Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Heb je een plaatje van je uiteindelijke kleur en speaker model? Spreekt tot de verbeelding he :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 12:35:00
Daar hebben ze heel handig de marktsectie voor uitgevonden. ;) ;D

Haha i know, i know.
Als het een beetje meezit ben ik ze al kwijt, dat hoor ik vandaag.
En anders gaan ze naar de marktsectie.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Dit gaan ze worden

Zijn ze niet prachtig  :inlove:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Citaat van: Zefanja op januari 28, 2011, 13:13:02
Haha i know, i know.
Als het een beetje meezit ben ik ze al kwijt, dat hoor ik vandaag.
En anders gaan ze naar de marktsectie.
Dat is lekker snel dan. ??? 8)

Mooie luidsprekers. Mijn broer heeft de Radius 270 in het wit sinds eergisteren en staan ook heel mooi bij hem. (Op mijn aanraden  :angel:)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

diceman

Citaat van: Zefanja op januari 28, 2011, 13:28:15
Dit gaan ze worden

Zijn ze niet prachtig  :inlove:
Zo dat zijn zekere mooie verschijningen wow  8).
Mooie blikvangers zijn dit.
gefeliciteerd.

Zefanja

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 13:54:52
Dat is lekker snel dan. ??? 8)

Mooie luidsprekers. Mijn broer heeft de Radius 270 in het wit sinds eergisteren en staan ook heel mooi bij hem. (Op mijn aanraden  :angel:)

Ik was afgelopen zaterdag al gaan luisteren en toen was ik voor mezelf er stiekem al over uit dat ze vervangen gingen worden.
Heb ze dus gelijk op MP gezet.

Dat zijn ook erg mooie speakers om te zien.

Zefanja

Citaat van: diceman op januari 28, 2011, 13:57:34
Zo dat zijn zekere mooie verschijningen wow  8).
Mooie blikvangers zijn dit.
gefeliciteerd.

Dat zijn ze zeker  :wub:
Er komt nog een hoogglans wit meubel tussen te staan wat het geheel nog mooier zal maken en dan zwarte apparatuur in het meubel.

Zefanja

De twijfel is toch enigszins toegeslagen.
Ik twijfel of ik toch niet voor de RX6 moet gaan ipv de RX8.
Overal weer ik lees en wat ik van forumgenoten hoor is dat de RX6 beter is dan de RX8 en dat deze te bomerig is.
Mijn ervaring was dat het hoog en midhoog van de RX6 heel ver weg klonk, weggemoffeld alsof er een dikke doek voor hing en bij de RX8 niet en ook geen last van te veel bas.
Weet nu even niet wat ik moet doen. Misschien vragen of ik ze beide thuis mag proberen.

Nooff

Je hebt toch een sub? Hoe kan de RX8 dan te boomering klinken als je deze bijvoorbeeld afsnijdt bij 80Hz? Full range zou het op kunnen treden, maar dan nog is het grotendeels weg te nemen als je de set gewoon afstelt.

Zefanja

Citaat van: Nooff op februari  6, 2011, 14:34:14
Je hebt toch een sub? Hoe kan de RX8 dan te boomering klinken als je deze bijvoorbeeld afsnijdt bij 80Hz? Full range zou het op kunnen treden, maar dan nog is het grotendeels weg te nemen als je de set gewoon afstelt.

Ik maak me ook niet druk om het boemerig zijn, daar heb ik idd mijn sub voor.
Maak me meer druk om het verschil in hoog wat ik tussen de 2 hoorde en van andere hoor en lees ik dat dit niet het geval is.
Toen ik ging luisteren klonk het hoog van de RX6 heel terughoudend net alsof er iets voor hing en bij de RX8 was dit mooi open en vol.
Maar als ik dan alle reviews lees en ervaringen van andere begin ik te twijfelen of ze wel goed aangesloten stonden want het verschil tussen beide was erg groot in het hoog terwijl volgens vele dat verschil helemaal niet zo groot is.

frankp

Dit klinkt als mijn toekomstige aanschaf, mooie keus Zefanja  :thumbs-up:
Wat betreft de keuze tussen de 6 en de 8:

Ga nog eens luisteren, controleer de aansluitingen, ga op je eigen gehoor af en niet op reviews en wat anderen er van
vinden. Smaken verschillen!!!

