Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

xynyx

HTip

Citaat van: xynyx op november 22, 2011, 18:21:23
Opgelost?
Helaas nog niet. Ik weet ook niet waar ik de oplossing moet zoeken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peter O

Citaat van: HTip op november 22, 2011, 21:59:31
Helaas nog niet. Ik weet ook niet waar ik de oplossing moet zoeken...

Als je wilt, kan ik je mijn config mailen, je zou die 'ns kunnen testen.

HTip

Citaat van: Peter O op november 24, 2011, 11:52:23
Dat zou fijn zijn. Als die van jou wel werkt weet ik waar het moet gaan zoeken. Geef je ook even aan welke letter de KAKU staat en welke nummers erbij horen? Dan kan ik dat voor 1 schakelaar omzetten.

Bedankt alvast! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Peter O op november 24, 2011, 11:52:23
Bedankt voor je config en de code-generator. Jouw code-generator genereerde andere codes en die werken wel. Net geprobeerd en mijn macro's werken perfect!

Dus heel erg bedankt! :worship: :worship: :worship:

Kan de RC5400 boven blijven als ik naar de kelder ga :pompom:
Showcase - Topic

jaco

Dan ligt het dus niet aan de hardware, maar aan de kunsten van de programmeur  ;)

HTip

Citaat van: jaco op december  1, 2011, 09:21:16
Dan ligt het dus niet aan de hardware, maar aan de kunsten van de programmeur  ;)
Altijd! Dacht ook dat het aan de codes moest liggen. Wat ik wel vreemd vond, was dat die codes met mijn RC5400 wel werkten. Maar goed het werkt weer en ik kan weer verder met de volgende uitdaging ;)
Showcase - Topic

jaco

IR codes zijn ook niet echt makkelijk in de omgang. Ik heb jaren geleden wel allerlei documenten over NEC en RC-5 codes doorgespit.

Peter O

Citaat van: HTip op november 30, 2011, 21:55:06
Bedankt voor je config en de code-generator. Jouw code-generator genereerde andere codes en die werken wel. Net geprobeerd en mijn macro's werken perfect!

Dus heel erg bedankt! :worship: :worship: :worship:

Kan de RC5400 boven blijven als ik naar de kelder ga :pompom:

Da's goed nieuws! Graag gedaan & succes er verder mee!

HTip

Citaat van: jaco op december  1, 2011, 10:05:29
IR codes zijn ook niet echt makkelijk in de omgang. Ik heb jaren geleden wel allerlei documenten over NEC en RC-5 codes doorgespit.
Dat heb ik gemerkt. Als je een knop te lang indrukt bij het leren, krijg je een andere code dan kort indrukken. Ik ga er pas vanuit dat het goed is als de geleerde code meerdere keren dezelfde is.

Citaat van: Peter O op december  1, 2011, 10:54:27
Da's goed nieuws! Graag gedaan & succes er verder mee!
Gaat nu helemaal lukken. Alleen het licht was nog een issue. Nu kan ik me weer richten op de "lang indrukken"-functie. Maar daar heb ik al wat leermateriaal van xynyx van gekregen. Blijf het scripten nog wel moeilijk vinden, maar ik heb vroeger ook geprogrammeerd, dus uiteindelijk moet het wel lukken.
Showcase - Topic

jaco

Als je ooit geprogrammeerd hebt is Javascript (het heet prontoscript, maar dat is javascript met wat extenties) niet zo heel moeilijk.

HTip

Citaat van: jaco op december  1, 2011, 12:48:18
Als je ooit geprogrammeerd hebt is Javascript (het heet prontoscript, maar dat is javascript met wat extenties) niet zo heel moeilijk.
Nog nooit gedaan, maar wel in andere talen (zoals Clipper, Cobol, Pascal/Delhi, PL/SQL, etc.) en het gaat denk ik ook om de structuren...
Showcase - Topic

xynyx

Citaat van: HTip op december  1, 2011, 13:18:25
Nog nooit gedaan, maar wel in andere talen (zoals Clipper, Cobol, Pascal/Delhi, PL/SQL, etc.) en het gaat denk ik ook om de structuren...

Als ik dat allemaal zo lees, moet het toch lukken met prontoscipt! Ik ben nooit verder gekomen dan Basic op een Commodore 64 :D

Het lastige in Javascript is de timing. Het script wordt nl "doorlopend" uitgevoert. Maw als je bv iets laadt en deze data wil tonen, kan het zijn dat er niets getoond wordt omdat het laden nog niet klaar is. Het script "wacht" dus niet dat alle data geladen is en gaat daarna door met het tonen van de geladen data. Ander voorbeeld: bij het laden van een nieuwe Page. Het eerste wat uitgevoerd dient te worden is een kleurverandering van een knop. Als je dit niet met een vertraging (scheduleAfter/Action) doet, veranderd de kleur dus niet, waarschijnlijk omdat nog niet alle activity scripting is geladen.....  :wacko: Geen idee???

Erik van Voorst (in memoriam)

Voorlopig ben ik gaaf geholpen met die volumeregeling dat gebruik ik met veel plezier...xynyx  8)

En een 2e Lexicon verwacht ik binnen een paar dagen....de pages op de Pronto zijn er al voor gemaakt ( optimistisch als ik ben)  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTip

Citaat van: xynyx op december  1, 2011, 16:10:18
Als ik dat allemaal zo lees, moet het toch lukken met prontoscipt! Ik ben nooit verder gekomen dan Basic op een Commodore 64 :D
Ik ga het zeker een keer proberen. En als ik er niet uitkom dan zit hier genoeg kennis om mij te helpen :worship:

Citeer
Het lastige in Javascript is de timing. Het script wordt nl "doorlopend" uitgevoert. Maw als je bv iets laadt en deze data wil tonen, kan het zijn dat er niets getoond wordt omdat het laden nog niet klaar is. Het script "wacht" dus niet dat alle data geladen is en gaat daarna door met het tonen van de geladen data. Ander voorbeeld: bij het laden van een nieuwe Page. Het eerste wat uitgevoerd dient te worden is een kleurverandering van een knop. Als je dit niet met een vertraging (scheduleAfter/Action) doet, veranderd de kleur dus niet, waarschijnlijk omdat nog niet alle activity scripting is geladen.....  :wacko: Geen idee???
Dat klinkt als Prontoprogrammeren voor gevorderden. Misschien dat riwi of jaco hier een licht op kunnen schijnen...
Showcase - Topic

xynyx

Citaat van: Erik van Voorst op december  1, 2011, 18:31:30
Voorlopig ben ik gaaf geholpen met die volumeregeling dat gebruik ik met veel plezier...xynyx  8)

Goed om te horen. bedankt!

xynyx

Citaat van: HTip op december  1, 2011, 19:52:08
Ik ga het zeker een keer proberen. En als ik er niet uitkom dan zit hier genoeg kennis om mij te helpen :worship:
Dat klinkt als Prontoprogrammeren voor gevorderden. Misschien dat riwi of jaco hier een licht op kunnen schijnen...

Ach, het zal me een worst wezen hoe eea komt. Je dient er echter wel rekening mee te houden ;) Schrijf je een stukje software waarvan je zeker bent dat het zou moeten werken en er gebeurd niks.... Schedule functie toevoegen en ala het werkt wel goed.

HTip

Citaat van: xynyx op december  1, 2011, 20:15:34
Ach, het zal me een worst wezen hoe eea komt. Je dient er echter wel rekening mee te houden ;) Schrijf je een stukje software waarvan je zeker bent dat het zou moeten werken en er gebeurd niks.... Schedule functie toevoegen en ala het werkt wel goed.
Ik had je post verkeerd begrepen. Ik dacht dat je hulp zocht voor je probleem. Maar je had het zelf al gevonden :thumbs-up:
Showcase - Topic

Citaat van: xynyx op december  1, 2011, 20:11:09
Goed om te horen. bedankt!

ik heb eigenlijk gelijk een vraagje  ;D

Na bv nieuwe uploads etc start de volume-nummering standaard op 40 ....kan ik zelf ook op 40 laten starten zonder de plus of - knop tig keer in te drukken (40 is de waarde gelijk aan de receiver setting bij aanvang film en nu synchroniseer ik nog met veel klikkies op -  ;D).

maw bij mijn macro actie na afloop film "volume down" (40 stappen) dan lopen de volumecijfers niet mee terug... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx

Erik,

Onder de Activity Home zit een (rode) Page die Standaard heet. Daar kan je diverse settings inzetten dmv klik op aan te passen panel, Panel Properties, Label en dan aanpassen. Had je die al benut/gezien?

Begrijp ik het goed dat je soms geen volume verandering ziet terwijl de vol+ of vol - doet? Dat zou kunnen als er gebruik wordt gemaakt van een andere Activity dan "Apparatuur" in mijn originele xcf-je.
Volume software werkt als volgt:
Op de Home Page wordt gekeken of er al een waarde voor het volume aanwezig is. Wordt deze niet gevonden dan wordt de standaard geladen van de Page "Apparatuur/Standaard".
In de Activity "Apparatuur" wordt op activity niveau (Klik Activity "Apparatuur" aan en dan advanced) een functie GetVol() gedefinieerd. Deze functie zorgt ervoor dat volumeveranderingen getoond worden.
Op Page niveau in de Activity"Apparatuur" kan je deze functie dan aanroepen met GetVol(). Kijk maar op de Page PrePro.

Wil je nu ook in andere Activities gebruik maken van je volume fucntie dan zal je beide stukjes software moeten kopieren naar de nieuwe Activity cq Page.

thanks ga me daar eens meer in verdiepen... ;)

jaco

Citaat van: Erik van Voorst op december  2, 2011, 11:43:09
thanks ga me daar eens meer in verdiepen... ;)
En de Philips pronto programmers guide eens nalezen op de scope van variabelen. Zo moeilijk is het niet (global, activity en page)

HTip

Citaat van: jaco op december  3, 2011, 13:00:09
En de Philips pronto programmers guide eens nalezen op de scope van variabelen. Zo moeilijk is het niet (global, activity en page)
Kan je die ergens downloaden? Deze zat niet bij mijn Marantz.
Showcase - Topic

xynyx

Remotecentral.com. Phillips Developpers guide 1.4.3.
qua software zullen ze toch niet zoveel verschillen...
(Koop toch eens een echte remote :P Met zo'n mooie HT.....dan zo'n Peppie en Kokkie remote :blink: ;)  )

HTip

Citaat van: xynyx op december  3, 2011, 15:18:42
Remotecentral.com. Phillips Developpers guide 1.4.3.
qua software zullen ze toch niet zoveel verschillen...
(Koop toch eens een echte remote :P Met zo'n mooie HT.....dan zo'n Peppie en Kokkie remote :blink: ;)  )
:clapping:

De Marantz RC9001 is de Marantzversie van de Pronto 9600 ;) Kan in ieder geval hetzelfde behalve de laatste firmware en PEP 3.0. Maar daar heb ik nog geen beperkingen door gehad.

In ieder geval bedankt voor de link en het compliment. Kan ik me echt eens gaan verdiepen in de mogelijkheden...
Showcase - Topic