M&G @ The Chamber of Dreams 10-10-2010

Started by Madhouse, October 11, 2010, 09:05:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen


Etiennevh

Zo, even wat drukke tijden achter de rug, maargoed. Ik zal vanavond proberen nog wat toe te voegen aan het prachtige verhaal van Roy :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Voor mij begon de dag om 7.45. Na lekker douchen, klaarmaken, nog even gauw een dvd uit de kast trekken, en wegwezen zat ik om 8.05 in de auto richting Zwolle. In Zwolle zou om 8.45 collega-hobbyist Robbert (the Vampire) klaarstaan, maar zijn navigatie liet hem in de steek. Om 8.55 was het dan eindelijk zover, we reden. Met een lekkere thermoskan koffie onderweg, bespraken we alledaagse dingen, op naar het tankstation aan de A50 bij Heteren. Eenmaal daar aankomend, reden we blijkbaar Roy(MadHouse) en Maarten (Marsh) finaal voorbij. Even bellen, en zij bleken ook present. Gauw handjes schudden, stijve tepels van de kou, en doorkachelen naar Maastricht, waar onze volgende stop gepland was. Na een fijne tankbeurt kwamen we eindelijk in Maastricht aan, en volgens Jaap (celerontje) zouden we afslag Berg en Terblijt moeten hebben om hem op te pikken bij het Golden Tulip Hotel. We hebben lang gezocht, zijn zelfs naar Berg en Terblijt toegereden, maar geen Golden Tulip Hotel. Maargoed, gelukkig bestaat er zoiets als een telefoon, dus dan maar even bellen. Helemaal aan het begin van de afslag stond Jaapie bij het tankstation, afgezet door zijn oom. Meneer stapt in, ik rijd weg, een oomlief rent erachteraan, want fijne vriend Jaap had alle testmateriaal in de auto laten liggen, zo enthousiast was hij toen hij eindelijk de auto van zijn oom uit mocht. Afijn, nog ongeveer 20 minuten naar Philip, en toen kon het feest beginnen!

Inmiddels is het 11.55, en komen we aan bij het prachtige huis van Philip, waar menig Nederlands huis een puntje aan kan zuigen. Dan gaat de deur open, en staat daar een keurige meneer ons te ontvangen. Maak kennis met: PHILIP!  :pompom: Nadat iedereen zijn zenuwen had uitgeschud in de hal, kreeg het gesprek al gauw een technische wending, en voordat we het wisten zaten we aan de Belgisch Limburgse vlaai met een grote toef slagroom en een fijn klopje kloffie  :coffee:, en hoorde je tussen het gesmak door termen als: DD18, Akoestiek, de sample van Jaap, galm; en ga zo maar door. Toen kregen we nog even een fijn lesje akoestiek van Philip, welke heel leerzaam was. Bedankt daarvoor!

Uiteraard hadden we zoals het hoort een fijn pakje meegenomen met voor vrouwlief Annet een flesje wijn en voor Philip natuurlijk een stukje beeld en geluid, in de vorm van een plat schijfje genaamd Kick Ass. Ik had er nog nooit van gehoord, maar al gauw werd er ook duidelijk dat dit de hoofdfilm zou worden. Nou, nog even paffen voor Roy en Maarten, om vervolgens lekker de kelder in te duiken, die overigens inmens groot was.

Helemaal achter in de kelder vinden we dan de deur met het logo Dolby Digital, en dan weten we genoeg. Hierachter bevind zich deze wonderkamer. Met een heerlijk stukje Dire Straits op de achtergrond, komen we binnen in de beroemde Chamber of Dreams, die overigens mijn "dreams" wel waar maakt als je binnenkomt. Met de gordijntjes dicht zoeken we allemaal een plekje uit en mag ondergetekende lekker op de schietstoel beginnen. Na wat geneuzel over de Nespa komt al gauw de eerste test cd van Roy naar boven, de akoestische best of van Seal, een prachtig exemplaar overigens voor in de collectie. Eerst maar eens een nummertje luisteren, om hem vervolgens in de Nespa te stoppen, en dan nog eens te luisteren. WAUW! Wat een verschil. Duidelijker, ineens een aanslag door een drummer die we daarvoor niet hoorden, fantastisch. Dan wordt er ook nog even met Katie Melua gesmeten, als we het nummer met de blaasinstrumenten niet kunnen vinden, gaan we toch maar voor Nine Million Bycycles (wat een raar woord eigenlijk). Katie krijgt even een fijne beurt van de Nespa, die daar overigens niet voor terugdeinst, en vervolgens nog eens luisteren. Het van origine "doffe" nummer, had nu veel meer openheid, klonk natuurlijker en ook dit maal waren er details die we daarvoor nog niet gehoord hadden. Nogmaals, verbluffend.
Na Katie Melua komt Philip met een voor mij onbekende SA-CD van Eleanor McEvoy, welke naar mijn mening een goed artieste is. Echt een mooi muzikaal album. Ook weer rijp voor de aankoop! Eind goed al goed, sloten we het stereo gedeelte af met een stukje "the way you make me feel" van MJ. Lekker rammen op die DD18, die MJ behandelde alsof hij wel beter gewend is. Geen probleem dus!!

Na het stereo gedeelte begonnen we aan meer luidsprekers. Althans, dat dachten we. Robbert (the Vampire) toverde de Blu Ray van John Mayer uit zijn tas, welke in vol ornaat de Blu Ray player in verdween. Japie kreeg ondertussen een hartverzakking toen de gordijntjes open gingen, en wij maar lachen. Lekker even het menu instellen, en kijken maar. Echter schijn bedriegt, want het bleek een 96 Khz opname te zijn die een beetje ruzie kreeg met het 96 Khz board van de Marantz 9600 van Philip. Aangezien we geen tijd te verliezen hadden, zijn we snel begonnen met een oplossing, namelijk 2.0 over Source of Pure direct (1 van de 2). Daar gingen we dan. Een prachtige sound welke natuurlijk weer fantastisch klonk in de ruimte, maar ook zoals Jaap beaamde, een goede opnamekwaliteit had voor een op een concert opgenomen Blu Ray.

Het Formule 1 woord vloog ongenuanceerd door de ruimte, en voor we het wisten kwamen de controllers en de PS3 te voorschijn om even lekker te gaan racen. Alleen van het verschrikkelijke geluid van die auto's al wordt ik knettergek, laat staan een uurtje lekker gamen. Maar oke, de dag is georganiseerd om ons allemaal wat plezier te laten beleven. 1 controller lag inmiddels in de hand van Roy, die er vreselijk hard op los ging op de bumper van Rubens Barichello. Het typische "zaagmachine" geluid wat mij persoonlijk knettergek maakt, ging nog even voort aangezien er ook in de regen geraced moest worden. (ik denk dan, ga lekker buiten staan, maargoed, de zon scheen). Om nog wel een positief puntje over de F1 periode te zeggen, de druppels van de regen waren levensecht, bijzonder mooi.

Toen uiteindelijk de zaagmachine van Sony uit mocht, kwamen Robbert en Maarten op het idee om Panasonic en Sony eens even op de proef te stellen. 1 "genespade" Monsters Inc en een "ongenespade" gingen de spelers in, en het was al gauw duidelijk dat Sony wel ver komt, maar Panasonic net ietsje verder. Op beeld was er trouwens weinig te halen met de Nespa, maargoed, het verschil was er.

Het werd tijd voor de animatie van Jaapie, die de korte film Sintel wilde vertonen. De film ging vooraf aan een 5 minuten lang verhaal over hoe onze Jaap aan deze sample was gekomen en wat de bedoeling was. Een mooie film, vooral de kwaliteit. Wat wel opviel, was dat Sintel toch wel veel op zijn moeder leek, maargoed, dat is een klein detail ;).

Philip ging inmiddels de overheerlijke Lasagne die gemaakt was door vrouwlief uit de koeling halen. Deze moest natuurlijk nog even in de oven, dus was dat een mooi moment voor mij om een Simple Minds opname van 1979 te luisteren, waarop het nummer Belfast Child gespeeld word met viool maar de viool niet te horen is. Ik heb altijd gedacht dat dit aan mijn receiver lag, maar ook in Philip's HT was er geen viool te bekennen, terwijl deze wel spelend gefilmd word. Terwijl dat duidelijk werd, werd er al geroepen om The Dark Knight. Even lekker blazen met de DD18 leek wel een goed idee, en dat was het ook daadwerkelijk. Wat een sublieme en beheerste trillingen komen er van dat apparaat af! Petje af!

Toen werd het tijd om te eten. De lasagna was werkelijk waar verukkelijk, complimenten voor Annet! (En Philip die de timer van de oven goed had ingesteld uiteraard ;)). Met een toetje van Mona na, werd het tijd voor de hoofdfilm KICK ASS! De film gaf de DD18 een behoorlijke stoot, maar deze handelde alsof we, voor de 2e maal, niet met iets beters hadden kunnen komen. Toch zat er nog een fijn stukje laag in, waar zo'n beetje iedereen zijn trommelvlies van opgeblazen werd. Het was zo laag, dat de energie achter de Basstraps niet meer weg kon, waardoor zelfs de goed bevestigde projectiewand met basstraps begon te trillen. Ongelofelijk wat een kracht er in dit apparaat zit. Fantastisch!

En toen kwam het: de dag was alweer voorbij. Concluderend kan ik zeggen dat dit echt een verbluffende dag was. Met een zeer bevredigd gevoel, besloten we de dag en keerden we richting huis. Philip, echt bewonderenswaardig wat je samen met je vrouw hebt weten te realiseren, dat jullie er maar veel plezier en geluk van mogen ondervinden. Ook bedankt voor de ontzettend gastvrije ontvangst, welke boven verwachting was. Je bent dan welliswaar een Nederlander, maar je hebt de typische gastvrijheid van een Belg ;) (en in mijn ervaring was dat altijd HEEL GOED!!) Ik vond het heel leuk om de andere jongens, Roy, Maarten, Robert en Jaap te ontmoeten en wens eenieder een fantastische hobbytijd toe. Tot in de volgende Meet & Greet! Zoals Roy al zei in zijn verslag, het enige nadeel van deze dag was de tijd die wat te snel ging. Om half 9 reden we bij Philip weg, om voor Jaap om 11.00 de trein in Zwolle te kunnen halen wat stipt optijd werd gehaald. Voor mijzelf eindigde de dag vervolgens om 23.50, toen ik eindelijk mijn eigen oprit weer zag. Wat een dag wat een dag. Fantastisch!

Philip, bedankt voor al je inzet om van deze dag een geweldig succes te maken!







Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Weer zo'n leuk geschreven verhaal :thumbs-up: Jij en Roy zouden zo voor een magazine kunnen schrijven. Bedankt voor de complimenten (ook van Annet). Ik krijg het er weer warm van :blush:

Ook bedankt voor jullie inbreng, want dat maakt de dag voor mij ook erg leuk. Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Jullie enthousiasme en humor hebben van de dag iets speciaals gemaakt. Super gewoon :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Quote from: celerontje on October 12, 2010, 14:59:42
Malle Grunneger! ;D

Pas op he! :D



Mooie verslagen, nogmaals de bevestiging dat de verbouwing bijzonder geslaagd is!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Quote from: Alex Groningen on October 12, 2010, 11:01:54
Mooi geschreven Madhouse. Als ik lees hoe jullie onder de indruk zijn van Philip's HT ruimte verheug ik me er alleen maar meer op om binnenkort een bezoekje  te brengen aan het zuiden van het land.
Dat zal niet heel erg lang meer duren. Anders dan de reis naar hier. Heb je geen familie die dichterbij woont, waar je zou kunnen overnachten?

Ik ben overigens heel Nederland en België doorgereist voor mijn apparatuur. Zo zie je nog eens iets van het land ;P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Blue-Eyes on October 12, 2010, 22:32:35
Mooie verslagen, nogmaals de bevestiging dat de verbouwing bijzonder geslaagd is!
Ik zou zelfs willen zeggen boven verwachting, want theorie en praktijk zijn toch andere zaken. Ben je elke week nu op maandag en dinsdag in Beek?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Quote from: HTip on October 12, 2010, 22:38:46
Ik zou zelfs willen zeggen boven verwachting, want theorie en praktijk zijn toch andere zaken. Ben je elke week nu op maandag en dinsdag in Beek?

Ja, ik ben nu net thuis van 2 dagen Beek. Donderdagavond rij ik weer heen, of vrijdagmorgen heel vroeg.

Ik zie het helaas niet op korte termijn gebeuren dat ik langs kan komen, ik was gisteravond tot 21:00 nog aan het werk, daarna naar het hotel, eten en nog even verder werken.



Zodra ik een gaatje zie of geen zin heb om te werken zoek ik contact!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

#59
Quote from: Blue-Eyes on October 12, 2010, 22:44:34
Ja, ik ben nu net thuis van 2 dagen Beek. Donderdagavond rij ik weer heen, of vrijdagmorgen heel vroeg.

Ik zie het helaas niet op korte termijn gebeuren dat ik langs kan komen, ik was gisteravond tot 21:00 nog aan het werk, daarna naar het hotel, eten en nog even verder werken.
Dat zijn lange dagen en vermoeiende weken :o

Quote from: Blue-Eyes on October 12, 2010, 22:44:34
Zodra ik een gaatje zie of geen zin heb om te werken zoek ik contact!
Is prima!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Ik voel me topfit, totaal niet moe ;)




Is goed, we gaan het absoluut proberen, zo dichtbij kom ik niet vaak :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Quote from: HTip on October 12, 2010, 22:37:11
Ik ben overigens heel Nederland en België doorgereist voor mijn apparatuur. Zo zie je nog eens iets van het land ;P
Qua apparatuur heb je toch alles uit Nederland?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Quote from: HTip on October 12, 2010, 22:24:02
Weer zo'n leuk geschreven verhaal :thumbs-up: Jij en Roy zouden zo voor een magazine kunnen schrijven. Bedankt voor de complimenten (ook van Annet). Ik krijg het er weer warm van :blush:

Ook bedankt voor jullie inbreng, want dat maakt de dag voor mij ook erg leuk. Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Jullie enthousiasme en humor hebben van de dag iets speciaals gemaakt. Super gewoon :wub:
Graag gedaan Philip! Haha, HT Magazine vol met meet en greets.. een soort autoweek.. Lijkt me wel wat. ;)

Tot snel!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: celerontje on October 12, 2010, 22:48:20
Qua apparatuur heb je toch alles uit Nederland?
Beetje offtopic, maar nee zeker niet alles!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Etiennevh on October 12, 2010, 22:56:47
Graag gedaan Philip! Haha, HT Magazine vol met meet en greets.. een soort autoweek.. Lijkt me wel wat. ;)

Tot snel!
:D Ik ga in ieder geval alle M&G-verslagen een mooi plaatsje geven. In welke vorm weet ik nog niet, een magazine lijkt me wel wat. Of afzonderlijk inlijsten... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on October 12, 2010, 23:00:29
Beetje offtopic, maar nee zeker niet alles!
Gaan we over verder in je eigen topic? :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen

Quote from: HTip on October 12, 2010, 22:37:11
Dat zal niet heel erg lang meer duren. Anders dan de reis naar hier. Heb je geen familie die dichterbij woont, waar je zou kunnen overnachten?

Ik ben overigens heel Nederland en België doorgereist voor mijn apparatuur. Zo zie je nog eens iets van het land ;P


Ik heb geen familie wonen in het zuiden van het land. De familie die er nog over is woont hier allemaal in Groningen. Ik ga wel even bekijken hoe ik het ga doen.

Ik zal je deze week even een PM sturen, Philip.

Madhouse

Quote from: Etiennevh on October 12, 2010, 22:56:47
Graag gedaan Philip! Haha, HT Magazine vol met meet en greets.. een soort autoweek.. Lijkt me wel wat. ;)

Tot snel!

Idd prachtig verslag!!! Ik had expres al wat ruimte over gelaten in mijn verslag zodat een ieder ook mooi op de details in kon gaan, dat is je goed gelukt!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

De verslagen maken mij overigens wel verdomd nieuwsgierig nu :)

Dirc


Etiennevh

Quote from: Madhouse on October 13, 2010, 08:10:00
Idd prachtig verslag!!! Ik had expres al wat ruimte over gelaten in mijn verslag zodat een ieder ook mooi op de details in kon gaan, dat is je goed gelukt!  ;)
Haha dat dacht ik al. Ik ben benieuwd met welke details Robbert nog komt. ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Alex Groningen

Denk dat dit nog een zware klus voor Robbert gaat worden om aan deze prachtige verhalen nog wat toe te voegen.

Marsh

Quote from: HTip on October 12, 2010, 23:02:05
:D Ik ga in ieder geval alle M&G-verslagen een mooi plaatsje geven. In welke vorm weet ik nog niet, een magazine lijkt me wel wat. Of afzonderlijk inlijsten... :unsure:

Mooi voor in de HT-gang  :angel:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ajbeefde

Leuke verslagen mannen.

Waarom deed de 96khz opname het niet?  daar al achter gekomen?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Quote from: ajbeefde on October 13, 2010, 10:53:20
Leuke verslagen mannen.

Waarom deed de 96khz opname het niet?  daar al achter gekomen?

Dit probleem was al bij Philip bekend. Waarschijnlijk een defect op het 96Khz soundboard van de Marantz.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub