Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Kan iemand een script maken waarmee je de WiFi aan en uit kan zetten dmv van een button.
DAT zou handig zijn.

Nu staat het constant aan, stroomvreter!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Robbo

Is idd een stroomvreter.   Ik heb dit omzeilt door een timer op de lader te zetten.  Standaard staat de AB bij mij in de cradle.   Dus door elke nacht een uurtje de lader aan te hebben, heb ik er overdag altijd genoeg accu vermogen.    Tevens geen last van het lampje in de voet vd cradle.   Zeer irritant als die aan is in je donkere HT.

blue-eyes

Citaat van: Robbo op september  3, 2010, 09:05:56
Is idd een stroomvreter.   Ik heb dit omzeilt door een timer op de lader te zetten.  Standaard staat de AB bij mij in de cradle.   Dus door elke nacht een uurtje de lader aan te hebben, heb ik er overdag altijd genoeg accu vermogen.    Tevens geen last van het lampje in de voet vd cradle.   Zeer irritant als die aan is in je donkere HT.

Dat lichtje is voor mij geen issue, heb een woonkamer.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op september  3, 2010, 07:53:22
Kan iemand een script maken waarmee je de WiFi aan en uit kan zetten dmv van een button.
DAT zou handig zijn.

Nu staat het constant aan, stroomvreter!

Is dat niet wat de Wireless timeout setting doet in je system settings? Gewoon op 15 minuten zetten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

xynyx

Hierbij 2 scripts voor 2-weg com. Om enige hulp te bieden aan onze 2-weg fans.

Met dank aan Jaco voor het origineel.

Het gaat hierbij om de Acitivity CINEMA en een Page voor het bedienen van de DUNE. Ik heb het script van Jaco op diverse plaatsen aangepast. Ik ben een totale Java noob. Wat ik heb gedaan is in eerste instantie proberen te begrijpen hoe het script in elkaar haakt, daarna opschonen en aanpassen naar mijn spullen en proberen zaken anders te regelen. Moet zeggen dat dit redelijk is geslaagd. Het werkt naar behoren. Natuurlijk is het nog niet af............. ;)

Ik heb 2 activities: Cinema en TV. Hieronder hangen de pagina's van de diverse apparaten welke gebruikt worden in de activity. Er staan her en der nog wel wat variabelen in die eigenlijk overbodig zijn (bv tcp/ip comm). Heb ik echter bewust laten staan voor eventueel later gebruik......

xynyx

deleted

jaco

Er hoort nog een stukje bij om een toetsdruk in de userque te krijgen  ;D

xynyx

Gelijk heeft U! :angel:
Dacht dat dat toch wel te doen zou zijn......
Knop een actie geven en (in Advanced van de knop) de knop een unieke naam geven
of
eventueel knop actie advanced:
userQue.unshift("TVAMP,MVUP");
onHold = function(){userQue.unshift("TVAMP,MVUP");};
onHoldInterval = 150;

Ik weet nog wel dat ik eea anders heb gedaan dan jij. Vooral de knopacties. Bij mij zijn dat delen van het rs-232 protocol en volgens mijn grijze geheugencellen was dat bij jou anders. Ik hoef nl in mijn pagesscipt weinig te converteren qua inputgegevens. Is ook een stuk korter dan bij jou. Of het beter is.......... :wacko:

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op september  3, 2010, 10:22:51
Is dat niet wat de Wireless timeout setting doet in je system settings? Gewoon op 15 minuten zetten.

Dat gaan we even testen ;)

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op september  3, 2010, 15:07:37
Dat gaan we even testen ;)

Het werkt bij mij Wireless gaat aan als ik het weer opvraag (dat is het enige bij mij wat wireless gebruikt) en gaat een tijdje daarna weer uit.

jaco

Citaat van: xynyx op september  3, 2010, 15:00:02
Gelijk heeft U! :angel:
Dacht dat dat toch wel te doen zou zijn......
Knop een actie geven en (in Advanced van de knop) de knop een unieke naam geven
of
eventueel knop actie advanced:
userQue.unshift("TVAMP,MVUP");
onHold = function(){userQue.unshift("TVAMP,MVUP");};
onHoldInterval = 150;

