M&G @ The Chamber of Dreams 10-10-2010

Gestart door Madhouse, oktober 11, 2010, 09:05:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

10-10-10 (vergeten we ook nooit weer)

Aangezien juliie vast niet zitten te wachten op mijn reis verhaal begin ik maar gelijk de binnenkomst in Philips kasteeltje. Ga er tenministe niet van uit dat jullie willen weten dat ik na amper 3 uur slaap om half 8 binnen een seconde en volledig wakker en vol goede zin naast mijn bed stond, klaar voor de grote dag.

Het zal jullie ook vast niet interesseren dat ik netjes op tijd was vertrokken, maar dat routenet blijkbaar andere ideeën heeft over de reistijd dan de tomtom.. En dat ik hierdoor dus 10 min te laat was.

Het zal jullie ook niet interesseren dat Etienne me al opwachtte bij de Vitens in Zwolle. En dat we vanaf daar samen gezellig op weg gingen naar Heteren. Dat Etienne een ware bochtenvreter is en we de verloren 10 minuten ruimschoots goed hebben gemaakt. Dat we in Heteren al blauwbekkend kennis hebben gemaakt met Roy en Maarten en dat we na een plaspauze op weg gingen naar Maastricht. Dat ik erg blij was dat Etienne koffie had meegenomen zodat ik geen last kreeg van afkickverschijnselen op de vroege ochtend.

Evenmin zal het jullie interesseren dat we Jaap naar wat vertraging hebben opgepikt in Maastricht waarna we weer vrolijk verder gingen. Dat het landschap ineens van vlak naar heuvelachtig ging en de wegen steeds slechter werden en er minder borden op de weg stonden waardoor we wisten dat we in België waren.

Dat ik eenmaal bij Philips huis aangekomen even mijn kaken met de hand weer op elkaar moest drukken, omdat ik merkte dat ik met open mond naar een droomwoning stond te kijken die ook nog eens in een prachtige omgeving stond. Dat Roy nog even een opmerking moest maken over mijn Jeka tasje, terwijl hij zelf niet doorheeft dat hij met zijn upgrade drang binnenkort een interieur heeft die niet onder doet voor de Keukenhof.



Daarom begin ik dus nu met mijn verslag over: The Chamber of Dreams.

In de deuropening staat een lange vriendelijke goedlachse man. Even voorstellen en handje schudden. “Philip” ah oke ik weet zeker dat ik goed zit. Na een korte kennismaking en korte beschrijving van onze reis, zitten we al snel aan de koffie met een heerlijk vers stukje gebak. Binnen no-time beginnen de verhalen al te komen over onze gezamenlijke hobby.

Wat me vooral opvalt is hoe makkelijk en duidelijk Philip alles kan uitleggen over akoestiek. Nou ben ik nog een groentje op dat gebied, maar Philip legt alles zo duidelijk uit dat de basis wel gelijk gelegd is bij mij. Verder is het net of ik Philip al jaren ken, zo eerlijk, nuchter, behulpzaam en beschaafd als hij is op het forum, is hij in het echt ook.

Na het geven van onze presentjes gaan we met zijn allen naar de kelder. Met hartkloppingen en zweethandjes loop ik de trap af. Eindelijk zal ik een van de mooiste Ht’s van het forum te zien krijgen. Daarbij heb ik ook nog nooit een dedicated HT, een goede projector en scherm of een Velodyne mogen aanschouwen dus dit is de perfecte ontmaagding. In de gigantische kelder staat ook nog een gigantische doos. Al snel kom ik erachter dat hier de Velodyne in heeft gezeten. Nou dat beloofd wat. Ik draai een kwart slag naar rechts en daar is het dan… The Chamber of Dreams.

Phlip had ons aangeraden al pratend naar binnen te gaan zodat we konden horen wat er gebeurde binnen de ruimte. Dus al pratend loop ik naar binnen. Wat een ervaring! In een keer wordt het duidelijk wat akoestiek precies doet. Elke vorm van galm is gewoon weg. Mijn stem komt uit mijn mond en dat is het. Ik loop de ruimte nog een keer uit en gelijk klinkt mijn eigen stem weer rommelig. Heel apart. En wat een werkelijk Prachtige (een woord die ik nog vaak zal gebruiken) ruimte

Het eerste wat me opvalt wanneer ik de ruimte binnen ga is niet zo zeer de Velodyne, maar de Arl Jordans die zijn aangesloten via gigantische tuinslang kabels. Wat een prachtige speakers! Maximus Aurilius en Philip hebben helemaal gelijk als ze zeggen dat de foto’s de speakers geen eer aan doen. Ze zijn werkelijk een lust voor het oog en daarbij ook nog prachtig afgewerkt. Wat verder mijn aandacht trekt is de prachtige afwerking van de ruimte. Het is duidelijk te zien dat hier met veel passie, liefde, bloed, zweet en tranen aan is gewerkt. Van de perfect geplaatste spotjes, tot de kleurstelling, de kabelgoten, de dvd-schappen, het podium, de vloer en het plafond. Alles is over nagedacht. De ruimte komt wel iets kleiner over dan op de foto’s, maar is nog absoluut niet klein te noemen.

En dan het monster genaamd Velodyne. Nou had ik een grote sub verwacht, maar zo groot.. Benieuwd wat ik hier van moet verwachten. Later zou ik er achter komen dat wat ik ook verwacht had, het nooit genoeg zou zijn.

Nadat iedereen de ruimte even heeft afgesnuffeld zoekt ieders een plekje op een van de rode bioscoopstoelen en Etienne is de eerste “gelukkige” die op de eettafelstoel mag gaan zitten aangezien we met 1 man te veel zijn. Philip laat als eerst een nummer horen waarbij de sub goed meedoet. De Velodyne is super snel en gort droog. Dat belooft wat.

Daarna zet Philip de akoestische CD van Seal op die na een korte luistersessie ge-nespa’t zal worden.

Het nummer Killer begint te spelen en de kippenvel is gelijk aanwezig. Het nummer begint met 1 xylofoon en word na verloop aangevuld door een tweede. Dit klinkt echt al heel goed!! Daarna doet Seal wat hij het beste doet: zingen! Wauw! Dat klinkt goed! De Velodyne houd zich nog rustig maar na dik anderhalve minuut begint hij zich er ook mee te bemoeien. En vult de akoestische sessie perfect aan.

Daarna wordt de CD genespa’t en na 2 minuten beluisteren we het nummer nog een keer. Sceptisch als ik ben verwacht ik geen verschil te horen… Boy was I wrong.. Vanaf het begin van het nummer is er gelijk een verschil te merken. Het is net of de speakers de lucht in zijn getild en de ruimte opeens een stuk breder is geworden. De aanslagen op de xylofoons zijn duidelijk hoorbaar en in de verte horen we nog iemand met de vingers knippen. Wanneer Seal zijn werk weer doet is het net alsof hij recht voor mijn neus staat. Het geluid komt na de nespa sessie veel meer op me af. Net een grote golf die maar blijft komen. Werkelijk prachtig en de kippenvel is echt voelbaar nu. Er is werkelijk geen enkele scepticus die hier nog omheen kan. Het is net of er een vliesje van de cd af is getrokken waardoor de track nu veel beter doorkomt. De CD wordt nog een keer in de nespa gelegd en opnieuw merken we daarna verschil. Lang niet zo duidelijk als de eerste keer, maar er is nog een klein verschil merkbaar. Kleine details die weer net iets meer naar buiten komen.

Roy heeft de CD van Katie Melua ook meegenomen en daarmee gaan we het opnieuw testen. Dit keer bij het nummer nine million bicycles Hier is eigenlijk hetzelfde verhaal van toepassing. Ook hier is klinkt het geluid na de nespa sessie openener, meer in de ruimte een stuk zuiverder en veel groter.

Na nog wat geluisterd te hebben naar Eleanor McEvoy's - Out there en Michael Jackson's - The way you make me feel ben ik aan de beurt en vol verwachting wordt de blu-ray van John Mayer – Where the light is in de Panasonic gestopt. De gordijntjes gaan inmiddels langzaam open en er komt een geweldig groot scherm te voorschijn. Wauw…. Daarna priegelt Philip wat met de AB en al snel is het menu van de Blu-ray in beeld te zien. Wat een beeld! Goed scherp voor een projector en het is duidelijk dat de Stewart een ongelooflijk goed scherm is. Philip priegelt weer wat met de instelling en plotseling hoor ik OH OH.. blijkt dat Philips Marantz moeite heeft gekregen met een 96khz geluid. We proberen het even snel en we horen idd dat de bass niet meekomt. Dan maar op source direct en 2.0.

Ik geef Philip aan dat ik graag het nummer Free Fallin wil horen. Zo gezegd zo gedaan. Kippenvel is gelijk weer aanwezig. Zelfs in 2.0 klinkt het nog gewoon geweldig. Vervolgens gaan we door met Slow Dancing In a Burning Room na de gitaar intro slaat de kippenvel weer volledig toe, samen met een dikke rilling over mijn rug en een dikke brok in mijn keel. Gelukkig merkt de rest dit niet. Meteen besef ik waarom Philip zo tevreden is met zijn Marantz en ARL Jordans. Dit is gewoon een perfecte match. De combi raakt me werkelijk tot op het bot en maakt heel wat los. Dit is in mijn ogen het grootste compliment die ik een set kan geven. Het moet me raken en dat doet de set van Philips absoluut en ik besef dat ik hier nog wel uren naar kan luister, maar de dag is kort dus we gaan snel weer over op wat anders.

De ps3 wordt aangeslingerd en na kort opstarten verschijnt Formula1 2010 in beeld. Mijn god wat groot! Roy moet even flink irritant met de camera doen, waardoor ik gelijk misselijk wordt en vervolgens begint de race. Met de Camera in de bestuurders positie is het gewoon beangstigend op zo’n groot scherm, maar het ziet er werkelijk prachtig uit! Vervolgens showt Roy nog even hoe het er in de regen uitziet, werkelijk absurd goed. Philip is helemaal in zijn nopjes en ik zie in de niet al te verre toekomst al een ps3 toegevoegd worden aan de Chamber.

Wat me overigens opvalt wanneer ik even in de eetkamerstoel ga zitten is dat de luisterplekken zo geoptimaliseerd zijn dat het ernaast gewoon voor geen meter klinkt. zelfs wanneer ik de stoel strak tegen de bioscoopstoelen aanzet is het een wereld van verschil. Wel heel mooi om dat zo te merken.

Nu de ps3 er toch staat en ik Monsters Inc. heb meegenomen die Philip zelf ook heeft, vergelijken we gelijk even de ps3 met de Panasonic. Ideale test, want we hoeven alleen de HDMI kabel te wisselen. Het verschil is duidelijk zichtbaar. De Panasonic gaat beter met de kleuren om en geeft een rustiger plaatje weer. Er is veel meer diepte waarneembaar en het gehele beeld is scherper. Ook qua geluid wint de Panasonic het van de ps3. Het geluid klinkt veel voller en duidelijker. Vervolgens wordt de Blu-Ray van Philip weer genespa’t en weer is er een verschil in geluid. In mijn ogen..eh oren.. niet zo groot als tijdens de muziektest, maar toch waarneembaar. Qua beeld zie ik geen enkel verschil, maar daarvoor hebben we ook niet lang genoeg gekeken. Bij Sully’s workout doet de Velodyne weer geweldig mee. En wanneer sully op de grond duikt, hoor en voel je ook echt wat vallen. Prachtig! De scene waarbij de gigantische Kiposaurus de straat oversteekt is helemaal een belevenis, wat een geweld! Puur genieten met die Velodyne!

Snel weer verder met de verassing van Jaap. Na korte intro laat hij ons de shortmovie Sintel zien. En ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Het is een hele mooie shortmovie die absoluut het bekijken waard is en daarbij ook nog eens geweldig klinkt. 

Terwijl Philip de Lasagne in de oven stopt test Etienne even zijn meegenomen dvd van de Simple minds. De DVD is 4:3 en de gordijnen worden simpel aangepast op dat formaat. Ideaal! Etienne geeft aan dat er tijdens het live nummer van Belfast Child een viool te zien is die hij op zijn set niet kan waarnemen. Gelukkig voor hem komt hij er al snel achter dat je die bij Philip ook niet hoort en met een brede grijns draait hij zich om en zegt:”Ik hoor hem niet” Klopt. Etienne blij dat het niet aan zijn set ligt.

Nu is het dan tijd om de velodyne even flink aan de tand te voelen (we dachten tenminste dat dit al flink was) en de BD van The Dark Knight verdwijnt in de Panasonic. De openingscene ziet er fantastisch uit op het Stewart scherm en de Velodyne voegt een heerlijke constante dreiging toe aan de scene.

