wel criteria?

RonG

Net een 5200 kunnen regelen voor E 49,-  :pompom: Ze doen eens wat voor bestaande klanten. Mijn huidige decoder (5050) destijds zelf gekocht voor ongeveer 300 Euro

Sinds jaar en dag klant bij ziggo (voorheen @home).

Ralph71

#141
Citaat van: ergé op april 22, 2013, 13:37:49
@ Ralph en Cinesmurf,

Hoelang waren/zijn jullie al bij Ziggo. Blijkbaar zijn er intern bij Ziggo wel criteria?

Volgens mij sinds 2006 en dan Alles-in-1 extra. De medewerkster die ik sprak moest eerst even overleggen met haar leidinggevende voordat ze groen licht kon geven. Geen idee of ze daadwerkelijk overlegd heeft...  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

CineSmurf

Sinds 2005 volgens mij en daarvoor (in vorige huis) sinds 1999. Ik heb wel een paar jaar geleden m'n abonnement voor 3 maanden opgezegd om een cisco interactieve decoder te kunnen krijgen.  :devil:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Ralph71

Citaat van: RonG op april 22, 2013, 13:54:06
Net een 5200 kunnen regelen voor E 49,-  :pompom: Ze doen eens wat voor bestaande klanten. Mijn huidige decoder (5050) destijds zelf gekocht voor ongeveer 300 Euro

Sinds jaar en dag klant bij ziggo (voorheen @home).

Hebben ze jou de Humax 5200 hard toegezegd? De dame die ik sprak kon geen harde toezeggingen doen, enkel dat het Humax of Samsung zou zijn. Toen ik aangaf dat iedereen op het Ziggo-forum de 5200 ontvangen had, bleef ze bij haar antwoord. Ze heeft wel in het systeem vermeld dat mijn voorkeur naar de 5200 uit gaat.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

RonG

Citaat van: CineSmurf op april 22, 2013, 13:59:50
Sinds 2005 volgens mij en daarvoor (in vorige huis) sinds 1999. Ik heb wel een paar jaar geleden m'n abonnement voor 3 maanden opgezegd om een cisco interactieve decoder te kunnen krijgen.  :devil:

Misschien toch ook eens via opzeggingen aangeven dat ze de decoders voor die prijs van de hand doen en jij meer betaald hebt :)

RonG

Citaat van: Ralph71 op april 22, 2013, 14:01:09
Hebben ze jou de Humax 5200 hard toegezegd? De dame die ik sprak kon geen harde toezeggingen doen, enkel dat het Humax of Samsung zou zijn. Toen ik aangaf dat iedereen op het Ziggo-forum de 5200 ontvangen had, bleef ze bij haar antwoord. Ze heeft wel in het systeem vermeld dat mijn voorkeur naar de 5200 uit gaat.

Ik dacht van wel, heb iig mijn voorkeur aangegeven en ze gaf aan dat het geen probleem was. Fingers crossed 8)

Ralph71

Citaat van: CineSmurf op april 22, 2013, 12:53:52
hmmm. die 119 voelde als een goede deal, maar had toch nog beter gekund begrijp ik.  :nopompom:

Je kan er altijd een telefoontje aan wagen bij de afdeling Opzeggingen. De gewone klantenservice kan niets beslissen, je moet via het telefoonmenu naar deze afdeling.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

gast2018

#147
Net ook gebeld met 1200. Voor 49 euro,- echter kon de mevrouw niet toezeggen of het een Samsung of Humax zou worden. Afwachten dus.

ps: 5.5 jr bij Ziggo (alles in 1 extra)

gast2018

Citaat van: CineSmurf op april 22, 2013, 13:59:50
Sinds 2005 volgens mij en daarvoor (in vorige huis) sinds 1999. Ik heb wel een paar jaar geleden m'n abonnement voor 3 maanden opgezegd om een cisco interactieve decoder te kunnen krijgen.  :devil:

Die Cisco heb ik ooit gekregen door als bestaande abonnee mijn abnment met 1 jaar te verlengen, moest toen wel iets betalen, ik dacht 49 euro of zo.

RonG

Citaat van: ergé op april 22, 2013, 14:21:13
Die Cisco heb ik ooit gekregen door als bestaande abonnee mijn abnment met 1 jaar te verlengen, moest toen wel iets betalen, ik dacht 49 euro of zo.

Eigenlijk zoals nu dus, :).

Jammer dat de gewone klantenservice dit niet direct doet en men via forums e.d. er achter moet komen hoe te handelen.