Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Peter O

Als je NAS Squeezecenter kan draaien, zou je voor ProntoSqueeze kunnen gaan. Te bestellen via www.prontosqueeze.com.
Edit: je hebt dan ook een Squeezebox nodig of anders Softsqueeze kunnen draaien.

Een browser voor de Pronto ken ik niet, volgens mij gaat het niet verder dan een RSS-feed reader, die je op remotecentral kan vinden.

Ro

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 29, 2010, 23:29:40
Weet iemand een goede site met downloads (kopen geen bezwaar) voor applicaties voor de Pronto?

Ik zoek bijv. een applicatie waarmee ik muziek via de NAS kan luisteren en een webbrowser om te internetten (just for fun :D ).
Als je een Apple TV of Squuezebox heb kan je bij ProntoSqueeze kijken.

Heb zelf Prontosqueeze en werkt erg fijn en ga ProntoPic ook nog proberen.

riwi

Ik ben nog niet zo ver dat ik seriele status info in de pronto ontvang, maar ik krijg het al wel op de PC.

via de com poort klept de SSP800 er vrolijk op los als je STAT AUTO hebt gegeven :
!
SY VOLR off
SY STBY
!
SY OPER
SY AUDIO 28 4
SY DLN 0
SY SUB10 0
SY MAIN 1 OPPO HDMI
SY AUDIO 28 4
SY VIDEO 17
SY AUDIO 28 0
SY VIDEO 14
SY VOLR -40.0
SY AUDIO 28 4
SY AUDIO 2 4

Nu nog een scripje die dit opvangt in de pronto :)

blue-eyes

Citaat van: CoSo op augustus 29, 2010, 23:41:26
Als je een Apple TV of Squuezebox heb kan je bij ProntoSqueeze kijken.

Heb zelf Prontosqueeze en werkt erg fijn en ga ProntoPic ook nog proberen.

Nope, geen Squeezebox etc.
Zit er wel aan te denken. 50 Kindercd's op de NAS en via de Pronto kan zelfs mijn schoonmoeder er mee werken.
En internetradio.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

jaco

riwi

papaleo

Citaat van: Peter O op augustus 29, 2010, 23:37:54
Als je NAS Squeezecenter kan draaien, zou je voor ProntoSqueeze kunnen gaan. Te bestellen via www.prontosqueeze.com.
Edit: je hebt dan ook een Squeezebox nodig of anders Softsqueeze kunnen draaien.

Een browser voor de Pronto ken ik niet, volgens mij gaat het niet verder dan een RSS-feed reader, die je op remotecentral kan vinden.

Hee,die kon ik (nog) niet....die ga ik ook eens 'n keer proberen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

xynyx

Net ff in elkaar geprutst. Nu gaat het invoeren van gegevens wat makkelijker..........

blue-eyes

Hoezo gemakkelijker, ik volg je niet ?

Ik heb zelf een handigheidje toegevoegd.
Normaliter, de meeste mensen dan, hebben knopjes gedefinieerd om een ingang op de PRE/receiver te kiezen. Zo ook hier. Je voegt dan de juiste discrete IR code toe aan het knopje.
Ik nog extra IR codes toegevoegd.
Als ik een BD kijk, is dat altijd op ingang 3, config 1 en op discrete.
Waarom dat niet direct aan dat knopje config 1 en discrete signal toevoegen.
Idem voor CD, DVD, TV en PS2.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

CoSo

Citaat van: xynyx op augustus 30, 2010, 14:57:12
Net ff in elkaar geprutst. Nu gaat het invoeren van namen wat makkelijker..........

Heb je een code voor losse letters of geef je bij de "C" 3 x het commando

fugazi_2009

Lui als ik ben: Heeft iemand al een page gemaakt voor de UPC Radio zenders?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

xynyx

Citaat van: CoSo op augustus 30, 2010, 16:17:02
Heb je een code voor losse letters of geef je bij de "C" 3 x het commando

Het laatste. Aparte codes zijn er niet. Werkt voor een sms ignoramus zo veel makkelijker :P Zoek me elke keer wild waar die letter nu weer staat. Nu niet meer!

CoSo

Citaat van: xynyx op augustus 30, 2010, 16:36:02
Het laatste. Aparte codes zijn er niet. Werkt voor een sms ignoramus zo veel makkelijker :P Zoek me elke keer wild waar die letter nu weer staat. Nu niet meer!
zo was ik het ook van plan te doen.

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 30, 2010, 16:12:44
Normaliter, de meeste mensen dan, hebben knopjes gedefinieerd om een ingang op de PRE/receiver te kiezen. Zo ook hier. Je voegt dan de juiste discrete IR code toe aan het knopje.
Ik nog extra IR codes toegevoegd.
Als ik een BD kijk, is dat altijd op ingang 3, config 1 en op discrete.
Waarom dat niet direct aan dat knopje config 1 en discrete signal toevoegen.
Idem voor CD, DVD, TV en PS2.

In de SSP800 heb je bij je input ook gelijk een preferred processing mode. Deze hoef je dus niet met de AB te selecteren. Maar een gekoppelde speaker config is natuurlijk wel handig om gelijk mee te sturen.

blue-eyes

Citaat van: riwi op augustus 30, 2010, 17:41:28
In de SSP800 heb je bij je input ook gelijk een preferred processing mode. Deze hoef je dus niet met de AB te selecteren. Maar een gekoppelde speaker config is natuurlijk wel handig om gelijk mee te sturen.

In de config geef je beiden op, dat klopt.
Maar maar niet altijd wordt deze setting meegenomen, of je hebt zelf net een andere setting geluisterd.
Hoe dan ook, ik heb altijd de setting die ik wil. En ja, veelal stond het al goed.

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 30, 2010, 16:28:16
Lui als ik ben: Heeft iemand al een page gemaakt voor de UPC Radio zenders?

Ben al druk bezig, maar de digitale radio van UPC ligt hier al 3 dagen eruit.

blue-eyes

@Jack:

alle zender codes zijn HIER te vinden.
De lijst is vorige week nog bijgewerkt.
Zowel radio als TV.

Bron: chelloo.com

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 30, 2010, 18:32:20
@Jack:

alle zender codes zijn HIER te vinden.
De lijst is vorige week nog bijgewerkt.
Zowel radio als TV.

Bron: chelloo.com

Dat is al heel handig om te hebben. Maar in de TV zenders pagina's van CoSo wordt een of andere ChannelMacroAction gebruikt om het tv kanaal te kiezen. Ik kan zo de definitie van die Macro niet vinden, maar ik kan mij voorstellen dat die wat aangepast moet worden om de Radio kanalen te kunnen kiezen.

fugazi_2009

Ok, ben bijna op het punt dat ik de handleiding ga lezen, een eng gevoel. Misschien dat CoSo dit weet. Als ik onder een activity meerdere pagina's hang dan kan ik gewoon met de page up/down hardbuttons door de pagina's lopen. De pagina's van de UPC zenders hangen ook onder 1 activity, maar daar werkt dit niet?

Valkyrie

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 30, 2010, 19:43:41
Ok, ben bijna op het punt dat ik de handleiding ga lezen, een eng gevoel. Misschien dat CoSo dit weet. Als ik onder een activity meerdere pagina's hang dan kan ik gewoon met de page up/down hardbuttons door de pagina's lopen. De pagina's van de UPC zenders hangen ook onder 1 activity, maar daar werkt dit niet?

Heeft dat niet te maken met je instellingen van van het blad "System" en de onderlinge instellingen van je Activity's ("Use system activity")?
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

fugazi_2009

Nee, die staat voor deze Activity gewoon op 'Use system activity'

CoSo

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 30, 2010, 19:43:41
Ik heb tabbladen gemaakt, en de pagina's verborgen.
Je zou het ook gewoon met page up/down kunnen doen.

in dat geval moet je hide van de pagina afhalen, rechter muis op de pagina in Project Overview en Hide Page aan of uit vinken.

fugazi_2009

Citaat van: CoSo op augustus 30, 2010, 20:10:52
Ik heb tabbladen gemaakt, en de pagina's verborgen.
Je zou het ook gewoon met page up/down kunnen doen.

in dat geval moet je hide van de pagina afhalen, rechter muis op de pagina in Project Overview en Hide Page aan of uit vinken.

Ah, dat betekent dat rode icoontje! Bedankt!

fugazi_2009

Oh bugger, je kan alleen ir codes leren. En wat als ik een RF afstandbediening wil vervangen?

jaco

Het nadeel van die pagina up/down is weer dat je door alle pagina's onder een device kunt lopen..
Je kunt wel met een stukje code zelf bepalen welke wel en niet te zien zijn :)
Handig voor de niet geschikt voor kinderen zenders, maar daar kijkt niemand naar natuurlijk  ;)