Ik weet nog wel dat ik eea anders heb gedaan dan jij. Vooral de knopacties. Bij mij zijn dat delen van het rs-232 protocol en volgens mijn grijze geheugencellen was dat bij jou anders. Ik hoef nl in mijn pagesscipt weinig te converteren qua inputgegevens. Is ook een stuk korter dan bij jou. Of het beter is.......... :wacko:
Ja het is wat korter, ik doe gewoon: STOP, START, VOLUMEUP etc, dan zet ik dat in het page script weer om naar een echt commando voor een device. Is alleen handig als je steeds van device wisselt (elle keer nieuwe blu ray speler of zo)

Wellicht moet ik deze manier ook maar gaan gebruiken. Maakt het allemaal wat overzichtelijker.

xynyx

Wat ik probeer te bereiken is dat ik voor elk device slechts eenmalig de codes voor bediening ingeef (bv op een device-page). Alle andere commado's zouden dan moeten refereren naar die page. In bovenstaand voorbeeld heb je eigenlijk al teveel keer MVUP gebruikt. Dit rs-232 commando zou alleen moeten staan op de devicepage (bij Knop Action de bijbehorende rs-code uit de databse toevoegen) en in bovenstaand voorbeeld zou het dan vervangen moeten worden door "widget.....etc" Da's eigenlijk de volgende slag die ik nog zou willen maken.
Het enige wat je, volgens mij, dan zou moeten doen bij aankoop van een nieuw apparaat is de codes vervangen op de devicepage en je activity script aanpassen. Daar hak je nl de specifieke rs-code is bruikbare stukken.

right?

jaco

Ik weet niet eens wat de databases zijn, ik lees gewoon de informatie van de fabrikant :)
Werkt tot dusver altijd prima

blue-eyes

Verdorie. Had ik me zo voorgenomen om NIET met prontoscripting te gaan bemoeien.....

Blijken er bij Prontosqueeze hidden commando's achter buttons te zitten met hardcoded MAC adressen. Alle MAC adressen vervangen door je juiste, et voila. Ineens werken veel dingen beter ;)

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op september  3, 2010, 20:34:01
Verdorie. Had ik me zo voorgenomen om NIET met prontoscripting te gaan bemoeien.....

Blijken er bij Prontosqueeze hidden commando's achter buttons te zitten met hardcoded MAC adressen. Alle MAC adressen vervangen door je juiste, et voila. Ineens werken veel dingen beter ;)

Da's redelijk knullig

blue-eyes

Prontosqueeze loopt bij mij vast op Favorites (op de squeeze gaat dit wel goed).

Ik heb onder favorites mappen gemaakt. De pronto bladert keurig naar de mappen, maar eenmaal in de map blijft hij "laden" maar laat niet de lijst met favorieten zien.

Wil iemand even kijken naar zijn Prontosqueeze of dit wel bij hem werkt?

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op september  3, 2010, 21:07:35
Prontosqueeze loopt bij mij vast op Favorites (op de squeeze gaat dit wel goed).

Ik heb onder favorites mappen gemaakt. De pronto bladert keurig naar de mappen, maar eenmaal in de map blijft hij "laden" maar laat niet de lijst met favorieten zien.

Wil iemand even kijken naar zijn Prontosqueeze of dit wel bij hem werkt?

Ik vermoed dat dit een BUG is.
Prontosqueeze wil de mappen laden als een favoriet. Indien favorieten geplaatst op de root werkt het gewoon. De mappen laat hij ook gewoon zien, zelfs met de nummering van reguliere favorieten.
Ik zal dit vandaag even melden als BUG.

Ook zal ik even aangeven dat er een aantal functies niet werken, omdat er een MAC adres is ingevoerd, deze moet aangepast worden. Maar dat wordt NIET in de handleiding vermeld.

blue-eyes

Isseue hier. . . .. . 

Ik krijg de melding dat de Pronfofile TE GROOT is . .. . wordt dus niet meer geladen.
Dit is erg raar. Mijn eerste baksel was 7 Mb, niet een issue, mijn huidige is 2,1 mb . . ..

