Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

AbZ

#975
Citaat van: Bas Akkerman op januari  8, 2014, 22:10:16
Als jij één gedeelte uit mijn verhaal haalt en alleen daarop reageert wel.

Daarnaast ga ik in op jouw aanname dat tegenstellingen een middel kunnen zijn, maar op dit forum vaak een doel op zichzelf worden. Dat had ik inderdaad al eerder gezegd, maar daar heb ik jou nog geen reactie op horen geven.
Je doet daar een aanname over andermans doelen.  Daar kan ik natuurlijk niet voor instaan.  Integendeel, dat soort aannamen is een vd dingen waar mensen zich maar al te vaak in vergissen.  Het lijkt imho eigenlijk meer op een beleefde en ongerichte versie van zeggen dat iemand zit te trollen.

AbZ

#976
Citaat van: Bas Akkerman op januari  8, 2014, 22:17:47
Dan geloven ze dus nog altijd. Waarin volgens jou?
Het is wel degelijk een geloof. Het geloof (het vertrouwen in de waarheid) dat je met meten alles kunt weten.
Dat volgt niet uit scepticisme en ook niet uit per se uit de technische benadering (indien geen positivisme).
Hoe gaat het eigenlijk met je cursus filosofie?

magicbas

Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Bama

Waarom gaan jullie niet gezellig met elkaar pm en ipv al dat gezeik hier te posten . Wil ik op tv geen Utopia zien krijg ik hier gewoon hetzelfde.

beunky

Heren, HTip was duidelijk dacht ik... Svp de discussie elders voortzetten en hier weer on-topic posten over de sfeer op het HT-forum.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Willem

Citaat van: Linx op januari  8, 2014, 19:44:44
Omdat jouw technische piemel langer is dan de mijne betekend dat nog niet dat je een paardelul hebt... Mijn technische kennis is beperkt maar ik heb een redelijk ontwikkelde bullshit detector.

Om maar weer eens een keer on topic te gaan.

Wil ik melden dat dit soort replies  ^^, voor mij persoonlijk een groot gedeelte van de sfeer maken op dit forum. Ik wil hiermee zeggen dat dit soort replies ervoor zorgen dat ik bepaalde topics met plezier lees, ook al worden er naar mijn mening kinderlijke discussies gevoerd door volwassenen in het desbetreffende topic.

Thanx Linx! You made me laugh

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

AbZ

Citaat van: beunky op januari  8, 2014, 22:54:40
Heren, HTip was duidelijk dacht ik... Svp de discussie elders voortzetten en hier weer on-topic posten over de sfeer op het HT-forum.
:blink:  Sorry wij hadden het over de sfeergerelateerde teneur van de interactie hier.  Ik snap je reactie dus echt niet.  Misschien kan je wat duidelijker aangeven wat er wel en niet over de sfeer gezegd mag worden?

twani

Waar een slechte sfeer al niet goed voor is :D. Kon er ook smakelijk om lachen :clapping:

AbZ

Citaat van: Bama op januari  8, 2014, 22:49:14
Waarom gaan jullie niet gezellig met elkaar pm en ipv al dat gezeik hier te posten . Wil ik op tv geen Utopia zien krijg ik hier gewoon hetzelfde.
Ik begrijp dat dit soort fijnzinnige bijdragen (van iemand die ervoor kiest om iets te lezen zodat hij zich eraan ergert en kan gaan schelden) meer in de officiele partijlijn zijn?  Dan wens ik u veel succes met uw ontwikkeling.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op januari  8, 2014, 22:18:24
Je doet daar een aanname over andermans doelen.  Daar kan ik natuurlijk niet voor instaan.  Integendeel, dat soort aannamen is een vd dingen waar mensen zich maar al te vaak in vergissen.  Het lijkt imho eigenlijk meer op een beleefde en ongerichte versie van zeggen dat iemand zit te trollen.
Je hoeft ook niet in te staan voor andermans doelen. Mijn vraag aan jou is hoe je tegen mijn stelling aan kijkt dat mensen tegenstellingen niet als middel gebruiken om een discussie te starten/ van brandstof te voorzien, maar als doel op zich zien (ik vind het zo, dus het is zo) waardoor er überhaupt geen discussie gevoerd kunnen worden.

Citaat van: beunky op januari  8, 2014, 22:54:40
Heren, HTip was duidelijk dacht ik... Svp de discussie elders voortzetten en hier weer on-topic posten over de sfeer op het HT-forum.
Deze reactie begrijp ik niet. We hebben het hier over een mogelijke oorzaak van de sfeer (de verschillende uitgangspunten en de manier waarop dat de communicatie beïnvloedt). Lees ik uit jouw opmerking dat dat niet mag? Dit bedoel ik niet als uitdagen, ik wil alleen weten wat de reden is dat juist deze discussie in dit topic niet mag. Wat mag wel?

Mijn inziens is het juist goed om het over oorzaken te hebben. Anders blijf je in cirkels draaien.
Het wetenschappelijk topic vind ik alweer een stap verder. Daar is de beginaanname wetenschappelijke basis en die gaat voorbij aan de oorzaak van de sfeer.

Voor mij is dit een boksringtopic. Met bepaalde spelregels. Opmerkingen van bijvoorbeeld Linx of Bama zie ik als die van toeschouwers. Ze zorgen voor de sfeer omtrent het boksspel, maar dragen er weinig tot niets aan bij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Linx

#985
 :withstupid:

Xander32

Citaat van: Linx op januari  9, 2014, 06:43:17
Nee jij draagt iets bij met je oeverloze gezwets.... Mijn god zeg
... sterke reply, fijnzinnig geformuleerd, goede onderbouwing :thumbs-up:


:-X
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#987
Citaat van: Bas Akkerman op januari  9, 2014, 06:09:06
Je hoeft ook niet in te staan voor andermans doelen. Mijn vraag aan jou is hoe je tegen mijn stelling aan kijkt dat mensen tegenstellingen niet als middel gebruiken om een discussie te starten/ van brandstof te voorzien, maar als doel op zich zien (ik vind het zo, dus het is zo) waardoor er überhaupt geen discussie gevoerd kunnen worden.
Deze reactie begrijp ik niet. We hebben het hier over een mogelijke oorzaak van de sfeer (de verschillende uitgangspunten en de manier waarop dat de communicatie beïnvloedt). Lees ik uit jouw opmerking dat dat niet mag? Dit bedoel ik niet als uitdagen, ik wil alleen weten wat de reden is dat juist deze discussie in dit topic niet mag. Wat mag wel?

Mijn inziens is het juist goed om het over oorzaken te hebben. Anders blijf je in cirkels draaien.
Het wetenschappelijk topic vind ik alweer een stap verder. Daar is de beginaanname wetenschappelijke basis en die gaat voorbij aan de oorzaak van de sfeer.

Voor mij is dit een boksringtopic. Met bepaalde spelregels. Opmerkingen van bijvoorbeeld Linx of Bama zie ik als die van toeschouwers. Ze zorgen voor de sfeer omtrent het boksspel, maar dragen er weinig tot niets aan bij.

^^

Bovenstaande zienswijze past mij ook. Uiteenzettingen, discussie over de sfeer en hoe deze tot stand komt, daar zou m.i. dit draadje over moeten gaan. Het vergelijk met een boksring vind ik dan zo gek nog niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

#988
@Bas, misschien je stelling onderbouwen?   :sleepy:   
De BS detector maakt overuren.

Bas Akkerman

Citaat van: Linx op januari  9, 2014, 06:43:17
Nee jij draagt iets bij met je oeverloze gezwets.... Mijn god zeg
Wat zou je willen Linx? Om welke reden(en) kom je in dit topic? Blijkbaar is er iets dat jou aantrekt in dit topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 06:50:12
@Bas, misschien je stelling onderbouwen?   :sleepy:   
De BS detector maakt overuren.
Kom ik vanavond op terug. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden te noemen, maar dan moet ik knippen en plakken en dat lukt niet met mijn mobiel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op januari  9, 2014, 06:59:19
Kom ik vanavond op terug. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden te noemen, maar dan moet ik knippen en plakken en dat lukt niet met mijn mobiel.
Voorbeelden van doelen?  Zou niet teveel moeite doen voor je plakboek.

Linx

#992
 :withstupid:

chansig



Citaat van: Linx op januari  9, 2014, 07:22:59
Bas maakt opmerking zonder kop, staart en conclusie, Abel moet daar dan op reageren vervolgens moet een moderator die hier duidelijk wat meer moeite hebben met begrijpend lezen en daarnaast toch wat last hebben van overcompensatie daar vervolgens weer op sturen....

Imo is dit een forum met gepassioneerde liefhebbers, over het algemeen niet geremd door enige technisch verstand van zaken. Wanneer zo'n liefhebber voor een paar duizend euro een mooie kabel koopt en hier bepaalde referentie kwaliteiten aan verbindt, wordt hier vervolgens op gereageerd door een groep die wat meer kennis heeft en hier zo door heen prikt, en de liefhebbber krijgt vervolgens een schop na van iemand die jaloers is omdat hij zelf niet de middelen heeft om zo'n aanschaf te verantwoorden. Mooi toch?

Nu weer even geld gaan verdienen in de echte wereld, zal dit topic wel loslaten zodat Bas verder kan oreren (waar trouwens niets mis mee is zolang hij dat zelf niet al te serieus neemt).

Wie is de liefhebber in deze ?

Je hebt overigens wel erg veel problemen met anderen en hun gedrag en vervolgens heb je de neiging om daar nog een leuke eigen invulling bij te geven.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Heb er nog eens diep over nagedacht en volgens mij is paardenlul tegenwoordig met een n.

Pinohelmond

Vol verwachting kwam ik net op kantoor aan, pc'tje aan en ondertussen op volle snelheid koffie gehaald om dit topic te kunnen lezen. Heerlijk, zowel die koffie als dit topic.  :coffee: :pompom:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

twani

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 07:51:36
Heb er nog eens diep over nagedacht en volgens mij is paardenlul tegenwoordig met een n.
Door jou heb ik op grammaticaal gebied de laatste jaren flinke stappen gezet :D

chansig

En ik kan mijn vrouw eindelijk corrigeren (zonder tik) als ze me een paardelul noemt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Probleem is dat je het verschil niet zo goed hoort  :-\

Xander32

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 07:51:36
Heb er nog eens diep over nagedacht en volgens mij is paardenlul tegenwoordig met een n.

;D

... ik ben zojuist mijn werkdag iig. met een lach begonnen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT