Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

;)

HTip

Citaat van: Valkyrie op oktober 22, 2011, 09:26:18
erg leuk gemaakt met die eigen foto's!!!
Dankje Jurian! Ik wilde iets anders dan de standaard knoppen en menu's. Is wel veel werk, maar wel weer erg leuk om te doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Citaat van: HTip op oktober 22, 2011, 07:33:37
Mooie voorbeelden komen hier voorbij. Erg gaaf hoe je buienradar op de Pronto kan krijgen.

Mijn eerste complete config krijgt ook steeds meer vorm...
Prima idee zeg, ik heb nu een soort van tab bladen, maar dat is niet handig voor de familie. Dit is wel een idee voor een simpele bediening.

jaco

Erik, is het niet handiger de volume stand op elke pagina beschikbaar te hebben ?

xynyx

Citaat van: HTip op oktober 22, 2011, 07:33:37
Mooie voorbeelden komen hier voorbij. Erg gaaf hoe je buienradar op de Pronto kan krijgen.

Mijn eerste complete config krijgt ook steeds meer vorm...

Het homescherm is ons huis, waarbij je als je op de kelder tapt het volgende scherm krijgt.

Tap op het gordijn en het gaat open...

Met de keuze van 2 of meer stoelen bezet wordt de preset van de DD18 ingesteld.

Tap op de afbeelding onder de center en je krijgt...

Tap op de DD18 en je krijgt de bediening van de sub...

Tap op het rack en je krijgt het volgende...

Dan kan je kiezen welk apparaat en krijgt de volledige bediening ervan. Ik moet nog verder met de macro's, verlichting, etc., want eigenlijk moet je de apparaatschermen niet hoeven te gebruiken. Alleen voor de speciale functies. Maar dat duurt nog wel eventjes ;)

Mooi gemaakt. Door op het plaatje van de component te drukken eea te activeren!

Yepp kwam ik bij toeval achter toen ik 3.0 moest gebruiken i.p.v. 2.0 om een mcxf uit te lezen.
Ik zag toen ineens onzichtbare "clickable" buttton... 8)
Ik gebruik ze wel spaarzaam want een "zichtbare" button vind ik eigenlijk fijner in gebruik.

In mijn HT der HT's heb ik meer screenshots staan.  ;)

xynyx

Erik,
kijk ff in je isoper mailbox

jaco

Hmm pep v1 werkt niet meer op windows 7 lijkt het.
Pep v3 geinstalleerd, maar als ik een oud project open is al mijn prontoscript weg, vaag gemaakt. (maar ik zal het wel zelf verkeerd doen, iemand een tip ?)

Laat maar, ik moest advanced view aanzetten..

xynyx

Mijn rits Pages.....
Alle Undefined's zijn rs-232 replies welke niet doorkomen in de simulator.... :(

TV scherm:

TV scherm met Pop-up:

TV Gids:

TV Settings:

Apparatuur keuze:

Voorbeeld Dune Device Page:

Dune bediening:

Surround Page:

Pronto op slot:

xynyx

Film Index werkt samen met yaDIS.
Even niet letten op de error melding. Komt door de simulator..... :(

Start: diverse genres worden uit yaDIS gelezen/geladen.

Menu:

Grafisch zoeken: keuze middels aantikken van plaatje.

of Normaal zoeken: keuze mbv rotary en OK.

Overzicht gekozen film: eventueel kan je verder zoeken op films van director "Tony Scott" door het veld aan te klikken.
Kleur van het hoesje geeft al aan met wat voor soort format (Bluray, DVD, Matroska) je te maken hebt.

Plot:

Play keuze:

jaco

Mooi hoor die intergratie met Yadis.

Heb je de dune via tcpip werkend? Zou je me dan de code kunnen sturen?

xynyx

Ik werk met een library waarin alle codes staan. Neem aan dat jij ze er wel uit weet te vissen :P
Komen per mail naar je toe

Peter O

Citaat van: xynyx op oktober 22, 2011, 12:57:12
Film Index werkt samen met yaDIS.
Even niet letten op de error melding. Komt door de simulator..... :(

Poef, indrukwekkend hoor!
Goed om te weten dat er nog een heeeele hoop toepassingen zijn waar ik ooit nog mee verder kan.

Citaat van: xynyx op oktober 22, 2011, 12:15:57
Erik,
kijk ff in je isoper mailbox

Dat wordt dan maandag..(werk).tenzij je hem even naar:      [email protected] stuurt... ;D

Wel ALLEEN de buienradar als je wilt...dat is voor mij nl. al een week uitzoekwerk  :-X

Citaat van: jaco op oktober 22, 2011, 11:14:28
Erik, is het niet handiger de volume stand op elke pagina beschikbaar te hebben ?

Jawel maar dat lukte me niet... ;D

xynyx

xynyx

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 22, 2011, 15:29:15
Wel ALLEEN de buienradar als je wilt...dat is voor mij nl. al een week uitzoekwerk  :-X

HELD :D

jaco

Citaat van: xynyx op oktober 22, 2011, 15:06:57
Ik werk met een library waarin alle codes staan. Neem aan dat jij ze er wel uit weet te vissen :P
Komen per mail naar je toe
Ik moet er weer inkomen maar ik denk wel dat het lukken gaat :)
Aan pep v3 zal ik wel moeten wennen.

xynyx

Ik gebruik geen pep3. Ik ben bij 2 gebleven, daar 3 in principe een beta is

Okay ik heb gemerged en een koppeling gemaakt...ziet er leuk maar vooral zwart uit  ;D :-X

Nu de hamvraag hoe krijg ik mijn WIFI aan....

Ik heb bv een knop op mijn Belkin Router en als ik deze indruk kan ik een apparaat snel koppelen...

Ik heb GEEN NOTIE.... ;D :-[ ;D

xynyx

-xcf laden
- Links onder kader Project Overview op System klikken
- rechts onder kader System Properties het tabje Netwerk klikken en invullen
Gebruik WEP128 als protectie geen WPA doen (Daar houdt de Pronto niet zo van)
24 hours voor time-out tijd.
Wireless aanvinken.
advanced wifi: default
fixed ip is wel zo handig, niet noodzakelijk.(Bij DNS dan hetzelfde IP adess invullen als bij Default Gateway (= IP adress router).
Let erop dat je router zijn SSID wel dient uit te zenden, anders wil de Pronto niet connecten.

Suc6, prehistorisch monster :D

HTip

Citaat van: jaco op oktober 22, 2011, 11:02:00
Prima idee zeg, ik heb nu een soort van tab bladen, maar dat is niet handig voor de familie. Dit is wel een idee voor een simpele bediening.
Bedankt jaco! Dat is ook een van de redenen, los dat het gewoon er gaaf is om werkend te krijgen ;)

Citaat van: xynyx op oktober 22, 2011, 11:38:40
Mooi gemaakt. Door op het plaatje van de component te drukken eea te activeren!
Bedankt xynyx! Jouw setup is ook erg indrukwekkend. Mijn vrouw zou denk ik gek worden van de vele knopjes, maar die schermen heb je ook nodig om alle andere AB's lekker in de doos te laten ;) Ik heb ze straks ook, maar daarnaast ook een macro-gestuurde bediening. Heb jij die ook?

De TV-gids en Yadis vind ik erg knap :worship:

Hoe heb je dat gedaan met het Prontoslot?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: xynyx op oktober 22, 2011, 16:37:41
Ik gebruik geen pep3. Ik ben bij 2 gebleven, daar 3 in principe een beta is
Ik gebruik ook PEP2, maar dat komt ook omdat mijn Marantz niet met PEP3 overweg kan...

Moest wel wennen aan de nieuwe interface en database-opzet, maar het werkt erg prettig.
Showcase - Topic