De volgende scene is de ziekenhuisscene en hier laat de Velodyne pas echt even zijn ware aard zien. Wanneer het ziekenhuis ontploft zul je bijna zweren dat je erbij bent!

Etenstijd! De vrouw van Philip heeft 2 heerlijke lasagne schotels gemaakt. En iedereen is zichtbaar aan het genieten van het heerlijke eten. Na het eten begint iedereen in mijn oren ineens Russisch te praten (computertaal begrijp ik niet zo) Aangezien we een beetje haast hebben eten we snel ons toetje op om daarna te beginnen met de Hoofdfilm Kick-Ass!!!

Binnen vijf minuten weten we dat we de goede film voor Philip hebben gehaald, want hij ligt al dubbel van het lachen. Roy en ik hebben de film al gezien en weten dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn. De Velodyne speelt zonder enige moeite mee met elke scene en het is een genot om te merken hoe goed de surroundbubble is bij Philip. Het geluid gaat niet van de center naar de de LF of de RF, maar gaat van links naar rechts in een perfecte overgang.

Bij de eerste scene met Hit-Girl gaat de Velodyne zo vreselijk laag dat de ruimte het niet houdt en zelfs het scherm begint te trillen, mijn broekspijpen beginnen letterlijk te wapperen en mijn oren gaan door de druk bijna dicht zitten. WAT EEN BELEVENIS!! Dit moet je gewoon voor jezelf meemaken. Dit is zo’n bizarre ervaring dat ik het verder niet eens uit kan leggen. Voor Philip is dit ook nieuw en de uitdrukking op zijn gezicht spreekt boekdelen. Die is héél blij met zijn sub! De hele film is verder geweldig en het is een perfecte afsluiting van een perfecte dag!















Philip ontzettend bedankt voor je gastvrijheid en je medeleven en de geweldig gezellige en leerzame dag.
De complimenten aan je vrouw voor haar kookkunsten. De lasagne was echt heerlijk.

Voor de overige jongens van de M&G, Maarten, Roy, Jaap en Etienne bedankt voor de ervaring en gezelligheid. Het was een lange dag, (dik zes uur in de auto gezeten) maar het was het meer dan waard!!

En voor de jongens/mannen die nog op de wachtlijst staan: bereid je voor. Het is het wachten absoluut waard!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Mooi verslag!

Als je meer wilt weten over Sintel:
www.sintel.org

Ik weet niet wat ik er nog aan toe moet voegen, ik heb immers bij mijn eerste M&G al een uitgebreid verslag geschreven die mijn eerste ervaring beschrijft. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen

Het duurde even Robbert, maar moet dan ook zeggen dat je een prachtig verhaal hebt geschreven. M'n complimenten.

WickedGame

Geweldige verslagen heren! :)

Ook heerlijk om te lezen... Nu eens zien wanneer ik de kelder in mag duiken  ;D

Madhouse

Mooi verslag Robbert! Mooi op je eigen manier verteld!!!  :worship:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op oktober 14, 2010, 22:42:36


Philip priegelt weer wat met de instelling en plotseling hoor ik OH OH.. blijkt dat Philips Marantz moeite heeft gekregen met een 96khz geluid. We proberen het even snel en we horen idd dat de bass niet meekomt. Dan maar op source direct en 2.0.


Mooi verslag Robbert! Echt leuk, en je hebt er behoorlijk wat werk van gemaakt!

Ik heb bovenstaande gequote, ik vond het zo'n leuke woordspeling! Nog niemand opgevallen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

celerontje

Citaat van: Etiennevh op oktober 15, 2010, 09:13:44
Mooi verslag Robbert! Echt leuk, en je hebt er behoorlijk wat werk van gemaakt!

Ik heb bovenstaande gequote, ik vond het zo'n leuke woordspeling! Nog niemand opgevallen?
Zeker wel.
Philip heeft trouwens een Philips TV in zijn woonkamer! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Robbert, heel erg leuk geschreven verslag!! :worship:

Erg goed dat je ook die links naar de scene's en de covers hebt toegevoegd. Ik heb me erg geamuseerd bij het lezen. Jouw beleving van de dag voegt veel toe aan de ook erg leuke verslagen van Roy en Etienne. Weet nu zeker dat ik ze een mooi plaatsje wil geven :thumbs-up:

Bedankt voor je komst. Ik vond het ook erg gezellig en als de nieuwe projector hangt kom je gewoon nog een keer terug 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 15, 2010, 09:13:44
Mooi verslag Robbert! Echt leuk, en je hebt er behoorlijk wat werk van gemaakt!

