Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Valkyrie

Even een ander vraagje in dit topic. Kan ik een Marantz RX9001 gebruiken samen met een Philips TSU9400? Qua uiterlijk lijkt de Marantz erg veel op de RFX9600.
Zou je op de Marantz de firmware van de RFX9600 kunnen laden?
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

CoSo

Citaat van: Valkyrie op maart 10, 2011, 19:48:25
Even een ander vraagje in dit topic. Kan ik een Marantz RX9001 gebruiken samen met een Philips TSU9400? Qua uiterlijk lijkt de Marantz erg veel op de RFX9600.
Zou je op de Marantz de firmware van de RFX9600 kunnen laden?
Ze zijn idd bijna hetzelfde maar de firmware kan je niet uitwisselen.

Valkyrie

Citaat van: CoSo op maart 10, 2011, 20:07:17
Ze zijn idd bijna hetzelfde maar de firmware kan je niet uitwisselen.

Dat is jammer! :(
Sky-HT 7.1.4
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

HTip

Ik heb ook een vraag. Ter voorbereiding op een mogelijke upgrade heb ik geprobeerd de PCF van mijn Marantz RC5400 te importeren in Wizz.it Ex (Marantz RC9001) en op te slaan als XCF. Wizz.It geeft aan het bestandsformaat niet te kennen. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

PEP1.1 kan pcf inlezen en converteren naar het pep1.1-xcf formaat
Ik heb dat bij mijn overgang van RU950 naar een TSU9400 ook gedaan.

Als je die xcf dan inleest in een nieuwere versie van pep dan werken de codes niet meer. Je moet dan wel wat handwerk verrichten.

De weg is dus :
pcf inlezen in pep1.1
Dan in pep1.1 een ir/apparaat database maken en alle codes van je apparaten erin zetten. Dat kan pep1.1 per apparaat doen.
Al je knoppen wijzigen van directe IR code --> linkjes naar de database
Dan upgraden naar een nieuwere versie van pep (als je dat tenminste wilde).

In de praktijk waren alle monochrome bitmapjes ook niet echt meer mooi genoeg. Dus ik heb het overgezet, maar praktisch alles gewijzigd toen. Wel handig om gelijk met je nieuwe AB de spullen te kunnen bedienen natuurlijk.

HTip

Bedankt riwi! Zo te lezen ben ik blij dat ik in mijn PCF al een soort database (bibliotheek) van codes heb opgebouwd. In mijn schermen gebruik ik alleen maar verwijzingen, dus hoef ik maar op 1 plek dit uit te voeren.

Kan PEP 1.1 nog vrij gedownload worden? En werkt die onder Vista/Win7?

Begrijp ik nu goed dat de Marantz RC9001 ook met PEP overweg kan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: HTip op maart 10, 2011, 23:29:33
Begrijp ik nu goed dat de Marantz RC9001 ook met PEP overweg kan?

Dat weet ik niet zeker.
http://84.31.252.34/pep (10Mbit/s)
http://etmriwi.xs4all.nl/pep   (1Mbit/s)
Daar staan aan paar versies van pep

HTip

Citaat van: riwi op maart 11, 2011, 00:18:55
Dat weet ik niet zeker.
http://84.31.252.34/pep (10Mbit/s)
http://etmriwi.xs4all.nl/pep   (1Mbit/s)
Daar staan aan paar versies van pep

Super! Ik ga kijken of en hoe ik dit kan laten werken. Thanks!
Showcase - Topic

CoSo

De RC9001 kan zelfs met pep2 overweg  ;)

HTip

Ik heb PEP 1.1 geprobeerd (thanks riwi!) en krijg dezelfde foutmelding als met Wizz.It. De software ziet er trouwens precies hetzelfde uit. Is er nog een andere mogelijkheid, bijv. converteren van PCF naar CCF en dan importeren? Of moet ik mijn PCF openen in een eerdere versie van Pronto Edit en dan opnieuw opslaan?

Jammer dat Marantz zo slecht backward compatible is...
Showcase - Topic

riwi

Is die pcf file niet gewoon stuk?

Ik heb ook nog versies van Prontoedit 4 (heel oud) en van prontoedit NG thuis op de PC staan. De NG versie was oorspronkelijk voor de pcf files.
Ik kan die er wel bij zetten als je dat wil (vanavond).

Ik gooi nooit wat weg (wie wat bewaard die heeft wat zei mijn oma vroeger)  ;D

Claudio

Citaat van: riwi op maart 11, 2011, 13:17:52

Op remote central zijn ze ook nog gewoon te downloaden, al die sentimentele software... ;D zelfs voor de Marantz.
Zoek bij de betreffende Pronto of classic pronto's, Chad, Marantz.

Een PCF kan je gewoon met winzip openen. Weliswaar niet meer als config file, maar wel alle graphics!. Als je config corrupt is zou je kunnen stoeien om bepaalde files te bewaren of te vervangen door niet corrupte. Maar in principe zou je hem gewoon met pep 1.1 moeten kunnen importeren. Echter al je eigen database codes verdwijnen als je vanaf pep2 gaat werken. Ze blijven alleen bestaan als je de originele database gebruikt! PEP 2 werkt niet meer met links namelijk

Dat is o.a de reden dat ik nog steeds pep 1.1 gebruik. Ik verwijs al mijn buttons naar één hidden sysfile per device. Voordeel is dat ik niet bij elke knop een code hoef toe te passen. Verander ik namelijk een apparaat dan hoef ik alleen de syscodes te wijzigen. Alle verwijzigen naar die knop blijven dan correct. Met pep 2 moet ik bijvoorbeeld bij de code voor audio input overal waar ik deze knop heb staan de code opnieuw inleren of toepassen. Een hels karwei. En angezien ik geen wifi of extenders gebruik heb ik het ook niet echt nodig. Dan werkt Pep 1.1 voor mij vooralsnog vele malen efficienter. Ook omdat je alle screens kan openen, wat ik veel overzichterlijker vindt. Ik heb wel veel gewerkt met pep 2 en nu 3, maar voor mij biedt het geen meerwaarde.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

xynyx

Claudio,

In Pep2 heb ik ook 1 sysfile voor een apparaat. Eventueel ander knoppen verwijzen daar naar toe bv CF.widget("TUNER1","APtuner").executeActions();
Wat is het verschil met PEP1 dan?

Claudio

Citaat van: xynyx op maart 11, 2011, 19:21:50
Claudio,

In Pep2 heb ik ook 1 sysfile voor een apparaat. Eventueel ander knoppen verwijzen daar naar toe bv CF.widget("TUNER1","APtuner").executeActions();y
Wat is het verschil met PEP1 dan?

Uiteraard, maar dat houdt in dat ik alle databases móet updaten, de juiste codeset móet zoeken, vervolgens alle syspagina's van widgets voorzien. Vandaar dat mijn voorkeur nog naar PEP 1.1 uitgaat. Teveel werk om op hetzelfde punt te raken. In  PEP 1.1 is dit veel eenvoudiger maar widgets moeten natuurlijk wel echt geschreven worden.
Aan de andere kant zou ik een nieuwe file maken zou ik dat waarschijnlijk wel met PEP 3.0 doen. Wel vind ik de mogelijkheid om alle schermen tegelijk te openen zeer prettig en overzichtelijker. Vooral als je veel copy/paste gebruikt. En dan een stukje gewoonte geef ik eerlijk toe. ;)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

HTip

Citaat van: riwi op maart 11, 2011, 13:17:52
Denk het niet, want ik kan die nog steeds aanpassen en downloaden naar de RC5400. Ik heb ook een nieuwe lege PCF aangemaakt en ook die geeft dezelfde foutmelding. Snap het ook niet...

Citeer
Ik heb ook nog versies van Prontoedit 4 (heel oud) en van prontoedit NG thuis op de PC staan. De NG versie was oorspronkelijk voor de pcf files.
Ik kan die er wel bij zetten als je dat wil (vanavond).
De Pronto NG is vergelijkbaar met de Marantz RC5400 en ik zal die eens downloaden. Kijken of het dan wel lukt.

Citeer
Ik gooi nooit wat weg (wie wat bewaard die heeft wat zei mijn oma vroeger)  ;D
Wijze oma! Ik normaal ook niet, behalve met software ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Claudio op maart 11, 2011, 15:53:29
Op remote central zijn ze ook nog gewoon te downloaden, al die sentimentele software... ;D zelfs voor de Marantz.
Zoek bij de betreffende Pronto of classic pronto's, Chad, Marantz.

Een PCF kan je gewoon met winzip openen. Weliswaar niet meer als config file, maar wel alle graphics!. Als je config corrupt is zou je kunnen stoeien om bepaalde files te bewaren of te vervangen door niet corrupte. Maar in principe zou je hem gewoon met pep 1.1 moeten kunnen importeren. Echter al je eigen database codes verdwijnen als je vanaf pep2 gaat werken. Ze blijven alleen bestaan als je de originele database gebruikt! PEP 2 werkt niet meer met links namelijk

Dat is o.a de reden dat ik nog steeds pep 1.1 gebruik. Ik verwijs al mijn buttons naar één hidden sysfile per device. Voordeel is dat ik niet bij elke knop een code hoef toe te passen. Verander ik namelijk een apparaat dan hoef ik alleen de syscodes te wijzigen. Alle verwijzigen naar die knop blijven dan correct. Met pep 2 moet ik bijvoorbeeld bij de code voor audio input overal waar ik deze knop heb staan de code opnieuw inleren of toepassen. Een hels karwei. En angezien ik geen wifi of extenders gebruik heb ik het ook niet echt nodig. Dan werkt Pep 1.1 voor mij vooralsnog vele malen efficienter. Ook omdat je alle screens kan openen, wat ik veel overzichterlijker vindt. Ik heb wel veel gewerkt met pep 2 en nu 3, maar voor mij biedt het geen meerwaarde.
Bedankt voor de tips. Ik ga me er eens in verdiepen...
Showcase - Topic

Miesepies

Ik zou graag een power of video sensor willen gebruiken voor een tv tuner welke alleen een power toggle IR code heeft. Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden en voor een normale prijs ?

Heb zelf nog even wat zitten lezen. Volgens de specs heeft een scart aansluiting een pin welke een voltage tussen de 5 en 12V geeft, afhankelijk van of het een 4:3 of 16:9 formaat beeld uitgeeft. Dat leek me wel een leuke om voor de sensor ingang te gebruiken... Enig nadeel is dat deze pin alleen actief is wanneer er een apparaat is aangesloten, een dummy scart stekker met alleen deze pin in de VCR uitgang gaat niet zo makkelijk.

xynyx

Geen idee. Heb je je vraag ook al op Remotecentral.com voorgelegd?

Miesepies

Nee... heb daar uiteraard wel gezocht, maar meestal kom je op duur spul uit. Zou me al gauw $100+ gaan kosten voor 1 sensor, omdat ik naast de sensoor ook een bijbehorende aansturings module nodig heb :(

Volgens mij gaat het wel lukken met de scart pin (pin 8, CVBS). Het enige is dat deze alleen actief is op de primaire scart aansluiting (voor tv) en niet op de aansluiting voor een VCR. Omdat ik deze aansluiting nodig heb voor RGB uit, moet ik de kabel (RGB) modden, maarja die heeft een gegoten stekker  :-\

Kjelt

Citaat van: Miesepies op juni  6, 2011, 14:05:34
Ik zou graag een power of video sensor willen gebruiken voor een tv tuner welke alleen een toggle IR code heeft. Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden en voor een normale prijs ?
Ik begrijp niet precies wt je wilt. Je hebt een tv tuner is dat een los kastje of zit die in een tv? En dan als die tuner aan gaat wil je een ander apparaat aanzetten of? En wat heeft d toggle ir code daar mee te maken? Wat meer duidelijkhei en expliciet benoemen wt je precies wilt zou helpen om tot een oplossing te komen.  ;)

Miesepies

Mijn digitenne tuner (externe) heeft geen discrete aan/uit IR codes, alleen power toggle. Nou wil ik kunnen checken of de tuner al aan staat of niet voordat ik de power toggle IR code stuur. Dit is vooral dat ik em niet per ongeluk uitschakel tijdens time shifting bijvoorbeeld (iets waar wij dagelijks gebruik van maken).

Valkyrie

Citaat van: Miesepies op juni  6, 2011, 22:24:05
Mijn digitenne tuner (externe) heeft geen discrete aan/uit IR codes, alleen power toggle. Nou wil ik kunnen checken of de tuner al aan staat of niet voordat ik de power toggle IR code stuur. Dit is vooral dat ik em niet per ongeluk uitschakel tijdens time shifting bijvoorbeeld (iets waar wij dagelijks gebruik van maken).

Dat laatste is lastig, want tijdens time shifting gebruikt de tuner ook de externe aansluitingen, zoals scart en usb (in mijn geval). Hier kwam ik pas ook later achter, toen ik de tuner wou aanzetten en er al stroom op de usb zat. ;)
Sky-HT 7.1.4

Claudio

Er zijn device tracking prontoscripts die dat kunnen, maar daar moet je wel kaas van gegeten hebben. Makkelijker is om te testen of de box aan gaat als je op toets 1 of een andere functie drukt. Want dat is ten alle tijden alléén aan. Ik gebruik een script op mijn pronto voor de powerknop. Kort drukken is alles aan. lang drukken is alles uit. Maar dat blijft behelpen als je geen discrete codes hebt. Ik neem aan dat je de discrete database van remote central hebt bekeken. Misschien dat het merk ertussen staat. De kans is alleen dat digitenne net als UPC hun eigen UI software gebruiken.

Er staat op remotecentral wel een tutorial betreffende Device tracking. Maar nogmaals erg eenvoudig is het niet!

xynyx

Bedoel je deze

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/prontopro/thread.cgi?keywords=1654&highlight=device|tracking

Deze link geeft een uitvoerige uitleg over tracking van een apparaat. Met enige aanpassingen kan je alles van een apparaat tracken.

Nadeel hiervan is wel dat de Pronto "aanneemt" dat een apparaat aan of uit is. Het apparaat wordt niet uitgelezen via de Pronto. MPies geeft, volgens mij, aan dat hij wel feedback wil van het apparaat.
Ik gebruik voor apparatuur welke alleen door IR aangestuurd kan worden de methode die beschreven staat in bovenstaande link en...... persoonlijk vind ik dit toch niet zo moeilijk. Toch? Of had jij nog een andere methode gezien, Claudio.

Kjelt

En nu wil je deze bv aan een rfx9600 ingang aansluiten zodat je kunt uitlezen of ie aanstaat of niet?