Xander32

Kan je bij betreffende AM dealer het niet voor elkaar krijgen om de speakers (RX6 / RX8) bij jou thuis uit te proberen?
Want de ruimte waarin en de wijze waarop de speakers staan opgesteld zijn daar de doorslaggevende factor!

Concreet: de RX8 kan in de ruimte van de dealer helemaal geweldig klinken, de RX6 helemaal wegspelen terwijl dat bij jou thuis geheel omgedraaid kan zijn! In mijn eigen situatie(lees: akoestiek & plaatsingsmogelijkheden) ben ik zelfs tot de conclusie gekomen dat monitoren het veel beter doen dan zuilspeakers (na 3 jaar uitproberen en de nodige euris verder ...).

M.i. kan niemand van dit forum op afstand echt een juist advies geven welke van de 2 speakers je moet nemen, daar niemand op afstand concreet kan aangeven hoe deze het in jouw situatie daadwerkelijk gaan doen.

Sander.

Citaat van: Zefanja op februari  6, 2011, 18:16:23
Ik maak me ook niet druk om het boemerig zijn, daar heb ik idd mijn sub voor.
Maak me meer druk om het verschil in hoog wat ik tussen de 2 hoorde en van andere hoor en lees ik dat dit niet het geval is.
Toen ik ging luisteren klonk het hoog van de RX6 heel terughoudend net alsof er iets voor hing en bij de RX8 was dit mooi open en vol.
Maar als ik dan alle reviews lees en ervaringen van andere begin ik te twijfelen of ze wel goed aangesloten stonden want het verschil tussen beide was erg groot in het hoog terwijl volgens vele dat verschil helemaal niet zo groot is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Zefanja

Citaat van: frankp op februari  7, 2011, 08:22:55
Dit klinkt als mijn toekomstige aanschaf, mooie keus Zefanja  :thumbs-up:
Wat betreft de keuze tussen de 6 en de 8:

Ga nog eens luisteren, controleer de aansluitingen, ga op je eigen gehoor af en niet op reviews en wat anderen er van
vinden. Smaken verschillen!!!

Thanks, zijn erg mooie speakers welke het ook word.

Ik ga zeker nog een keer luisteren, wat ik vind is uiteindelijk belangrijker dan wat andere vinden.

Zefanja

Citaat van: Xander32 op februari  7, 2011, 09:17:09
Kan je bij betreffende AM dealer het niet voor elkaar krijgen om de speakers (RX6 / RX8) bij jou thuis uit te proberen?
Want de ruimte waarin en de wijze waarop de speakers staan opgesteld zijn daar de doorslaggevende factor!

Concreet: de RX8 kan in de ruimte van de dealer helemaal geweldig klinken, de RX6 helemaal wegspelen terwijl dat bij jou thuis geheel omgedraaid kan zijn! In mijn eigen situatie(lees: akoestiek & plaatsingsmogelijkheden) ben ik zelfs tot de conclusie gekomen dat monitoren het veel beter doen dan zuilspeakers (na 3 jaar uitproberen en de nodige euris verder ...).

M.i. kan niemand van dit forum op afstand echt een juist advies geven welke van de 2 speakers je moet nemen, daar niemand op afstand concreet kan aangeven hoe deze het in jouw situatie daadwerkelijk gaan doen.

Sander.

Dat ben ik ook zeker van plan.
Ik heb ze bij hobo hifi beluisterd en volgens mij kan dat bij hun wel en anders zit er nog altijd 1 van de forum sponsers bij mij in de buurt.

Ik ga iig nog niet tot aanschaf over totdat ik weet wat bij mij het beste klinkt.

HTip

Heel verstandig. Altijd afgaan op je eigen gehoor en smaak. Laten informeren is altijd goed, maar luisteren is uiteindelijk de enige mogelijkheid om zeker te weten of de match er is. Hou ook rekening met inspeelgedrag. Een ingespeelde speaker klinkt anders dan een nieuwe. Probeer een set ingespeelde speakers thuis op proef te krijgen. Hebben wij ook gedaan en nog altijd geen spijt van gehad.

Succes met je keuze!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op februari  7, 2011, 23:00:12
Heel verstandig. Altijd afgaan op je eigen gehoor en smaak. Laten informeren is altijd goed, maar luisteren is uiteindelijk de enige mogelijkheid om zeker te weten of de match er is. Hou ook rekening met inspeelgedrag. Een ingespeelde speaker klinkt anders dan een nieuwe. Probeer een set ingespeelde speakers thuis op proef te krijgen. Hebben wij ook gedaan en nog altijd geen spijt van gehad.

Succes met je keuze!

Ja reviews zijn leuk en handig en ervaringen van forum genoten zijn altijd meer dan welkom, maar ik moet er zelf tevreden mee zijn.
Dus ik koop helemaal niks totdat ik zeker weet dat ik er 100% tevreden mee ga zijn. (als dat uberhaupt mogelijk is  :-X )

Dank je wel

Zefanja

Vervelende mededeling, mijn vriendin heeft vandaag een auto ongeluk gehad.
Gelukkig is er niks ernstigs. Ze is er met een gebroken hand, kneuzingen en schrammen en een flinke hersenschudding vanaf gekomen.
Was flink schrikken, maar het gaat gelukkig goed met haar.

Zefanja

Ander nieuws. Ik kan helaas de speakers niet thuis beluisteren, of iig niet bij de zaak waar ik het gevraagd.
Hobo hifi wil hier wel aan mee werken, maar dan alleen als ik de speakers betaal.
Dus dat is jammer.

Hopelijk vind ik een andere mogelijk om ze thuis te beluisteren, want ik dat toch wel graag gedaan hebben voordat ik mijn keuze maak.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari  9, 2011, 00:40:19
Gelukkig is er niks ernstigs. Ze is er met een gebroken hand, kneuzingen en schrammen en een flinke hersenschudding vanaf gekomen.

Oei! Dat is vervelend zeg! Gelukkig is ze er inderdaad "goed" vanaf gekomen. Sterkte!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Zefanja op februari  9, 2011, 00:40:19

Sterkte met haar herstel!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz

Sterkte met je vriendin!
Hopelijk is ze wel snel de "oude" ;)

En mooie speakers heb je uitgekozen!! :worship:

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

CoSo

Citaat van: Zefanja op februari  9, 2011, 00:43:06
Hobo hifi wil hier wel aan mee werken, maar dan alleen als ik de speakers betaal.
Dat lijkt me logisch, hij wil zeker weten dat je ze bij hem koopt of dat als je ze niet koopt onbeschadigd terug komen.

screw

Citaat van: CoSo op februari  9, 2011, 11:07:51
Dat lijkt me logisch, hij wil zeker weten dat je ze bij hem koopt of dat als je ze niet koopt onbeschadigd terug komen.

Dat ben ik deels met je eens, mijn dealer heeft gewoon de rx6en en de rx8en hier thuis neergezet...hier luister maar eens een weekje....idem met mijn velodyne.... hier luister maar eens thuis een weekje want hier in de luister ruimte klinkt alles goed  :D (of ik heb gewoon een hele goede dealer!)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari  9, 2011, 08:12:48
Oei! Dat is vervelend zeg! Gelukkig is ze er inderdaad "goed" vanaf gekomen. Sterkte!  ;)
Citaat van: HTip op februari  9, 2011, 08:28:49
Sterkte met haar herstel!
Citaat van: atmoz op februari  9, 2011, 08:37:29
Sterkte met je vriendin!
Hopelijk is ze wel snel de "oude" ;)

En mooie speakers heb je uitgekozen!! :worship:

Mvg,

Atmoz

Thanks allemaal.
Het gaat gelukkig goed met haar. Wel overal pijn, maar niks ernstigs.