Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Claudio

Hou er wel rekening mee dat PEP 3.0 geheel niet compatible is met vorige versie. Als je eenmaal over bent kun je niet meer terug.
Dus sowieso een backup maken van je huidige versie.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

riwi

Citaat van: Claudio op februari  9, 2011, 16:57:22
Hou er wel rekening mee dat PEP 3.0 geheel niet compatible is met vorige versie. Als je eenmaal over bent kun je niet meer terug.
Dus sowieso een backup maken van je huidige versie.

Is dat zo?
PEP1.1 en PEP2 kon je naast elkaar installeren.
PEP2 vereiste wel firmware waardoor je niet meer met PEP1.1 kan synchroniseren.

Ik zal me eens inlezen in PEP3. Ik ben over van PEP1.1 naar PEP2 vanwege de interactie met de RFX9600 die beter zou zijn, maar ik vond PEP1.1 fijner zoals jij al zegt.

Jean Sibelius

Vandaag telefoontje gekregen dat de spullen klaar liggen, dus ik zal me eens wat gaan inlezen ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Claudio

Citaat van: riwi op februari  9, 2011, 20:33:15
Is dat zo?
PEP1.1 en PEP2 kon je naast elkaar installeren.
PEP2 vereiste wel firmware waardoor je niet meer met PEP1.1 kan synchroniseren.

Ik zal me eens inlezen in PEP3. Ik ben over van PEP1.1 naar PEP2 vanwege de interactie met de RFX9600 die beter zou zijn, maar ik vond PEP1.1 fijner zoals jij al zegt.

Ja ik heb ook PEP 1.1 en PEP 2 naaste elkaar, Echter vind ik de oude layout prettiger werken. De optie om gewoon al je schermen tegenlijk te openen vind ik makkelijker, dan steeds één scherm.  Ik ben dat ook gewend van alle vorige Prontoedits. Maar omdat ik ook voordelen zie gebruik ik beide door elkaar! En gewoon met de laatste firmware. Ik moet toegeven dat PEP 1.1 wat moeite heeft met een 64b OS, en moet ik wel een PEP2 database laden om actueel te blijven. En geen wpa. Maar het werkt gewoon.

Ik heb ook eigenlijk geen behoefte gehad om PEP3 te checken.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

riwi

Citaat van: Claudio op februari  9, 2011, 20:48:18
... omdat ik ook voordelen zie gebruik ik beide door elkaar! En gewoon met de laatste firmware.

Ik kreeg nadat ik de laatste firmware op mijn TSU9400 had gezet geen contact meer via PEP1.1. Dus ik ben maar overgegaan op PEP2. Was ook handiger ivm het javascript deel dat in PEP2 beter zit volgens mij.

Ik zou evt ook een PM aan Daniel kunnen sturen op Remotecentral, ik las daar al jaren maar ben pas lid sinds 2008. Weet alleen niet of 6 posts op het forum in 3 jaar tijd gezien wordt als actieve member :) Ik heb ook eens discrete codes voor JVC projectoren in gestuurd ooit :)

screw

Ik kan jullie evt voorzien van PEP 3!

(Thank you for taking the time to register to become a member of the Pronto community.   :D  :angel: )

Pm maar en dan komt het vast goed.

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

jaco

Hmm ik gebruik ook nog 1.1 (althans dat deed ik tot 2 jaar geleden waarna de unit in de doos heeft gezeten)

Wat is een goede reden om over te gaan naar 2 of zelfs 3 ?

Ik kan tot nu toe alles wat ik wil met 1.1

Valkyrie

Citaat van: screw op februari 10, 2011, 07:50:04
Ik kan jullie evt voorzien van PEP 3!

(Thank you for taking the time to register to become a member of the Pronto community.   :D  :angel: )

Pm maar en dan komt het vast goed.

pm! :)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Claudio

Ik heb bericht gekregen van Daniel Tonk, en ik heb de codes om toegang te krijgen tot de nieuwe PEP
Mocht iemand die nog willen, laat maar even weten.
Omdat het en beetje hush hush is plaatst ik het maar even niet hier.

CoSo

Citaat van: Claudio op februari 10, 2011, 13:33:34
Ik heb bericht gekregen van Daniel Tonk, en ik heb de codes om toegang te krijgen tot de nieuwe PEP
Mocht iemand die nog willen, laat maar even weten.
Omdat het en beetje hush hush is plaatst ik het maar even niet hier.
Je kan het uploaden naar de site Blue-Eyes, daar staan meer Pronto dingen.

Valkyrie

Vandaag ben ik weer eens verder gegaan met het programmeren en de layout. Tot nu toe ziet het er zo uit:
Sky-HT 7.1.4
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

riwi

Citaat van: jaco op februari 10, 2011, 09:47:17
Ik kan tot nu toe alles wat ik wil met 1.1

Als je alles kan met PEP1.1 hoef je niet te upgraden.
Ik had gelezen dat de nieuwe FW voor de 9400 stabieler was kwa wifi dan de oude die ik had. Tevens was het zo dat je na die FW upgrade niet kon downgraden. En dat met de nieuwe FW de PEP1.1 niet meer zou werken. Toen ik aan de 2-weg begon heb ik dus de nieuwste FW geladen en moest daarom ook aan de PEP2 (2.4).
Ik ga eerst eens lezen in de nieuwe features en eventuele beperkingen van PEP3 (3.0.23) voor ik hem uitprobeer.

screw

Citaat van: Valkyrie op februari 10, 2011, 23:28:24
Vandaag ben ik weer eens verder gegaan met het programmeren en de layout. Tot nu toe ziet het er zo uit:

Nette rustige layout, ik ga vandaag mijn best ook eens doen als het goed is komt mijn pronto vandaag binnen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

riwi

Citaat van: Valkyrie op februari 10, 2011, 23:28:24

Ik zou mijn layout eerder activity based houden ipv device based.
Op deze manier blijf je wisselen van scherm (tijdens gebruik) en dat is niet handig.

Ik ga altijd voor functionaliteit en niet zo zeer voor looks. Maar bv. op mijn projector pronto schermpje heb ik knoppen voor de projector (HDMI en presets), de versterker (inputs), het doek, kanaal knoppen van de kabeldecoder, volume van versterker etc.

Valkyrie

Citaat van: riwi op februari 11, 2011, 10:51:06
Ik zou mijn layout eerder activity based houden ipv device based.
Op deze manier blijf je wisselen van scherm (tijdens gebruik) en dat is niet handig.

Ik ga altijd voor functionaliteit en niet zo zeer voor looks. Maar bv. op mijn projector pronto schermpje heb ik knoppen voor de projector (HDMI en presets), de versterker (inputs), het doek, kanaal knoppen van de kabeldecoder, volume van versterker etc.

Zoals ik hem nu ingestoken heb is dat de icoontjes staan voor de verschillende activiteiten met macro's. Als ik bijvoorbeeld op de knop TV druk gaan de juiste componenten aan naar de juiste instellingen. Vervolgens komen er andere menu's voor het desbetreffende apparaat. Dat bedoel jij toch ook?
De onderste rij is om rechtstreeks naar het hoofdmenu van het desbetreffende apparaat te gaan.
Sky-HT 7.1.4

riwi

Ik heb niet zo veel macro's in de mijne omdat mijn wensen niet te vangen zijn in iets geautomatiseerds ;)
Ik bedoel dat je "apparaat scherm" ook knoppen/codes/macro's kan bevatten voor andere apparaten en dat dat handig is in het gebruik.

Valkyrie

Citaat van: riwi op februari 11, 2011, 11:14:00
Ik heb niet zo veel macro's in de mijne omdat mijn wensen niet te vangen zijn in iets geautomatiseerds ;)
Ik bedoel dat je "apparaat scherm" ook knoppen/codes/macro's kan bevatten voor andere apparaten en dat dat handig is in het gebruik.

Nu begrijp ik hem! :) Daar heb ik mij inderdaad nog niet zo heel erg mee bezig gehouden. Wel ben ik daar nog over aan het nadenken, bijvoorbeeld om met een "switch" te schakelen tussen het geluid van de tv en het geluid van de surroundset.
Sky-HT 7.1.4

xynyx

Ik gebruik yaDIS om al mijn flims te indexeren. Na dagen van puzzelen (beter gezegd weken  ;)) heb ik eindelijk een basis liggen voor gebruik met de Pronto.
Adhv een indexbestand van de interfacemap, die door yaDIS wordt aangemaakt, is het nu mogelijk:
- ipadres en poort van de host vrijelijk in te voeren incl paden waar de diverse bestanden staan.
- een filmbestand te downloaden in de Pronto
- te doorzoeken met de diverse "yaDIS" mogelijkheden (duur, genre etc)
- film te selecteren
- filmgegevens te tonen (resolutie, duur, jaar, geluid, director acteurs etc....)
- plaatje te tonen ( al dan niet automatisch)
- gekozen film te starten op de Dune

Nu nog wat meer snelheid in het geheel (er worden ruim 7200 regels behandeld voor 500 films). Niet dat het allemaal super langzaam gaat, maar het kan beter door eea anders te gaan indexen. We zijn dus nog wel even zoet......................
In principe een totaal nutteloos item daar yaDIS het al doet maar wel een leuke Javascript excercitie :P Wist niet dat je een Array niet kon setGloballen....... ;)

screw

Nou mijn Pronto is ook binnen  :clapping:

Afgelopen paar dagen druk bezig geweest om alles erin te krijgen zoals ik het voor ogen had, het TV gedeelte is zo goed als klaar, de rest is kwa functie gereed maar nog niet optisch.

Hier wat shot's ik heb voor gemak en eenvoud gekozen.

Claudio

screw

Citaat van: Claudio op februari 13, 2011, 13:13:33
Kijk het begin is er.. ;)

idd een begin  :blush:

Als ik al die andere scripten zie denk ik ga ik dat ooit leren maar ik heb de afgelopen 3 dgn heel veel geleerd  :D 

Valkyrie

Citaat van: screw op februari 13, 2011, 13:27:48
idd een begin  :blush:

Als ik al die andere scripten zie denk ik ga ik dat ooit leren maar ik heb de afgelopen 3 dgn heel veel geleerd  :D 

Met de basics kom je al een heel eind. :) Zelf heb ik ook niet de kennis van de javascripten enzo, maar gelukkig is er op internet veel informatie te vinden. ;)
Sky-HT 7.1.4

screw

Citaat van: Valkyrie op februari 13, 2011, 13:48:14
Met de basics kom je al een heel eind. :) Zelf heb ik ook niet de kennis van de javascripten enzo, maar gelukkig is er op internet veel informatie te vinden. ;)

Mijn vader zei altijd "wat je niet kan , ken je leren jongen"  dus het werkt nu en dan eens inlezen en verder de mogelijkheden benutten.

Maar wat een prachtig ding, had ik veel eerder moeten kopen  ;D

riwi

@xynyx : Nice  :) 8)  Dat is ook wat ik zou willen hebben in de pronto. Ik hoop/verwacht dat als HDI de Dune verder aanpast op gebied van IP control dat veel van het werk dat jij nu in de pronto doet door de Dune kan worden gedaan. Ik bedoel jij doorzoekt nu de PC mbv IP, straks kan je de Dune vragen en ook de relevante plaatjes laten halen en naar de pronto brengen.

Ik zie ook wel nut in het met bv een overlay weergeven van text files tijdens een file/film bv. met synopsis, acteurs, regisseur etc. Dat haal jij nu dus ook al naar de pronto toe. Mooi  8)

xynyx

Citaat van: riwi op februari 13, 2011, 14:00:26
@xynyx : Nice  :) 8)  Dat is ook wat ik zou willen hebben in de pronto. Ik hoop/verwacht dat als HDI de Dune verder aanpast op gebied van IP control dat veel van het werk dat jij nu in de pronto doet door de Dune kan worden gedaan. Ik bedoel jij doorzoekt nu de PC mbv IP, straks kan je de Dune vragen en ook de relevante plaatjes laten halen en naar de pronto brengen.

Ik zie ook wel nut in het met bv een overlay weergeven van text files tijdens een file/film bv. met synopsis, acteurs, regisseur etc. Dat haal jij nu dus ook al naar de pronto toe. Mooi  8)
Bedankt Riwi,
Ach, het is gewoon een leuke oefening. Onvoorstelbaar waar je allemaal tegenaan loopt. Vandaag de snel geoptimaliseerd. Je heb nu de synopsis en het plaatje onder de 4 sec vanaf het begin van de routine. Er worden nu SystemGlobal bestanden van de diverse genres opgebouwd middels het dumpen van Array's. Daar is goed mee te leven.
Jij hebt toch een 9400? Anders zou ik je mijn xcf-je wel willen mailen. Op een 9600 is het nog te doen. 9800 is wel de beste optie...... Zie je tenminste wat. :P