Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op december 13, 2012, 11:54:01
Ja ik ben zelf nooit zo van zware dingen op dat soort apparatuur, vandaar  ;)
Haha ok. Nou ik denk dat ik door alle berichten in mijn topic toch wel overtuigd ben dat het anders moet ;) Dus er gaat verandering komen, hoe daar ben ik nog niet helemaal uit.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Etiennevh op december 12, 2012, 20:56:33
Haha ik heb liever dat ik allebei bepaal omdat ik nogal een uitgesproken mening heb over sommige dingen, maar hier is het niet anders inderdaad..  :hehe:

Overigens een nieuwe aanwinst waar ik best lang naar op zoek ben geweest. Ooit bij HTip deze in M&G's gehoord en erg onder de indruk, nu eindelijk gevonden voor een goede prijs op Marktplaats. En wat klinkt dat fantastisch!

Eagles - Hotel California DVD Audio


Leuk dat je hem nu ook hebt. Nu nog in de Nespa en dan klinkt ie precies als de mijne ;D

Heb nog een paar leuke artikelen over deze prachtige DVD-Audio:
- http://www.highfidelityreview.com/eagles-hotel-california-a-dvd-audio-review-by-stuart-m-robinson.html
- http://www.highfidelityreview.com/hotel-california-192khz-two-channel-production-details.html

Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op december 19, 2012, 11:57:51
Leuk dat je hem nu ook hebt. Nu nog in de Nespa en dan klinkt ie precies als de mijne ;D

Heb nog een paar leuke artikelen over deze prachtige DVD-Audio:
- http://www.highfidelityreview.com/eagles-hotel-california-a-dvd-audio-review-by-stuart-m-robinson.html
- http://www.highfidelityreview.com/hotel-california-192khz-two-channel-production-details.html

Veel luisterplezier :music:
Hahaha ja. Wellicht dat ik je dat nog eens in de toekomst vraag ;) Wel ook weer een mooie opname voor een Nespa vs niet Nespa vergelijk !!

Leuk en dankjewel! Ga ik eens even lezen. Ik geloof dat deze opname ook ergens in de "Highly Recommended Audiophile List (of iets in die trend)" staat..

Gaat helemaal goedkomen!! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Ok, we hebben een nieuwe uitdaging. Omdat er steeds meer films zijn waarvan ik denk, leuk om een keer gezien te hebben maar meer niet, zit ik te denken om weer te beginnen met downloaden. Ik heb dit jaren gedaan totdat ik begon met de hobby. Eigenlijk vreemd, maargoed.

Dus ik lekker alles op een HDD geknald en branden van dvd's zodat ik e.e.a. kon bekijken. Echter ben ik het wel zat om alles te branden, en bovendien is het wel leuk om ook in BD formaat te kunnen kijken. Ik heb een redelijk goede pc met een fatsoenlijke kaart die HDMI kan uitsturen. Eerst dacht ik aan via het netwerk benaderbaar maken van bestanden, maar dat valt niet in goede aarde bij de Oppo. Althans, ik krijg het niet voor elkaar. Toen dacht ik aan een HDMI kabel door een gat in de muur trekken, alleen moet ik dan een gat in een 30cm dikke muur boren met een formaatje waardoor er een HDMI kabel doorheen past. Ik ben redelijk benauwd wat voor resultaat dat wordt.......

Nu dacht ik, wellicht hebben er nog collega forummers wat tips. Ik heb namelijk ook nog een playstation 3, maar weet niet of ik die kan gebruiken om wat vanuit het netwerk te streamen ofzo. Verder heb ik nog genoeg externe schijven liggen en andere meuk, maar wellicht kan iemand me op weg helpen wat de simpelste manier is om gewoon te beginnen..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

De Oppo en PS3 kan zover ik weet MP4 afspelen.
Wat je kan doen is films in MP4 formaat downloaden en via een ext. harde schijf afspelen op 1 van beide.
Men is voorzichtig aan het overstappen van het rippen in mkv formaat naar het rippen in mp4 formaat omdat de bestanden dan veel kleiner zijn.
De oppo speelt overigens ook mkv af. Weet alleen niet wat voor schijfen de Oppo vraagt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Op de Oppo kunnen zowel USB als eSata schijven aangesloten worden. Heb zelf een 2,5" externe USB schijf zonder externe stroom eraan hangen en dit werkt prima. MKV's van 12+ GB pakt hji gewoon en ook vrijwel alle muziek formaten :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op januari  8, 2013, 12:41:24
Op de Oppo kunnen zowel USB als eSata schijven aangesloten worden. Heb zelf een 2,5" externe USB schijf zonder externe stroom eraan hangen en dit werkt prima. MKV's van 12+ GB pakt hji gewoon en ook vrijwel alle muziek formaten :)


Bedoelde eigenlijk welke filetable de Oppo ondersteund, maar die vraag heb je ook beantwoord.
Prima oplossing dus om gewoon films op een schijf te zetten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op januari  8, 2013, 13:48:22

Bedoelde eigenlijk welke filetable de Oppo ondersteund, maar die vraag heb je ook beantwoord.
Prima oplossing dus om gewoon films op een schijf te zetten.
In het Oppo 95 topic staat ook een hele lijst met alles wat hij afspeelt, zou ik even op moeten zoeken. Hij ondersteunt in ieder geval ontzettend veel via een HDD rechtstreeks op de Oppo. Via het netwerk doet hij het ook goed, maar dan zitten er als het goed is wel wat meer beperkingen aan.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op januari  8, 2013, 14:07:24
In het Oppo 95 topic staat ook een hele lijst met alles wat hij afspeelt, zou ik even op moeten zoeken. Hij ondersteunt in ieder geval ontzettend veel via een HDD rechtstreeks op de Oppo. Via het netwerk doet hij het ook goed, maar dan zitten er als het goed is wel wat meer beperkingen aan.

Klopt met streamen ben je weer gebonden aan protocollen en die staan niet alles toe.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Dank voor jullie antwoorden. Maw, als je het eenvoudig wilt houden dan zul je dus moeten switchen met een 2.5 inch schijfje bijvoorbeeld (die heb ik nog wel liggen :) )

Waarom MKV of MP4? Als ik br's download zijn ze meestal in iso of BD disc files.. Moet ik ze dan nog converteren? Zou wel makkelijk zijn als je Video_TS ofzo kunt afspelen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Volgens mij kan de Oppo nog BD Iso's afspelen van de HDD, via het netwerk niet. Hoe het met Video-TS zit weet ik niet. Ikzelf download alleen 1080p MKV's met DTS, dus vandaar dat ik het daarover had ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op januari  8, 2013, 16:31:55
Volgens mij kan de Oppo nog BD Iso's afspelen van de HDD, via het netwerk niet. Hoe het met Video-TS zit weet ik niet. Ikzelf download alleen 1080p MKV's met DTS, dus vandaar dat ik het daarover had ;)
Zoek je daar specifiek op in een bepaalde database? (FTD of Spotnet ofzo?) Als voorbeeld: Bourne Legacy MKV?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

De Oppo kan volgens mij idd ISO's afspelen.
Waarom ik over mkv of mp4 praat is omdat ze een stuk kleiner zijn in formaat (GB's), dus sneller te downloaden.
En de kwaliteit is ruim voldoende om ervoor te kiezen niet een hele Blu-ray te gaan downloaden.
Moet er wel bij zeggen dat mkv groter is dan mp4, maar ik persoonlijk vind de kwaliteit (met name de audio kwaliteit) een stuk beter met mkv
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op januari  8, 2013, 16:35:47
Zoek je daar specifiek op in een bepaalde database? (FTD of Spotnet ofzo?) Als voorbeeld: Bourne Legacy MKV?
In bijvoorbeeld Spotnet staan ze onder X264. Zoek dus gewoon op een film (bijvoorbeeld dus Bourne Legacy) en dan kijk ik of er een X264 tussen staat. Van elke film word eigelijk altijd de X264 versie als de volle BD gepost. Volle BD tot 45 gb, MKV (X264) vaak maar 8-15 GB.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op januari  8, 2013, 16:45:15
In bijvoorbeeld Spotnet staan ze onder X264. Zoek dus gewoon op een film (bijvoorbeeld dus Bourne Legacy) en dan kijk ik of er een X264 tussen staat. Van elke film word eigelijk altijd de X264 versie als de volle BD gepost. Volle BD tot 45 gb, MKV (X264) vaak maar 8-15 GB.
Dat moet ik dus eens gaan proberen :)

Een hele andere vraag: ik heb mijn pc een paar keer met ttb en muis aangesloten op de Panasonic om bijv. series vanaf de hdd te kijken. Ondanks dat de resolutie van de pc op 1920x1080 staat etc en alles verder volgens mij goed ingesteld staat, is bijvoorbeeld de startbalk van Win 7 Ultimate niet zichtbaar. Dit stoort mij ontzettend want dat kan behoorlijk iritant zijn als je ipv met je muis met de keyboard toetsen naar een bepaalde map moet op je pc.

Iemand een idee hoe ik de weergave echt goed voor 1920x1080 krijg? ( de Pana zegt ook dat er 1920x1080 als input binnenkomt.)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Citaat van: Etiennevh op januari 10, 2013, 16:25:59
Dat moet ik dus eens gaan proberen :)

Een hele andere vraag: ik heb mijn pc een paar keer met ttb en muis aangesloten op de Panasonic om bijv. series vanaf de hdd te kijken. Ondanks dat de resolutie van de pc op 1920x1080 staat etc en alles verder volgens mij goed ingesteld staat, is bijvoorbeeld de startbalk van Win 7 Ultimate niet zichtbaar. Dit stoort mij ontzettend want dat kan behoorlijk iritant zijn als je ipv met je muis met de keyboard toetsen naar een bepaalde map moet op je pc.

Iemand een idee hoe ik de weergave echt goed voor 1920x1080 krijg? ( de Pana zegt ook dat er 1920x1080 als input binnenkomt.)

Waarschijnlijk pakt hij je tv als tweede scherm. Even bij Beeldscherminstellingen kijken en die zetten op dupliceren (= hetzelfde scherm tonen op je tv als op je pc).

Etiennevh

Citaat van: LuPo op januari 10, 2013, 18:21:25
Waarschijnlijk pakt hij je tv als tweede scherm. Even bij Beeldscherminstellingen kijken en die zetten op dupliceren (= hetzelfde scherm tonen op je tv als op je pc).
ik moet altijd mijn pc verplaatsen. Er zit dan dus 1 monitor aan, de Tv zelf. Hij zet hem dan standaard op eerste display
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

In de instellingen van je videokaart zit een optie om het formaat aan te passen waarschijnlijk. Was bij mij namelijk ook zo en door een schuifje in de videokaart instellingen (Ati bij mij) kan je hem op maat krijgen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Precies, volgens mij moet je de Overscan aanpassen.
De output van de ATI op mijn Pana was de eerste keer te klein.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Of ipv overscan, in het menu van de televisie kijken of er een optie is 'full screen'.. Dan moet het normaal ook lukken. Dan hoef je tussen televisie en beamer niet steeds met dat schuivertje te prutsen.

Etiennevh

Even een update. Ik zit nog steeds na te denken over eventuele streamingsmogelijkheden en een NAS. Tijdsspan van uitzoeken tot aanschaf zal +/- juli / augustus worden dus heb ruim de tijd om een knoop door te hakken om de beste oplossing te kiezen.

Wat ik eigenlijk wil is met alle iDevices in huis door onze "bibliotheek" kunnen scrollen, uiteraard verdeeld over Films en Muziek en eventuele foto's. Zelf kijk ik al een tijdje naar de Qnap TS412 NAS om die vol te stoppen met 16Tb aan schijven en vervolgens in RAID 5 netto +/- 11.2 Tb over te houden. Wat ik eigenlijk wil is het streamen van Films vanaf de NAS waarbij het geluid rechtstreeks door wordt gestuurd aan de SR9600 en het beeld loopt via de Oppo of een evt. mediaspeler ofzo. Of het technisch haalbaar is weet ik eigenlijk niet. Tevens zou ik graag de mogelijkheid hebben om ook via Spotify muziek te kunnen luisteren, die ik selecteer op de iPad en doorstuur naar bijv. een Apple TV. Allemaal zaken waarvan ik niet weet of ze haalbaar zijn en mogelijk zijn. Een ander iets is dat ik nog één Windows PC thuis heb staan maar er aan zit te denken om een Macbook Pro te kopen zodat alles in huis Apple is.

Zijn er mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen? Wat is er bijv. mogelijk op het gebied van downloaden naar een NAS, wat kan automatisch en wat handmatig, en hoe kan ik bovenstaand bereiken met zo weinig mogelijk extra apparatuur? Ik zou het het mooist vinden als ik helemaal geen extra apparatuur nodig heb, maar dat gaat waarschijnlijk niet op omdat een NAS bijv. geen mediaspeler is..



Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

StefaanD

Welke Apple TV heb je ? Als het de tweede versie hebt kan je die jailbreaken en heb je eigenlijk niets meer nodig. Voor de derde generatie Apple TV is er geen jailbreak dus daar ben je qua afspeelbare formaten al héél beperkt in.

Voor de derde generatie Apple TV moet dus altijd ergens een Mac opstaan als staat je iTunes bib op de NAS. Met een jailbroken Apple TV 2 hoeft dat niet meer.

Aan de andere kant de aTV 3 kan 1080p aan en de aTV2 is "beperkt" tot 720p

Etiennevh

Eigenlijk zou ik dus moeten wachten tot de AppleTV 3 gejailbreaked kan worden? Ik heb nog geen AppleTV maar ben wel enthousiast over wat het zou kunnen..althans i.c.m. jailbreak...

Dat zou dus heel eenvoudig de oplossing zijn?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto