Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Lutron Grafix eye via 2 weg rs-232 heb ik een beetje werkend.

Echter de standaard lutron ondersteuning in de pronto is niet voor de grafixeye, maar voor de Radio RA volgens mij..

Valkyrie

Zou er ook een combinatie mogelijk zijn om Z-wave te bedienen via de RFX9600?

TSU9400 <--WiFi--> RFX9600 <--RS232--> Z-wave/RS232-module <--Z-wave--> schakelaar
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Ro

Citaat van: Valkyrie op augustus  9, 2011, 11:36:40
Zou er ook een combinatie mogelijk zijn om Z-wave te bedienen via de RFX9600?

TSU9400 <--WiFi--> RFX9600 <--RS232--> Z-wave/RS232-module <--Z-wave--> schakelaar
Ik heb ook wel eens gezocht naar deze oplossing maar nooit iets kunnen vinden.

Citaat van: papaleo op augustus  9, 2011, 10:16:11
En waarom Z-Wave,is daar een speciale reden voor...?
Z-wave is twee-weg, dus je krijgt terugkoppeling van de status. Tevens is het een mesh netwerk wat inhoudt dat de verschillende modules (schakelaars, stopcontacten, sensoren) werken als zender en ontvanger en de signalen aan elkaar doorgeven. Hierdoor zou je een betrouwbaar netwerk moeten krijgen. Sta zelf op het punt met Z-wave te beginnen, dus dit is the theorie en nog geen praktijk ervaring.

X10 loopt via het elektriciteits net en gebruikt je 220V bekabeling als netwerk. Voordeel is geen kabels en geen draadloos netwerk, maar wel gevoelig voor storingen.

Veel info is ook hier te vinden: http://www.domoticaforum.eu/
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

papaleo

Citaat van: jaco op augustus  9, 2011, 11:25:53
Lutron Grafix eye via 2 weg rs-232 heb ik een beetje werkend.

Echter de standaard lutron ondersteuning in de pronto is niet voor de grafixeye, maar voor de Radio RA volgens mij..

Ok,dus jij werkt met Lutron... 8) :worship: 'heb ik een beetje werkend' daar bedoel je waarschijnlijk mee dat er nog zoveel mee mogelijk is,toch?
Of werkt het,zoals je doet overkomen,maar een beetje?

DUs de Pronto is voor dit systeem niet voor geprogrammeerd,dat vermoeden had ik al een beetje,dat komt dan waarschijnlijk omdat het Grafix eye nieuwer is,dan de al wat 'oudere' Radio RA natuurlijk?

Maar goe...,ben vandaag even bij Praalder naar binnen gestapt,zij zijn namelijk Lutron dealer,en kwam toevallig bij de juiste persoon terecht die het Lutron gebeuren programmeerd.
Heb hem even in het kort mijn wensen verteld...,hij wist te vertellen dat Lutron wel het beste was,met de meest uitgebreide en geavanceerde mogelijkheden, dat er op dit gebied te koop is.(Zelfs het Vreiheids Beeld in de USA is er mee uitgerust...)

Om een kleine indicatie te geven kwa prijzen van het lutron Grafik Eye QS systeem;
De processor zou op ongeveer €2000,- komen.
Dan komen daar nog de 6kanaals schakelunits bij die zo'n €600,- p/st kosten.
Dit is excl bekabeling,en het aanleggen van dit systeem.

Het vervelende wat ik aan dit systeem vind is, dat je een compleet nieuwe Infra structuur aan bekabeling moet gaan aan laten leggen om dit systeem werkend te krijgen.
Daar ben ik,wanneer ik dit systeem zou nemen,eigenlijk veel te laat mee,want dat had ik veel eerder voor/tijdens de verbouwing moeten plannen/aan moeten leggen.
In mijn situatie zou dit evt nog wel kunnen,maar ik vind de prijzen ook niet echt uitnodigend om voor dit systeem te gaan.

Ik prefereer liever een systeem waar ik gebruik zou kunnen maken van de huidige bekabeling/infra structuur,welke ik via mijn TSU/RFX gekoppeld aan mijn netwerk zou kunnen bedienen.
Het zou evt een geavanceerd 2 weg systeem mogen zijn,maar het mag ook een wat minder geavanceerd systeem mogen zijn die wel stabiel zou moeten werken!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb het Radio RA2 systeem van Lutron ook eens bekeken,deze is toch ook wel een geavanceerd systeem welk je kan bedienen met je/m'n TSU/RFX,het is een draadloos systeem die je op je al bestaande bedrading kan aansluiten.
Jammer van dit type systeem is, dat deze niet via 2weg,informatie terugkoppelt.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Valkyrie

Gezien de kosten neig ik dus naar alternatieven, X10, Xanura, Z-Wave, Velbus... ;) Z-wave lijkt mij daarin het meest modulair, maar ik weet het nog niet zo zeker. :-\
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

jaco

Ik kan een preset kiezen, en uitlezen welke preset gekozen is. Wat niet goed lukt is het animeren van het dimmen op mijn pronto.
Ik heb ook geen qs uitvoering maar een grafik eye 3106. Die was destijds iets van 500 euro.

En ja het is een nadeel om draden van een grafik eye naar een lamp te brengen in een bestaande situatie.
Ik heb echter een dedicated ruimte en zelf de verlichting en buizen aangelegd.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Jongens  ;D

Ik heb nog steeds een "oldtimer" RU940 en zal binnenkort wel voor een nieuwe gaan....maaarrrrr.... :-[

Juist ...ik ben mijn kabeltje kwijt...zo een dom RS232 dingetje met een soort koptelefoonaansluiting aan de AB kant enfin je kent hem wel.... :(

Dus momenteel kan ik de Pronto met mijn complete programma (marmitek verlichting, cd, tv,dvd etc etc)  :o....niet meer uitlezen laat staan veranderen (nieuwe Oppo  :hehe:).
Uiteraard gebruik ik nu even de "learnfunctie" als EHBO methode voor de Oppo.....maar goed data is behelpen en bij mijn makro's kan ik niet goed bij....

Wie heeft voor mij zo een kabeltje te koop of weet een linkje waar ik dit specifieke kabeltje kan kopen.... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 17, 2011, 18:36:29
Wie heeft voor mij zo een kabeltje te koop of weet een linkje waar ik dit specifieke kabeltje kan kopen.... :-\
Kopen voor zo'n hobbieist als jij?  :devil: Zelf bouwen, zie hier, 5 minuten werk  ;)
en zie hier ook.

CiteerI've found an old picture of a cable layout:

you need:
1 Sub-D9 Female connector
1 Jack Stereo Ø2,5mm

if you number the D9 as follows:

5 4 3 2 1
9 8 7 6

And if you call the layout of the Jack as follows:

/ \ = A
| = B
| = C

You need to connect:
2 with A
3 with B
5 with C

;D

Ik was hem inderdaad ook al tegengekomen in een post uit 2005...
Vanavond eventjes maken...toch bedankt  ;)

Edit:

Net terug van de MM en van Vivanco een aansluitsnoer ( 2 mtr) met 2 maal een 3.5 mm stereo jack gekocht en ook een computersnoer (1.8 mtr) met 2 maal een 9 polige Sub-D steker....dus deze doormidden geknipt is geschikt voor 2 kabeltjes....voor een eurootje of 15.... 8)

BTW
Er staat in je/de gebruiksaanwijzing/mail  "2.5 mm dia"  maar ik denk dat dit 3.5 mm dia"  moet lezen !!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Mijn oude Pronto 940 is weer helemaal "bijgewerkt".... :D

Nu word ik toch een beetje enthousiast over de TSU 9600 (Blu-eyes verkoop je hem ?) maar wil eerst virtueel er wat mee stoeien.
Zo deed ik dat ook een paar maanden voor de aanschaf van de 940....zo gedetailleerd dat ik toen ik hem kocht het uiteindelijk alleen maar hoefde up te loaden... :-X

Ik word echter nu gek van dat Remote Central.....ik weet werkelijk niet waar ik de software moet pakken met zijn update...ik kan wel wat updates voor de 9600 vinden maar weer niet de benodigde PEP....(bv V1.4.28 met de PEPE/96V1.1.20)

Ook weet ik niet of dit voor mij wel de juiste zijn.......ALS ik er een koop ga ik enkel 1-way doen.....wie helpt me op weg met de juiste link(s).

Ik ga er even vanuit dat ik met behulp van die software dan een virtuele TSU 9600 kan vullen met zijn .xcf-jes ? en er alvast mee kan "spelen" op de pc  ;D

papaleo

@Erik
Je heb pm..

Op 16.48 uur in ieder geval nog niet  ;)

papaleo

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 23, 2011, 15:55:46
Ook weet ik niet of dit voor mij wel de juiste zijn.......ALS ik er een koop ga ik enkel 1-way doen.....wie helpt me op weg met de juiste link(s).

Ik had er al een stel online gezet (maar mijn ip wijzigt af en toe) :

http://etmriwi.xs4all.nl/pep (1 mbit upload)
http://84.24.66.204/pep    (10 mbit upload)

Alvast bedankt.

Gisteren even gestoeid met de Pronto Pro edit 3.0...tjee er komt een HELE HOOP nieuwe/andere info op je af als je het oude programmaatje voor de RU 940 gewend bent zeg....ook overal andere benamingen etc etc..... :o

Lukte me wel om na 2 uur een prachtig beginschermpje te maken op de 9600 met wat jump-acties naar "devices".....ik speelde dus al een beetje met de virtuele TSU 9600.

Een .mxcf importeren/mergen van Remote Central lukte me voor geen meter...ik zag alleen programmeer taal.!!!!...ik ben een aardige kneus zeg... >:(

Blue eyes (of iemand anders) op blad 1 of 2 van dit topic kom je erachter hoe je foto's en background custom erop krijgt maar je verteld het niet    ;D

Mijn vraag.....hoe....ik probeer vanalles

Met veel proberen probeer ik te mergen met de gallery maar dan loop ik stuk op een .GEF extensie........... :(

xynyx

Erik,

Je kan de gewenste achergrond plaatsen in de map (.jpg/.png/.gif)
C:\ProgramData\Philips\ProntoEdit Professional 2\Gallery\Backgrounds

Dan zou het moeten lukken

Hoi

Ik was er al achter maar dan via Devicename (bv. Theater) en Appearance.....add image.. 8)

toch hardstikke bedankt....jouw manier ga ik ook proberen  ;)

:(

Ik heb gisterenavond een Pronto 9600 gekocht en opgehaald.
Bij thuiskomst op de lader gezet.
Op de lader krijg je het demo menu en ziet er perfect uit...ook volgeladen batterij (groen)
Als ik hem van de lader afhaal is het scherm meteen zwart.
De screeninstelling veranderen (als hij op de lader staat) veranderd niets aan dit probleem.
Sterker nog als ik de Panel tilt op "on" zet en de tijd op bv. 4 sec. en haal hem van de lader af dan hoor ik een korte fluittoon (5-6 sec) en staat de vorige setting van 55 sec er weer braaf in....
Kortom ik krijg geen enkele keer een scherm te zien als hij van de lader is.

Bij de verkoper had ik hem jammer genoeg wel van de lader af en met beeld... ????

Weet iemand raad ???? Je zou mij er erg mee helpen.....uiteraard heb ik zelf eerst de user en ook de installersmanual doorgenomen.... :(

xynyx

Nog nooit meegemaakt, wat jij vertelt.
Lijkt in eertse instantie op een rotte batterij.
Krijg je wel een scherm te zien als hij in de lader staat?
Heb je al een reset gedaan?
Heb je al op remotecentral.com gezocht?
Kan je wel een nieuw xcf bestand downloaden? en loopt dit dan wel?

Tja ...een verotte batterij dat denk ik ook in eerste instantie temeer omdat hij ALTIJD op de stand werd gezet ter decoratie...(hij wist hem niet te programeren).

Ik heb een xcf.je gemaakt met Pronto edit 3 maar heb nog niets gedownload ...expres even mee gewacht.

Vanavond ga ik eens op Remote Central posten....

Hardstikke bedankt voor het meewerken hoor... 8)

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 29, 2011, 10:44:44
Tja ...een verotte batterij dat denk ik ook in eerste instantie
Kun je wel gaan posten maar om het zeker te weten kun je dit beter eerst even snel in 3 minuten testen. Batterij eruit multimeter erop in DC spanningsbereik en belasten met bv 100mA  en kijken of de spanning meteen instort. Zo niet dan is dit niet de oorzaak.

riwi

Nieuwe batterij is niet zo heel duur gelukkig. Maar wel jammer. Ik heb 2 pronto's 9400, en de ene is ook veel sneller leeg dan de andere. Gek genoeg is dat de nieuwere van de 2, die ik 2de hands heb gekocht een paar maanden geleden.

Kjelt

Groot probleem is hoe gebruikers er mee omgaan. De ab op een avond 4 minuten gebruiken en dan weer terug op de lader leggen bv zoals Erik het beschreef.
Bij veel van die lader ic's is dat ze op dV/dt uitschakelen. Inzakken van de eindspanning treedt alleen op als de batterij nog maar circa 90% vol is en de spanning dus al wat afzit van de eindspanning.
Als de batterij  bijna 100% vol is dan daalt de eindspanning niet meer genoeg. Dan dien je (en gelukkig doet Philips dat goed) de batterij op temperatuur uit te schakelen.
Nou kun je je dus wel voorstellen dat elke keer de batterij tot 70 graden stoken niet goed is voor de capaciteit. Oftewel, als je goed met je oplaadbare ab omgaat en hem gebruikt tot het batterijlevel circa 40-50% is en hem daarna weer op de lader legt kun je jaren plezier hebben van je batterijen. Leg je hem iedere avond weer op de 'warmhoudplaat'  :D mag je blij zijn als ie het een jaar volhoudt.