Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

Zefanja

Eerste indruk van de subdude.
De bas klinkt strakker en ook harder of voller.
Onverwachts effect is dat alles in huis nu meer lijkt te trillen wat ik wel vreemd vind.
Voorheen rinkelde bijvoorbeeld de glazen in de kast nooit, maar nu wel.
Weet niet of ik dit als positief moet zien of niet.
Maar de bas klinkt een stuk lekkerder zo.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op februari  4, 2012, 13:24:11
Eerste indruk van de subdude.
De bas klinkt strakker en ook harder of voller.
Onverwachts effect is dat alles in huis nu meer lijkt te trillen wat ik wel vreemd vind.
Voorheen rinkelde bijvoorbeeld de glazen in de kast nooit, maar nu wel.
Weet niet of ik dit als positief moet zien of niet.
Maar de bas klinkt een stuk lekkerder zo.
Goed om te horen dat de bass we lekkerder klinkt, maar vind het ook erg vreemd dat het juist meer trilt nu, dacht dat de subdude dat juíst weghaalde waardoor de bass strakker klinkt. Misschien dat een mede gebruiker dit kan verklaren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Wellicht omdat de trillingen "harder" zijn? Heb er hier geen last van..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Ja het is een effect wat ik ook zeker niet verwacht had.
Ik ga vandaag even een keer alles opnieuw inmeten met audyssey.
Kijken of dat wat doet.

Maar ondanks de trillingen ben ik wel blij met hoe de bas nu klinkt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Mooi dat je de SubDude binnen hebt. Bij mij werden juist trillingen voorkomen. Kan het zijn dat de sub te hard staat? Of door de isolator meer frequenties worden weergegeven...

P.S. De 3-serie vind ik te kostbaar voor de lengte die ik nodig heb ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari  4, 2012, 12:46:36
Mooie upgrade, ben benieuwd wat hij brengt voor je :) Heb er ook wel is naar gekeken, maar vraag me af hoeveel het doet op vloerbedekking, voor mijn gevoel worden er door de vloerbedekking niet zoveel trillingen door gegeven.
Lage tonen worden niet door vloerbedekking tegengehouden. Ze gaan er gewoon doorheen. Mijn podium trilt ook ondanks de Gramma en de vloerbedekking. Daarom heb ik dat ook gedempt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op februari  6, 2012, 20:17:02
Mooi dat je de SubDude binnen hebt. Bij mij werden juist trillingen voorkomen. Kan het zijn dat de sub te hard staat? Of door de isolator meer frequenties worden weergegeven...

P.S. De 3-serie vind ik te kostbaar voor de lengte die ik nodig heb ;)

Ik denk dat het een combinatie van beide is/was.
Ik heb alles opnieuw ingemeten en dat heeft geholpen.
Geen trillende glazen meer, maar wel een mooie bas.
Overigens bij de zwaardere LFE momenten voel ik de bas wel.
Moet echt snel eens gaan meten met een db meter.

Gebruik jij audyssey op je receiver of alles gewoon zelf ingemeten en audyssey uit?

Ja die zijn idd wel heel erg kostbaar.

HTip

In het begin heb ik de receiver de instellingen laten doen. Maar toen had ik nog geen dB-meter en wist ik niet hoe ik het zelf moest doen. Op dit moment staat alles uit, behalve natuurlijk de EQ/DSP van de Velodyne ;)

Heb je een testschijf met apart signaal voor het instellen van het volume van de sub?
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op februari  8, 2012, 09:04:23
In het begin heb ik de receiver de instellingen laten doen. Maar toen had ik nog geen dB-meter en wist ik niet hoe ik het zelf moest doen. Op dit moment staat alles uit, behalve natuurlijk de EQ/DSP van de Velodyne ;)

Heb je een testschijf met apart signaal voor het instellen van het volume van de sub?

Ik heb een Avia schijfje, maar volgens mij zit daar geen apart LFE signaal op.

HTip

Citaat van: Zefanja op februari  8, 2012, 10:02:26
Ik heb een Avia schijfje, maar volgens mij zit daar geen apart LFE signaal op.

Ik weet niet welke een LFE-test heeft, maar ik zal eens kijken of welke van mijn schijven zo'n signaal heeft.
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op februari  8, 2012, 18:34:06
Ik weet niet welke een LFE-test heeft, maar ik zal eens kijken of welke van mijn schijven zo'n signaal heeft.

DVE schijnt ook goed te zijn, maar ik weet niet of deze wel een LFE track heeft.
Naja eerst ook maar eens even een db meter aanschaffen.

Alles klinkt nu gelukkig wel lekker, heb alleen het idee dat de receiver met inmeten de center altijd een paar db te zacht zet.
Zet de center na het meten altijd een paar db omhoog.
Des te meer trouwens om snel een db meter aan te schaffen.

Etiennevh

Wel goed dat je het doet, ik moet het ook eens ondernemen, wel eerst een Radioshack dB meter kopen, dan wordt het eea een stuk eenvoudiger.

Misschien heb ik het niet gelezen, maar waarmee ga jij het doen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari  9, 2012, 22:03:35
Wel goed dat je het doet, ik moet het ook eens ondernemen, wel eerst een Radioshack dB meter kopen, dan wordt het eea een stuk eenvoudiger.

Misschien heb ik het niet gelezen, maar waarmee ga jij het doen?

Ik heb ook nog db meter, maar ik denk dat ik bij de ict group ga bestellen met de DVE Blu-Ray erbij.
Ja wil het maximaal mogelijke halen uit de set zoals deze nu staat.

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 10, 2012, 00:18:21
Ik heb ook nog db meter, maar ik denk dat ik bij de ict group ga bestellen met de DVE Blu-Ray erbij.
Ja wil het maximaal mogelijke halen uit de set zoals deze nu staat.
Heb even gekeken en op de DVE staan de volgende audiotesten:

Audio Test Signals
Full Bandwidth Pink Noise - Stereo
Frequency Sweep, 15 Hz to 22 KHz
Band Limited Pink Noise - Stereo
440 Hz Calibration Tone
Subwoofer Phase Check
Multi-Channel Levels & Balance
Pan Around The Room
Buzz & Rattle Check

De volledige index kan je hier vinden: http://www.videoessentials.com/program_notes.php. Is niet echt een testsignaal voor subwoofers dus. Maar dat moet ik nog even proberen. Heb ik nl. nog niet gebruikt.

Ik heb ook nog een BD van AIX Records. Deze werd voorheen uitgeleverd met de Oppo. Hier staat de inhoudsopgave: http://aixrecords.com/catalog/bd/oppo_sampler_bd.html. Die zal ik ook nog even proberen.
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 10, 2012, 07:39:46
Heb even gekeken en op de DVE staan de volgende audiotesten:

Audio Test Signals
Full Bandwidth Pink Noise - Stereo
Frequency Sweep, 15 Hz to 22 KHz
Band Limited Pink Noise - Stereo
440 Hz Calibration Tone
Subwoofer Phase Check
Multi-Channel Levels & Balance
Pan Around The Room
Buzz & Rattle Check

De volledige index kan je hier vinden: http://www.videoessentials.com/program_notes.php. Is niet echt een testsignaal voor subwoofers dus. Maar dat moet ik nog even proberen. Heb ik nl. nog niet gebruikt.

Ik heb ook nog een BD van AIX Records. Deze werd voorheen uitgeleverd met de Oppo. Hier staat de inhoudsopgave: http://aixrecords.com/catalog/bd/oppo_sampler_bd.html. Die zal ik ook nog even proberen.

Hey Philip, bedankt voor de moeite.
Hoe heb je sub ingeregeld dan? Gewoon met de eq die erop zit?

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 10, 2012, 09:59:12
Hey Philip, bedankt voor de moeite.
Hoe heb je sub ingeregeld dan? Gewoon met de eq die erop zit?
Ehmm... Is voor mij gedaan :blush: Bjorn (BB&G) heeft dat bij levering van de DD18 gedaan. Is inclusief als je een sub bij hen aanschaft. En met de levering van de HD950 heeft hij het nog een keer gedaan. Had toen ook de bass trap achter hangen.

De DD18 is ook iets meer werk door de software die ingebouwd is ;)
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 10, 2012, 10:31:01
Ehmm... Is voor mij gedaan :blush: Bjorn (BB&G) heeft dat bij levering van de DD18 gedaan. Is inclusief als je een sub bij hen aanschaft. En met de levering van de HD950 heeft hij het nog een keer gedaan. Had toen ook de bass trap achter hangen.

De DD18 is ook iets meer werk door de software die ingebouwd is ;)

Hahaha en terecht. Lijkt me idd ook niet iets wat je zomaar even doet.
Een velodyne blijft een droom voor de toekomst.

Zefanja

Even een poll toegevoegd.
Ik loop al heel lang met het idee om mijn receiver te laten upgraden door the upgrade company.
Waarom? Omdat ik meer het apparaat wil halen.
Maar ja ik loop dus al een tijdje te twijfelen.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening en waarom.

frankp

Mocht je trouwens tijd hebben, ik ben donderdagmiddag in Utrecht en heb daarna eventueel wel tijd om een REW meting bij je te doen.
Laat maar even weten of het jou uitkomt.

Zefanja

Citaat van: frankp op februari 13, 2012, 19:11:35
Mocht je trouwens tijd hebben, ik ben donderdagmiddag in Utrecht en heb daarna eventueel wel tijd om een REW meting bij je te doen.
Laat maar even weten of het jou uitkomt.

Hey Frank,

Hoe laat zou dat ongeveer worden?

frankp

Heb tot 15.30 uur een afspraak, dus zal dan ergens rond/na 16.00 uur worden.

Zefanja

Citaat van: frankp op februari 14, 2012, 10:02:37
Heb tot 15.30 uur een afspraak, dus zal dan ergens rond/na 16.00 uur worden.

Oeh dat is jammer.
Ik werk tot 6 en ben dan meestal pas na half 7 thuis.

frankp

ja dat gaat 'm dan niet worden.
Zoals ik eerder zei: ik kom vaker in de buurt, dus mocht ik weer in de omgeving zijn dan hoor je het van me!

Zefanja

Citaat van: frankp op februari 14, 2012, 10:29:55
ja dat gaat 'm dan niet worden.
Zoals ik eerder zei: ik kom vaker in de buurt, dus mocht ik weer in de omgeving zijn dan hoor je het van me!

Nee dat gaat idd lastig worden.
Als je in de gelegenheid bent dan ben je van harte welkom.
Ben allang blij dat je uberhaupt de moeite wil nemen.

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 13, 2012, 11:14:21
Even een poll toegevoegd.
Ik loop al heel lang met het idee om mijn receiver te laten upgraden door the upgrade company.
Waarom? Omdat ik meer het apparaat wil halen.
Maar ja ik loop dus al een tijdje te twijfelen.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening en waarom.
Als je kijkt naar de recente shootout tussen een standaard AV7005 en een geupgrade AV7005 (door CineMike), dan zie je dat er nogal wat te verbeteren valt. Dezelfde conclusie werd gedaan tijdens de shootout met de Oppo. Ik ga na de M&G van mei de Oppo opsturen voor de laatste updates en ik verwacht een betere speler terug te krijgen.

Dus als je het geldt (ervoor over) hebt, dan verwacht ik een grote verbetering van je SR7005.
Showcase - Topic