Ik heb bovenstaande gequote, ik vond het zo'n leuke woordspeling! Nog niemand opgevallen?
Inderdaad een leuke woordspeling :clapping: Vroeger was dat ook zo :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 14, 2010, 23:08:48
Ik weet niet wat ik er nog aan toe moet voegen, ik heb immers bij mijn eerste M&G al een uitgebreid verslag geschreven die mijn eerste ervaring beschrijft. ;)
Hoeft natuurlijk niet, maar juist omdat je al een keer was geweest is het leuk om te vertellen wat er voor jou anders is dan vorig jaar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: WickedGame op oktober 15, 2010, 07:53:07
Geweldige verslagen heren! :)

Ook heerlijk om te lezen... Nu eens zien wanneer ik de kelder in mag duiken  ;D

Ik heb nog 1 plaats voor 13 november en ondanks de lange lijst geïnteresseerden heeft niemand zich daarvoor gemeld :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Het zijn mooie verslagen voor te lezen. :thumbs-up:

Het maakt mij nieuwsgierig hoe het algeheel klinkt  ;D ook al ben ik bekend met de luidsprekers. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

celerontje

Gedetailleerd en open, tikje warm, erg prettig!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

advr

Citaat van: HTip op oktober 15, 2010, 15:18:19
Ik heb nog 1 plaats voor 13 november en ondanks de lange lijst geïnteresseerden heeft niemand zich daarvoor gemeld :P
niemand wil zeg... :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: The Vampire op oktober 14, 2010, 22:42:36

En voor de jongens/mannen die nog op de wachtlijst staan: bereid je voor. Het is het wachten absoluut waard!


wat een mooi verslag, dat ga ik niet verbeteren :P

zo mogelijk ga ik op 13 november ten onder aan het moois wat  Philip in elkaar heeft geknutseld ;D ;D :xmas:
ik heb eens in de HT van BB&G gezeten en dat vond ik al mooi. Zelfde projector... Wat zie je dan veel in een donker bos.  :baaa: :baaa:

gaat leuk worden :o :o :o

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

HTip

#116
Robbert, ik heb je verslag net nog een keer gelezen met Annet erbij. Ook zij vind het een erg goed geschreven verslag :worship: Dat je kippevel hebt gehad bij de BD van John Mayer en dat de muziek je echt raakte doet me goed. Dat is precies wat ik wil bereiken. Die BD komt er zeer zeker. En als die in 2.0 al goed klinkt, hoe moet het dan wel niet in Dolby TrueHD 5.1 96/24 zijn :o

Bedankt voor de mooie woorden en complimenten :wub:

Gr, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op oktober 15, 2010, 18:33:59
En als die in 2.0 al goed klinkt, hoe moet het dan wel niet in DTS-HDMA 5.1 96/24 zijn :o
Dolby TrueHD in dit geval. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 15, 2010, 18:33:59
Robbert, ik heb je verslag net nog een keer gelezen met Annet erbij. Ook zij vind het een erg goed geschreven verslag :worship: Dat je kippevel hebt gehad bij de BD van John Mayer en dat de muziek je echt raakte doet me goed. Dat is precies wat ik wil bereiken. Die BD komt er zeer zeker. En als die in 2.0 al goed klinkt, hoe moet het dan wel niet in DTS-HDMA 5.1 96/24 zijn :o

Bedankt voor de mooie woorden en complimenten :wub:

Gr, Philip
Kippenvel bij John Mayer is nog zwak uitgedrukt :D maar geen dank hoor. Is gewoon de waarheid. nu ik het zelf nog een keer heb gelezen, merk ik dat ik nog wel veel meer had kunnen toevoegen, zeker qua beleving. Ik weet zeker dat ik je heel dankbaar mag zijn. Je weet dat ik de laatste tijd veel moeite heb gehad om te kunnen genieten van film en muziek. Ik voelde er niks meer bij. En jouw set en jouw enthousiasme en de gehele M&G hebben dat wel weer naar boven gebracht. vanaf het moment dat Killer begon merkte ik al dat er een grote grijns op mijn gezicht verscheen. En ik merkte gewoon dat de ontspanning gelijk toe slag. Dan weet je dat het goed zit. Film begon al een beetje weer te komen, maar is sinds zondag wel weer helemaal terug. door afgelopen zondag ben ik mijn eigen set ook weer meer gaan waarderen. De emotie in mijn eigen set komt weer terug en dat is toch wel echt heerlijk om te merken. Want ik heb toch eigenlijk wel een hele goed set staan. Maar als de emotie in jezelf er niet is dan kun je (ik althans) er gewoon niet van genieten. dan is het maar geluid zeg maar.

Ik ben erg benieuwd hoe het concert bij jou in Dolby True HD klinkt. Bij mij thuis klinkt het al alsof je midden in de zaal staat. er gaat een heerlijke galm door de ruimte die je echt het gevoel van een concert geeft.

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Dat doet me echt heel erg goed, dat je weer kan genieten van je prachtige set! Dat maakt de dag nog meer bijzonder dan ie al was. Enige wat je dus nog moet doen om jouw set in balans te brengen is het vervangen van je rears en een sub en klaar! En wanneer je dan naar je nieuwe huis gaat kan je helemaal focussen op de inrichting (en akoestiek ;)), want aan je set hoef je dan niets meer te doen...

Aan je verhaal hoef je niets meer toe te voegen. De rest kunnen we er wel bijdenken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 15, 2010, 19:25:49
Dat doet me echt heel erg goed, dat je weer kan genieten van je prachtige set! Dat maakt de dag nog meer bijzonder dan ie al was. Enige wat je dus nog moet doen om jouw set in balans te brengen is het vervangen van je rears en een sub en klaar! En wanneer je dan naar je nieuwe huis gaat kan je helemaal focussen op de inrichting (en akoestiek ;)), want aan je set hoef je dan niets meer te doen...

Aan je verhaal hoef je niets meer toe te voegen. De rest kunnen we er wel bijdenken ;)
klopt helemaal. Het is me nu wel duidelijk hoe belangrijk akoestiek is. En vind het eigenlijk vreemd dat sommige mensen op dit forum het nauwelijks betrekken bij hun eigen set/ruimte. Het kan je set zoveel beter laten klinken. Ik ben al aan het kijken naar rears. Ik denk dat ik de blu-ray speler even laat voor wat die is. Het mooie van de M&G is dat alles ineens eigenlijk heel logisch is. Ik heb gehoord wat een goede surroundbubble doet en weet nu wat een sub echt toevoegd aan het plaatje. Dat is veel groter dan die paar procenten winst die ik zou krijgen door van BR speler te wisselen.

leuk dat Annet de verslagen ook leest trouwens. is ze er toch nog een beetje bij geweest ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Wat een heerlijke reviews! Heb ze met plezier gelezen, lekker "luchtig" geschreven :)

Ik ben er zelf niet bij geweest en sta ook niet op de lijst, maar heb nu wel een idee/"gevoel" hoe het daar moet zijn: Erg indrukwekkend! Leuk ook om te lezen dat jullie het zo goed en leuk hebben ervaren!

Vooral dat stukje met Kick-Ass moet wel heel erg apart geweest zijn als ik het zo lees :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

het kick-ass stukje was gewoon bizar. Het bleef maar lager gaan. en je voelde de druk op je oren gewoon steeds sterker worden. Ook de TDK stukjes waren erg imposant. bij de openingscene voegt de Velodyne een heerlijke dreiging toe. daar komen dan ook nog de Gunshots bij. en de bus die door de muur komt. De velodyne heeft er allemaal geen enkel moeite mee en wat ook opvalt is dat er geen enkele nagalm is.

op het moment dat het ziekenhuis instort heb je echt even het gevoel dat je je moest vasthouden aan de stoel  :D Er kan iig geen bioscoop tegenop!

waarom schrijf je je niet gewoon in voor een M&G?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Omdat die lijst al zo overvol staat en Philip al heeft aangegeven dat zelfs nu al niet iedereen kan komen. Daar komt nog is bij dat ik nog erg nieuw ben en ik me niet zomaar ga opdringen bij iemand die ik (vrijwel) niet ken :)

Eerst maar is een tijdje meelopen hier :P

TDK moet inderdaad heel indrukwekkend zijn, dat vind ik ook al met mijn set, vooral inderdaad de openings scene als The Joker zijn masker afdoet, wat Celerontje ook al noemde  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT