Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

twani

Een goed "vertrekpunt" voor jezelf is dat je het niet erg moet vinden "om géén gelijk te hebben/krijgen"

Wat maakt het uit zou ik zeggen......  Dat idee maakt eea voor jezelf ook een stuk leefbaarder.

Ik kan het over het algemeen prima "velen" als men in mijn topic roept dat ik een "klote set" heb, nou én.

THX-UltraII

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 12:14:25
En dat respecteren we ook hoor, dat is het probleem niet.
maar zelfs daar lopen mensen te janken, op RTM te drukken dat het allemaal niet moet kunnen en gewoon door te draaien tot bedreigingen per PM aan toe.
Echt een aantal fielen, hebben echt een steekje los en kunnen geen afstand nemen van het forum. tot het ziekelijke aan toe. Dáár zit het echte probleem.
Ik wil namen! (stook, stook :D:D)

edgnoj

Wie is "we" eigenlijk Raphie?  Ik denk dat de meerderheid helemaal geen zin heeft om alles tot in den treure uit te discusseren of te verdedigen. Volgens mij komt de zwijgende meerderheid hier gewoon om kennis en ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en voor de gezelligheid. Dat jij en enkele andere fanatieke posters daar anders over denken wil niet zeggen dat de zwijgende meerderheid dit ook zo ervaart.

Zo en nu doe ik er het zwijgen maar weer toe.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Raphie

Dat is het ook, als je niet overal zo'n probleem van maakt en niet rancuneus bent kan je het hier prima naar je zin hebben.
JBL PRX Power!

MarkD

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 12:32:57
Dat is het ook, als je niet overal zo'n probleem van maakt en niet rancuneus bent kan je het hier prima naar je zin hebben.

En niet alleen hier, maar ook in het "echte leven". Kwestie van jezelf niet te serieus nemen. Maar ook dat mag je met een korreltje zout nemen...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Raphie

Citaat van: edgnoj op januari 10, 2014, 12:32:34
Wie is "we" eigenlijk Raphie?  Ik denk dat de meerderheid helemaal geen zin heeft om alles tot in den treure uit te discusseren of te verdedigen. Volgens mij komt de zwijgende meerderheid hier gewoon om kennis en ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en voor de gezelligheid. Dat jij en enkele andere fanatieke posters daar anders over denken wil niet zeggen dat de zwijgende meerderheid dit ook zo ervaart.

Zo en nu doe ik er het zwijgen maar weer toe.
zo veel post ik helemaal niet de laatste maanden.
De grootste jankerds hebben inmiddels allemaal een ban4life dus hoef er tegenwoordig niet meer zo hard in. ;)
JBL PRX Power!

edgnoj

23987 berichten, het is maar wat je niet veel noemt ;)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Perfectionist

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 12:14:25
En dat respecteren we ook hoor, dat is het probleem niet.
maar zelfs daar lopen mensen te janken, op RTM te drukken dat het allemaal niet moet kunnen en gewoon door te draaien tot bedreigingen per PM aan toe.
Echt een aantal fielen, hebben echt een steekje los en kunnen geen afstand nemen van het forum. tot het ziekelijke aan toe. Dáár zit het echte probleem.

Bedreigingen svp ALTIJD melden, dat wordt gewoon weg niet geaccepteerd. Ik heb een hekel een verklikken, maar mensen die dat doen horen hier niet thuis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Raymond187

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 12:39:41
De grootste jankerds hebben inmiddels allemaal een ban4life dus hoef er tegenwoordig niet meer zo hard in. ;)
Wat triggerd jou om er hard in te gaan?

Hanky Panky

Citaat van: Raymond187 op januari 10, 2014, 12:54:16
Wat triggerd jou om er hard in te gaan?

Dat is niet zo moeilijk: hij stelt een kritische vraag waarop mensen gelijk de man gaan spelen ipv de bal
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Dat is idd ook vaak een manco van die gasten, als ze het even niet meer weten springen van de bal op de man....
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 13:02:10
Dat is idd ook vaak een manco van die gasten, als ze het even niet meer weten springen van de bal op de man....

Maar niet voordat ze jou daar van beschuldigen als rechtvaardiging van hun 'inkomen met gestrekt been'  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 13:31:49
Maar niet voordat ze jou daar van beschuldigen als rechtvaardiging van hun 'inkomen met gestrekt been'  O0
klopt, maar zoals je ziet worden ze ook rustig gebanned terwijl ik er helemaal niet ben :D

Ik zette het gedrag alleen maar ff in de schijnwerpers, de meeste hebben zichzelf weg geparkeerd tijdens mijn afwezigheid :D
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 13:34:02
klopt, maar zoals je ziet worden ze ook rustig gebanned terwijl ik er helemaal niet ben :D

Ik zette het gedrag alleen maar ff in de schijnwerpers, de meeste hebben zichzelf weg geparkeerd tijdens mijn afwezigheid :D

Ja dat valt dan wel op. Het moet wel confronterend voor sommigen zijn dat ze jou niet als bliksemafleider hadden en nu toch op de strafbank zitten voor een stukje soul searching. Dan blijkt toch maar weer dat het in de aard van het beessie zat.

Maar met een beetje geluk krijg jij als nog de schuld want jij hebt natuurlijk de negatieve trend ingezet waardoor er een soort van Pavlov-reactie is ontstaan op elke vorm van kritiek.

De zo-niet-dan-toch regel  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

#1039
maar dat is prima, word ik het echte leven betaald om katalysator te zijn, dus "blame the white man" is mij niet vreemd :D zie het eerder als een teken dat ik de juiste snaar raak :D
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 12:55:18
Dat is niet zo moeilijk: hij stelt een kritische vraag waarop mensen gelijk de man gaan spelen ipv de bal

Het feit is dat die zogenaamde "kritische vraag" al duizend keer voor de voeten is geworpen. En elke keer wordt men weer gedwongen zich te verdedigen. Vind je het dan raar dat sommigen er wel een keer klaar mee zijn? Ik snap het allemaal niet meer. Raphie die hier zijn gedrag zit recht te lullen en tegelijkertijd zelf toegeeft dat hij er "wel eens" hard in gaat. Waarom in Godsnaam. Als iemand zijn ervaringen deelt is dat toch prachtig. Zolang diegene anderen (goedgelovige nieuwelingen bv) niet aanzet tot dergelijke tweaks en geld verbrassing is er toch helemaal niets aan de hand. Loat goan.

Groeten...

THX-UltraII

Good postings allemaal (ik wil ook 24000 posts net als Raphie!!! hehehehehehehehe :D :D  ;D ;D 8) :P)

Raphie

Dat kan ook, maar het is toch veel leuker om zo af en toe de dialoog aan te gaan, nu kan je me wel voordoen als een of andere kabelfundementalist, maar dat is echt niet het gross van mijn posts geweest.

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 14:48:34
Het feit is dat die zogenaamde "kritische vraag" al duizend keer voor de voeten is geworpen. En elke keer wordt men weer gedwongen zich te verdedigen. Vind je het dan raar dat sommigen er wel een keer klaar mee zijn? Ik snap het allemaal niet meer. Raphie die hier zijn gedrag zit recht te lullen en tegelijkertijd zelf toegeeft dat hij er "wel eens" hard in gaat. Waarom in Godsnaam. Als iemand zijn ervaringen deelt is dat toch prachtig. Zolang diegene anderen (goedgelovige nieuwelingen bv) niet aanzet tot dergelijke tweaks en geld verbrassing is er toch helemaal niets aan de hand. Loat goan.

Groeten...
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 14:48:34
Het feit is dat die zogenaamde "kritische vraag" al duizend keer voor de voeten is geworpen. En elke keer wordt men weer gedwongen zich te verdedigen. Vind je het dan raar dat sommigen er wel een keer klaar mee zijn? Ik snap het allemaal niet meer. Raphie die hier zijn gedrag zit recht te lullen en tegelijkertijd zelf toegeeft dat hij er "wel eens" hard in gaat. Waarom in Godsnaam. Als iemand zijn ervaringen deelt is dat toch prachtig. Zolang diegene anderen (goedgelovige nieuwelingen bv) niet aanzet tot dergelijke tweaks en geld verbrassing is er toch helemaal niets aan de hand. Loat goan.

Groeten...

De kracht zit hem in de herhaling... :D

Maar een vraag niet meer stellen omdat hij al 1000 keer gesteld is mwah...een ervaring niet meer vertellen omdat hij al 1000 keer verteld is mwahhh.

Gr Hans

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

Citaat van: chansig op januari 10, 2014, 15:03:03
De kracht zit hem in de herhaling... :D


Gr Hans

Gr Hans



Vandaar dus dat je je naam 2x zet, de kracht zit hem in de herhaling.  :tounge2:  :D
Een beter forum begint bij jezelf.

twani

#1045
Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 14:48:34
Het feit is dat die zogenaamde "kritische vraag" al duizend keer voor de voeten is geworpen. En elke keer wordt men weer gedwongen zich te verdedigen. Vind je het dan raar dat sommigen er wel een keer klaar mee zijn? Ik snap het allemaal niet meer. Raphie die hier zijn gedrag zit recht te lullen en tegelijkertijd zelf toegeeft dat hij er "wel eens" hard in gaat. Waarom in Godsnaam. Als iemand zijn ervaringen deelt is dat toch prachtig. Zolang diegene anderen (goedgelovige nieuwelingen bv) niet aanzet tot dergelijke tweaks en geld verbrassing is er toch helemaal niets aan de hand. Loat goan.

Groeten...
Het "je gedwongen voelen je te verdedigen" is ook weer púúr eigen perceptie, ik voel dat nooit.

Het op feiten ónder de tafel geluld worden is helemaal niet erg hoor.

Verliezen werkt soms zeer verhelderend :D

twani

Citaat van: Perfectionist op januari 10, 2014, 15:05:26


Vandaar dus dat je je naam 2x zet, de kracht zit hem in de herhaling.  :tounge2:  :D
:D

Raphie

Kijk! Nagenoeg het hele forum is al beschermd zodat alleen audiofiel wenselijke antwoorden kunnen worden gegeven, gelukkig wordt hier niet al te strikt op gemodereerd, maar als een fiel er problemen mee heeft kan die op een knopje drukken en dan volgt er een waarschuwing. Dus zo veel kán er al helemaal niet meer worden gediscussieerd worden buiten het wetenschap forum.
Als je er zelfs binnen het wetenschapforum nog last van hebt, dan zit je echt op de verkeerde plek.

En bijv zaken over WinABX uitleggen, is natuurlijk géén trollen, dat is puur het aanbieden van zelfhulp en dus ook niet respectloos o.i.d. Hoewel sommige het er wel moeilijk mee hebben :D
JBL PRX Power!

Pinohelmond

Citaat van: Perfectionist op januari 10, 2014, 15:05:26


Vandaar dus dat je je naam 2x zet, de kracht zit hem in de herhaling.  :tounge2:  :D

Eén keer onder elke post dat irritante "Gr Hans" is mijn inziens al een ban for life waardig.  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Raymond187

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 12:55:18
Dat is niet zo moeilijk: hij stelt een kritische vraag waarop mensen gelijk de man gaan spelen ipv de bal
Dat antwoord zocht ik niet met mijn vraag.

Kwabbernoot leest mijn vraag correct.

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 14:48:34
Het feit is dat die zogenaamde "kritische vraag" al duizend keer voor de voeten is geworpen. En elke keer wordt men weer gedwongen zich te verdedigen. Vind je het dan raar dat sommigen er wel een keer klaar mee zijn? Ik snap het allemaal niet meer. Raphie die hier zijn gedrag zit recht te lullen en tegelijkertijd zelf toegeeft dat hij er "wel eens" hard in gaat. Waarom in Godsnaam. Als iemand zijn ervaringen deelt is dat toch prachtig. Zolang diegene anderen (goedgelovige nieuwelingen bv) niet aanzet tot dergelijke tweaks en geld verbrassing is er toch helemaal niets aan de hand. Loat goan.

Groeten...

Ik snap best als iemand tig x verkondigd bepaalde dingen te menen horen terwijl dit helemaal niet kan (wetenschappelijk) en dat er dan wat kriebelt om eens een "kritische" vraag te stellen. Maar ik lees toch vaak dat die kritische vragen aanvallend geschreven worden. Dus niet zo gek dat sommige in de verdediging gaan.

En sterker nog iets wat niet wetenschappelijk bewezen kan worden wil niet zeggen dat iets niet kan.