Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Een goede tip is:

Gewoon met je oude AB's voor de TV of welk apparaat gaan zitten en kijken welke handelingen je uitvoert. Ik ben niet van plan om alle toetsen over te zetten.

Papier en pen ernaaast en domweg schrijven welke acties je doet om bijv. een DVD te kijken, teletekst te starten, etc.

Ik heb de instellingen van de TV klaar. 1 Down, 4 to go :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

riwi

Citaat van: CoSo op augustus 28, 2010, 14:20:02
Met serial heb ik nog geen ervaring.

is dat btw gewoon een com kabel met female-female.

Ene kant moet male en de andere kant moet female zijn. Tenminste de extender heeft female en moet dus een connector met pennetjes hebben. De SSP heeft pennetjes en moet een connector met gaatjes hebben.

Ik heb het overigens nu toch werkend denk ik. In de database moet je bij de toe tevoegen extender aangeven of je ir of rs poorten wil gebruiken. Als je daar RS kiest voor de extender dan blijft de IR van de pronto naar de SSP wel gewoon werken.

Nu kan ik beginnen met wat scriptjes. Maar daar moet ik eerst nog een boel voor lezen.

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 28, 2010, 14:24:53
Ik heb de instellingen van de TV klaar. 1 Down, 4 to go :D

't is bij mij altijd een iteratie. Met een nieuw apparaat weet je nog niet wat je gaat gebruiken aan toetsen. Dus dan doe ik een gooi. En na een paardagen pas ik de pronto weer een beetje aan. En nog een keer. Totdat ik niet meer de behoefte heb om de orginele AB te pakken. Als laatste ruim ik dan toetsen op die ik toch niet gebruik.

CoSo

Citaat van: riwi op augustus 28, 2010, 14:35:44
Ene kant moet male en de andere kant moet female zijn. Tenminste de extender heeft female en moet dus een connector met pennetjes hebben. De SSP heeft pennetjes en moet een connector met gaatjes hebben.

Ik heb het overigens nu toch werkend denk ik. In de database moet je bij de toe tevoegen extender aangeven of je ir of rs poorten wil gebruiken. Als je daar RS kiest voor de extender dan blijft de IR van de pronto naar de SSP wel gewoon werken.

Nu kan ik beginnen met wat scriptjes. Maar daar moet ik eerst nog een boel voor lezen.
Mijn extender heeft pennetjes???
Dacht dat de RX en RFX hetzelfde waren.

De RS codes staan zeker niet in de DB?

riwi

Citaat van: CoSo op augustus 28, 2010, 14:39:52
Mijn extender heeft pennetjes???
Dacht dat de RX en RFX hetzelfde waren.

De RS codes staan zeker niet in de DB?

Je hebt gelijk de extender heeft pennetjes, de SSP heeft gaatjes. (ik had het omgedraaid in m'n hoofd)

Ik heb de SSP800 niet uit de database gehaald, maar zelf gemaakt.
Ik zal eens zoeken of dat in de DB wel erin zit, maar ik denk het niet.

blue-eyes

Zoals gezegd, het TV deel is klaar. Ik wat heb wat buttons geprogrammeerd, maar onderstaande 2 plaatjes voldoen voor 99% van de handelingen.

Verder heb ik nog 6 screens vol met TV zender buttons.

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 28, 2010, 15:48:23
Zoals gezegd, het TV deel is klaar. Ik wat heb wat buttons geprogrammeerd, maar onderstaande 2 plaatjes voldoen voor 99% van de handelingen.

Verder heb ik nog 6 screens vol met TV zender buttons.

Waarom heb je bij de TV de volume buttons?

jaco

Citaat van: CoSo op augustus 28, 2010, 12:20:27
Heb jij niet wat voorbeelden  ;)
Hmm, ik heb alleen veel tijd gestoken in een 2-weg oplossing.

Daar is nog steeds weinig over te vinden helaas.

Ik wil dat wel posten, maar het probleem is dat ik geen helpdesk wil zijn om het uit te leggen.. Simpelweg de tijd niet meer voor.

Verder willen de meeste mensen niet luisteren en zetten ze aan het begin alles verkeerd op: elk apparaat in 1 activity. Variabelen bestaan alleen in de scope van een activity (en de page's daaronder)
Bij het veranderen van een activity moet dus alles opnieuw opgebouwd en ingelezen worden. Tenzij je alles in globale variablelen stopt. Daar heb ik dan weer geen ervaring mee, dus kan ik weinig over zeggen.

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op augustus 28, 2010, 16:02:46
Waarom heb je bij de TV de volume buttons?

Voor het geval Volume 0 niet werkt, niet volledig het volume op 0 zet. De buttons op de AB blijven voor de Classe.
TV kijken doe ik nooit via de set.

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 28, 2010, 16:29:00
Voor het geval Volume 0 niet werkt, niet volledig het volume op 0 zet. De buttons op de AB blijven voor de Classe.
TV kijken doe ik nooit via de set.
Dan zou het toch net logischer zijn om juist de hardbuttons te gebruiken? Maar dat is nu net het fijne van een Pronto, je kunt hem maken zoals je zelf wilt.

Teejoo

Waar kan ik ook alweer vinden waar je de transparantie van bijvoorbeeld de knoppen instelt?

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op augustus 28, 2010, 17:22:24
Dan zou het toch net logischer zijn om juist de hardbuttons te gebruiken? Maar dat is nu net het fijne van een Pronto, je kunt hem maken zoals je zelf wilt.

Ben er nog niet over uit ;)

Citaat van: Teejoo op augustus 28, 2010, 17:23:42
Waar kan ik ook alweer vinden waar je de transparantie van bijvoorbeeld de knoppen instelt?

Wil ik ook graag weten!
Volgens mij moet je de buttons zo aanmaken, bijv. in photoshop oid?

jaco

Je kunt inderdaad in photoshop transparante plaatjes maken.

Een knop is niets anders dan een bitmap die een actie heeft als er op zijn schermpositie gedrukt wordt.

Misschien is er in de nieuwe software wel direct een optie om iets transparant te maken, maar volgens mij moet de bitmap hier speciaal voor gemaakt zijn (speciaal transparantie kanaal of zoiets)

CoSo

Vaak kan je op zoeken op plaatjes/logo's met de extentie .png of zelf maken met PaintShop

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 28, 2010, 13:22:43
Op de site staan nu ook honderden TV- en radiozender logo's. Met dank aan CoSo!

En een map aangemaakt met transparante logo's van merknamen.
Met dank aan Jack voor het omzetten naar transparant.

Wellicht een idee om bijv. DD, HD, DTS, etc. ook transparante logo's van te maken jack :D :D

CoSo

Daar heb ik er ook nog wel een aantal van ;)

CoSo

Ik merk dat ik bij de dune niet gelijk nog toets kan indrukken, zit een pause tussen ofzo.
Best wel lastig als je moet typen, moet ik als nog de originele ab pakken.

Weet iemand hier de oplossing voor.

jaco

in prontoscript een buffer maken en die je willekeurig snel kunt vullen met toetsdrukken. En die dan legen naar de Dune met de gewenste pauzes tussen de commando's

blue-eyes

Citaat van: CoSo op augustus 29, 2010, 01:07:51
Daar heb ik er ook nog wel een aantal van ;)

Je hebt een account :P

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 29, 2010, 00:56:45
En een map aangemaakt met transparante logo's van merknamen.
Met dank aan Jack voor het omzetten naar transparant.

Wellicht een idee om bijv. DD, HD, DTS, etc. ook transparante logo's van te maken jack :D :D

Velodyne toegevoegd aan de ftp site
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 29, 2010, 09:12:06
Je hebt een account :P
Als me server klaar is zal ik het een en ander uploaden.

Valkyrie

Van deze logo's (en nog veel meer) heb ik het psd-bestand. Dan kan je de logo's transparant maken. ;)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Valkyrie

Is het ook mogelijk om van alle logo's in een map een zipbestand te maken? Dan hoef je ze niet per stuk te downloaden.
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

blue-eyes

Ja hoor.

Doe ik later een keer. Als er wat meer staan ;)

blue-eyes

Citaat van: Valkyrie op augustus 29, 2010, 12:04:15
Van deze logo's (en nog veel meer) heb ik het psd-bestand. Dan kan je de logo's transparant maken. ;)

Wellicht even naar Jack mailen? Jack is druk doende logo's transparant te maken. "Niet transparante" logo's wil je eigenlijk niet ;)