Komt iemand dit bekend voor?

Ro

Citaat van: xynyx op september  3, 2010, 10:27:05
Page script

Inderdaad een en stukje korter, maar vooral overzichtelijker. Ik ga eens kijken of ik het ook op deze manier kan opzetten. Ik verlies nu nog wel eens het overzicht op de page script. Volgesns mij is aanpassen niet veel werk, vooral veel deleten...... :)

Ik heb mijn setup nu zo, dat ik de variabelen opvraag op het moment dat de pagina opent, dus in de pagescript en niet in het activity script zoals jij hebt gedaan. Mijn redenatie was dat als ik van een andere pagina kom dat dan alle variabelen die op de pagina worden weergegeven worden ge-update. Ik er dit weekend eens mee stoeien.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Ro

Citaat van: Blue-Eyes op september  4, 2010, 12:23:16
Isseue hier. . . .. . 

Ik krijg de melding dat de Pronfofile TE GROOT is . .. . wordt dus niet meer geladen.
Dit is erg raar. Mijn eerste baksel was 7 Mb, niet een issue, mijn huidige is 2,1 mb . . ..

Komt iemand dit bekend voor?
Mijn file is 5mb en dat is geen probleem, die 2mb moet makkelijk kunnen.

Op RemoteCentral staat het volgende:
Do a "complete" firmware update (requires holding Firm2,3,4 during reboot - see Philips FAQ) in case there are some log files or other info that need to be reset. Then, try again.

link gehele topic: http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/prontopro/thread.cgi?keywords=2720&highlight=pronto|file|too|large
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

bmateijsen

Even een vraag omtrent AppleTV integratie met Pronto. Welke prontoscripts zijn er?

Ik heb de volgende gevonden:
- Empure ATV script, http://www.empure.de/ENG/downloads/download.html

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Citaat van: Ro op september  4, 2010, 12:30:15
Mijn file is 5mb en dat is geen probleem, die 2mb moet makkelijk kunnen.

Op RemoteCentral staat het volgende:
Do a "complete" firmware update (requires holding Firm2,3,4 during reboot - see Philips FAQ) in case there are some log files or other info that need to be reset. Then, try again.

link gehele topic: http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/prontopro/thread.cgi?keywords=2720&highlight=pronto|file|too|large

Top, ik had 'm ook net gevonden ;)

Logfiles opgeruimd, heeft niets geholpen. Op remote central zijn er zelfs mensen met config's van 35mb.... Er zit maar een plaatje in. In versie 4 zit het plaatje, die wil WEL laden. Versie 5, nettere layout, en zonder plaatje, wil niet. En die is kleiner....
Versie 5 weggooien, versie 4 laden, plaatje verwijderen, opslaan als versie 5 en de upload mislukt weer........

It makes no sense......

Ik ga eens kijken hoe die truc van remotecentral werkt.

blue-eyes

Heeft niet geholpen . . . . . .
De oude versie van 7 mb erop gezet, geen probleem. En gaat nog 10 maal sneller ook!

Er zal iets in de file zitten, maar geen idee wat . . . .  .

riwi

Citaat van: bmateijsen op september  4, 2010, 12:34:57
Even een vraag omtrent AppleTV integratie met Pronto. Welke prontoscripts zijn er?

Ik heb de volgende gevonden:
- Empure ATV script, http://www.empure.de/ENG/downloads/download.html

Groet,

Bjorn

Ken je pronto tunes al?
http://www.prontoprojects.com/prontotunes.asp
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/prontopro/thread.cgi?3535

Ik zelf niet dus ik kan er weinig/niets over vertellen.

bmateijsen

Nee, kende ik nog niet, maar zie tevens ook het verschil met Empure, gratis vs 50 dollar. ;D.
Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met beiden.

Groet,

Bjorn

Citaat van: riwi op september  4, 2010, 13:45:19
Ken je pronto tunes al?
http://www.prontoprojects.com/prontotunes.asp
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/prontopro/thread.cgi?3535

Ik zelf niet dus ik kan er weinig/niets over vertellen.