Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

fugazi_2009

Ik gebruik inderdaad de lyngsat iconen, en daar zijn inderdaad ook wel versies voor nl1 HD e.d. Maar zoals ik al zei, in het algemeen gebruik ik die HD iconen niet, op een paar uitzonderingen na.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op september 14, 2010, 18:05:57
Bijv.

Te vinden op mijn site.

Ik heb niet goed gezocht. Ze staan er wel, alleen ergens anders en wel...

o.a. http://www.lyngsat-logo.com/hdtv/n_1.html
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

De files die ik vanmiddag al had neergezet staan nu als een zip file op de locatie, tevens een nl_hd.zip geupload met de hd logo's voor nl 1, 2 en 3.

Valkyrie

Citaat van: fugazi_2009 op september 14, 2010, 20:00:21
De files die ik vanmiddag al had neergezet staan nu als een zip file op de locatie, tevens een nl_hd.zip geupload met de hd logo's voor nl 1, 2 en 3.

Dank je wel! :thumbs-up:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

fugazi_2009

Ik heb intussen ook wat 'Clean' buttons met radiozender logo's op de share gezet:

http://pronto.blue-eyes.nu/Radiozender%20logos/Clean_Radio.zip

Ro

Indien iemand met 2-weg wil beginnen heb ik een xcf beschikbaar met daarin de basis opzet (activity script) en een tv pagina (page script). De setup is gebaseerd op een Onkyo receiver en een Humax 5050 tv decoder. Hierin is het volgende verwerkt:

1. Status on/off melding met toggle optie voor receiver (rs232) en Humax 5050 (powersense)
2. Status melding receiver (rs232)
3. Weer summary
4. Aanduiding tv kanaal met icoontje.

Deze opzet is verder "eenvoudig" uit te breiden met meerdere apparaten en pagina's. De basis is een combinatie van de scripts van Jaco, xnynx, een weather script van Remote Central en een beetje van mijzelf. Mocht je interesse hebben pm me even. Uploaden naar Pronto site van Blue-eyes kan natuurlijk ook.

Een screenshot heb ik al eerder gepost, maar hierbij nog een keertje

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

riwi

Ik vind dat met dat "actuele zender" logo bitmapje erg leuk. Wil ik ook wel eens proberen of ik dat kan maken.

Ik neem aan dat je in de pronto bijhoud welke zender gekozen is? Werkt dat ook als je met de cijfers kiest of met channel up/down?

Ro

Klopt, ik hou inderdaad bij welke zender wordt selecteert. Selectie kan op twee manieren:
1. Via de pagina favorieten. Hier staan alle logo, klik een logo en de zender wordt geselecteerd.
2. Via channel up/down.

Er is helaas geen terug koppeling vanuit de Humax, dus er is een kans dat het op een gegeven moment niet meer synchroon loopt. Een zender selecteren via de favorieten lost dit dan op.

Een numeriek scherm zit er nog niet in. Wel een goed idee om dat toe te voegen. De favorieten moeten nog worden uitgebreid met meerdere paginas en secties.

Mocht je interesse hebben in de xcf laat het dan even weten.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx

Zou je het stukje programmatuur ook hier kunnen dumpen.
Ik doe in principe hetzelfde, echter heb me er nog niet in verdiept hoe je een icoontje (jouw voorbeeld: icoontje RTL7) eraan kan plakken. Wel een tekst.
Ik heb nl een Channel Store knop aangemaakt. Wanneer hier op wordt gedrukt wordt het bekenen tv kanaal daaronder opgeslagen en het kanaalnummer wordt getoond. Mooier is dan een icoontje..........

Ro

De meeste code staat in de page script die hieronder staat.

//************************************** Page SystemOn This script runs once every 0.1 seconds
if (ActivePage != "Tvsummary")
Astate = "Activated";
System.print(Astate);
System.print(Istate);
switch ( Astate )
{
// has vales of Activated, Run
case "Activated":   
pagenumber = 1;
ActivePage = "Tvsummary";
LastPage = "";

// Set the Firm Button labels, IR codes and basic page variables
GUI.widget( "PS_FIRM1" ).label = "Guide";
GUI.widget( "PS_FIRM2" ).label = "Media";
GUI.widget( "PS_FIRM3" ).label = "Prev. channel";
GUI.widget( "PS_FIRM4" ).label = "Info";
GUI.widget( "PS_FIRM5" ).label = "Exit";

// Get the Status
SendSerialCommand("AMP","!1MVLQSTN");
System.delay(150);
SendSerialCommand("AMP","!1SLIQSTN");
System.delay(150);
SendSerialCommand("AMP","!1LMDQSTN");
System.delay(150);
SendSerialCommand("AMP","!1PWRQSTN");
System.delay(150);
SendSerialCommand("AMP","!1AMTQSTN");
System.delay(150);

Astate = "Run";
Istate = "Refresh";
break;
case "Run":
switch ( Istate )
{
case "Idle":

// HARD BUTTON DEFINITIES
function ClickedHB(button) {
switch (button) {
case "PS_CURSOR_DOWN": SendIRCommand("TVDECODER","down");
break;
case "PS_CURSOR_UP": SendIRCommand("TVDECODER","up");
break;
case "PS_CURSOR_LEFT": SendIRCommand("TVDECODER","left");
break;
case "PS_CURSOR_RIGHT": SendIRCommand("TVDECODER","right");
break;
case "PS_OK": SendIRCommand("TVDECODER","ok");
break;
case "PS_CHANNEL_UP":
a=System.getGlobal("channel")-0;
b=a+1;
System.setGlobal("channel",b);
SendIRCommand("TVDECODER","ch+");
Istate = "Refresh";
break;
case "PS_CHANNEL_DOWN":
a=System.getGlobal("channel")-0;
b=a-1;
System.setGlobal("channel",b);
SendIRCommand("TVDECODER","ch-");
Istate = "Refresh";
break;
case "PS_MUTE": SendSerialCommand("AMP","!1AMTTG");
break;
case "PS_VOLUME_UP": SendSerialCommand("AMP","!1MVLUP");
break;
case "PS_VOLUME_DOWN": SendSerialCommand("AMP","!1MVLDOWN");
break;
case "PS_FIRM1": SendIRCommand("TVDECODER","firm1");
break;
case "PS_FIRM2": SendIRCommand("TVDECODER","firm2");
break;
case "PS_FIRM3": SendIRCommand("TVDECODER","firm3");
break;
case "PS_FIRM4": SendIRCommand("TVDECODER","firm4");
break;
case "PS_FIRM5": SendIRCommand("TVDECODER","firm5");
break;
case "PS_GUIDE":
break;
default: break;
}
}

if (userQue.length > 0)
{
a=userQue.shift();
b=a.split(",");
device = b[0];
command = b[1];
SendSerialCommand(device,command);
}
break;
case "Refresh":
// Weather
CF.widget("Temp").label = myWEATHER.temp + "°";
CF.widget("Templow").label = myWEATHER.templow + "°";
CF.widget("Temphigh").label = myWEATHER.temphigh + "°";

var w1 = CF.widget(myWEATHER.icon,"Gallery","Meteo");
var w = CF.widget("Weathericon");
widget("Weathericon").stretchImage = true;       
w.setImage(w1.getImage());

//TV Channel
ch = widget ("TVCHANNEL");
channel = System.getGlobal("channel");
var chno;
chno = CF.widget("TV"+channel, "TVCHANNELS");
ch.setImage(chno.getImage());

// AMP Status
CF.widget("INPUT").label = myAMP.input;
CF.widget("LISTENINGMODE").label = myAMP.listeningmode;
if (myAMP.state == 1)
{
recstate = CF.widget("RECEIVERSTATE");
recstate.color = 0x00ff00; //color green
recstate.label = "Recv";
}
else
{
recstate = CF.widget("RECEIVERSTATE");
recstate.color = 0x0000ff; //color red
recstate.label = "Recv";
}

if (myTVDECODER.state == 1)
{
tvdec = CF.widget("TVDECODERSTATE");
tvdec.color = 0x00ff00; //color green
tvdec.label = "Tvdec";
}
else
{
tvdec = CF.widget("TVDECODERSTATE");
tvdec.color = 0x0000ff; //color red
tvdec.label = "Tvdec";
}

if (myAMP.mute== 1)
{
mute = CF.widget("VOLUME");
mute.color = 0x0000ff; //color red
mute.label = "MUTED";
}
else
{
mute = CF.widget("VOLUME");
mute.color = 0xffffff; //color white
mute.label = myAMP.volume;
}
Istate = "Idle";
break;
case "Closed":
Istate = "Idle";
break;
case "Busy": 
// do nothing
break;
case "Done": 
loopCount=0;
Istate="Idle";
break;
default:
break;
} // End of switch on Istate     
break;
default: 
break;
} // End of switch on Astate 
// End

//Status Powersense Port 1 (TVDecoder)
var i = CF.extender[0].input[0];

if ((i.get() == true) && (myTVDECODER.state == 0))
{
myTVDECODER.state = 1;
Istate = "Refresh";
}

if ((i.get() !== true) && (myTVDECODER.state == 1))
{
myTVDECODER.state = 0;
Istate = "Refresh";
}

Ik heb een aparte hidden pagina (TVCHANNEL) gemaakt waar vandaan de icoontjes worden geladen. Deze heten TV1, TV2 enz.

xynyx

StefaanD

Kan niet wachten tot de TSU-9600 hier binnen is, maar eerst maar eens beginnen met het begin. Eerst stappen en dan lopen dus  :D

jaco

Citaat van: Ro op september 18, 2010, 14:36:29

case "Run":
switch ( Istate )
{
case "Idle":

// HARD BUTTON DEFINITIES
function ClickedHB(button) {
switch (button) {
case "PS_CURSOR_DOWN": SendIRCommand("TVDECODER","down");
break;
case "PS_CURSOR_UP": SendIRCommand("TVDECODER","up");
break;

------ deleted many lines -----
default: break;
}
}

if (userQue.length > 0)
{
a=userQue.shift();
b=a.split(",");
device = b[0];
command = b[1];
SendSerialCommand(device,command);
}
break;

Waarom gebruik je in de Astate "run" weer een functie om te zien of een hardbutton gedrukt is ?

Volgens mij is het originele idee om in de scope van de widgets/buttons een commando in een wachtrij te plaatsen (of 2 of 3 of x commando's) Dit voor zowel een hardbuton als een softbutton.

Dan in de page scope kijk je als je verder niets doet (Astate ="run" , Istate "Idle") of er iets in de wachtrij staat en haal je er 1 commando uit.
Dat ga je vervolgens verwerken door het aansturen van 1 functie in de device scope:
SendIrCommand, of SendSerialCommand of een functie die je zelf gemaakt hebt (triggers, TCPIP of wat dan ook).

Wat je nu doet is niet fout, je kunt ook maximaal 1 command per keer verwerken, dit is belangrijk om te voorkomen dat je de useinterface niet uitsluit omdat je te lang bezig bent met het verwerken van toetsdrukken (of de processen die dat triggert)

Heb je dit gedaan omdat je bij een toetsdruk meer wilt doen dan alleen een prontoscript actie toekennen aan die toets ? Je zult dat allemaal in prontoscript moeten oplossen, en niet meer uit kunnen gaan van de radiobuttons voor de aanpassingen in de gui..

blue-eyes

Citaat van: Ro op september 18, 2010, 13:08:28
Mocht je interesse hebben pm me even. Uploaden naar Pronto site van Blue-eyes kan natuurlijk ook.

Ik vind dit echt een gave toepassing, zoals eerder gezegd :D
Vooral dat je laat zien welk app. aan danwel uit staat! Erg mooi.

Uploaden kan, je kan wel het FTP account wel krijgen, doe dan maar een PM.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Ro

CiteerVolgens mij is het originele idee om in de scope van de widgets/buttons een commando in een wachtrij te plaatsen (of 2 of 3 of x commando's) Dit voor zowel een hardbuton als een softbutton
.
Hier gaat inderdaad iets niet goed. Wat ik wil is dat alle commandos (IR en RS232) via de wachtrij lopen. Nu worden ze per stuk afgehandeld. Ik zal er volgende week eens naar kijken.

CiteerUploaden kan, je kan wel het FTP account wel krijgen, doe dan maar een PM.
Je lijkt me gemakkelijk om voor iedereen toegang te krijgen als het op jouw ftp site staat. Ik zal deze versie ook bijwerken aan de hand van de opmerkingen (zoals die van Jaco) zodat we straks een mooie basis hebben voor iedereen die 2-weg wil beginnen. Ik zal je even een pm sturen.

blue-eyes

Citaat van: Ro op september 19, 2010, 09:33:27
.
Hier gaat inderdaad iets niet goed. Wat ik wil is dat alle commandos (IR en RS232) via de wachtrij lopen. Nu worden ze per stuk afgehandeld. Ik zal er volgende week eens naar kijken.
Je lijkt me gemakkelijk om voor iedereen toegang te krijgen als het op jouw ftp site staat. Ik zal deze versie ook bijwerken aan de hand van de opmerkingen (zoals die van Jaco) zodat we straks een mooie basis hebben voor iedereen die 2-weg wil beginnen. Ik zal je even een pm sturen.

Zonder account kan je downloaden. Uploaden heb je een acount voor nodig. Ik ga dit account niet op reguliere basis uitdelen.
Voor mensen die af en toe wat willen uploaden: mail me, doe ik dat wel even snel voor hun.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

blue-eyes

Ik heb net een converter voor KIKA systeem toegevoegd. Je hebt nog wel een IR-RF zender nodig (bijv. een Marmitek transmitter XL, ontvanger).
Hiermee kan je dan middels een Pronto je Klik AAN Klik UIT systeem bedienen.

Een korte uitleg van HTIP:

Ik leg het gewoon hier uit, dan heeft iedereen er wat aan ;) Hangt natuurlijk wel af van de AB, maar mijn oplossing is voor een Marantz/Philips programmeerbare AB.

Allereerst de benodigdheden:
- Programmeerbare AB of AB met uitgebreide database met IR-codes
- Marmitek PowerMid XL IR receiver (RF-zender)
- PC met ProntoEdit (voor Philips Pronto) of Wizz-It (voor Marantz RC)
- Generator voor omzetten IR in RF (voor de KAKU AB is dat YCT-10x met x=0 of 5) Deze is hier te krijgen)

Programmeerstappen (in Wizz-It voor Marantz)
- Voer in generator de gewenste code van de RF AB, in dit geval A1-aan

- Voeg knop toe in scherm

- Definieer de eigenschappen van de knop

- Voeg IR code toe en kopieer de gegenereerde code in het veld

Het programma downloaden naar AB en de AB is klaar voor gebruik. Daarna plaats je de IR-ontvanger (RF-zender) in het zicht van de AB. De IR-ontvanger zet het IR-signaal om in een RF-signaal en lichtpunt 1 gaat aan.

Dit voorbeeld werkt met een KAKU RF-AB. Hoe het met andere merken omgaat weet ik niet. Misschien dat iemand anders andere merken RF afstandsbedieningen heeft geprobeerd...

Korte toevoeging BE:

Voor PEP gebruikers is het iets anders. Er dient eerst een component te worden aangemaakt in de component database. Onder deze component maak je de diverse codes aan, bijv. A1 uit, A1 aan.

Fox

Citaat van: Ro op september 18, 2010, 13:08:28
Indien iemand met 2-weg wil beginnen heb ik een xcf beschikbaar met daarin de basis opzet (activity script) en een tv pagina (page script). De setup is gebaseerd op een Onkyo receiver en een Humax 5050 tv decoder. Hierin is het volgende verwerkt:

1. Status on/off melding met toggle optie voor receiver (rs232) en Humax 5050 (powersense)
2. Status melding receiver (rs232)
3. Weer summary
4. Aanduiding tv kanaal met icoontje.

Deze opzet is verder "eenvoudig" uit te breiden met meerdere apparaten en pagina's. De basis is een combinatie van de scripts van Jaco, xnynx, een weather script van Remote Central en een beetje van mijzelf. Mocht je interesse hebben pm me even. Uploaden naar Pronto site van Blue-eyes kan natuurlijk ook.

Een screenshot heb ik al eerder gepost, maar hierbij nog een keertje

PM voor de xcf file :-)

xynyx

Citaat van: Ro op september 18, 2010, 13:41:43
Klopt, ik hou inderdaad bij welke zender wordt selecteert. Selectie kan op twee manieren:
1. Via de pagina favorieten. Hier staan alle logo, klik een logo en de zender wordt geselecteerd.
2. Via channel up/down.

Er is helaas geen terug koppeling vanuit de Humax, dus er is een kans dat het op een gegeven moment niet meer synchroon loopt. Een zender selecteren via de favorieten lost dit dan op.

Een numeriek scherm zit er nog niet in. Wel een goed idee om dat toe te voegen. De favorieten moeten nog worden uitgebreid met meerdere paginas en secties.

Mocht je interesse hebben in de xcf laat het dan even weten.

Ik heb nu ook het icoontje weten te tonen. Wel een aardig werkje om alles synchroom te laten lopen. Vooral bij EPG en Channel Switch (Previous/Actual) knoppen was het wel even puzzelen.
Ik heb wel al een numerieke Page. Echter om ook hier het juiste icoontje bij te krijgen.......
Hier heb je nl te maken met het feit dat 2 knoppen indrukken bv resulteert in 1 plaatje (bv zender 20). Je moet hier dus rekening gaan houden met de tijd. Zal best wel kunnen, maar weet nu nog niet hoe en wat.... Gebruik deze Page echter praktisch nooit.

riwi

Citaat van: xynyx op september 19, 2010, 16:33:55
Ik heb nu ook het icoontje weten te tonen. Wel een aardig werkje om alles synchroom te laten lopen. Vooral bij EPG en Channel Switch (Previous/Actual) knoppen was het wel even puzzelen.
Ik heb wel al een numerieke Page. Echter om ook hier het juiste icoontje bij te krijgen.......
Hier heb je nl te maken met het feit dat 2 knoppen indrukken bv resulteert in 1 plaatje (bv zender 20). Je moet hier dus rekening gaan houden met de tijd. Zal best wel kunnen, maar weet nu nog niet hoe en wat.... Gebruik deze Page echter praktisch nooit.

Ik ga met mijn humax vaak met "list" door de zenders heen. Dan krijg je een tabulair overzicht van de zenders waar je horizontaal en vertikaal door kan scrollen. Lijkt me ook lastig om dan het juiste channel nummertje te weten te komen. Toch is het wel een leuke feature dat actuele channel icoon.

Ro

CiteerZonder account kan je downloaden. Uploaden heb je een acount voor nodig. Ik ga dit account niet op reguliere basis uitdelen.
Voor mensen die af en toe wat willen uploaden: mail me, doe ik dat wel even snel voor hun.

Het bestand is geupload naar de site. Hieronder staat de link.

http://pronto.blue-eyes.nu/TSU9600/XCF's/

xynyx

Citaat van: riwi op september 19, 2010, 17:29:09
Ik ga met mijn humax vaak met "list" door de zenders heen. Dan krijg je een tabulair overzicht van de zenders waar je horizontaal en vertikaal door kan scrollen. Lijkt me ook lastig om dan het juiste channel nummertje te weten te komen. Toch is het wel een leuke feature dat actuele channel icoon.

Volgens mij toch redelijk bij te houden. Stel 4 kolommen. Dan is elke cursor left (variabele)-1 en right +1. Down = +4 en Up = -4. En grenzen stellen zodat je niet kleiner dan 1 (eerste kanaal) mag komen.
Lijkt een beetje op "mijn" EPG knop. Daarmee scroll je ook door de zenders heen. Tijdens het scrollen schrijf ik de zender variabele niet weg met een System.setGlobal functie, wel gebruik ik de variabele om het juiste icoontje te tonen. Pas als je een zender hebt gekozen schrijf ik hem weg. 

fugazi_2009

Weet iemand aan welke voorwaarden een wav bestandje moet voldoen, wil de pronto hem kunnen afspelen? Ik had een wav filetje gedownload en in de Gallery toegevoegt. Dan kan ik hem keurig kiezen in PEP, maar als ik op play klik dan krijg ik niks te horen.

Ro

CiteerVolgens mij toch redelijk bij te houden. Stel 4 kolommen. Dan is elke cursor left (variabele)-1 en right +1. Down = +4 en Up = -4. En grenzen stellen zodat je niet kleiner dan 1 (eerste kanaal) mag komen.
Lijkt een beetje op "mijn" EPG knop. Daarmee scroll je ook door de zenders heen. Tijdens het scrollen schrijf ik de zender variabele niet weg met een System.setGlobal functie, wel gebruik ik de variabele om het juiste icoontje te tonen. Pas als je een zender hebt gekozen schrijf ik hem weg.
Zover was ik nog niet en had nog niet nagedacht over de "previous" channel knop en de EPG. Ik was al blij toen channel "up" en "down" goed werkte.  ;D Wel lastig om dit allemaal via IR te doen. Volgende keer maar een tv decoder met RS232 die het ingestelde kanaal terug stuurt..... :)

CiteerHier heb je nl te maken met het feit dat 2 knoppen indrukken bv resulteert in 1 plaatje (bv zender 20). Je moet hier dus rekening gaan houden met de tijd. Zal best wel kunnen, maar weet nu nog niet hoe en wat.... Gebruik deze Page echter praktisch nooit
Ik denk dat hier moet denken aan het wegschrijven van de twee variabelen en deze aan elkaar koppelen als je binnen een bepaalde tijd binnen komen. Misschien moet alles wel in een array en daar dan het juiste kanaal uit halen dat je nodig hebt. Of de laatste input of de een na laatste als het een "previous" kanaal betreft. Ik heb alleen ook nog geen duidelijk beeld hoe dit te doen.